Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Kvazár #815 üzenetére

    Kérdés mennyit akarsz festeni vele. Mert ha sokat, akkor jobban jársz ha veszel/építesz egy kompresszort. Egyszeri kiadásnak több (akár 10x-ese is lehet), de hosszú távon olcsóbban kijössz vele. Plusz ugye a sűrített levegős palackok esetén ott a másik probléma: ahogy fogy belőle a levegő, úgy csökken benne a nyomás. Azaz folyamatosan változik a szórási kúpszög, a festékmennyiség.

    A kompresszorok 30k körül indulnak, de ha van otthon egy-két kallódó alkatrészed (hűtőgépkompresszor, porraloltó tartály, szűrő/szabályzó szelep, nyomáskapcsoló) vagy ezeket könnyen és olcsón be tudod szerezni és összeépít(tet)ni, akkor sokkal olcsóbban is kihozhatod. Természetesen csak saját felelősségre (ahogy a centrifugamotorból épített fűnyíró).

    Te döntsd el melyiket akarod megvenni. Az előre hígított festékekkel jóval korlátozottabbak a lehetőségeid. Persze ha valóban csak telibe akarod fújni, akkor ezzel legalább nem kell szórakoznod.

    A normál festéket valóban hígítanod kell, de még véletlenül sem nitrohígítóval! Ez ugyanis magát a műanyagot is megtámadhatja. Az olaj/műgyanta bázisú festékeket például lakkbenzinnel tudod hígítani, az akrilokat alkohollal/vízzel. A hígítás mértékét neked kell kitapasztalnod.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Reno7 #821 üzenetére

    Igen, kell Európába még egy majdnem ugyan olyan képességű gép. Mi vagyunk a leggazdagabb kontinens, nem is csoda, hogy itt a legdrágább minden a világon.

    Miért nem felel meg nekik a KAI FA-50? Majdnem ugyan ezt tudja, a KAI meg adja $30M-ért. A Novi Avion ennél biztosan többe fog kerülni.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Reno7 #823 üzenetére

    Támogatják az ipart, aztán gyártanak 20db-ot? A végén ez lesz a legdrágább vadászgép.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dodopek #832 üzenetére

    Ha tényleg csak zsír és por, akkor akár sima mosogatószerrel is nekiugorhatsz.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #844 üzenetére

    Hello!

    Amit tudok, hogy az Eduard az eléggé készésgesen kiszolgálja az alkatrészigényeket. A Revell az kb nem foglalkozik vele.

    Egyébként türelem. Egyrészt ünnepi időszak van, kb nem is működik most sehol az ügyfélszolgálat. Másrészt alapból nem szokott ez gyorsan menni.

    Egyébként mi hiányzik milyen készletből? Csak érdeklődés. Néha érdekes dolgok történnek. Nekem egy Esci 1/48-as F-4J-m van, aminek a szárnyvégére már nem jutott elegendő műanyag, így kissé defektes. Ezt biztosan nem fogom tudni pótoltatni, valahogy ki kell majd tömíteni. Illetve mind a két Fujimi 1/72-es A-7E-mnek sikerült eltörnöm a szélvédőjét.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #846 üzenetére

    Azt a pár átlátszó alkatrészt szerintem ki tudod csiszolni akár egy átlátszó öntőketerből is. Az elválasztó páncélüveget meg kivágod mondjuk egy ing gallérmerevítőjéből. Keresni kell képeket az adott területekről.

    A matrica az már neccesebb. Legalábbis az Apache esetén. Olyan kevés jelzést tartalmaz, hogy pár száz forintnál többet nem ér.

    Rengeteg 3rd party matrica létezik, mondjuk nem feltétlenül olcsóak. De ha találsz valahol az adott készlethez mellékeltet külön eladót, az sem feltétlenül kerül kevesebbe. A 3rd party-k előnye és egyben hátránya is, hogy egy csomagban akár 8-10 gépre való matricát tartalmaznak. Előny, mert akár másik maketthez is felhasználhatod, de hátrány, mert jó eséllyel nincs szükséged annyira. Egy TA-7C esetén vagyok én is így ezzel. Görögöt akarok építeni, de a Hobby Boss nem mellékel ilyen matricát. Létezik külön, de minek vegyek meg még 12(!) gépre valót mellé? Szerencsére egy haveromnak van egy A-7D-je, amihez érthetetlen módon adtak görög matricát. Átadja nekem.

    F-16-hoz esetleg ez jó lehet, feltéve ha szánsz rá ennyit. [link] És legalább különleges, bár a festés maga a szabvány amerikai. Persze ha egy C-ről van szó, akkor már neccesebb, más készletet kell nézned. Ez mondjuk érdekes. Katalógusszámok alapján esetleg érdemes szétnézni, hátha valahol olcsóbban megtalálod.

    Itt egy példa, hogy a gyári matrica ugyanannyi, mint a 3rd party.

    Persze ha erre is rákérdeztél az Italerinél, akkor lehet nem fog pénzbe kerülni. Ha leírtad a körülményeket, akkor viszont lehet elhajtanak.

    3rd party-k esetén persze előfordul, hogy a stencileket nem adja, csak az egyedi jelzéseket. De ez sok esetben a gyáriról is hiányzik.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #848 üzenetére

    Beteg.

    Sikerült jutni valamire egyébként a pótalkatrészekkel?

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #850 üzenetére

    Esetleg még írd be a kérdésed a makettinfo csere-bere topicjába. Hátha tud valaki segíteni. Nekem nincs 48-as F-16-om, ha lenne, akkor a felesleget odaadnám szívesen.

    $8 meg vicc. Alig olcsóbb, mint egy 3rd party. Ez ráadásul Mo-on van. [link] Posta persze így is van rá. Nem lehet hülyeség ellátogatni makettversenyekre akár, a legtöbbön van börze is. Kb egy hónap múlva Miskolc, rá egy hónapra Szolnok, megint egy hónap múlva Móvár, és így tovább (Bolyait most éppen nem tudom mikor lesz idén). Ha nem sürgős, akkor inkább ezeken a helyeken érdemes utánanézni. Ha esetleg tagja vagy valamelyik klubnak, akkor sok esetben az is működik, hogy webshopos rendelést összeírjátok, és a boltos leviszi az adott versenyre, szóval még a posta is megspórolható.

    Remusz911: A németek nem éles kontúrral festették a hk-ikat? Egyébként ha kis átszóródást akarsz festeni, akkor azt általában úgy szokták megoldani, hogy BluTack-ből sodornak csíkokat, és azzal maszkolják ki a mintát. Így lesz egy kis átszóródás. Valamilyen szinten szabályozható is az átszóródás ezzel, méghozzá a hurkák átmérőjével.

    Egyébként egészen jól néz ki.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #853 üzenetére

    Még 0,15-ös fúvókával sem lehet igazán jó átszóródást készíteni. Illetve lehet, de ahhoz nagyon közel kell menni a felülethez, és jó eséllyel még 0,3 bar nyomással is szétfújod a festéket. Az első piszollyal festett makettem egy 72-es Tornado volt. Én is azt hittem, hogy elég lesz a pisztoly. Tévedtem, irtózatosan nagy átszóródást képzett.

    A múzeumi példányok sajnos nem minden esetben relevánsak. Sokszor nem a valós minta és módszer szerint festik őket. Vannak egészen beteg példányok is. Egyébként régi képeket nézve valóban nagyrészt durva átszóródással készültek.

    intensa_man: Egy úgymond teljesen tömegtermék matricáért szerintem is sok ennyi, még postával is.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #857 üzenetére

    Academy makett egyébként?

    Egyébként meg ha nincs konkrét minta, akkor nem lehet hibázni vele.

    Mondjuk a kukacminta festése valóban nem egyszerű. Hallottam már rá olyan módszert, hogy egy papírdarabot kúpba tekersz, és azt ráhúzod a pisztoly elejére. A kúp csúcsát le kell vágni, ezzel lehet beállítani a kukacs szélességét. Persze oda kell figyelni, hogy a kúpban összegyűlő festék ne cseppenjen rá a makettre.

    Csipeszből egyébként nem kell roppant drágát venni. ebay-en egészen baráti áron beszerezhetőek jó minőségű csipeszek. 1k körül veszel egy hatos készletet.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #860 üzenetére

    Ilyet rendeltem anno (makettezőtársaim is ráugrottak a témára, szóval egyből öt készletet kellett rendelnem...). Teljesen korrekten kialakított, nem csúszik.

    Az Academy érdekes cég. Alapjában véve jók a makettjeik, de mindenek vannak problémái. Komoly hibák ritkán vannak (pl az M2A2 OIF mellé rossz lánctalpat adnak). A legtöbb probléma tipikusan könnyen javítható. A Tamiya nagyobb hibákat követ el tipikusan. Amit még nem értek az Academy esetén, az a motorizáció kiépítésének hülyesége. 35-ben nincs motorizációjuk, mégis még a saját tervezésű hk makettjeik teknőjén is ott van a helye, csak, hogy legyen mit eltömíteni. A Merkava 4 esetén az a szerencse, hogy a kiegészítő aknavédelmi fenéklemez eltakarja, ahogy pl a Magach 6B esetén is. De a Magach 7C-hez meg nem adják ezt a lemezt.

    Belső térrel nem lenne hangulatom szöszölni. Elég lesz a Meng Leo 1 szemenkénti lánctalpát összepakolni a maga 838 alkatrészéből.

    Tökéletes készlet nem létezik.

    Az árak érdekesek. 4-5 éve szinte egyik pillantról a másikra megduplázódtak. Ezért is lepett meg a Meng új Tiger II-je, meret az 9k körül van. Plusz ugyanannyiért vehetsz hozzá belteret is. Legalább rád bízzák a döntést, nem kell alapból kiadnod rá a pénzt, ha nem akarod.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #862 üzenetére

    Szerintem az nem szintlépés, hogy megvesz az ember egy marék kiegészítőt és beépíti. A szintlépés a scratch build, azaz amikor nulláról építed meg az egészet te magad.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #864 üzenetére

    Csak idő kérdése, nem skillé. Ezért nem tartom szintlépésnek.

    Miért ne lehetne pontosan megépíteni? A gyári makettek sokszor durva hibákkal vannak megáldva. Scratch build-ben többnyire pontosabban készítenek el mindent a makettezők. Egy példa. Mondjuk a Trumpeter hk-k nagyrésze erősen alakhibás. A T-62 esetén ugye a teknő, a Challenger esetén a torony, csak egy pár példa erejéig.

    Ez a Mi-8 pl 100%-ban saját építés (nem az enyém, de ismerem a készítőjét). Sajnos több képem nincs róla. Még a szolnoki alakulat műszakijai is elismerően szóltak a pontosságáról. Gyári készletben még csak hasonló színvonalú sincs.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #866 üzenetére

    Kihívás. És sok esetben egyszerűbb teljesen nulláról megépíteni, mint a meglevő hibáit javítani. Főleg ha olyasmiről van szó, amit nem is gyárt senki. Akkoriban pedig nem igazán létezett 48-as Mi-8-as.

    Amikor teljesen alakhibás egy makett, akkor azt eleve csak úgy tudnád kijavítani, ha újraépítenéd az adott részt. Vagy hagyod úgy ahogy van. Persze meg lehet venni az utángyártott, pontos alkatrészeket is sok tízezerért. De az nem különbözik attól, mintha alapból jól megépítesz egy makettet. Annyi, hogy egy helyett két-három készletet építesz meg. Ha van egy folyamatos fejlődés, akkor szerintem nem lépsz szintet azzal, hogy más alkatrészeket is beépítesz.

    Szinte mindenről el lehet érni alak és méretpontos rajzokat, innen meg már lehet építeni pontosan.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Reno7 #868 üzenetére

    A Mi-8 úgy készült, mint az igazi: fel lett építve a bordák és hossztartók váza, és arra lett ráfeszítve vékony PS lemez. Az apróbb dilgom vagy esztergálva, vagy faragva, esetleg öntve lettek.

    A Revell elég vegyes minőséget képvisel. Sok ősrégi szerszámmal gyártott makettjük is van, a Missouri pl 1962-es. És soha nem lett felújítva a szerszám. A legjobb makettjeik azok, amelyeket az Italeritől vettek át. (A Leo 1 esetén mondjuk úgy reklámozták, hogy közös tervezés, de max dobozt terveztek hozzá.)

    Egyébként Szuhoj, nem Sukhoi.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #871 üzenetére

    Novo? Ősrégi szovjet márka, nem éppen a részletes kidolgozásról és pontosságról híres. Kb olyan, mint a Frog. Hacsak nem kezdtek bele újra, esetleg jobb minőségben.

    A Revell Tomcat-je alapvetően jó, csak a panelvonalak vetekszenek az I. vh-s lövészárkokkal. Túl szélesek, túl mélyek.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #874 üzenetére

    Az a Lindberg készlet valami őskövületnek tűnik. Nem erőltetném, főleg nem ennyiért. Az Academy messze jobb vétel.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #879 üzenetére

    Tudom kicsit késve, de azért csak reagálok.

    Mit értesz fényes réteg alatt? A végső fényes felületi réteget? Ez sok mindentől függ. Egyrészt, hogy milyen festésű lesz egyáltalán az a makett. Mert nem biztos, hogy fényesnek kell lennie. A terpeszínű példányok például sokkal inkább mattak, maximum selyemfényűek voltak. A fémszínűeket meg nem volt jelemző, hogy lelakkozták volna. Egy fémfestésre fújt fényes lakk meg teljesen el tudja rontani a felület fényét.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Speeedfire #883 üzenetére

    Összerakni az összerakási útmutató alapján kell. Persze el lehet térni tőle.

    Ami kell hozzá:
    pár alapvető szerszám:
    -olló az alkatrészek keretről való levágásához. Egy kiszolgált körömolló tökéletes a célra. Arra oda kell figyelni, hogy úgy vágd le, hogy ne sérüljenek maguk az alkatrészek.
    -kés, a levágás utáni öntőcsonk-maradványok és egyebek eltávolítására. Egy jobbfajta tapétavágókés már megfelel a célnak. De csak óvatosan, vigyázva, hogy bele ne vágj az alkatrészekbe.
    -pár polírpapír. 500-2000-ig.
    -ragasztó: ebből több féle is kellhet. Magát a műanyag alkatrészeket makettragasztóval kell összeragasztanod. létezik sokféle. Összetételre és kiszerelésre. Ha precízen akarsz dolgozni, akkor valamilyen tűs ragasztó kell. Pl Revell Contacta. A kisebbik kiszerelés is elegendő 8-10 makett összeépítésére, de akár többre is. ~700 HUF. Óvatosan kell természetesen kezelni, mert kohéziós ragasztó. Egészen konkrétan felodja a műanyagot. Szóval csak oda jusson, ahova kell.
    -festék: az összeállítási rajzon szerepel ajánlás, a Fujimi-t ismerve Gunze festékekkel. Nem kötelező mondjuk őket használni. Az alapból sárga szín a festés megkönnyítését szolgálná. Így elméletileg kevesebb réteg is elég a fedéshez. Sokat nem számít, mert illik egy középszürkével alapozni... Persze lehet hagyni festetlenül is, de a matricázás előtt illik tükörfényesre lakkozni ígyis-úgyis. Ráadásul a sima műanyag önerőből egy kicsit azért áttetsző. Ezen mondjuk lehet segíteni, ha a belsejét kifested.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Speeedfire #885 üzenetére

    Ha nem is fested le, csak matricázod, már akkor is érdemes egy réteg lakkot rakni rá. Máskülönben idővel leperegnek a matricák. Hacsak nem öntapadós fémmatricák.

    A festés márcsak azért is ajánlott, mert a dobozban, illetve építés során a felület mindenképpen sérülni fog. Azokat a sérüléseket javítani kell (ehhez is kell pl a polírpapír), ezzel helyenként megváltozik a felület fényessége.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Speeedfire #887 üzenetére

    Ha ez az első maketted, és szeretnéd szépen megépíteni, akkor neked is azt javaslom, mint bárki hasonló cipőben járónak: ne élesben próbálj ki semmit sem! Ha van egy halom nem használt CD tokod, azokon pl nagyon jól lehet gyakorolni a technikák jó részét. Mondjuk a makettragasztók nem nagyon fogják. Vagy kimész egy régiségvásárra, sokszor ott is lehet találni mindenféle félbehagyott vagy rontott maketteket. Nem kell megijedni tőlük, nem az a cél velük, hogy tökéletesek legyenek. De pl egy 1/35-ös harckocsin szinte bármit kipróbálhatsz, majdhogynem élőben (3k körül már kapni ilyesmit). Esetleg beszerezni egy akármilyen Revell Model Set-et. 3000-3700 HUF-ot megérhet tanulómakettnek. Mondjuk tipikusan hajók, helikopterek, repülőgépek a kisebb méretarányokból (1:1200-as hajók, 1:144-es repülőgépek, helikopterek, 1:72-es légcsavaros repülőgépek). De a lényege, ami miatt ezek megérhetik: van melléjük csomagolva egy Contacta Professional Mini, három festék és egy ecset. Ezek önmagukban ~3200 HUF-ot tesznek ki. Vannak egyébként nagyobb méretarányúak is, de azok már általában jóval drágábbak. Bár általában eggyel több festék tartozik hozzájuk, ami +600 HUF lenne külön. Akadnak autók is közöttük, de 7-9k közötti áron.

    Ezzel mondjuk lehet gyakorloni a matricázást bőséggel... És egyben meg is utáltathatja veled. (OK én vagyok a hülye, hogy elkezdtem ezeket nézegetni. Ez instant buy-nak tűnik számomra. Csak a vérkommersz matricakészlet zavar. Miért nem lehet Silver Kings, mint az eredeti (és mai napig egyik legjobb 72-es Rhino, hiába 1979-es szerszám) Monogram készlet? Túl egyedi lenne, nem eléggé elcsépelt?

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #890 üzenetére

    Ez egészen jó kis pakk. Főleg ennyiért. A B-17 egészen impresszív 72-ben.

    Az a camo a P-47-en nem igazán nehéz fajta. Az átszóródásra is van megoldás. Mert ugye simán fújva túl nagy lenne még 48-ban is. Venni kell BluTack-et, és abból sodorni hurkákat. Azzal kell kimaszkolni a mintázatot az alapszín felfújása után.

    A kezdeti modellek mindenki számára a gyakorlásról szólnak, csak akkor még nem tudják ezt. érzelmileg tud kötődni hozzájuk az ember, de ami rontva lett, az rontva lett.

    Enamel: ez mondjuk mindig is vita tárgya lesz. Szerintem semmi baj sincs velük. Másabb kezelés igényelnek, mint az akrilok, de ugyanúgy lehet velük szépen dolgozni. Nem tudom melyik gyártóét próbáltad.
    A Revell mondjuk jó festék, de alapvetően nem való pisztolyba. Roppant nagy a pigmentje, hamar kiülepedik a pisztolyban, nehezen lehet kifújni, aránylag nagy nyomást igényel (0,7-0,8 bar is akár), ezért könnyen szétfújja a már a felületen levő festéket. Ecsethez viszont kitűnő.
    A Humbrol hatéreset. Ennek is nagyok a pigmentjei, de korántsem annyira, mint a Revellé. Szóval lehet fújni 0,5 bar környékén. Ez is hajlamos kiülepedni a pisztolyban, szóval illik időnként felkeverni vagy rázni festés közben. A Merkava 2-m alapszíne teljesen Humbrol Super Enamel (72), és gyönyörű vékony réteget adott. A három réteg együtt sincs olyan vastag, mint egy réteg rommáhígított Revell. Nem tüntetett el semmilyen részletet.
    A Model Master személyes kedvencem. Mind pisztolyba, mind ecsethez kitűnő számomra. A legjobb enamelek egyike. Csak a Tamiya olajai jobbak nála.

    Ami enameleknél kritikus, az a hígító. Meg lehet venni a gyárit is, de semmi értelme, csak a pénzt vered el rá feleslegesen. Lakkbenzinnnel tökéletesen hígítható mind, csak abból meg nem szabad megvenni az olcsó, de szenyezett (észterhígítótól kezdve minden van bennük, talán még benzol is) fajtákat. Supralux, és más semmi. Haverom is szívott vele, hogy a második réteg visszaoldotta az alatta levőt, pedig három napig száradt. Humbrollal próbálkozott, ami erre szinte egyáltalán nem hajlamos. Gyorsba végeztem számára egy ellenörző tesztet. Model Mastert használtam, amire viszont rengetegen mondják, hogy nem lehet ecsettel kezelni, a fent említett problémára hivatkozva. Nos, Nekem speciel már 5-6 óra száradás után sem oldotta vissza. A különbség kettőnk munkája között a LB volt. Ő 600 forintos riotyót használt, én Supraluxot. Utóbbit oda is adtam neki végül (majdnem egy egész flakonnal) és láss csodát, gond nélkül lefestette a Walker Bulldogot.

    A hígító kérdés akriloknál túl van lihegve. Minden gyártó el akarja veled hitetni, hogy csak a saját hígítója jó. Ami természetesen elmeroggyant árban van. (100-150 ml-ek 1500-2000 HUF-ért) Gondolom valami adalékolással próbálják ezt elérni. De nem igaz egy szavuk sem. Eleve nagyon sokan használják a Gunze hígítóját mindenféle akrilokhoz. A másik ilyen népszerű termék a Tamiya X-20A (nem a sima X-20, az enamelhez való). De igazából otthon is bárki el tudja készíteni töredéknyi áron. 1 rész IPA, 2 rész víz, pár csepp glicerin. Az IPA cserélhető akár denszeszre is, csak az kissé kellemetlenebb illatú és agresszívebb. Az egészből az IPA a legdrágább, abból egy lite 2200 HUF körül van. Az ioncserélt víz 300 HUF két liter, a glicerinből 100 g 315 HUF. 2800 HUF-ból van 1,5 l-nyi hígítód, és még marad egy liter víz, mé 99,95 g glicerin. Az egész lelke egyébként a glicerin. Simán IPA-val valóban nem hígítható a legtöbb akril. Kell a glicerin emulgeálónak, és a probléma meg van oldva. Ráadásul a glicerin javítja a fújhatóságot, és retarderként is funkcionál.* Töményen alkoholt használni nem érdemes, lásd a csillagos hivatkozást. De tovább megyek, ennél sokal olcsóbban is meg lehet oldani. Bementem a Coop-ba, és megvettem a létező legolcsóbb ablaktisztítót. Tökéletesen hígítja az összes próbált akrilt.** Utána jött a téli szélvédőmosó. -20 °C-os Prelix gyártmányú. Detto hibátlan. Még a Mol-éra akarok rápróbálni, az majdhogynem olyan összetételű, mintha akrilhígítónak szánták volna (30% etanol, 3% IPA, <1% glikol). A glikol megintcsak retarder. Arról nem is beszélve, hogy a vízbázisú akrilok, mint a mostanság robbanásszerűen elterjedtek, mindegyike hígítható vízzel.

    * - Nem tudom találkoztál-e a jelenséggel, de ha túl tömény alkoholos oldattal hígítod az akrilokat, akkor kifújás során még azelőtt megszárad részben, hogy elérné a felületet. Eredmény: röcskös felület. Azaz le kell lassítani a száradást. Erre szolgál a retarder. A glicerin is lassít valamennyit, az esetek többségében ez elég is, de glikollal lehet igazán durva eredményt elérni. A -30°C-os szélvédőmosók tipikusan 35-45% glikolt tartalmaznak, ahhoz adva egy kis IPA-t egy fél napba tellene, míg megszárad a festék. Vagy legalábbis órákba. Viszont ha túlságosan lelassítod, akkor meg könnyebben megfolyik.

    ** - Amiket eddig próbáltam: Tamiya, Gunze (Mr. Color és Aqueous Color is), Vallejo, Italeri (ez mondjuk egy az egyben Vallejo), Hataka, Humbrol, Revell, AK, Meng (ez meg csak cimkézett AK). Az első két festék eleve nem kényes, azokat akár tömény alkohollal is lehet hígítani bármikor. Ráadásul a mai napig annak a két gyártónak a legfinomabb pigmentációjúak a festékeik. Persze most a csapból is az AK propaganda folyik, merthogy a Tamiya és Gunze egészségre ártalma az IPA miatt. Emiatt el akarja érni az AK, hogy tiltsák be őket az EU-ban. Odase neki, de a háztartási tisztítószerek 90%-a IPA alapú... Az AK festék meg már szinte táplálékkiegészítő, annyira nem ártalmas az elmondásuk szerint. Azon senki se akadjon fenn, hogy a tisztítószerük meg nitrohígító. Az meg ugye megintcsak nem kockázatos az egészségre.

    Speeedfire(b): Szóval balesetként került hozzád. Akkor megértem, hogy nem akarsz vele sokat vesződni.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #892 üzenetére

    Érdekes, nálam fél óra után már száraz a felülete az enamel-eknek is. Egyébként meg még akrilnál is illik kivárni a legalább hat órás száradást. Lakkoknál pedig minimum egy napot kell várni két réteg között, főleg ha ecsettel viszed fel. Ha nem várod ki, akkor pl a fényes lakkból több réteg kell. Rendesen megszáradt Model Master fényes lakkból nekem elég volt két réteg egy egészen magas fényhez, a harmadikkal már tükörfényes lett. Ha nem vártam ki az egy napokat, vagy akár többet, akkor meg még öt réteg is éppen csak fényesebb volt a selyemfénynél. A lassú száradás egyébként alapvetően előny. Akrilokkal pont a gyors száradás miatt nehezebb bánni többnyire.

    A fémfestékek mindenféléből a legkényesebbek. Azokat ecsettel alig lehet értelmesen festeni. Szóval azokra fokozottan igaz minden szabály. Emellett mostanában egyre több helyen látom, hogy Revellből az enamel helyett az email festék van, ami meg nem is műanyagra való alapvetően. És főleg nem hígított alkalmazásra. Fémszíneket alapból lehetőség szerint fújni kell. Kisebb felületeknél még belefér az ecsetelés, de nagyobb felületeknél mindenképpen fújni kell.

    Az, hogy egy festék szagtalan, csak egy illúzió. Attól még ugyanolyan veszélyes, csak nem is figyelmeztet erre semmi. Sokan úgy vannak vele, hogy a szagtalan dolgok nem ártalmasak. Takarítani. Érdekes kérdés. Az íróasztalomon makettezek, annyit csinálok, hogy fentebb tolom a billentyűzetet. Ja, és letakarom az asztalt újságpapírral. A reklámújságoknak legalább haszna is van. Hogy akril után könnyebb takarítani, az sem feltétlenül igaz. Az AK, MiG és Meng festéket pl nehezebb letakarítani, mint az enameleket. Még a saját hígítójuk sem oldja fel őket. Nálam csak a tömény denszesz vált be ellenük, de az sem feloldja őket, hanem összecsomósítja, és úgymond lehámlik a felületről. A denszesz sem feltétlenül az az illatmentes valami. Feloldani csak nitrohígítóval lehet őket, de az meg nem éppen barátja a PS-nak.

    Erről a kompresszorról és pisztolyról tudsz egy linket adni? Nekem egy homemade kompresszorom van egy békebeli ruszki fagyasztószekrény kompresszorára építve, de vannak vele problémáim jelenleg. Pisztolyom mondjuk kettő is van, egy vér egyszerű Strauss és egy kínai, amit készletben vettem fillérekért. [link] Csak a tűket kell felpolírozni. Ez egyébként mindegyik kínai pisztolyra igaz, a tűk felülete eléggé durva náluk. Márpedig ez alapvetően befolyásolja a szórás milyenségét. Ennyi pénzért ajándék, és kb minden igényt kiszolgál. A pipetta mondjuk a felejthető kategória, de abból meg vesz az ember 100-at 700 HUF-ért.

    A Revell palettája egyébként jó, de az enamlejeik nem éppen színhelyesek. Azonos árban és kiszerelésben ott van aHumbrol, legalább egy kategóriával jobb minőségben. Szintén beszerezhető szinte bárhol. (OK a Müllerben a Revellt nyomatják.)

    Egyébként meg festés előtt érdemes valami "nyelet" rögzíteni a makettre. Gázturbinás gépeknél ez nem komoly kihívás, van neki úgymond előre kialakított hely (a GSF-ek helye). Helikoptereknél detto (rotoragy). Csavaros gépeknél neccesebb lehet, de többnyire a csarartengelynél megoldható. Hk-k esetén a toronygyűrű a logikusan adódó fogáspont. Autók már neccesebbek, de az alja és a teteje tipikusan más színű eleve, sokszor a kasztnit előre le is lehet festeni. Régi ecsetek nyele jól használható, esetleg erős huzalok. És ugye valami tartó ezeknek. Szóval nem is szükséges, hogy hozzáérj a maketthez festés után, egészen a matricázásig.

    Továbbra sem látom a komoly problémát Gabreski gépén. Van az alsó szín, az álcaszín, az orron a vörös gyűrű és a vörös oldalkormány. Ezen kívül az inváziós sávok. Semmi komoly, mind könnyen maszkolható. Nem egy Viggen.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #894 üzenetére

    Na ez a kompresszor azért túl egyszerű. Mivel nincs tartály könnyen előfordulhat, hogy lüktet a levegő, az pedig köpködést eredményezhet.

    Az O gyűrűk bírják az enamelt és a különféle hígítóit. Sőt, még a nitrohígítót is. Ami volt korábban véralja pisztolyom, abban sem ment tönkre egyetlen tömítés sem a lakkbenzintől. Más alkatrész meg nics benne, ami ne lenne már anyagánál fogva vegyszerálló.

    BluTack-kel könnyedén maszkolhatóak azok a csíkok.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz frame>24 #896 üzenetére

    Az alapvető hibát akkor követed el, maikor ezt kijelented. A video pont egy nagyon jó bemutatása annak, hogy a harcjárművek építése alapvetően taknyolás. Durva hibákat is ki lehet javítani (lásd, mikor túltolta a pigmentezést). Alapvetően két, maximum három olyan dolog volt benne, ami már extrábbnak nevezhető:
    1. zimmeritezés. Ehhez ő kétkomponensű tömítőt használt, de a vér egyszerű Trinát Mestertapasz (7-800 HUF egy tubus, és évekre elég) is bőven jó erre a célra. Uttóbbi hátránya a gyorsabb száradás és esetleg a repedezés. De Zimmerit esetén utóbbi inkább előny.
    2. láncszemek "öntése".
    +1. Sárvédőlemezek. Ez viszont semmiféle kihívást nem jelent szerintem még a leggyengébb képességű makettezőnek sem. Olyan, mintha papírból vágnád ki, csak erősebben kell nyomni az ollót.

    Ez a Merkava sem készült komolyabb módszerekkel, sőt. Mégcsak olajat sem használtam, sima temperával ment rá a koszolás.

    Ez a varrat is Mestertapasszal készült.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #901 üzenetére

    A gázhűtők külön alkatrészek, opcionális a felszerelésük. Viszont ha nem rakod fel őket, akkor csak bizonyos verziókat tudsz megépíteni, amennyiben ragaszkodsz a pontossághoz. Persze átalakítással megoldható a többi is. Eleve nem lehet belőle D-t építeni dobozból, mert csak a Spiralok vannak a készletben, a Falagák nem. Persze utóbbi is beszerezhető más cégektől kiegészítőként.

    Egyébjént nem rossz készlet, közepes minőség, elfogadható illeszkedéssel.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #903 üzenetére

    A Mi-24P-t építettem meg még régebben. Az általad linkelt makett csak a csöves fegyverzetben tér el attól.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #908 üzenetére

    Igen. De miért kellene feketét használni erre? Alapszín sötétítve ha utóárnyékolsz.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #910 üzenetére

    Feketét előárnyékolás esetén érdemes használni. Utóárnyékolásnál nem. Bemosásra van még értelme a rommáhígított feketének, de azt nagyrészt úgyis visszamosod, törlöd.

    Egyékbént tudom, hogy sokan izomfeketével eresztik be a panelvonalakat, de az egyrészt gusztustalan, másrészt teljesen irreális. Nekem is mondták már versenyen, hogy "jó lenne az a makett ha feketével rendesen ki lennének emelve a panelvonalak." Mikor megkértem őket, hogy akkor legyenek szívesek mutassanak egyetlen képet akár, ahol a panelvonalak oly látványosan az ember arcába ugranak, akkor meg csak hebegtek-habogtak.

    Szóval utóárnyékolásnál az alapszín sötétebb változatát használd. A híg szürke is jó lehet. A feketét inkább hagyd.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz moordavid #914 üzenetére

    A makett ragasztók kohéziós ragasztók. Nem engednek el, mivel gyakorlatilag "összeolvasztják" a két felet. Amiatt fordulhat elő, hogy mégis elengenek, hogy túl sokat vár az ember a felkenés és a tényleges ragasztás között, így az oldószer teljesen kipárolog belőlük. Egy jól kivitelezett ragasztás ilyen ragasztóval nem oldható, nem enged el, lévén olyan, mint egy hegesztés: a két anyag eggyé válik.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #916 üzenetére

    Vékony tekercshuzal, sodrott vezetékek kibontott szálai (mind a kettőből létezik többféle vastagságú). De extrém felhasználásra akár hajszál is jó, illetve nylonharisnyából kibontott szál. A környezeted tele van alapanyagokkal, sőt, igazából bármi (vagy inkább minden) lehet makettező alapanyag.

    moordavid: Változatos egyébként, ragasztónként eltér, hogy mennyi a párolgási idő. A leginkább kényesek ebből a szempontból a tűs ragasztók. Azok nagyon hígak, gyorsan párolognak. De itt is van eltérés. A Revell Contacta pl az egyik leggyorsabban párolgó, ahogy a Humbrol Precision Poly is ilyen volt (nem tudom létezik-e még egyáltalán, és ha igen, akkor jelenleg milyen. Régen kb mindenhez azt használtam, de még a 2x éves makettjeim sem igazán akarnak szétesni, ha meg én akarok szétszedni valamit, úgy kell szétcibálni). Az Italeri Non-toxic Cement For Plastics (ezt sem tudom van-e még) viszont aránylag lassan párolog, ellenben a "tűje" miatt nem lehet olyan precízen adagolni, mint a fémtűseket. Ráadásul ez a ragasztó nagyon tartós. 17 év vettem egyet, utána nemsokkal pihenőre ment a makettezés. Most kezdtem újra, a ragasztó meg olyan, mintha új lenne, tökéletes ami napig. És illatosított, szóval nem lesz tőle vegyszerszag a lakásban.

    Az ecsetes ragasztók nagyon vegyes képet mutatnak, márcsak azért is, mert sokféle van belőlük. Csak a Tamiya legalább 6 félét gyárt. Ezek sűrűségben, és kötési, párolgási sebességben is mind eltérnek.

    Tubusos ragasztók párolognak a legkevésbé, viszont ezekkel nem igazán lehet precízen dolgozni.

    Tehát a lényeg: ismerd azt a ragasztók, amelyet használsz. Pontosabban ismerd azokat a ragasztókat, amelyeket használsz. Egy fajta nem biztos, hogy elég lesz.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #919 üzenetére

    Alapvetően ugyanaz, csak az oldószer és egyéb összetevők aránya más. A probléma inkább az lesz, hogy az ecsetesben szinte biztosan sűrűbb az anyag, kérdés mennyire lesz hajlandó átmenni a csövön.

    Revellnek a ragasztókínálata mondhatni egydimenziós, a hígítás tér el csak.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #921 üzenetére

    Próbálhatod acetonnal és/vagy benzollal hígítani. A makettragasztók oldószere tipikusan ennek a kettőnek a keveréke.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #924 üzenetére

    Egy 4-5k-s fúróval ugyan úgy tudsz dolgozni, mint egy 10-15ks, vagy még drágább Dremel-lel. Teljesen felesleges megvenni többszörös áron.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz kemszi #927 üzenetére

    Bármi belefér. Ezért is lett leegyszerűsítve a topic címe makettezésre.

    Mondjuk túl aktívnak nem mondanám a közösséget.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz commanDOS #931 üzenetére

    Jól emlékszel. Fémek esetén a fényes fekete akril alapozás javasolt.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz commanDOS #933 üzenetére

    Ecsettel fémet festeni eléggé kellemetlen... Szinte lehetetlen jó eredményt elérni vele.

    Pisztolyból meg veszel egy ilyen készletet, és használod egészséggel. Annyi, hogy a tűket nem hátrány felpolírozni, meg esetleg egy pár apróság még. [link] Persze vehetsz 60-80k-ért is, de egy dekával sem leszel előrébb. Főleg, hogy ezekhez a kínai pisztolyokhoz fillérekért tudsz venni minden alkatrészt. (tű és dűzni például)

  • #65675776

    törölt tag

    válasz commanDOS #936 üzenetére

    Igen, általánosságban egy középszürke tökéletes a célra. Persze ha mondjuk egy teljesen vörös színű festést akarsz, akkor nem, az alá sárgával kell alapozni. Fémek alá meg ugye feketével érdemes.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz kemszi #943 üzenetére

    Egy hülye kérdést tennék fel, amit repülőgépek esetén sem értettem: miért kell ilyen durván kiemelni a lemezillesztéseket? Egyáltalán nem reális.

    Móváron egyébként szoktak forgalmazni 20-25 ml-es kiszerelésben autófestékeket.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz kemszi #950 üzenetére

    Feketét ilyesmire soha sem szabad használni. Mindig az alapszín sötétített változatát. Feketét maximum nagyon sötét szürkék (pl egy F-15E) vagy zöldek (pl UH-60) esetén.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz schumi #955 üzenetére

    Kérdés mivel hígítottad. Mert lehet hogy simán (szappanos) vízzel is le tudod mosni. Egyébként meg denaturált szesz.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dodopek #973 üzenetére

    Bemész egy Müllerbe, vagy bármilyen áruházba, és ott kb biztosan fogsz találni.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Skon26 #978 üzenetére

    Hát nem tudom, attól, hogy a lakk tömény még nem kellene így kinéznie. De eleve nem kellene a puci festékre egyből mattlakkot kenni. Első körben minden esetben fényes lakk. Márcsak azért is, mert a matricák máskülönben opálosak lesznek. Szóval három réteg hígított fényes lakkal kell kezdeni, hogy tükörfényes legyen a felület a matricák alatt. Majd ha a matricák fent vannak, akkor még egy vékony réteg fényes lakk rögzíteni a matricákat, és csak utána a fényes lakk. És ha mindezt ecsettel csinálod, akkor szigorían megvárni a rétegek közötti egy nap száradási időt!

    Ami még nagyon fontos, az a hígító. Ha enamel lakk, akkor vagy a sajátját használd, ami jó drága, vagy csakis a legjobb minőségű lakkbenzinek egyikét. Pl Supralux-ot. Az olcsó lakkbenzinek tele vannak szennyező anyagokkal, sokkal agresszívebbek, képesek visszaoldani a korábbi rétegeket. Akril lakk esetén lehet kell egy kicsit tesztelgetni. Ha szerencséd van, akkor simán denaturált szesszel is tudod hígítani, ha nincs, akkor jöhet a házi kevergetés (1/3 IPA, 2/3 víz, pár csepp glicerin). Utóbbi a legtöbb akrilfestékkel és hígítóval gyönyörűen működik (leszámítva pl a Gunze Mr Hobby-t, ahhoz észterhígító kell, ami elég agresszív. Vagy a sajátja, az meg irreálisan drága. Fel is számoltam a Mr Hobby készletem, mert nem éri meg). Persze ha nem akarsz ezzel szórakozni, akkor olcsó pótléknak még mindig ott van a szélvédőmosó, lehetőleg a téli verzió. Denszeszt egyébként nem érdemes töményeh használni, mert akkor nagyon gyorsan szárad a festék. Nyugodtan lehet hígítani vízzel. Jó akár a csapvíz is, de az ioncserélt víz filléres tétel, szóval inkább azt használd.

    És fontos az ecset is. Nem tudom milyet használsz, de nagyon sokat számít. A legjobbak a Tamiya laposecsetei nagy felületekhez. Nem rosszak az AK ecsetek sem, de a Tamiya-nak semmi sem ér a nyomába. Sajnos nem sok helyen lehet kapni ebben az országban. Aránylag drága, de a minősége indokolja is, nagyon kiemelkednek a mezőnyből. Szerencsére idén Móváron volt egy börzésnél, 2500-ért vettem is gyorsba egy 3-as készletet és még egy nagyobb laposecsetet külön. Egy jó ecset lehet a különbség a csíkos és a sima felület között. A keményszőrű ecsetek nem érnek sokat ha finom munkáról van szó.

    Ez a készlet: [link] és ez az ecset: [link] Ahogy látom azóta a lapos olcsóbb is lett. Ezzel a négy ecsettel el lehet lenni szinte bármire. A No.3 persze cserélhető akár a nagyobb No.5-re.

    Humbrol lakkját régebben próbáltam, de akkor hamarjában letettem róla, mert még 5-6 hónap után sem száradt meg rendesen, ragadt a felülete.Mondjuk ez akkor volt, amikor még új termék volt, kb 20 éve. Lehet azóta javították. Vannak persze esetek, amikor ez jó tulajdonság, de a végső felület kialakítása nem ez az eset.

    Mondjuk belegondolva, a felület amiatt is lehet ilyen, mert felhabosodott a lakk. Ez megintcsak egy baja volt anno a Humbrolnak. De akár a nem igazán kitakarított ecset is okozhatja. Az utolsó szürkét kissé visszaoldotta a lakk az ecsetből.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz intensa_man #980 üzenetére

    Hello!

    A csíkosodást több minden okozhatja. Nem csak a hígítatlanság, de akár a túlhígítottság is. Szóval az a tanácsma hogy hígítsd hülyére rossz volt. Meg kell találni az optimális hígítást, ami minden egyes festéknél eltérő. Általában akkor szokott jó lenni a hígítás, hogyha a festéket lassan keverve az ecsettel az gyöngyözni kezd.

    Ha nem hígítod eléggé, akkor nem tud elterülni rendesen, megfolyik, a változó vastagság miatt nem szárad egyenletesen. Ha túlhígítod, akkor nem lesz meg a pigmentek közötti kapcsolat (mivel a kötöanyagot túlzottan híggá tetted), emiatt a fedés nem lesz homogén.

    Szintén okozhat csíkozódást a nem megfelelő felületelőkészítés. Minden esetben zsírtalanítani kell a felületet, erre egy alkoholos átmosás megfelel általában.

    Hígítani soha sem szabad tisztán vízzel, de igazából tisztán alkohollal sem. A kettő keverékét kell alkalmazni, ecsettel festéshez kb fele-fele arányban. Ha tisztán vízzel hígítod, akkor a száradás túl lassú is lesz, tovább rontva a terülési jellemzőket, egyszerűen szétfolyik a festék, ráadásul az ívek miatt eltérő mértékben. Tiszta alkoholos hígítás a másik véglet, az meg túlzottan gyors száradást eredményezhet, ezáltal nem lesz ideje terülni a festéknek.

    Ami még okozhatja a csíkozódást, az a túl magas felületi feszültség. Ez tisztán vizes hígításnál a legnagyobb probléma, az alkohol ebben is segít valamennyit. De nem árt némi felületi feszültséget csökkentő anyagot használni. Ha nem akarsz erre külön költeni, akkor keverja festékbe valamilyen konyhai mosogatószert. Ezek minden esetben tartalmaznak ilyen anyagokat, mert ez elengedhetetlen a tisztító hatásukhoz. Vagy elmész egy patikába és veszel glicerint (kb ezt tartalmazzák oldott formában a mosogatószerek is). Emellett a glicerinnek van némi retarder hatása is, azaz lassítja a száradást. Lehet vele szabályozni a száradási időt, a hozzáadott mennyiséggel. Túl sok azért nem kell bele. Fél liter bekevert hígítóhoz kell kb 1-4 ml (ízlés szerint).

    Persze ha nem akarsz mindezel tökölni, akkor bemész egy boltba, veszel egy legolcsóbb ablaktisztítót, és hígítod azzal. A legtöbb akrilfestékhez tökéletesen megfelelnek, megvan bennük minden szükséges összetevő. Plusz pár egyéb, de azok nem zavarják az eredményt. Másik lehetőség a téli szélvédőmosó.

    A másik fontos dolog, hogy soha sem szabad egy rétegben festeni. Felkened az elsőt, és hagyod megszáradni. Még akkor is ha nem homogén, foltos, csíkos. Utána rámész még egy réteggel, lehetőség szerint az előző réteg festési irányára merőlegesen. Ezt is hagyod megszáradni. És tipikusan kell egy harmadik réteg is. Csak ekkor várhatsz kellően homogén eredményt. A száradási időt mindenképpen meg kell várni, különben az újabb réteg visszaoldhatja a korábbiakat. Ez pisztoly esetén annyira nem probléma, ecsetnél viszont szigorú, áthághatatlan szabály!

    Ecsettel festéshez egyébként az enamel festékek klasszisokal jobbak az akriloknál. Azoknál is oda kell figyelni persze több dologra is (főleg a hígító minőségére), de messze könnyebben kezelhetőek.

    Milyen méretarány? Mert 1/72-ben akár figyelmen kívül is hagyhatod az átszóródást, kb 0,1-0,15 mm szélesnek kellene lennie. 48-ban már esetleg érdemes lehet foglalkozni vele. Lehet próbálkozni szivaccsal elmosni az éleket vagy ritkított szőrű ecsettel. De akár a rétegek festésénél is tudsz játszani. Az újabb rétegekkel nem szabad teljesen a korábbi réteg széléig menni. Aztán lehetőségként ott van, hogy a készre festett makettnél az élek mentén tényleg huggyá hígított világosabb színnel húzol csíkot, majd a száradás után visszamosod. Itt viszont alapszabály, hogy másfajta festékkel kell csinálni! Máskülönben visszamoshatoid az alapszínt is. Szóval ha akrillal festettél, akkor lehetőség szerint enamellel. Vagy legalábbis az alapszín és az árnyékoló réteg közé kell kenned egy vékony lakkréteget.

    Persze mindezeket lehetőleg nem egy komolyan gondolt maketten kell kipróbálni, hanem valami máson.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz csp01 #983 üzenetére

    Leginkább versenyeken a börzén találkozni velük itthon.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #988 üzenetére

    Sok esetben scalemates-en sem kapsz meg minden infot egyébként. Nemrégiben vettem egy HobbyBoss F-5E Tiger II-t (nevetségesen olcsó, 1700 HUF körüli áron, bár azóta drágult kicsit. Az Italeri, amikor éppen kapható kb 2x ennyibe kerül). Mikor kibontottam és megvizsgáltam, elég erős deja vu érzésem támadt. Ugyanis pár módosítással egy az egyben az Italeri, amiből szintén van itthon egy példányom régről. A full history-ban nem mutatja a kettő közötti kapcsolatot. Pedig egymás mellé téve eléggé egyértelmű. A főbb változtatások:

    -szárnyak külön alkatrészek
    -fegyverzet
    -panelvonalak karcoltak.

    De ami nagyon árulkodik:

    -a kabintető "nyitómechanikája"
    -a vízszintesek
    -a kabin (a 82-es Italeri szerszám műszerfala mondjuk jobb és részletesebb, ehhez kár volt hozzányúlniuk)
    -a futóműaknák
    -az orr alatti fényszórók

    A többi eredeti gyártó mind máshogy oldotta meg ezeket. És láthatóan nem csak nekem tűnt fel a hasonlóság. [link]

    A super-hobby egyébként ugye nem magyar, de van egy nagyon nagy előnye a többiekhez képest: keret- és útmutatófotók!

    A Dragon egyébként addig volt igazán elérhető Európában, amíg partneri viszonyban voltak az Italerivel. Ahogy ez megszünt, a Dragon úgy tünt el szinte teljesen erről a kontinensről. Hogy kár-e vagy sem, az nézőpont kérdése. Azért annyira nem egyértelmű a minőség náluk. Sok az elhanyagolt szerszámuk. Pl a 72-es AAVP7A1-ük is ilyen. Kb az összes él mentén egy kifelé hajló sorja van, ami sok esetben durván akadályozza az egyébként is csapnivaló illesztést. Az alsó homloklemezen meg van keresztbe egy perem, ami őntőforma elcsúszásra utal. Az eredeti járművön nincs ott. És ezt ugye el kell távolítani. Csak van ott pár hegesztési varrat... Pár hét után félretettem.

    Mondjuk 72-es hk alapkészletért 3-4k-nál többet biztos nem adnék. Mondjuk olyan best buy esetem nem sok lesz, mint pár éve az Italeri webshopjából a 72-es B-58A Hustler, postával 4500-ért.

    Ehh, kissé elkalandoztam...

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #991 üzenetére

    Csak 5 készlet van tartalékban? Az semmiség. Nálam több, mint 40. És még én is kispályás vagyok pár ismerősömhöz képest.

    A Hellcat-tel kicsit leálltam, mert volt némi faljavítás nyár végén. A por meg nem lett volna egészséges neki. Ezzel állok legközelebb a kész állapothoz. De van itt egy egészen készközeli Bradley, T-62A és Merkava II is. Szépen lassan nekiállok befejezni őket.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Alg #993 üzenetére

    Nálam pár régi készlet átminősült gyakorló, próbálkozós készletté. Az Italeri F-5E pl karcolási tesztekre. Az A-4M-en mindenféle kormányfelületeket vagdaltam ki. Volt itt egy 48-as Mirage III is, azokon a szép nagy szárnyfelületeken jól lehetett festési technikákat gyakorolni. Mostanában erre mindenféle táblákat és CD tokokat használok. Utóbbi egy nagyon hasznos építőanyag is egyébként.

    Igazából a T-62A is amolyan kísérletezős project. Mert szenved a 70-80-as évek Tamiya betegségeitől. Mondjuk a torony öntésmintáit egészen jól sikerült elkészítenem rajta. A Tamiya ugye akkoriban ilyen marhaságokkal, hogy felületi textúra nem foglalkozott.

    Már csak a képeket kellene mindezekről előásni, hogy be is tudjam őket linkelni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák