Kamerák, multimédia
A 32 megapixeles szelfikamera (25 mm, f/2,4, fixfókusz) 8 megapixelre binnel és széles / szűk látószögben is kellemes minőségű önfotókat ment. A 4K 30 fps videó részletes, korrekt dinamikával és kis túlexponálással – picivel több kontraszt jó lett volna. A kamera gyorsan indul és az 50 megapixeles hátlapi egység azonnal fókuszál (f/1,88, all pixel AF, OIS). A szenzor Sony Lytia LYT-700C típusú és 1/1,56”-en kellően nagy a szegmensben, viszont az 50 megapixeles példa (katt) semmi részletelőnyben nincs az alábbi képekkel szemben.
Főkamera, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Az automata mód kellemes részletességgel, megbízható fehéregyensúllyal, viszont zajszűrés és élesítés után kissé festményszerűen dolgozik. Automata HDR-rel is inkább csak közepes a dinamikaátfogás, lásd a házfalak és a felhők környékét. Este többelemes képfeldolgozás javít a dinamikán a korrekt minőségért, ám a zajszűrésnek itt is tetemes nyoma van – áron felüli szenzorral büszkélkedik a Motorola, mégis megnyeri egy Pixel 7a a minőségversenyt feldolgozásban.
Főkamera, 2x-es szenzorzoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Honor 200 Pro perfekt szenzorszintű zoomja után csalódás az itt látható, túltolt feldolgozástól darabos képeket látni – sokkal több volt ebben a szenzorban. A korrekt dinamika és fehéregyensúly persze megvan, ám egyszerűen hiányoznak a minőségi részletek, este pedig tisztán digitális a nagyítás. Ez azért kellemetlen, mert az árszinthez a tripla látószögű Galaxy S23 FE közel van, és ott a hardver is combosabb.
Ultraszéles kamera, 13 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A 13 megapixeles SK Hynix HI1336 szenzor felbontása kellően nagy (1/3”, 16 mm, f/2,2, autofókusz, makrók), viszont kissé szűkös látótérrel, közepes dinamikával és a széleknél jellemző elmosással nem tudom azt mondani, hogy jobb a minőség egy korrekt 8 megapixeles megoldásnál, és egyértelműen rosszabb a Pixel 7a-nál. Szerencsére az Edge 50 Fusion jobb fotókat ment egy random feldobott Google kamerával (katt ide), a gyári minőség pedig azért rendben van nappal úgy az expozíció, mint a színek oldaláról, bár előfordul kromatikus aberráció. Este viszont túl kevés a részlet.
A főkamera nappal jó minőségben rögzít 4K 30 fps videót, a dinamika és az optikailag segített stabilizálás is rendben van minimális darabossággal séta közben. Nincs viszont ugyanezen a szinten a szenzorzoomos vagy az ultraszéles minőség, plusz a riválisok 4K 60 fpst is tudnak, ami itt kimaradt. Az ultraszéles kamera gyenge dinamikával és rajzolattal dolgozik és most is hallani a sztereó zajszűrés nyomát. Este eléggé vibrálnak a fényforrások mozgás közben, és különben is csak a főkamera használható valamennyire. Azt pedig 1080p 60 fps-re váltva vettem észre, hogy néha a főkamera elveszíti a fókuszt.
Jack kimenet és FM-rádió nincsen, van viszont sztereó hangszóró kellemes hangerővel és közép-, illetve magas tartományokban, 80%-on vagy alatta korrekt minőségben. A 100% kissé éles, mélyekből úgy egyáltalán keveset kapunk. A Widevine L1 CDM védelem kipipálva, HDR10+ és Dolby Vision támogatás viszont nincs, úgyhogy sem a YouTube és a streaming szolgáltatók, sem a helyi, nagydinamikájú videók nem jelennek meg HDR módban. Annyi baj legyen: kitűnő a panel videózáshoz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!