Hirdetés
Super Monkey Ball
A Sega, pontosabban Ethan Einhorn elmondása szerint a Super Monkey Ball választása iPhone játéknak "was the natural choice". Biztosan amatőrnek és tudatlannak tűnök, de korábban sosem hallottam a játékról, ezért én nem tartottam annyira necsürel csojsznak, mint mondjuk a Labyrinthet. Pedig a két játék lényege nagyjából ugyanaz, csak ezúttal a golyót egy gömbben forgó majommal helyettesítették, a táblát pedig átrakták 3D-be és beszórtak néhány trükkös pályaelemet, valamint idióta hangeffekteket. Abban mindenesetre Ethan barátunknak teljes mértékben igaza van, hogy ez a játék nem egy hagyományos mobiltelefonos játék. Ez bizony egy egyértelműen konzol játék és egy fontos lépés az iPhone gamer eszközzé válásának útján.
Magamtól a játékot sosem vettem volna meg, ebben biztos vagyok. Azonban egy olvasónk kifejezett kérése volt, hogy nézzük meg, hogy milyen is lehet, így úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom vele. Az iTunes-szon megoszlottak róla az értékelések, ebből már gyanakodnom kellett volna, de felfedező énem csábított, ráadásul az ott megjelent képek valamint a youtube-os videók csábítónak tűntek. A játék célja már-már gyermekien egyszerű. A semmi közepén lebegő platformokon kell minél több banánt összegyűjtenünk, majd besétálnunk a teleportkapuba, mielőtt lejárna az időnk. A dolgot kicsit bonyolítja, hogy mindenféle trükkös akadály áll az utunkban, néhány helyen ezek a platformok mozognak, illetve ugratókon, gödrökön kell átlendülnünk. Az igazi csavart azonban az okozza, hogy a buborékba zárt majmunk úgy viselkedik, mint a Sega kék elmebeteg sündisznója. Azaz, ha egyszer megindul egy lejtőn, akkor ember nincs aki megállítsa az első kanyar előtt, ahol szépen le is zuhanunk majd a semmibe.
Igazi, konzolokon nevelkedett fanok számára ez bizonyára jól hangzik, azonban nem ilyen egyszerű az élet. A megvalósítás kicsit zavaros, főleg az irányítás része. Majmunkat a telefon döntögetésével vezérelhetjük a nekünk megfelelő irányba. Ez viszont kegyetlenül érzékenyre sikerült. Ha nem apró billentésekkel próbálkozunk, hanem egy kicsit emberesebbet döntünk a készüléken, a majom irányíthatatlanná válik a sebessége miatt. Ez sem hangzik még igazán durván, azonban vétettek egy nagy hibát az elmélet megvalósításánál. Amennyiben döntjük a telefonunkat, a kamera is elkezd forogni a majom háta mögé, de ezáltal megváltozik a döntés szöge és teljesen összezavarja ezzel a játékost. Leírni lehetetlen, kipróbálni pedig felesleges. 3-4 óra szenvedéssel sikerül eljutnom a 10. pályáig, ahol egyelőre feladtam a dolgot. A tutorial végigjátszásának is legalább 5x kellett nekifognom. Sajnos egy tipikus példát mutatott fel a Sega azzal, hogyan lehet elrontani egy jól induló ötletet, és ilyenkor hiába a remek grafika, a sok pálya. Egyszerűen kezelhetetlen a játék.
Super Monkey Ball | ||
Ár | 7,99 EUR | |
Fejlesztő | Sega America | |
Méret | 36,1 MB | |
Link a letöltéshez | Klikk a store-hoz |