Hirdetés
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Végre bemutatkozott a Pixel 8 és a Pixel 8 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- De jól néz ki a Moto G75 kékben!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Konkrét terv van az Altera jövőjéről
ph Nincs szó egyelőre az Intelről leválasztott részleg teljes eladásáról, de a jelenlegi felállás sem marad.
-
Mozgásban az Arsene Lupin: Once a Thief
gp A PC-re és konzolokra érkező játék jövő hónap közepén debütál.
-
Barcelonából indul nemzetközi útra a Huawei MatePad 12.2 (2024)
ma Illetve a MatePad Air 2024, amit errefelé MatePad 12 X-nek hívnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bagyusz
őstag
Sziasztok! Van egy olyan problémám, hogy nem tudok rá jönni, hogy mi okozhatja a légzsák hibát egy 2001 évjáratú wagon r + (g13bb) -nál. Gyújtáskor pár másodpercig folyamatosan világít majd utána 5-t villog, utána pár másodperc szünet és folyamatosan világít. Felkutattam az összes létező szervizkönyvet a wago-hoz, de nincs útmutatás a villogásokra. Elkezdtem lecsekkolni a légzsák kábeleit, végig vezettem az vezetőoldali meg az anyós oldalit is, de sehol sincs szakadás. Több helyen azt mondták, hogy a kormány átvezetőkábelt nézzem meg, azt is lecsekkoltam, hibátlan. A vezetékek kimérését egész pontosan a légzsák-tol a vezérlőmodulig végeztem, természetesen légzsák és modul leválasztása mellett, lehúzott akkuról. Kíváncsiságkedvért lehúzott légzsákok variálásával is próbálkoztam, hogy hátha kidob más kódot, de nem, mindvégig 5-t villog. Próbáltam már diagnosztikára is rákötni, hogy hátha csak törölni kell a hibát, de sajnos ennek a vezérlője még nagyon buta, obd1 protokolt ismer elvileg, de gyakorlatilag 3 különböző professzionális diagnosztikai eszköz se tudta megemészteni ezt az autót, de az internet bugyraiban sem találtam kézzel fogható bizonyítékot arról hogy bárki is rátudta volna kötni egy diag-ra. Olvastam olyant is hogy ha volt koccanás vagy baleset az autónak akkor létrejön egy crash data log amit tárol a légzsákmodul, csak hát az autó nem volt törve, csak a jobb első részével elkaptak egy fácánt az előző tulajék, de elvileg nem nyíltak ki a légzsákok, amit alá is tudok támasztani mert anyósoldali légzsák csavarjai sértetlenek illetve jelöltek, hogy nem lett megbontva. A vezetőoldali résznél a kormánykerék burkolati kopása megegyezik a légzsák burkolati kopásával. Ugyan az egész kormánykereket ki lehet cserélni mindenestül, csak hát elég valószínűtlen szituáció. Lassan kifogyok az ötletekből, valaki tapasztalt már ilyent vagy ehhez hasonlót?
Több kézikönyvben is felmerült egy robbantott ábra, ahol jelölve van az övfeszítő is, de idáig még oda elvezető sárga csöves kábelt még nem láttam.
-
őstag
Ha a sporthoz érted a duplakuplungost (vagy kuka részt) akkor készséggel elismerem hogy egy jó dsg legtöbb esetben gyorsabban vált, de azért hagyományos automatában is vannak elég gyors darabok (ésazt is elismerem hogy a ZF gyorsabb mint a suzuki által használt aisin, de ennek ára hogy megbízhatóságban finoman fogalmazva nem mindegyik váltója erős).
-
rbalint88
addikt
a kockázatokról kérdezze meg autószerelőjét, alkatrészboltját. ez csak újonnan véve és a gari lejárta után azonnal eladva igaz, akkor se mindig.
pl cégnél van tucson, 1.7 dízel 7dct váltós, indulásnál sokszor remegősen adagolja a kuplungot, meg ugye irányváltásnál, parkolásnál tud kellemetlenül sokáig gondolkozni, ahogy a vw dsg is. családban van 6-os automata váltós volvo dízel, annál jobb automata nem nagyon kellhet. azt hiszem az is aisin talán, annál gyorsabban humanoid se vált. -
őstag
válasz rbalint88 #39405 üzenetére
Várost annyira nem kajálja a duplakuplungos. Ott gyors nagyon ahol jól eltalálja merre lesz a következő váltás és bekészíti előre. Nu a város pont ennek nem kedvez És ha jól tudom a lassú mozgásnál csúsztatja a kuplungot keményen (= város nem igazán tesz jót neki, és darabosabb is mint egy igazán jó hagyományos automata). Előre és hátra között sem sebesség bajnok.
A mostani 6-os és 8-as automata volvoéknál már biztos aisin. A korábbiban nem vagyok biztos (de a 6-osnak sokkal jobb híre van mint a korábbi 5-ös automatának).
-
dethroner
veterán
Az új Swiftben csak a GLX felszereltségben van vízhőmérő?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
Kakaduku
senior tag
válasz Szilágyi84 #39390 üzenetére
Újból kicseréltettem velük mindent. Pénzt nem adták vissza, nem is kértem.
Márciusban nem oda viszem az tuti.[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
válasz BigBlackDog #39410 üzenetére
Igen ez így van. Glx alatt szegmens kijelző van abban mutatja az üzemanyagot. GLXben pedig lcd kijelzo van és mellette mutatja egy egy hagyományos mutató a vizet és az üzemanyag szintet.
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #39410 üzenetére
Nézegettem a különböző felszereltségek belvilágát, és akkor tűnt fel, hogy a GLX-ben van külön kis mutatós műszer a víznek és a benzinnek, ezek alatt pedig csak a benzinnek látom hogy van valami piktogramos kijelzője a két nagy óra között. Víznek semmi. Ugyanaz lesz mint az előző kocsinál, hideg víz kék lámpa, túlhevült víz piros lámpa. De hogy mi a hideg, azt csak megtippelni lehet. Komolyan mondom dühítő, hogy egy városi talicskában fontosabbnak érzi a tervező fordulatszámmérő jelenléte miatti nem létező sportosság érzését, mint a hűtővíz hőmérsékletének folyamatos felügyeletét
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39415 üzenetére
Igazából szomorú, de szerintem;
1. Az emberek többsége valószínűleg nem foglalkozik ilyennel (főleg, ha nincs is).
2. Olcsóbb. Ha valakinek kell, megkaphatja, csak fizesse ki a "felárát". Persze, ez elég idiótán jön, mert ezt külön nem lehet kérni, csak a legmagasabb felszereltségben kaphatod meg.Szóval némileg érteni vélem az okát, de szerintem sem ez lenne a helyes út.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #39416 üzenetére
Ugye évtizedeken keresztül megvolt minden vízhűtéses autóban ez a kis műszer, nem volt plusz felár, elképzelhetetlen lett volna hogy hiányozzon, magától értetődő volt a jelenléte. Sokszor nem volt viszont fordulatszám mérő, Pl a jelenlegi 23 éves rönómban sincs. Viszont van vízhőmérséklet kijelző.
Aztán az autóipar úgy döntött hogy bizonyos felszereltség alatt nem kell foglalkozni a víz hőfokával, sokkal fontosabb hogy a motor fordulatszámát lássa a vezető, holott azt hallja akinek van füle, ellenben a víz hőfokát csak akkor lehet megtippelni, ha a hűtőkör csöveit tapogatom. Mondhatja azt a gyártó hogy mit foglalkozni vele, ha nem kék és nem piros akkor jó. Persze, de a nem piros az lehet csak pár fokkal több mint a kék. Elmagyarázom mire gondolok. Rönóm megvan tíz éve és emlékeim szerint sose volt benne fűtés. Az év nagy részében szükségem se volt rá, a többit meg átvészeltem azzal a meggyőződéssel, hogy csak 10-15 perc a munkába és onnan haza vezető út, ennyit kibírok kabátban és kesztyűben, nem fogok ezért a kis kényelmetlenségért 1 napra autót nélkülözni és fizetni a radiátor cseréért sok tízezres munkadíjat. Tehát nem jött meleg a rostélyból, de tudtam hogy a víz ettől függetlenül üzemmeleg, mert a mutató jól mért. De ha nem lett volna visszajelző műszer, akár 10 éven keresztül is eljárhattam volna abban a tudatban hogy a radiátor vízköves és ezért nincs fűtésem, és közben még a termosztát is megragadhatott volna nyitott állapotban, tehát folyton hideg vízzel jártam volna.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #39415 üzenetére
Ha ez megnyugtat, a dedikált vízhőmérő is nagyjából ennyi tájékoztatást ad, mivel nem közvetlen az érzékelő adatait jeleníti meg, hanem az ECU vezérli, kb. 70-120 °C között középen áll a mutató, és jól is van ez így. Ez már a régi Swiftben is így működik.
Egy jól kalibrált 0-7 bar között mérő olajnyomásmérő sokkal hasznosabb lenne, ha az ember jót szeretne tenni a motorral.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Agent T
tag
Sziasztok!
Van egy 2005-ös évjáratú 1.5 benzin Swiftem. Használattal / vezetéstechinkával (?) kapcsolatosan szeretnék kérdezni. Milyen fordulatszám tartományban érdemes/ajánlatos használni az autót? Utána néztem a motor karakterisztikának, a szerint 4100 körül adja le a a max nyomatékot, de szerintem egyszer sem mentem még 4000 fölé a fordulatszámmal. Városban olyan 2000-es fordulatnál szoktam elváltani, emelkedőkön, hegymenetnél 3000-es fordulat fölött szoktam használni. Autópályán 130-nál többet nem szoktam menni, bár azt mondják még a 150-es is kényelmesen vinné. (Korábban egy kicsit nyomatékosabb 2.0i benzines Ford Sierrám volt, ezért vagyok most kissé tanácstalan ezzel az autóval.)
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
-
Agent T
tag
-
-
dnelb
veterán
6000-7200 között tartva 100kmen át evett 11et a sportom, szal nem hiszem.. 1.5el 50k-t mentem, abból 70% pálya volt fix 150en és a lifetime átlaga 7.5 lett. Nem tudnak ezek 10et enni. Max csak városi 2km használatra de oda meg az 1.5nek is 8.6 van írva...
[ Szerkesztve ]
-
yaneez
csendes tag
Ha valaki még olvasta, látta volna: Így ölöd meg a motorodat.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ha valaki esetleg készülne rendelni automata Swiftet, Vitarát; több helyen is érdeklődtem, Swiftre legkorábban május környéki gyártást tudtak mondani, de akkor is kérdéses, hogy lesz-e automata. S-Crosst kicsit korábbra ígérték, február közepi gyártással (márciusi átvétellel) riogattak, de ez függ erősen a színtől. Ettől előbb legfeljebb úgy jöhet össze, ha olyan színben kérek, amiből korábban berendeltek. Állítólag eléggé kicsi a gyártási kapacitás itthon és japánban is az igényekhez képest, alig tudnak rendelni.
Illetve volt egy olyan pletyka, hogy lassan jönnek a hibridek (többet nem tudott/?akart? mondani az értékesítő, de nem a Swift mild hibridjeire gondolt) és kérdéses, hogy meddig tudnak gyártási igényt leadni, mennyi ideig lesz esetleg leállás a hibridekre való átállás miatt (Vitara 1.6-ról a turbós motorokra való átálláshoz hasonlóan). Nem tudom mennyire kacsa ez a hír, mindenesetre azt is hozzátette, hogy a következő fél évben nem tartja valószínűnek, hogy bekövetkezne ez.
-
a_tesz
Korrektor
válasz BigBlackDog #39442 üzenetére
Japánban már egy ideje elérhető egy komolyabb hibrid a Swiftből, ilyen Prius jellegű, szerintem azt hozzák Európába is.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
őstag
válasz BigBlackDog #39442 üzenetére
Valamelyik magyar beszállító cég újságjában benne is volt a hibrid vitara. A hírek szerint ez már igazi rendes hibrid rendszer lesz, elég drágán.
-
@tco@
aktív tag
Van tippetek arra mi lehet, mikor 2008as Swift fekvőrendőrön (szinte bármilyen lassan) áthaladva elöl nyöszörög egyet? Majdnem olyan a hang mint mikor túl széles a gumi, és beleér az autóba. Az utóbbi kb 500 km alatt kezdtem hallani. Gumi gyári méret, sík úton semmi hang. Talán valami haldoklik a futóműben
-
anorche1
őstag
válasz Tibko8 #39243 üzenetére
En is az emlitett emelet fenyereju es emelt szinhomersekletu osramot szereztem be. Eddig 2elteru tipus, de 98ban gyartott szentjanosbogar volt benne.
Ennek az osramnak nagyon jo fenye van, a tompitott olyan, mint az elozovel a refi. Es sajnos a szembejovok szerint is. Mar tobbszor villogtak ram miatta, volt aki villogas utan, latva, hogy nem kapcsolom le, felkapcsolta a refit hogy vakitson, majd mellem erve meg dudalt is. (Fel kellett volna nyomnom nekem is a refitc hogy lassa, hogy ez a tompitott).
Lecserelni nem szeretnem, viszont egyet megprobalnek, ha lehet:
Egy picit felfele vilagit. 94es swiftben lehet valahog ezen allitani?"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen