Hirdetés
Bevezető
Ahogyan az évösszegző cikkben is írtuk, a hagyományos mobilok világa kissé kezd megváltozni. Az okostelefonok masszív térnyerése és árcsökkenése miatt a klasszikus mobilok visszaszorulóban vannak, s ma már ez a szegmens egyre inkább specializálódik. Hagyományos készülék kerül a dobozba akkor, ha mondjuk kétkártyás eszközről van szó, sokszor akkor is, ha strapamobilt keresünk, illetve minden esetben akkor, ha kifejezetten idősebb korosztály számára gyárt egy cég telefont.
Az Emporia pedig ilyen cég, semmi mással nem foglalkoznak, csak azzal, hogy ennek a korosztálynak mobilt készítsenek. Ezt baromi komolyan veszik, mindenféle kutatásokat végeznek folyamatosan, hogy mik azok a szempontok, amelyeket figyelembe kell venni, mert – a közhiedelemmel ellentétben – nem csak az számít, hogy mennyire nagyok a gombok és olvasható a kijelző. Az Emporia telefonok például olyan használati útmutatót kapnak, ahol nagyok a betűk, szellős a szöveg, így könnyebb ezeket elolvasni, s ez csak egy apróság a sok pici okosság között.
Hogy időstelefonra van igény, az ma már egyértelmű. Tőlünk nyugatabbra mondjuk a nyugdíjasok zöme meg is engedhet magának egy ilyen, valamivel több mint 20 ezer forintba kerülő motyót, de a baráti Lengyelországban is igen jól alakulnak az eladások. Itthon is van érdeklődés az ilyen készülékekre, nemrég a Magyar Televízió kért meg minket, hogy beszéljünk ezekről a termékekről, aminek eleget is tettünk. Ráadásul minden szolgáltató kínálatában megtalálhatóak ezek a készülékek, arról nem is beszélve, hogy a nagy műszaki áruházak polcain is beléjük fogunk botlani (nem szó szerint értve, kérünk mindenkit, hogy ne mászkáljanak a polcokon).
Az RL1 a Vodafone-nál kapható, máshol nem elérhető. Az Emporia és a brit szolgáltató logója egyébként is mutat nem csekély hasonlóságot, de nem ez vezette arra a két cég képviselőit, hogy tető alá hozzanak egy ilyen együttműködést. A briteknek kellett egy saját márkás időstelefon, ilyesmivel a Simply óta nem próbálkoztak (ami – itthon legalábbis – elég masszívat perecelt), az Emproia pedig nyilván örül, ha növekednek az eladások.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!