Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás

A legszerényebb Edge 50 vérszegényt hardvert kapott, a stílussal viszont nincs gond.

Kamerák, multimédia

A 32 megapixeles szelfikamera (25 mm, f/2,4, fixfókusz) 8 megapixelre binnel és széles / szűk látószögben is kellemes minőségű önfotókat ment. A 4K 30 fps videó részletes, korrekt dinamikával és kis túlexponálással – picivel több kontraszt jó lett volna. A kamera gyorsan indul és az 50 megapixeles hátlapi egység azonnal fókuszál (f/1,88, all pixel AF, OIS). A szenzor Sony Lytia LYT-700C típusú és 1/1,56”-en kellően nagy a szegmensben, viszont az 50 megapixeles példa (katt) semmi részletelőnyben nincs az alábbi képekkel szemben.

Főkamera, 12,5 megapixel

Az automata mód kellemes részletességgel, megbízható fehéregyensúllyal, viszont zajszűrés és élesítés után kissé festményszerűen dolgozik. Automata HDR-rel is inkább csak közepes a dinamikaátfogás, lásd a házfalak és a felhők környékét. Este többelemes képfeldolgozás javít a dinamikán a korrekt minőségért, ám a zajszűrésnek itt is tetemes nyoma van – áron felüli szenzorral büszkélkedik a Motorola, mégis megnyeri egy Pixel 7a a minőségversenyt feldolgozásban.

Főkamera, 2x-es szenzorzoom

A Honor 200 Pro perfekt szenzorszintű zoomja után csalódás az itt látható, túltolt feldolgozástól darabos képeket látni – sokkal több volt ebben a szenzorban. A korrekt dinamika és fehéregyensúly persze megvan, ám egyszerűen hiányoznak a minőségi részletek, este pedig tisztán digitális a nagyítás. Ez azért kellemetlen, mert az árszinthez a tripla látószögű Galaxy S23 FE közel van, és ott a hardver is combosabb.

Ultraszéles kamera, 13 megapixel

A 13 megapixeles SK Hynix HI1336 szenzor felbontása kellően nagy (1/3”, 16 mm, f/2,2, autofókusz, makrók), viszont kissé szűkös látótérrel, közepes dinamikával és a széleknél jellemző elmosással nem tudom azt mondani, hogy jobb a minőség egy korrekt 8 megapixeles megoldásnál, és egyértelműen rosszabb a Pixel 7a-nál. Szerencsére az Edge 50 Fusion jobb fotókat ment egy random feldobott Google kamerával (katt ide), a gyári minőség pedig azért rendben van nappal úgy az expozíció, mint a színek oldaláról, bár előfordul kromatikus aberráció. Este viszont túl kevés a részlet.

A főkamera nappal jó minőségben rögzít 4K 30 fps videót, a dinamika és az optikailag segített stabilizálás is rendben van minimális darabossággal séta közben. Nincs viszont ugyanezen a szinten a szenzorzoomos vagy az ultraszéles minőség, plusz a riválisok 4K 60 fpst is tudnak, ami itt kimaradt. Az ultraszéles kamera gyenge dinamikával és rajzolattal dolgozik és most is hallani a sztereó zajszűrés nyomát. Este eléggé vibrálnak a fényforrások mozgás közben, és különben is csak a főkamera használható valamennyire. Azt pedig 1080p 60 fps-re váltva vettem észre, hogy néha a főkamera elveszíti a fókuszt.

Jack kimenet és FM-rádió nincsen, van viszont sztereó hangszóró kellemes hangerővel és közép-, illetve magas tartományokban, 80%-on vagy alatta korrekt minőségben. A 100% kissé éles, mélyekből úgy egyáltalán keveset kapunk. A Widevine L1 CDM védelem kipipálva, HDR10+ és Dolby Vision támogatás viszont nincs, úgyhogy sem a YouTube és a streaming szolgáltatók, sem a helyi, nagydinamikájú videók nem jelennek meg HDR módban. Annyi baj legyen: kitűnő a panel videózáshoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények