Kamerák, multimédia
Öt kamerát visel a Redmi Note 8T kétoldalt, de elöljáróban elmondhatom: a mennyiségi elvnek vannak áldozatai. A 13 megapixeles fixfókuszos szelfikamera korrekt képet lő, HDR-t és képernyővakut is bevet. A főegység hátul 48 megapixeles 1/2"-es szenzormérettel PD-autofókusszal és f/1,8 rekeszértékű optikával, hardverstabilizálás nélkül. Mellé zoomegység nem jár (a 2x-es nagyítás lényegében kivágás a 48 megapixelből), egy 8 megapixeles ultraszéles viszont igen (1/4”, f/2,2, 13 mm, fixfókusz). A maradék két 2 MP-es szenzor a mélységérzékelésből (egy portrés példa) és a makrókból veszi ki a részét (alább 3-4. kép). Az utóbbiakat az első két, főkamerával lőtt közelképhez viszonyítva megállapítható: ezeknek a makrólencséknek a kukában kellene landolnia, bár a legjobb az volna a fenntarthatóság és a környezetvédelem szempontjából, ha le sem gördülnének a gyártósorról.
A szoftver gyorsan indul és a fókusz is hamar megvan, a keresőn pedig könnyű a váltás a makró módra, a 2x-es digitális zoomra, az ultraszéles kamerára, a HDR-re és a vakura. A további lehetőségek teljes, 48 megapixeles rögzítést biztosítanak (alapból 12 megapixelen rögzít a kamera), videós lehetőségeket és kézből megtartható éjjeli módot. A kézi beállítások között nem csak a főkamera, hanem az ultraszéles és a makrólencse is paraméterezhető, DNG RAW mentés viszont itt nem opció. Ez a kép Manual Camerával született és CameraRAW-ban lett feldolgozva, rengeteg apró részlettel. A sorrend oszloponként: a főkamera 48 majd 12 megapixeles felvétele, az ultraszéles példa, majd a 2x-es nagyítás.
Mint mindig, a 48 megapixel amolyan névérték: hiába több a részlet, mint 12-n, messze van a helyzet a tűélestől, nyugodtan lehet tehát negyedakkora felbontáson maradni. A második oszlop képei ugyanis kellően jó vonalélességgel dolgoznak, noha a részletesség a fenti nyersképhez viszonyítva a komoly zajszűrés miatt csorbul. A dinamikaátfogás a quad-Bayer szenzorral és HDR-rel együtt is csak átlagos, míg az expozíció, a fehéregyensúly és a fókusz minden esetben pontos. Az ultraszéles modul szerény felbontáshoz átlagos részletességet biztosít, roppant széles látószöggel, viszont elég szűk dinamikával. A 2x-es zoomképek minősége valamivel jobb a puszta digitális nagyításnál, ám nincs a valódi zoomlencsék szintjén.
A méretes főszenzor előnye este domborodik ki: kellően világos kép születik szinte mindig. Viszont a részletesség és a dinamika hagy kívánnivalót maga után (első oszlop). Ezeken sikeresen javít az éjjeli mód (második), csak marad nyoma a többelemes képfeldolgozásnak. A zoomképek korlátai adottak, este pedig az ultraszéles kamerát jobb inkább elfelejteni. Tény, hogy egy Mi 9T eggyel ügyesebb szettet kínál, viszont a Note 8T jóval alacsonyabb árszintre hozta el a sokelemes kamerarendszert, ahol megállja ah helyét. Bár ettől még az algoritmuson lehetne javítani, legközelebb pedig illene a makrólencsét zoomegységre cserélni.
A legnagyobb videófelbontás 4K 30 FPS-sel, de csak a főkamera esetében, amivel tűéles felvétel készül megfelelő expozícióval és középszerű dinamikával. Mivel semmiféle stabilizálás nem segít be, a mozgás igencsak darabos. Szerencsére zajszűrés sincs, úgyhogy a sztereó hang tiszta – emiatt az orkánerejű szél a mikrofonokat megrecsegtette.
1080p-re váltva és a minőségből áldozva jófajta elektronikus stabilizálás lép színre: úgy is alig izeg-mozog a kamera felvétel közben, hogy a Redmit majdnem kifújta a szél a hidegben remegő kezemből.
Ultraszéles felvételt csak 1080p-n lehet lőni némi képstabilizálással, korrekt minőséggel, de láthatóan szűk dinamikaátfogással. Sajnos nem tudunk a lencsék között felvétel közben váltani, csak a rögzítés leállítása után.
A hangfájlokat a MIUI-s Zene, a mozgóképeket pedig a Video fogja össze, a legtöbb ismert formátummal és kódolással megbirkózva, az egzotikumokat pedig egy VLC telepítése megoldja. FM-rádió is akad füles csatlakozásával, szerencsére megmaradt jack porttal, amire átlagos dinamikájú és részletességű, torzulás vagy zaj jeleit nem mutató hang jut.
A monó hangszóró kifejezetten erélyes, igaz: a maximumon elég dobozos. Lejjebb véve máris kellemes a minőség, valamennyi térrel és méllyel megtámogatva. A Widevine L1 CDM védelem a nagyfelbontású streamelést is lehetővé teszi, és a 6,3”-es képátló már elég nagy az egérmozihoz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!