Kialakítás
A VSETT 8 Lite már félig kifutó modell, de legalábbis piacon van egy ideje. Rengeteg helyen lehet kapni, a gyártó saját webshopjában kereken 1000 euróért kínálják, ehhez képest az Ausom kuponkóddal utánunk dobja 666 dollárért. A Geekmaxinál pedig 500 euró alá lehet betornászni az árát, kuponkód a cikk alján. Ez meglehetősen jelentős eltérés, noha külsőre és a specifikációk nagy részét áttekintve csak apró különbségeket találunk. Hogy az Ausom és a VSETT között mi a kapcsolat, arra innen elég nehéz válaszolni, csak tippelgetni tudom, hogy talán ugyanott zajlik a gyártás, vagy az Ausom megvette a licenszet, vagy megvette egy adagnyi gyártókapacitást, ami a VSETT-nek már nem kellett… de valahol mindegy is, legalább el lehet mondani, hogy a GX1 kapcsán már úgy is van bőven elég tapasztalat, hogy még alig jelent meg, nem is beszélve az alkatrészellátásról.
A GX1 rögtön meglepett, mert meglepően kompakt dobozban jött. A 22 kilogrammos rollert ugyanúgy összecsukva találjuk a csomagban, mint ahogyan általában más gépeket is, ám rögtön kijön az egyik előnye a terméknek: sokkal kisebbre lehet hajtogatni, mint általában bármit. Ennek két oka van: egyrészt a kormányoszlop ledöntésével együtt az első kerék megemelkedik és a trepni fölé csuklik, másrészt a két markolatot külön is le lehet dönteni, így valóban kompaktabb lesz az eredmény. És az egész tényleg egy perces mutatvány, de ennek ellenére nincs lötyögés, minden stabilan kattan ott, ahol kattannia kell. Azonnal szerzett is nálam egy pirospontot.
A következő jó pontot a trepni kapja: 20 centi széles, 61 centi hosszú, elfér egymás mellett is két láb, de a klasszikus T-lábtartás is opció, mert a hátsó kerék fölé került egy fém taposó, ami pont jó helyen van. Újabb öröm, hogy elöl-hátul rugózik, bár C alakú felfüggesztést kapott, aminek speciel nem vagyok nagy rajongója, de a szitálásra való hajlandóság nem jelentkezett, inkább egy picit jobban rázott annál, mint ami komfortos. És ezzel rögtön át is térünk az első kompromisszumra: a 8,5 inches kerekek kicsik. Sokkal jobban átadják az úthibákat a kaszninak a rugózás ellenére is, mint egy 10-11 inches kerékméretű megoldás és persze a balesetveszély is nagyobb, könnyebben beakadhat a kerék egy kátyúba.
Lesznek még pozitív dolgok, de az első-hátsó dobfék használata nem az. Oké: a dobfék kevésbé igényes a karbantartásra, nem megy bele a kosz és a por, de jóval határozottabb erőt kérnek a fékkarok ahhoz, hogy komoly lassítást érjünk el. Ezen valamelyest ugyan lehet állítani, de akkor viszont a fékkarok útja nő meg, ami lassítja a reakciót, ha jól be vannak ezek állítva, akkor ezek is fognak, csak legyünk vele tisztában, hogy a hirtelen megálláshoz tényleg be kell ezeket rántani.
Viszont a jobb oldalra tett kerek kijelző teljesen korrekt és egyértelmű, a mellérakott gombokkal a vezérlés egyszerű, ám mégis a legnagyobb jóság, hogy nem a markolatot kell csavargatni a haladáshoz, hanem mutatóujjal vezérelhető gázkart ad a GX1, ami ötvenszer komfortosabb, mint a markolatba integrált megoldások. Nem is beszélve arról, hogy így tényleg nem kell fogást váltani a gyorsításhoz-lassításhoz. A két oldalsó markolat belső, felénk eső részén van két kitüremkedés, ami eleinte furcsa, de kiderül, hogy mögöttük van egy gomb. Ezzel tudunk indexelni, viszont kicsit fura módon az indexelést leállítani nem lehet, ha az ember megnyomja a gombot, akkor kereken 20-at villan a trepni elejére és hátuljára rakott LED sárgán, aztán kikapcsol.
Fura a lámpa megoldása is. Ahol az index van elöl, ott fehér LED is akad, ez világít alul előre, illetve ezek párja hátra pirosan. Ezzel egyidőben ugyanúgy, mint egy OKAI esetén a teljes kormányoszlopon végigfut egy függőleges LED sor, ami szintén világít, de szerintem egy normális lámpát ez a dekorvilágítás nem tud pótolni, egyfajta szórt derengést vetít előre, egyáltalán nem fókuszált és nem is hord el messze, én biztosan vennék egy külön lámpát erre a gépre, ha sötétben is szeretném használni. És akkor már hátra is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!