iPhone appz - szemezgetés Almaföldről

Újdonságok: Worms, Rolando 2

Az Apple Store-ban kapható legjobb játékokat bemutató tizenöt részes cikksorozatunk több részében is írtuk, hogy a platformra gyakorlatilag annyi játék jelenik meg, hogy azt heti egy cikkel elég nehéz követni. Épp ezért eheti összeállításunkban kevésbé mélyen elemezzük a programokat, de ezzel együtt jóval többet tudunk bemutatni belőlük.

Az első programunk a Worms, amit úgy gondolom, hogy senkinek nem kell bemutatnunk. A kukacok harca minden idők egyik legjobb társasági multiplayer játéka, a később megjelent háromdimenziós verziók sem tudták visszaadni azt az érzést, amit az oldalnézetesek nyújtottak. Mivel egy meglehetősen egyszerű grafikai motort használó játékról van szó, szinte az összes létező mobiltelefonos platformra portolták — az iPhone-os most lett kész, a fejlesztő az eredeti játékot is készítő Team17.

Hogy őszinte legyek, kicsit többet vártam a programtól. A kezelés elég béna, ujjunkat jobbra és balra tologatva tudunk haladni az éppen kijelölt kukaccal, az ugrás nincs túl jól megvalósítva, a grafika szép, ugyanakkor zoomoláskor erősen akadozik. A mesterséges intelligencia sincs a helyzet magaslatán, első játékom során a közepes erősségű ellenség első lépése az volt, hogy az egyik kukac beteleportálta magát a vízbe, minek következtében meg is halt. Én jobban örültem volna egy virtuális d-padnak a képernyő oldalán, valószínűleg nagyban megkönnyítette volna a játék kezelését, de azért alapvetően így sem rossz a szoftver — a műfaj és a sorozat rajongóinak mindenképp kötelező!

Worms
Ár 3,99 EUR
Fejlesztő Team17
Méret 75,2 MB
Link a letöltéshez Klikk!

Második alkalmazásunk minden idők egyik legsikeresebb iPhone játékának a folytatása — bizony, a Rolando 2: Quest for the Golden Orchidról van szó. A PSP-n megjelent Loco Roco alapjaira építkező program első része rengeteg díjat besöpört, ami nem is csoda, hiszen az elsősorban giroszkóppal irányítható kétdimenziós platformjáték teljesen egyedi és eddig soha nem látott megoldásokat vonultat fel. A második rész céljaiban nem sokban különbözik az elsőtől, minden pályán célba kell juttatnunk az általunk irányított gömböcskéket.

A kerettörténet a fent látható videó megtekintése után valószínűleg mindenki számára egyértelmű lesz, úgyhogy ugorjunk is az újdonságokra. Az első és legfontosabb talán az, hogy a második részben 45 vadonatúj pályán kell végiggurítanunk rolandoinkat, igaz, az elsők igen-igen egyszerűek. Ennél jóval fontosabb, hogy a grafika megújult, rengeteg háromdimenziós effekt, szebb környezet, ám ezek ellenére is gördülékeny megjelenítés jellemzik. Megjelent a víz, melyben rolandoink úszni is tudnak, ami mellett lehetőségünk lesz repülni, valamint különféle járműveket is vezethetünk majd. Emellett persze új típusú rolandokkal is találkozunk majd, de természetesen a régiek is megmaradtak, beleértve a Királyt és a gravitációállítós bónuszpályákat. A Rolando második része talán még elődjénél is jobb, és bár egyelőre sajnos nem létezik belőle próbaverzió, mindenkinek ajánlom a megvásárlását!

Rolando 2: Quest for the Golden Orchid
Ár 7,99 EUR
Fejlesztő ngmoco Inc.
Méret 56,1 MB
Link a letöltéshez Klikk!

Olcsóságok: Harbour Master, Galcon, Zombies and me

Az újdonságok után térjünk át az olcsóbb szegmensre. Első bemutatásra kerülő programunk a Harbour Master, egy felső nézetes kikötő-menedzselő program, melyben a játékos célja, hogy a limitált számú dokkba az összes érkező teherhajó be tudjon állni — persze anélkül, hogy összeütköznének. Az irányítás igen egyszerű, mi rajzoljuk meg a hajók útvonalát a dokkokba. Három pálya van, az egyiken a tornádókra is oda kell figyelnünk, a másikon pedig arra, hogy a színes hajók a saját színükkel megegyező dokkokba álljanak be.

Harbour Master
Ár 0,79 EUR
Fejlesztő Imangi Studios
Méret 7,1 MB
Link a letöltéshez Klikk!

A Galcon egy icipicit drágább, mint az előbb bemutatott program, de mivel személyes kedvencemről van szó — mely egyébként a közelmúltban esett át egy kisebb árzuhanáson — nem hagyhattam ki az összeállításból. A Galcon stílusát elég nehéz lenne meghatározni, egy bolygófoglalós stratégiai játék, talán a táblás Rizikóhoz áll a legközelebb. Több pálya van, nézzük az alapvetőt: vagyunk mi és az ellenfél, mindkettőnknek van egy bolygója a galaxisban, rajta 100 egységnyi űrhajó. A cél az ellenfél kiirtása, amit úgy tudunk megvalósítani, hogy több űrhajót küldünk a bolygóira, mint ahány egység azokon van. Játék közben terjeszkedhetünk az üres bolygókra, melyek elfoglalásához változó számú űrhajó kell, hogy mennyi, az rá van írva a bolygóra. Minél nagyobb egy bolygó átmérője, annál gyorsabban termelődnek rajta az egységek, ha ugyanis a miénk, akkor növelik a flottánk méretét — értelemszerűen a terjeszkedés a Galcon lényege. Elég nehéz leírni, hogy mitől olyan nagyon jó a Galcon, ha viszont egyszer valaki kipróbálta, az valószínűleg nem fogja egykönnyen letenni, főleg, mert több típusú pálya van, a tízes skálán állítható erősségű mesterséges intelligencia pedig nyolcas fokozat fölött elképesztően erős.

Különösen ajánlott!

Galcon
Ár 2,39 EUR
Fejlesztő Phil Hassey
Méret 5,5 MB
Link a letöltéshez Klikk!

A Zombies and me az Electronics Arts legújabb programja, mely ezúttal nem a tíz, hanem az egy eurós programok szegmensét kívánja meghódítani. Egy rém egyszerű programról van szó, melyben zombik támadják meg nagyanyánk házát, miközben a kormány bombákat dobál a területre. A célunk, hogy elcsalogassuk az egyébként igen gyorsan futó zombikat a nagyi viskójától, lehetőség szerint egyenesen az égből potyogó gombák hatósugarába. Magyarán az egész játékban csak futni fogunk, kivétel képez az a helyzet, amikor elkapnak a zombik, ilyenkor az iPhone ütögetésével tudunk kiszabadulni. Meghalni csak a bombák által lehet (legalábbis nekem csak úgy sikerült), a térkép nem túl nagy, a körbe-körbe szaladgálás tehát egy idő után kissé unalmas lehet. A bombák érkezését sárga körök mutatják, melyekből azt is tudni lehet, hogy mikor fog leesni a robbanófej, tehát meghalni elég nehéz — főleg, mert a zombik jól nevelt gyerekek módjára megállnak a bombák érkezésének helyén, amikor minket üldözve átfutnak rajta. Nem a legjobb program, de egy euróért korrekt ajánlat.

Zombies and me
Ár 0,79 EUR
Fejlesztő Electronic Arts
Méret 6,2 MB
Link a letöltéshez Klikk!

Ingyen van: Coast Guard, Tatomic

Következzen két ingyenes játék bemutatása. A Coast Guard grafikájában nagyon hasonlít az előző oldalon bemutatott Harbour Masterre, de itt kicsit más a célunk: mi irányítjuk a parti szolgálat hajóját, célunk pedig az érkező teherhajók megvédése a kalózoktól — akiket méretes ágyúnkkal le kell lőnünk, mert ha nem tesszük meg, akkor ők lőnek le minket és a teherhajókat is. A hajót itt is mi irányítjuk, a metódus ugyanaz, mint a már említett játéknál, lőni a képernyő tapicskolásával tudunk, limitált távolságba. Ha egy teherhajó célba ér, kapunk egy felvehető bónuszcsomagot, mely adott esetben növelheti a lőtávolságunkat, a lövési vagy mozgási sebességünket, illetve pótolhatja a kalózok lövedékei miatt megcsappant életerőnket.

Coast Guard
Ár ingyenes
Fejlesztő Punch Studio
Méret 3,6 MB
Link a letöltéshez Klikk!

Második programunk a Tatomic, mely egy igényes grafikával és egyedi játékmenettel ellátott tetris program. Különlegessége, hogy nem egyedi formájú pöttyök esnek le, hanem különféle színekből álló kettes elemek, a cél pedig, hogy az azonos színekből kellő számút egymás mellé rakjunk — hogy hány darabot, az az adott színtől függ. A speciális üzemmódban pedig az a célunk, hogy azonos színből kirakjunk egy adott formát (mondjuk egy elefántot). A műfaj rajongóinak ez is ajánlott!

Tatomic
Ár ingyenes
Fejlesztő Engineous Games
Méret 10 MB
Link a letöltéshez Klikk!

A jövő zenéi: Gangstar, Portal

Végül, de nem utolsó sorban nézzünk két ígéretes, még meg nem jelent programot. Az első a Gameloft nevével fémjelzett Gangstar, melyről egyelőre az itt látható videó az egyetlen kézzel fogható információ, viszont ez is elég ahhoz, hogy alaposan felizgassa a GTA harmadik és negyedik részének rajongóit, a program ugyanis valószínűleg azokhoz hasonló játékmenetet kínál, három dimenziós grafikával, jó kezelhetőséggel, iPhone-on.

A második videó egy név és fejlesztő nélküli játékból mutat be egy kis részletet. A szoftver a PC-s sikerjáték, a Portal alapjaira építkezik, tehát egy belső nézetű logikai játék. A videó érdekessége, hogy a jelentősen butított grafikájú program (melynél egyelőre nincs animálva a portálok létrehozása sem) kiváló sebességgel fut az iPhone-on, a kérdés, hogy milyen lesz a program kezelhetősége. Mindenesetre ezt is kíváncsian várjuk!

Jövő héten folytatjuk!

Bocha

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények