Engwe P20 - a csend összehajtható

Igazi városi bringa lett az Engwe P20, amely tényleg fel tud mutatni rengeteg jó tulajdonságot, de meg is kérik az árát.

Hirdetés

Használat

Az első kellemes meglepetés a zajszint kapcsán lesz. A szíjhajtás és a jó összeszerelési nívó miatt a P20 gyakorlatilag hangtalan, az elektromotor nyünnyögése is alig vehető észre. Aztán néhány méter megtétele után az is egyértelművé válik, hogy nagyon jól és folyamatosan adagolja az erőt a hátsó agymotor, mivel sem a váltóval nem kell játszani, sem pedig a gázkart nem érdemes húzogatni, ezért tényleg pofonegyszerű a használata, egy tök hagyományos gépről átülve is teljesen evidens, hogy miképp működik, csak azt fogja észlelni a júzer, hogy jóval könnyebb tekerni.


[+]

Ugyanakkor viszont azt is látni kell, hogy a 250 wattos teljesítmény főleg sík és enyhén lejtős terepen teszi a szobakerékpározással egyenértékűvé a haladási komfortot, ha kaptatósabb a terep, akkor bizony nekünk is be kell szállnunk. Meg lehet izzadni a P20 nyergében is, de valamivel kevesebb erőbedobással küzdhetjük fel magunkat hegyekre úgy, hogy azért az a 250 watt mégiscsak ott van extraként. A budai hegyekre is felmásztam, de úgy választottam útvonalat, hogy ne legyen nagyon durván meredek rész, nyilván jobban tekertem, mint a rakparton, de nem döglöttem bele. Sokat számít azért, hogy ez egy 18,5 kilogrammos bringa, nem pedig 28-30 kilogramm, mint sok konkurense, de dombos környezetben azért elkezd hiányozni az áttétel megváltoztathatósága, ám ezt szíjhajtás esetén csak agyváltóval lehetne kombinálni, az viszont tovább drágítaná a P20-at.


[+]

Sokat mentünk ezzel a géppel. Virág Dani oda-vissza megjárta Kőbányát a második kerületből, jómagam pedig last mile kerékpárként használtam hetekig, kocsival a parkolóig, onnan pedig további 5-6 kilométert kerekezve jutottam be az irodába, este pedig mindez fordítva. Persze próbálkoztam dombosabb környéken is, ahol kaptam valós segítséget a géptől, de ott már én is sportoltam. Az is biztos, hogy a nagyvárosi forgalomban ez a kicsi, fordulékony, könnyen tekerhető és jól kontrollálható jószág kvázi ideális, nem egy futárbringa, egy közepes roller is le tud előzni, de gondtalan, kvázi hangtalan és teljesen odafigyelésmentes tekerést kínál. Nem fogunk vele rohanni, ez csak pusztán egy minimális karbantartási igényű, összecsukható, hurcolászható, biztonságos és a szabályoknak megfelelő nyomatékszenzoros kerékpár, aminél többre sokaknak valóban nincs is szükségük.


[+]

Persze 400 ezer forintért sok-sok kínai gyártó erősebb, nagyobb, böszmébb és gyorsabb kerékpárt is tud kínálni. De ott majd megint játszhatunk a pedálszenzorral, az alsópolcos Shimano váltóval, az állandó utánállítást igénylő mechanikus fékekkel, az Engwe ezzel a modellel egy stílusos, átgondolt, jól megvalósított és könnyed használatot lehetővé tevő bringát kínál. Tudom, hogy sokaknak 400 lepedő túlzásnak tűnik egy városi és csak városi kerékpárért. Ha már bringát vesz az ember, akkor sokszor azt gondolja, hogy az majd jó lesz arra is, hogy a Balatont is megkerülje vele, hogy a földúton is veresse, kvázi luxusnak számít egy olyan bicikli, ami egy célra, egy területre, egyféle felhasználásra készült, ám ha az esetek 98%-ban az illető tényleg csak városban használ egy kerékpárt, akkor arra a maradék 2%-ra kérjen kölcsön egy másikat, mert ha nem túlságosan meredek környéken közlekedik, akkor az Engwe P20 pont azt kínálja a nagyvárosi környezetben, amire igazán szükség van. Mindezt úgy, hogy tényleg kicsire össze lehet hajtogatni.

Bog

A kerékpárt a gyártó küldte ki tesztre, köszönjük. Itt lehet megvásárolni, a MOBILARENABOG 50 euró kedvezményt ad.

Előzmények

Hirdetés