Kialakítás
A hazai forgalmazásban is elérhető Okai rollerek jelenleg három modellel vannak jelen. Neon, Neon Lite és Neon Pro néven érhetők el a termékek, a Pro verziót már próbáltuk, de most kifejezetten kértünk egy belépő szintű változatot. Egyrészt azért, mert a bevezetése óta szépen csökkent az ára (most éppen valamivel 120 ezer forint alatt van), másrészt pedig azért, mert érdekelt bennünket, hogy milyen kompromisszumokkal jár a kedvezőbb árfekvés. Nagyon pozitív, hogy vannak bizonyos funkciók, amelyek a termékvonal összes darabjára jellemzők, ezekből pedig a legolcsóbb modell sem szenved hiányt: világító kormányrúd, színes LCD kijelző, NFC-s kulcskártya és Bluetooth kapcsolat. Ezek nem feltétlenül jellemzőek ezen az árszinten.
A Neon Lite egy vállalható méretű dobozban érkezett, hiszen 15 kilogrammot nyom a mérlegen. A csomagolás kimondottan kulturált, van helye az 2 darab csavarnak, amikkel a kormányt kell rögzíteni, adnak hozzájuk megfelelő imbuszkulcsot és persze a kék színű NFC-s kártya is jár a géphez. Az összerakás művelete egyszerű, a kormányoszlopban futó két kábelt kell összedugni, az egészet felhajtani, majd egy csavarral középállásban rögzíteni, illetve érdemes a gumikat ellenőrizni, de másra nem lesz szükség. A hozzánk eljuttatott Okai Neon Lite fehér színű, de létezik feketében is. Kapunk még mellé egy pumpához való kábelt a megfelelő végződéssel, egy töltőt, valamint némi leírást, aminek a fele arról szól, hogy milyen térdvédőt érdemes viselni és hogyan közlekedjünk biztonságosan.
Miután ez nem egy drága és nehéz bigyó, ezért a trepni sem túl széles, két talp már nem fér el egymás mellett. Viszont a gumírozott felület nem csúszik, a töltőcsatlakozót pedig gumiajtó védi, hogy az IP55-ös védettség szavatolva legyen. Elöl-hátul van lámpa, illetve az Okai Neon széria védjegye sem hiányzik: a keréktől a kormányig függőlegesen végigfutó LED-sáv most is igény szerint ég, pulzál, vagy villog a használat során, de persze ki is lehet kapcsolni az egészet. A 15,5 x 49 centiméteres trepni alatt lakik a 7,8 Ah-s akkumulátor, a 300 wattos motor a hátsó kereket hajtja (csúcsteljesítménye 600 watt, de ezt nem tudja hosszan leadni), a kormány pedig egyszerű és funkcionális, mert gázkar, fék (hátsó, tárcsa) és csengő van rajta csupán, illetve a stucnin ott trónol a kör alakú kijelző.
Nagyon elégedett voltam az általános összeszerelési minőséggel. A kormány nem nyeklik-nyaklik, az egész roller annak ellenére masszív, hogy az összecsukás folyamata tényleg egy másodperc az alsó gyorskioldóval, az anyagminőség remek, az illesztések és a hegesztések szépek, a kormánymarkolatok csúszásgátló műanyagja pompásan megfelel a célnak, a kifejezetten jól formatervezett, a trepni aljába visszahajló kitámasztó is elég vaskos, csak valahogy nem tökéletes a mérete, mert nem támaszkodik, illetve dől rá eléggé a roller, magyarán nem lesz igazán stabil, egy nyári szellő is fel tudja borítani.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!