Játékmenet, összegzés
A játékmenet a szokásos dungeon-cralwer mechanikát követi. Felülnézetből látjuk a játékteret, karakterünket pedig virtuális analóg karral mozgathatjuk. Ez általában igen szerencsétlen megoldás, de itt viszonylag jól működik, lévén nem annyira a reflexeken, mint inkább a karakterek statisztikáin múlik a siker. A képernyő jobb oldalán lévő gombokkal lehet támadni, varázsolni és elugrani az ellenfél mozdulatai elől. Könnyen tanulható, komolyabb ismereteket nem igényel, jól irányítható, de ezzel együtt súlytalan kaland is a Dungeon Hunter 5. A harcról semmiféle fizikai visszajelzést nem kapunk, nem érezni az ütések erejét, és lényegében semmilyen sikerélményt nem jelent egy-egy pálya teljesítése vagy a főellenségek legyőzése. Idővel ráadásul a nehézség is felszalad annyira, hogy ha nem akarunk véget nem érően tápolni, kénytelenek leszünk venni valamilyen harci csomagot, ami innentől kezdve „pay-to-win” helyzetet eredményez.
A hagyományos kampányon kívül újdonság még a Stronghold játékmód. Ez egyfajta multiplayer lehetőség, ahol a játékosok követőket gyűjtenek, és velük védelmezik saját erődítményeiket. A többi játékos erődítményének elfoglalása, illetve az ő legyőzésük jelenti a sikert, és ez szolgál további tapasztalatként és fejlődési lehetőségként. A jó teljesítményért trófeákat kapunk, de ha nem jár sikerrel egy támadás, akkor ezekből a trófeákból elvesz a játék. Érdekességként jó, de a Dungeon Hunter 5 sava-borsa mégis csak maga a kampány. Lesznek később egyéb online események is a játékban, ezek azonban jelenleg még nem aktívak.
Ahogy az a Gameloft játékoknál lenni szokott, prezentációját tekintve a Dungeon Hunter 5 is a konzolos élményt célozza meg. Grafikája egyértelműen a szebb mobilos játékok közé rangsorolja, de ennek megvan az ára: nem árt komolyabb hardveren futtatni. A Windows Phone változat (Lumia 925 készüléken tesztelve) nem fut jól egyáltalán, rendszeresek a szaggatások a képfrissítésben, és mivel a játék folyamatos internet kapcsolatot igényel, a betöltések sem mennek simán. Folyamatos az akadás a zenében és a hangokban, a menüképernyők sem reagálnak azonnal. E játék alá már nem árt négymagos processzort és minél több memóriát tenni, mert a régebbi készülékeken érezhetően nem úgy muzsikál, ahogy azt a fejlesztők megálmodták.
A Dungeon Hunter 5 nem rossz játék. Grafikája remek, könnyen játszható és elég tartalmas is. Ha Diablo-szerű játék kell mobilra, akkor ennél minőségibb címet (főleg ingyen) nem igazán találni jelenleg. Ez azonban messze nem jelenti azt, hogy tökéletes lenne. Igazi újdonságot nem tartogat, a harc nem túl élvezetes benne, és a méregdrága extra csomagok is kihúzhatják a gyufát egyeseknél. Mondhatjuk tehát, hogy a szokásos Gameloft minőséggel van dolgunk, annak minden előnyével és hátrányával együtt.
A Dungeon Hunter 5 elérhető Android, iOS, Windows Phone és Windows 8.1 platformokra.
dreampage