Okai Neon Lite - extrái miatt szerethető

Az olcsó rollerek mezőnyéből nehéz kitűnni. Hasonló teljesítmény, hatótáv és kialakítás mellett szükség van egy-két egyedi megoldásra, amit az Okai képes is nyújtani, de adódnak kompromisszumok is.

Hirdetés

Haladás, app

Reggel azért csípős volt már az idő ahhoz, hogy nagyon gyorsan akarjak menni lejtőn lefelé, ezért nem bántam, hogy 17-18 km/h-ra gyorsult fel alattam csupán a gép. De persze azért ott motoszkált bennem a kérdés, hogy miért nem hozza az előírt 25 km/h-t. Átnéztem az összes beállítást az alkalmazásban, de nem volt erre vonatkoztatva semmi támpont, E, L és H módok vannak, 10, 15 és 25 km/h-s maximummal, én pedig H-ban csapattam. De aztán lekerült rólam a hátizsák (4 kg), akkor már 20-21 km/h-val nyomultam, szóval biztos vagyok benne, hogy ha mondjuk a fejemet is otthon hagyom, akkor mentem volna 25-tel. Aztán megkértem valakit, aki nőnemű és 55 kilogrammot nyom, hogy ugyan tegyen egy kört — na, alatta simán kijött a végsebesség. Vagyis akár 300 watt, akár nem: körülbelül 75-80 kilogrammos terhelés mellett tudja elérni a 25 km/h-t, ha ennél nehezebb a júzer, akkor arányosan csökkenni fog a végsebesség. Nem véletlen, hogy csak 100 kilogramm a maximális terhelhetősége a rollernek.


[+]

Viszont jó vele menni — mármint pálcikarolleres viszonylatban. A 9 inches gumik az egyetlen rázkódást csillapító részegységek, ami hát nem mondható túl hatékony megoldásnak, rossz úton ez a roller is ráz. Ugyanakkor jól adagolható az erő, stabil, jól fordul, hatékony a fék, a látni és látszani elv pedig az első-hátsó lámpa miatt, plusz a dekorációs LED-csíknak köszönhetően abszolút megvalósul. A hátsó lámpa fixen ég, ha fékezünk, akkor villog. A fedélzeti kijelző jól láthatóan közli az információkat, ugyanakkor a hatótáv kapcsán ne várjunk csodát, a gyártó által megadott 30 kilométer csak sík terepen és 70 kilogrammos ügyféllel fog összejönni, ha nem húzzuk mindig maximumon, nálam inkább a 20 kilométer volt a mérvadó. Valamit valamiért: az akku 4,5 óra alatt feltölthető. Noha a cég azt mondja, hogy akár 20%-os emelkedőn is felmegy, ez biztos így is van, ha egy mókus vezeti. Normál férfiember alatt hamar elfogy a lendület, az a 600 wattos csúcsteljesítmény nem tart sokáig, ráadásul ha hosszabban erőltetjük, akkor a túlmelegedés elkerülése miatt inkább biztonsági okokból kikapcsol az egész. Egy dunai hídon nem lesz probléma, de a Rózsadomb tetejére nem fogunk tudni vele felmászni.


[+]

A mellékelt alkalmazás funkcionálisan korrekt, interfész szempontjából viszont kicsit szedett-vedett, néha szétcsúsznak feliratok és nem tud alkalmazkodni egy kinyitható telefon négyzetes kijelzőjéhez sem. Oké, hogy ez nem sokakat érint, de ettől még zavaró. A roller Bluetooth segítségével kapcsolódik, a szoftverből lehet állítani a LED-csík színét és villogási metódusát, látunk statisztikai adatokat és innen lehet konfigurálni az NFC-s zárolást is. Itt van olyan lehetőség, hogy egy tetszőleges NFC taget hozzáadjunk a kulcskártyákhoz, maga a telefon viszont nem lehet érintéses kulcs, ha mobillal akarjuk feloldani a gépet, akkor arra a Bluetooth és az alkalmazás használata javasolt. A zárolás két dolgot csinál: egyrészt bár be lehet kapcsolni a masinát, de hiába húzigáljuk a gázkart, másrészt ha ilyenkor valaki megpróbálja eltolni, akkor a motor ellenállása miatt ez egyrészt nehezebb (de azért messze nem lehetetlen), valamint a tologatás hatására kattogó hangot ad ki magából a gép. Nem ettől fogják nem ellopni: egy mozdulat összecsukni, 15 kilogrammot pedig majdnem bárki megemel és elrohan vele.

[+]

Összegzés. Jelenleg a KRESZ azt mondja, hogy elektromos kerékpárnak tekinthető az a jármű, amely maximum 25 km/h-ig segíti a haladást és maximum 300 wattos teljesítményt nyújt. No, meg azt is mondja, hogy emberi erő nélkül ne tudjon haladni, ami miatt most a rollerek nem esnek ugyan ebbe a kategóriába, de ha lusta a szabályozást egyszer majd végtelen év múlva megalkotó bizottság, akkor ezek az értékek lesznek irányadók a rollereknél is. 300 watt viszont kicsit kevés, a németeknél 500 wattos a szabály, ami egyébként korrektül meghúzott limit. A Neon Lite esetében csak egy picivel több erő kellene ahhoz, hogy jobb legyen az ügyfélélmény, de az olcsóbb kategóriás rollerek ebben a 250-350 wattos tartományban mozognak. Persze függ ez az ügyfélélmény az ügyfél tömegétől is, ha valaki 60 kilogrammot nyom csupán a mérlegen, akkor neki bőven elég sík terepen a Neon Lite teljesítménye is, nehezebb júzerek viszont erősebb gépet keressenek. Ugyanakkor viszont a Neon Lite egyrészt stílusos, csinos, másrészt tud nyújtani extrákat (frankó kijelző, NFC-s kulcs, Bluetooth, applikáció, LED-csík, szuper összeszerelési minőség), vagyis bőven van olyan célközönség, aki boldog lesz vele. Az alig több mint 100 ezer forintos kategóriában természetesen akadnak ellenfelek: már nálunk van a Navee N40 (10 inches kerekekkel, 350 wattal és 10 Ah-s akkuval, de különösebb extrák nélkül), említhető a Xiaomi Electric Scooter 4 Lite (300W, 5,2 Ah), vagy a Ninebot E2e (450W, 10,2 Ah). Ezek mind érvényes opciók, mindegyiknél akad valami, amit nem tud, de egy másik motyó viszont igen, de ha tisztában vagyunk az igényeinkkel, akkor ki tudjuk találni, hogy milyen jellegű kompromisszumot kötünk meg. Az Okai esetében ez a kompromisszum a motorerő, minden másban viszont nagyon kellemes meglepetés volt, de a fehér színű verzió is okot ad arra, hogy elsősorban hölgyeknek legyen ajánlható.

Bog

A terméket az Okai küldte tesztre, köszönjük.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés