Huawei Nova 10 - halovány remények

Középkategóriás Huawei van újra porondon, az ismert korlátozások most is adottak, de már félig-meddig létezik megkerülő megoldás.

Multimédia

A Huawei-nél a fotózás mindig nagyon fókuszban levő funkció volt, a Nova 10-nél is sokoldalú a kamera, legalábbis a funkcionalitás kapcsán. Papíron a hátlapi trió inkább csak átlagos: 50 megapixeles főkamera OIS nélkül (F/1,9), 8 megapixeles ultraszéles modul (F/2,2) autofókusszal és egy 2 megapixeles segédszenzor a portrékhoz. Az előlapra viszont rádobtak egy 60 megapixeles kamerát (F/2,4), amely nagylátószögű, de szoftveresen lehet ezt csökkenteni. Minden további kommentár nélkül jöjjenek a szelfik nappal és este:

Alapból 12 megapixelesek a felvételek, de a menüben lehet egy kicsit túrni a “nagy felbontás” eléréséhez, és akkor csinálhatunk az arcocskánkról 60 megapixeles fotót a bőrgyógyászok nagy örömére, bár a minőséggel azért lesznek gondok, ezt a példát tudom a témában prezentálni. A hátlapra váltva is opció az 50 megapixeles felbontás, szóval előbb ezekből mutatnék párat, aztán megnézzük, hogy mit nyújt 4:1-es képpont-összevonással a termék, megtekintjük a kétszeres szenzorzoom képességeit, végül pedig az ultraszéles modul produkcióját.

Hirdetés

50MP

12,5 MP

2X zoom

Ultraszéles 8 mp

50 megapixelben abszolút nem érdemes alkotni, nem csoda, hogy ezt az opciót csak kis keresgélés után tudjuk bekapcsolni. Ha ugyanis a kétszeres szenzorzoomot használjuk, akkor ugyazt a méretet kapjuk meg, csak éppen a digitális zoom közben az algoritmus rádolgozik az élességre és az eredmény jobb lesz, mintha ugyanazt a képrészletet az 50 megapixeles felvételből vágnánk ki. A normál látószögű, 12,5 megapixelre redukált fotók a kategória átlagát ugyan hozzák, de kiemelkedőnek nem mondanám a minőséget. A túlélesítés néha zavaró, miközben a részletesség nincs azon a szinten, hogy ez a folyamat ne hozná elő a hibákat. Nem érdemes egy olyan felvételre rátolni a kontrasztot és az extra élesítést, ahol nincs elég pontos részlet, az automatikus HDR pedig sokszor túlzó eredményt hoz. Az ultraszéles modul láthatóan még gyengébb, esetlegesek a kontúrok, miközben túl vannak hangsúlyozva, a részleteket pedig teljesen szétmossa az algoritmus. Esténként a dedikált éjszakai móddal lehet alkotni, de ez csak a főkameránál érhető el, ha kikapcsoljuk és rámegyünk az ultraszélesre, akkor megkapjuk a 10 évvel ezelőtti autók tolatókamerájának minőségét, elrettentés gyanánt egyetlen képet azért ideraktam a link mögé. A többit pedig ide:

Este főkamera

Este egyébként nem muszáj éjszakai módot kérni, ha a téma kap valamennyi fényt, az automatika akkor is kitolja az expozíciós időt, ha nem a dedikált módot használjuk, az eredmény pedig nagyjából ugyanolyan lesz: mindenképpen vállalható, de nem tökéletes. A fehéregyensúly nem csúszik szét, az egész kép dinamikusnak és kontrasztosnak látszik, a részletesség és az élesség persze nem az igazi, a sötétebb területeken pedig nagy az elmosódás, de összességében a dedikált móddal történő fotózás eredményei hozzák az árszinten tapasztalt minőséget. Néhány makróval még tartozom, aztán jönnek a videók:


Fent a maximális felbontást használjuk, amely 4K és 30 fps, ráadásul felvétel közben tudunk váltani a szenzorok között. Ennek nappal van értelme, este inkább nem érdemes az ultraszéles modul erőltetni. Extra nehézséget jelent, hogy nincs dedikált gomb a normál látószöghez, hanem kétujjas csíptetéssel kell addig bohóckodni, mire sikerül pont oda kalibrálni a közelítés mértékét, ami az alapérték. A digitális zoom nem túl acélos, de ha nem trükközünk, akkor a főkamera által szállított eredmények nappal egészen jók, kicsit túltolt a kontraszt, de összességében korrekt a produkció. Más a helyzet este, ilyenkor ugyanis az AIS nevű elektronikus stabit összezavarja, hogy vannak tárgyak a felvételen, ha mozgunk a telefonnal, akkor ugrál a fókusz, az ultraszéles szenzort pedig rossz fényviszonyok esetén nem érdemes nyaggatni. Nézzünk át az előlapra:


Nappal oké, este zajos, szemcsés és életlen az eredmény, pedig még fel is kapcsolja a kijelző keretét fehérre, hogy jobb legyen a megvilágítás. Viszont lehet változtatni a látószöget még 4K felbontás mellett is menet közben, ami jól jön akkor, ha valaki mellénk szegődik és nem szeretné, hogy a feje kilógjon a képből. A dinamikatartomány szűkös, a stabilizáció nem tökéletes, de nem mindenki fogja észrevenni, hogy a háttér élessége hullámzó. Van még két videóm, amit megosztanék, az egyik a kettős “vlog” mód, ahol az előlapi és a hátlapi kamera egyszerre rögzít, hát azért láttunk már ilyet, a másik pedig a “történetkészítés”, ami szerintem teljesen értelmetlen, a választott témához illesztett zene részleteinek megfelelő hosszúságban kell felvennünk a kamerával snitteket, ebből vág ő valamit össze.


Hang szempontjából elégedett voltam, a videózás közben felvett zajok kicsit mintha azt mutatták volna, hogy a mikrofonok túlérzékenyek, de a lejátszás során a Nova 10 kellemesen szólal meg mind egérmozi, mind játékok, mind zenei tartalmak esetén. Van Widewine L1-es certfikáció, tehát a HD streaming is működik — azoknál az appoknál, amelyek szintén működnek, a YouTube gond nélkül ment GSpace mögül, az HBO Max pedig pont HMS-en üzemel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények