Fotós képességek
Divatba jött a két zoomkamera a normál és az ultraszéles mellett, az Apple mindenesetre marad a hátlapi hármasfogatnál, a piac egyik legjobb fotós-videós algoritmusát kínálva. Nagyobb változás a titánkeretbe süllyedő, valójában le nem nyomható, kapacitív kameravezérlő gomb. Ez a hosszanti oldalon elhelyezett billentyű azonnal indítja a szoftvert, és számomra ez volt a leghasznosabb tulajdonsága. Újra lenyomva lehet kattintani (amitől jobban bemozdul este a telefon, mint a képernyőt megérintve), erősen lenyomva pedig a videofelvétel indul addig, amíg nyomva tartjuk.
A gomb érintésérzékelőt is kapott, hogy az ujjat jobbra-balra húzva az expozíciót, a mélységélességet, a nagyítást, a kameraváltást, a stílusokat vagy a tónusokat kezeljük és váltsuk, valahogy nekem mégis kényelmesebb maradt az érintőpanelen való tevékenykedés, pedig a 16 Pro Max esetében érkezett több panasz, hogy a kameravezérlő nincs ideális helyen a stabil fogáshoz. Mások viszont nagyon szeretik az új gombot és funkcióinak tárháza csak bővülni fog.
A kameravezérlő menüje gombnyomással előcsalva [+]
A 12 megapixeles előlapi TrueDepth kamera változatlan efféle nappali és esti szelfivel, illetve ilyen portréval. Hátul viszont két kamera is váltott: a teleobjektív 3-ról 5x-ös nagyításra, továbbra is 12 megapixelen, míg az ultraszéles 12-ről 48 megapixelre, a főkamera pixelszámát megismételve. Ilyen egy 2x-es portré a főkamerával és egy 5x-ös a teleobjektívvel. Jöjjön az adatsor, majd két-két 48 megapixeles példa.
-
Előlap: 12 MP, 23 mm, f/1,9, PDAF, OIS + 3D TrueDepth szenzorok
-
Főkamera: 48 MP, 1/1,28”, 24 mm, f/1,78, dual PDAF, szenzormozgatásos OIS
-
5x-ös zoom: 12 MP, 120 mm, f/2,8, dual PDAF, 3D szenzormozgatásos OIS
-
Ultraszéles: 48 MP, 13 mm, 120 fokos látószög, f/2,2, hibrid PDAF
48 megapixel, normál (1-2. kép) és ultraszéles kamera (3-4.)
Mostantól még egyszerűbb a feldolgozás során alkalmazott színek, kontrasztok és textúrák jellegén változtatni az árnyalatok ikonra bökve vagy a kameravezérlőn simítva, 15 különféle stílus és ezek ereje között választva, alább következzen nyolc példa:
Szabványos, arany, élénk, természetes, fényes, drámai, diszkrét, otthonos stílus
Ultraszéles kamera 14 mm, normál 24, 28 és 35 mm (első sor), normál 48, 72 mm, 5x-ös zoomkamera 120 és 240 mm (2.)
A teljes zoomsor magyarázatot érdemel: az ultraszéles kamera torzításkorrekció után 14 mm-en és 12 megapixelen rögzít, a főkamera alapból 24 megapixelen és 24 mm-en, de kérhető szűkebb 28 és 35 mm-es látószög, illetve a 2x-es ikonra bökve 48 mm-es szenzorzoom. Csíptetőmozdulattal értem el a 3x-os hibrid nagyítást 72 mm-en, ami sokkal rosszabb minőségű, mint a tavalyi, 3x-s optikai zoom. Viszont 5x-ös állásban, 120 mm-en messzebbre lát a teleobjektív, és valamiért 9x-es kézi állásnál kínálja a valós 10x-es, 240 mm-es nagyítást. Ez utóbbi minősége sokkal jobb lett volna, ha ez a szenzor is 48 megapixeles és szenzorzoomos, de talán majd jövőre.
Főkamera, 24 megapixel (1-2. sor), éjjeli mód, 12 megapixel (3.)
Pazar a 24 megapixeles képek minősége piacvezető dinamikával, észrevehető, de tolerálható zajszűréssel és leginkább este feltűnő élesítéssel. Egy profi fényképezőgép természetesebben rajzol és kezeli a színeket, a bőrtónusok iPhone-on néha kissé narancssárgásak, mégis meglehetősen közel állnak a színek és a kontrasztok a szemeimmel látottakhoz, túltolt szaturáció nélkül. Ráadásul évek óta kiszámítható, következetes és megbízható az almás minőség este is rendkívül jó részletességgel, túlexponálás vagy színhibák nélkül. A 12 megapixelre váltó éjjeli módra így városi környezetben semmi szükség, de azért mutatom a 3. sorban, némi extra textúrakiemeléssel.
2x-es szenzorzoom, 12 megapixel
Ha nem is tűéles, kellően részletes a 2x-es szenzorszintű zoom éjjel-nappal, hogy 1x-es és 5x állás között legalább ezen a nagyítási szinten kiváló maradjon a minőség, változatlanul kiegyensúlyozott expozíció, dinamika, kontrasztok és fehéregyensúly mellett. Különösebb minőségelőnyt nem hoz az éjjeli mód a 3. sorban, és nincs is rá városi környezetben szükség, koromsötétben pedig magától bekapcsol.
5x-ös zoom, 12 megapixel
Remek részletességgel, bár rengeteg túlélesítéssel dolgozik nappal a zoomkamera, aminek a lencse relatíve puha rajzolata az oka. Panaszra semmi ok: kamerákon át következetes az expozíció, a fehéregyensúly és a dinamika, este pedig nincs nyoma a túlélesítésnek, átlagos-átlag feletti részletességgel és némi képzajjal. Ehhez egy kis képinformációt hozzátesz az algoritmus éjjeli módban, (3. sor), ami a sötétebb Lövőház utcában kapóra jött, lásd az utolsó témát, szóval este érdemes kézzel ilyen módra váltani. Viszont kicsit több ilyenkor a zajszűrés, és mindjárt két 50 megapixeles zoomkamerával egyszerűen ügyesebb naplemente után a Xiaomi 14 Ultra.
Ultraszéles kamera, 12 megapixel
Bár a szenzor 48 megapixeles lett, 12 megapixelre binnelve nem történt a közepes részletességről előrelépés és 24 megapixeles mód itt valamiért nem érhető el. Megbízható a dinamika, az expozíció és a fehéregyensúly, ám este meglepő módon semmit nem javult az automata minőség, úgyhogy ismét szükség lehet az éjjeli módra, ami mindjárt jobb képeket szül, de továbbra is középszerű részletességet. Illett volna többet fejlődni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!