Hirdetés

Engwe P20 - a csend összehajtható

Igazi városi bringa lett az Engwe P20, amely tényleg fel tud mutatni rengeteg jó tulajdonságot, de meg is kérik az árát.

Hirdetés

Kialakítás

Ha egy tényleg összecsukható bringát vár az ember, akkor kicsit bízik abban, hogy így rakják be a dobozba, de az Engwe P20-nál nem így történt, nekünk kell szépen összelegózni, kinyitott állapotban, leszedett első kerékkel várja a melót. Jelentős minőségugrás történt a kézikönyv szempontjából, teljesen egyértelmű, hogy mit és hová kell tenni, egy laza 20 perc alatt menetkész állapotba hozható a gép úgy, hogy ebben benne van a gumik felfújása és a fék beállítása is. A váltót nem kell macerálni, mert nincs.


[+]

A P20 külseje kicsit megosztó, de inkább azok vannak többen, akik szerint jó lett a formaterv, amit alapvetően meghatároz, hogy egy olyan összecsukható bringáról van szó, ahol az akkut nem a vázba, hanem a nyeregcső mögé rakták. Emiatt nem lesz középtájon túl vaskos a szerkezet, ez sokat könnyít az összecsukhatóságon. Az külön remek, hogy még a kormányoszlopot is le lehet dönteni, szintén jó pont, hogy a pedálok alatt van egy támaszték annak érdekében, hogy azon álljon meg az összecsukott bringa, az egész hajtogatás pedig tök egyszerű művelet. Mivel tényleg nem nehéz a gép, ezért bárki meg tudja csinálni.


[+]

A P20 nem akar más lenni, mint amire szánják, nem akar többcélú kerékpárrá avanzsálni. Ez egy városi, hordozható, összecsukható, célszerű bringa, amit én is úgy használtam, hogy bedobtam a kocsi csomagtartójába, elmentem egy P+R parkolóig, onnan pedig bringával elkerekeztem a célállomásomra. Tényleg egy perc alatt lehet kinyitni-összecsukni úgy, hogy a gatyádat sem koszolod vele össze. Ez a relatív könnyű tömeg és kialakítás viszont jár bizonyos kompromisszumokkal. A 20 inches, 1,95 inch széles kerekek kicsik és filigrának, nincs semmiféle csillapítás sem hozzájuk, szóval rossz úton eléggé ráz a bringa. Nyilván ez elsősorban az út és nem a bringa hibája, de szerintem mindenki kapásból tud sorolni tucatnyi olyan kerékpárutat és/vagy sávot, ahol az útminőség finoman szólva is kérdéses.


[+]

Az Engwe tervezői megpróbáltak valami egyedi kinézetű cuccot létrehozni, ami kétségtelenül kinéz valahogy, de például az első lámpa vázba integrálása ugyan jópofa, ám este a világítás nem követi a kanyarodó kerékpár nyomvonalát, mert nem fordul el a lámpa az első kerékkel együtt. A hátsó lámpák is viccesek (és a többes szám indokolt), a kerékagy mellett van kétoldalt nem csak egy-egy piros LED, hanem index is, amit a kormányról tudunk kapcsolni. Olyan jó lett volna, ha a kormánymarkolatok végén is van ezeknek egy-egy párja.


[+]

Viszont az ülés és a kormány magassága is tág határok között állítható. A 6061-es alumínium ötvözetből készült váz a gyártó szerint maximum 120 kilogrammos teherbírással rendelkezik. Az ülés alatt-mögött, a hátsó kerék elé beállított akkumulátor 36 voltos és 9,6 Ah kapacitású, a motor teljesítménye 250 wattos, a nyomaték pedig 42 Nm. A motor maga a hátsó kerékagyban van, viszont nyomatékszenzor vezérli, ami egészen remekül illeszkedik a tekerési tevékenységünkhöz, a szíjhajtás miatt halk is, a váltó pedig normál városi környezetben nem fog hiányozni, az áttétel próbálja megtalálni az arany középutat: nem kell megdögleni elinduláskor (és egyből érkezik a segítség is), viszont a 25 km/h-ban maximált csúcssebességnél már elég szaporán fogunk tekerni, nálam a kényelmes utazótempó inkább 20-22 km/h volt. Lehet egyébként haladni gázkarral is, de leginkább értelmetlen, mert úgy maximum 5 km/h-s tempót lehet erérni, ez ugyanis a séta mód, ha esetleg tolni kell a bringát, vagy annyira lassan mennénk, amennyivel már nem is tudunk tekerni.


[+]

Mindenképpen kap egy jó pontot a hidraulikus fékrendszer, a fedélzeti kijelző pedig apró, monokróm, de funkcionális. Egész jól mutatja a töltöttségi szintet, látszik a rásegítés mértéke (három fokozatban állítható), az aktuális sebesség és a megtett út is, többre nincs itt szükség. Az ülés végre nem ez a süppedős, fotelszerű, csak rövidebb távon kényelmes puff, hanem rendes, normális alakú megoldás, amivel hosszabb úton sem lesz problémánk. És ha már hosszabb út: a gyártó által megadott 100 kilométeres rásegítéses hatótávot mi nem tudtuk kinyerni a gépből, de saját méréseink szerint 70 kilométernyi tekerés azért kijön belőle jellemzően sík úton. És ami plusz jó hír, hogy ezt a bringát az elektromotor használata nélkül is el lehet hajtani, mert nem annyira sárnehéz. Ha pedig kivesszük az akkut, akkor ez hatványozottan igaz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények