Kamera
Mindenképpen kénytelen vagyok összehúzni a szemöldököm, amikor a kamerákról esik szó, mert egy percnyi energiát sem tettek abba, hogy az A25-ben megismert szettet megpiszkálják. Maradt az 50 megapixeles főkamera egy körömhegynyi szenzorral (1/2,76”) és F/1,8-as rekesszel, maradt a futtottak még kategóriába sorolható, fixfókuszos, 120 fokos látószögű, 8 megapixeles ultraszéles szenzor is, a harmadik körben pedig egy 2 megapixeles makró üldögél, amit igen ritkán fogunk bármire is használni. A One UI 7-tel a kamera kezelőfelülete egy fokkal átláthatóbb és egyszerűbb lett, de funkcionalitásban nem kínál többet, mint eddig, csak talán barátságosabb a kezelhetősége. Tesztfotók:
50 MP főkamera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12,5 MP főkamera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2x zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
8 MP ultraszéles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hát. Jobbára ugyanaz, mint eddig, talán piszkálták kicsit a képfeldolgozó algoritmust, talán gyorsabb lett az exponálás ideje (főleg 50 megapixelt használva, de az ritka elvárás), de lényegi előrelépésnek nem láttam nyomát. Jó fények mellett érvényesek a képek, de a kétszeres, digitális zoom nem az igazi, mert valamivel gyengébb rajzolatot ad, mintha az 50 megapixeles fotók közepét vágnánk csak ki. De van, amikor nem, szóval kétesélyes. Jó azért nem semmiképp nem lesz, de egyáltalán nem tragikus. Kicsit minden képen túl van húzva a szaturáció, az ilyen élénk fotók marha jól néznek ki egy AMOLED panelen (és aztán az Instán még rátolva ötmillió kretén effektet, de ez legyen az alfa generáció problémája), de ha már nem süt a nap hétágra, akkor előjönnek a képhibák: hol összeeső részletek, hol túlélesített vonalak formájában. Az ultraszéles kamera csak kiváló fényviszonyok mellett tud értékelhetőt, de ott is homályosak, bizonytalanok a részletek a kép szélei felé haladva. Este 50 megapixelben homályos lesz az eredmény, ellenben a kétszeres zoomal viszont irtó zajos. Az ultraszéles egy paca, egyedül a főkamerával lehet valamit alkotni.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Szelfik fent: 13 megapixeles a szenzorunk, a dinamikatartomány nagyon szűk, de nappal nem rossz az eredmény, csak ne toljuk rá az arcszépítést (3. kép), mert az riasztó. Este viszont közel használhatatlanul gyenge lesz a produkció. Videózni (lent) akár 4K30-ban is lehet, de kizárólag a főkamerával, az előlapi és az ultraszéles is FHD-ban ragad. Ha a hátlapi szettel állunk neki ebben a felbontásban dolgozni, akkor lehet váltani a látószögek között, de iszonyú kínos, hogy ilyenkor megakad a felvétel: nem csak a kép döccen egy jókorát, de a hang is kimarad. 4K-ban a stabilizáció nem az igazi, Full HD-nál jobb (ott az EIS is bedolgozik), de a dinamikatartomány igen karcsú és az élesség is lehetne jobb. A felvett hang minőségére viszont nincs panasz. Este az ultraszéles kamera egy kaputelefon színvonalát hozza, de sajnos a főkamera sem sokkal jobb, hullámzik a fókusz és sok a zaj.
Az előlapi videók (lent) nappal rendben vannak, csak az EIS eléggé beleköt a háttérbe, ott előfordul, hogy hullámzik a kép. Este esélytelen bármit is felvenni vele.
Az egy szem alsó hangszóróért jár egy nyakleves, de legalább nem torz. Az AMOLED panelen jól néznek ki a nagy felbontású videók, a streaming is mehet HD-ban, mert a Widevine L1 támogatás adott. Összességében azonban a multimédiás eszköztár nemigen változott tavaly óta, ezügyben a Samsungot kissé lehagyja a konkurencia.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!