Car Power CP-02 power bank teszt

Egy külső akkumulátor, ami nem csak a mobilunkba, hanem adott esetben az autónkba is életet tud lehelni. Kicsi a bors, de bebikáz egy kocsit?

Teszt, összegzés

Nem is autóval próbálkoztunk először, a kezdeti sikerben bízva egy motort vettünk elő a teszthez. Leginkább a nagyrobogósoknak fájhat a fejük, amikor lemerül az akkumulátor, a CVT-automata váltós, zömmel berúgókar nélküli motorokat ugyanis el sem lehet indítani másképp, mint az elektromos indítómotorral, ráadásul a holtszezon miatt sokszor féléves szünetekkel kell számolni, ami szintén nem a telep barátja. A méretezések persze egy autóhoz képest egészen mások: 4-10 Ah kapacitásról és 30-60A indítóáramról beszélhetünk egy közepes motor (vagy quad, jet-ski, stb.) esetén, ezt sokszorosan túlteljesíti az ígéretek alapján a CP-02. Lemerült akksit találni nem nehéz, már ugrott is be a tesztre használt Yamahába, és a várakozásoknak megfelelően önerőből nem volt képes elindulni. Értelemszerűen vetettük be a terméket, teljesen feltöltött power bankkel próbálkoztunk, a leírásnak megfelelően felhelyeztük a sarukra a pozitív-negatív oldalt, és azonnal meg is történt a csoda, egy pillanattal később már ketyegett is a négyütemű benzinmotor.

Üzemben a szerkezet, indul a 125-ös négyütemű!
Üzemben a szerkezet, indul a 125-ös négyütemű! [+]

Ez persze önmagában nem meglepő fordulat, a motor aprócska saruihoz képest még nagynak is bizonyultak a csipeszek, és mivel a Yamaha egyébként is egy bármikor, fél rúgásra beinduló motor, a siker szinte garantált volt. Ezután tértünk át az autós tesztre: 55 Ah kapacitású, 450 A indítóáramra képes telepen mértünk a bikázás előtt 10,4 volt kapocsfeszültséget, ami egy 12 voltos rendszer esetén teljes lemerülést jelent. A power bank hivatalosan 400 A indítóáramra van hitelesítve, viszont mi egy olyan autóba tettük a halott akksit, aminek egy 360 A-s, 44 Ah-s telep télen-nyáron elég. A behelyezett akkumulátorral az indítórelé kattanásáig eljutottunk, viszont a motort egy pillanatra sem sikerült megforgatni. Itt jött képbe a CP-02: rátettük, megnyomtuk a bekapcsológombot, megvártuk, míg három-négyszer végigfut a kék led, majd beültünk és indítóztunk. Sikerrel.

Még az 1,4-es, benzines Astrát is beindította a szerkezet
Még az 1,4-es, benzines Astrát is beindította a pici akksi [+]

A bikázó power bank tesztjét sikeresnek nyilvánítjuk, de persze nem engedtük úgy el a terméket, hogy valahogy ne fogjunk ki rajta, így elővettünk egy szinttel nagyobb, 70 Ah-s, 620 A-ra hitelesített akkumulátort megkívánó autót, amibe egy ennek megfelelően nagy méretű, lemerült akksit tettünk. Ezzel már konkrétan semmit nem tudott kezdeni az eszköz, viszont hiába próbálkoztunk sokszor indítózással, nem forrósodott fel annyira a kütyü, hogy gondot okozott volna, tehát biztonsági szempontból is helyénvalónak tűnik.

Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a vásárlás után ezt a lehetőséget tekintsük szükségmegoldásnak, és ne olyan ambíciókkal vágjunk neki, hogy a valamilyen villamossági hibából adódó folyamatos lemerülést bagatellizáljuk rendszeres bikázással. Ha egy autónak efféle hibája van, azt mindenképpen diagnosztizálni kell, viszont ennek csak egy minimális részét tehetjük meg otthon, egy multiméter és egy lakatfogó segítségével, ha nem derül ki a probléma, keressünk meg egy autóvillamossági szakműhelyt, az autók elektromos rendszerei ugyanis egyáltalán nem folyamatos bikázgatásra lettek tervezve.A motor beindulása után, a feszültségingadozás mérséklése érdekében azonnal kapcsoljunk be valamilyen fogyasztót (hátsó ablakfűtés vagy ventilátor a legpraktikusabb).

Ha az autóval hosszú utakra, aránylag rendszeresen megyünk, mégis rendszeresen lemerül a jó állapotú akkumulátor néhány órányi állás után, akkor valamilyen utólagosan beszerelt vagy átkötött fogyasztó hibájára kell gyanakodnunk, ha pedig nagyon ritkán vesszük elő a garázsból a kocsit, akkor érdemes egy csepptöltővel szinten tartani a minimum 12,6 voltos nyugalmi feszültséget. Ha nem az autó dedikált bikázópontján, hanem az akkumulátornál végezzük a vészindítást, ellenőrizzük az akkumulátor rögzítését is, a fölösleges rázkódó akkumulátor ugyanis felgyorsítja az ólom-savas telepek halálát, illetve a pozitív felén letestelő akkumulátor mindenféle egyéb hibákat, vagy akár tüzet is okozhat az autóban, menet közben.

Fel sem tudjuk cserélni a pozitív-negatív oldalt a forráson, viszont az autónál legyünk körültekintőek, szokásosan piros a pozitív
Fel sem tudjuk cserélni a pozitív-negatív oldalt a forráson, viszont az autónál legyünk körültekintőek, szokásosan piros a pozitív [+]

Összességében kiváló lehet ez a termék annak, akinek egy normál, 7500 mAh-s, egy USB-s külső akkumulátorhoz képest egy ilyen kütyü megéri a közel dupla felárat, illetve a kompromisszumot, hogy csak a saját, kördugós adapterével lehet feltölteni. Méreteit és tömegét tekintve nem markánsan nagyobb a bikázásra képtelen társainál, tehát ilyen szempontból is megállta a helyét, viszont tartsuk észben, hogy ez csak szükségmegoldás lehet, állandó rutin biztosan nem.

Car Power CP-02 power bank

szentkuti11

A terméket a forgalmazó biztosította a teszthez, köszönjük!

Azóta történt

  • Telenor Drivey - álljunk meg egy szóra!

    Kizárólag mobilos felülettel operáló flottakövetést indított el a Telenor, elérhető árú alapszolgáltatásként. Hibakódok, drasztikus gyorsítások, céges magánutak - elvileg minden kiszűrhető, az alkalmazott pedig még ingyen Wi-Fit is használhat a kocsiban.

Hirdetés