Hirdetés

Fiido D3 - rollercikli, vagy amit akartok

Az elektromos rollerek és a pedelec biciklik előnyeit próbálja egyesíteni a Fiido D3, ami egészen addig a pontig néz ki mulatságosan, amíg el nem kezdjük használni.

Használat

A termék használata majdnem teljesen triviális. Összesen háromféleképpen tudunk vele haladni, a basic megoldás, hogy ki van kapcsolva a rásegítés és tekerjük, mint egy biciklit. Ez nem annyira komfortos, mert amúgy a holmi 18 kilogrammot nyom a mérlegen, szóval kissé nehéz, kicsik a kerekek, a váltót lehet olyan áttételbe tenni, hogy ne legyen izzasztó a hajtás, csak akkor nem megyünk értelmezhető sebességgel. A második szint, amikor a rásegítés mértékének megfelelő erővel a tekerésünkre rádolgozik az elektromotor is, ez roppant pihentető és tempós közlekedést biztosít, plusz nyilván az akkumulátort sem terheli annyira, a hivatalos adatok szerint így akár 60 kilométeres hatótáv is kijön. És van a csak elektromos hajtással történő közlekedés, amikor az ember csak üldögél, húzza a menetkart, a termék pedig halad, így viszont 20-30 kilométernél többet nem fogunk tudni megtenni.

A csúcsmodellre ráfért egy Shimao váltó is
A csúcsmodellre ráfért egy Shimano váltó is [+]

Mindenképpen szokni kell viszont, hogy van egy késleltetési idő (egy-két másodperc) a rásegítés kapcsán. Ha nem úgy indulunk el, hogy meghúzzuk a menetkart, akkor az első két pedálfordulat után kapcsol csak be a rásegítés, ami jól meg is lódítja a biciklit, de ehhez hamar idomul az ember. Viszont fordítva is van delay, ha megállunk a tekerésben, akkor még pár másodpercig tolja a naftát a motor és halad a kerékpár, de hát azért van rajta fék, hogy ilyenkor használjuk, ha kell. Nincs semmi védelem arra, hogy álló helyzetből ne tudjunk nyélgázon elindulni, erre a legjobb példa, hogy ha felemeljük a hátsó kereket és meghúzzuk a kart, akkor azonnal meg is pörgeti a motor. És itt látszik az is, hogy tökmindegy, hogy milyen fokozatra van állítva a rásegítés, a gázkar egy fix sebességgel hajtja meg a hátsó kereket.

Védett töltőcsatlakozó
Védett töltőcsatlakozó [+]

A Fiido D3 előnye azonban leginkább akkor domborodik ki, amikor az ember változatos domborzatú területre ér. Lefelé gurulva elvileg valamit vissza is tölt az akkuba, felfelé pedig ötvenszer hatékonyabb, mint bármilyen, hasonló árfekvésű elektromos roller. Tapasztalatból beszélek, lassan fél éve használok egy Xiaomi terméket, amivel azért szenvedés hazajutni, mert dombosabb vidéken lakom, pontosan tudom mostanra, hogy melyek azok az útszakaszok, ahol nem, vagy csak akkor megy fel nagy nehezen a Xiaomi, ha nincs rajtam hátizsák. A Fiido D3-mal ilyen problémám nincs, magától ez sem tudja magát felvonszolni a hegyre, de ha tekerjük, akkor minden gond nélkül megoldható rásegítéssel a dolog úgy, hogy meg sem kell izzadnom. Simán megelőztem a múltkor egy klasszikus biciklist, aki előttem küzdötte fel magát az emelkedőn, csak én speciel semmit nem küzdöttem.


[+]

Ez pedig jól meg is mutatja, hogy a Fiido D3 miben különbözik egy elektromos rollertől. Nem, ezt nem rakod fel a buszra, ahhoz nem elég kompakt és nem elég összecsukható. De bárhol fel lehet vele menni, ha nem is túl gyorsan, nyilván nem csak budapesti olvasóink vannak, de ha azt mondom, hogy a II. kerületi Gábor Áron utcán különösebb szenvedés nélkül felkerekeztünk, akkor az elég beszédes infó azoknak, akik ismerik ennek az útvonalnak a meredekségi paramétereit. A nagyobb kerék, a levegős gumi, az ülés, a jó fékek és a korrektül megcsinált, nem lötyögős kormány is a Fiido D3 mellett szól, még farolgatni is lehet vele, ha valakinek beakadt a BMX banditák. Azért van pár apró ostobaság, ami kicsit zavaró: az akkumulátor állapotának visszajelzése például nagyon hektikus, két kilométernyi hegymenet alatt három csíkot esett a töltöttség, de gyakorlatilag abban a pillanatban, amikor egy kisebb lejtőhöz értem, visszagyulladt megint kettő indikátor, szóval igazából csak a két szélső érték biztos (most húztam le a töltőről három óra után, tehát tele, vagy már meg sem nyekken az elektromotor, tehát üres), a többiről meg az ember saccolgat és bízik. Kell rá egy hátsó lámpa, plusz oldalsó fényvisszaverő, de ezeken kívül tényleg az az általános szerkesztőségi verdikt, hogy egy meglepően jó minőségű, ugyanakkor meglehetősen egyszerű hajtási konstrukcióval rendelkező, de a célnak teljesen megfelelő biciklit kap az ember 180 ezer forintos árszint környékén, amivel fel lehet menni gond nélkül az emelkedőkön, komfortosabb, mint egy roller és biztosan nem fog belekötni a rendőr sem, ha ott és úgy használjuk, ahol és ahogyan egy biciklit is szabad használni.

Fiido D3

Bog

A Fiido D3 a Geekbuying jóvoltából jutott el hozzánk, köszönjük!
Olvasóink számára a forgalmazó az alábbi kódok használatával biztosít vásárlási kedvezményt:
A tesztelt csúcsmodell itt vásárolható meg, ezzel a kuponkóddal 486 dollárért: GKB178S
A váltó nélküli változat ide kattintva érhető el, ezzel a kuponkóddal 435 dollárért: GKB177S
A váltó nélküli, kisebb akkumulátoros verziót pedig itt lehet kosárba tenni, ezzel a kuponkóddal 369 dollárért: GKB176S
A termékeket Lengyelországból szállítják ki, így nem terheli őket vám.

Azóta történt

Előzmények