Használat
Nekem úgy tűnt, hogy az első-hátsó felfüggesztés keménysége gyárilag pont frankó az én 84 kilogrammos tömegemhez. Nem üt fel, nem térdel túl nagyot, de mégis csillapít. A mutatóujjas gázkar kifejezetten jól adagolható, nulláról való elindulásnál kell inkább csak figyelni a legmagasabb fokozatban, mert ott kicsit hirtelen indul meg, de egyébként teljesen jó, illetve van tempomat is, ami tovább könnyíti a használatot. A fékek motoros bekötésűek (a bal oldali az első, a jobb a hátsó). A kormány kellő szélességű, a trepni alja 15 centiméter magasan van a földtől, járdáról leugratás nem okozott gondot.
Alapesetben 25 km/h-s maximális sebességet enged a roller, így megfelel a szabályozásnak. A VSETT gépeknél ezt szoftveresen zömmel nem lehet kiütni, ezért én is szétkaptam a roller testének első részét (kettő + kettő csavar, kis feszegetés, de nem űrtechnika), ott van a vezérlés és a kábelezés. Általában minden rollernél egy hurokkábel jön ki a vezérlésből és tér vissza, ha ezt megszakítjuk, akkor a limiter nem működik, a GX1 belsejében azonban hiába matattam egy csomót… mert kiderült, hogy a jó őreg P menüben is ki lehet iktatni a korlátozást. A plusz és a mínusz gombok együttes megnyomása után a P08-as almenüpontban lehet ezt változtatni, onnantól pedig a roller üresen 45 km/h-ig gyorsulhat, de ha a 84 kilómmal ráálltam, akkor is sík úton tudott menni 41-42 km/h-val.
Ennél a sebességnél azonban már érződik egy kis remegés, egy kis bizonytalanság a kormányon. Nem volt drámai, de például a nemrég próbált Kukirin G2 ennél stabilabb maradt (ott a kerekek is nagyobbak és szélesebbek és az egész konstrukció masszívabb: többet is nyom a mérlegen). Ezzel a maximális sebességgel a hatótáv is csökken, míg a 25 km/h-s limitet betartva ki tud jönni úgy 45-50 kilométer, csúcson húzva a gépet inkább 30 kilométer a vége. A 15,6 Ah-s akkut akár két töltővel is etethetjük párhuzamosan, ha az a cél, hogy 4-5 óra alatt újra elérje a 100%-os állapotot, de a csomagban csak egy töltőt ad a gyártó, vagyis a villámtöltés némi extra zseton kiperkálása után lesz opció. Minden csatlakozó szigetelt, ezért megvan az IP54-es védettség.
Az 500 wattos teljesítmény a városban akkor is elég, ha dombosabb környéken közlekedünk. Nyilván nem megy fel a nagyon meredek utcákon, de sok helyen elég az ereje, alattam is küzdött hazafelé, de nem állt meg, nem kellett tolni, amit a 250-350 wattos pálcikarollereknél gyakran tapasztaltam. Azt gondolom, hogy egy 22 kilogrammos roller alá ez az 500 watt nagyjából elegendő és elvárható, plusz elvileg bele fog simán férni a majd érkező jogszabályokba is. Az mondjuk jó kérdés, hogy a termékoldalon 25 km/h-s végsebesség szerepel, tehát a “tervezési sebessége” nem haladja meg a korlátokat, de tényleg 10 másodperc kiütni ezt belőle — vajon hogyan értelmezi majd ezt az új KRESZ?
Nem esett még róla szó, de van egy NFC biztonsági extra: három kártyát is adnak a rollerhez, csak ezeknek a megfelelő helyre történő odaérintése után lehet elindítani a masinát — de azért ez a lopásgátlási szint eléggé minimális esete pláne úgy, hogy egy kompaktra összecsukható és nem túl nehéz eszközről beszélünk. A helyzet ugyanakkor összességében inkább pozitív: a GX1 kialakítása és ötletessége túlmutat a kategória szintjén, összecsukhatósága és hordozhatósága kifejezetten ötletes és minőségi módon megvalósított, a mutatóujjas gázkar, a dupla töltőport, az index és a jó minőségű kijelző éppúgy megkapja a pontot, mint a korrekt rugózás, a jó fordulákonyság és a széles trepni. A mérleg másik serpenyőjében vannak a kicsi kerekek, a dobfékes megoldás és az inkább designos, mintsem hatékony világítás. Mindezzel együtt ez a roller valamiféle átmenetet képez a pálcika kategória és az eggyel komolyabb gépek között úgy, hogy papíron belefér a jogszabályi keretekbe, irtó jól hordozható és jó minőségű darab, ami a donor miatt szervizelési tapasztalattal és alkatrészellátottsággal is rendelkezik. Árban jól pozícionálták, lehet ennél rollert venni olcsóbban, mi több, lehet ennél erősebb, masszívabb rollert is venni olcsóbban, ugyanakkor viszont a GX1 tud egy csomó olyan extrát, ami miatt lesznek olyan felhasználók, akiknek pont a GX1 egyéb előnyei a fontosak és ezek az igények éppenséggel rezonálnak arra, amit az Ausom kínál. Pláne úgy, hogy a VSETT 8 Lite még mindig drágább, miközben ez a masina szinte teljesen ugyanaz, vagyis valóban jól van árazva.
Bog
Az eszközt a gyártó küldte el a számunkra. Meg lehet vásárolni a gyártói webshopból, itt a GX150 kuponkód ér 50 dollár kedvezmény, illetve megvehető a Geekmaxinál is, itt az Rj4pi2Tf kód 50 eurós csökkenést eredményez, így be lehet nyomni 500 euró alá is a végösszeget.