- Telekom mobilszolgáltatások
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #39347 üzenetére
A már említett Foresterben automata klíma volt. Sehogy nem bírtam megérteni, hogy egy TD motorral szerelt autó, hogy képes 2 perccel indítás után meleget fújni, de megcsinálta.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
kenguru99
senior tag
válasz BigBlackDog #39352 üzenetére
"Suzukinál kérhető CVT váltóval van valakinek tapasztalata?"
Engem is érdekelne.
-
nagyúr
válasz Dark Archon #39339 üzenetére
Menabóról hallottam már, megfontolom mindenképp. Ha úgy van megveszem a drágábbat is csak tartsa jól a bringát, annak az árából már egy bakancs Swiftet lehetne venni szóval vigyázok rá.
Més que un club!
-
akos114
csendes tag
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni egy ismerősöm 1.3-as 2009-es swiftjéről.
Rövid távokon van használva az autó és a hidegben már nehezen indulgatott ezért kiszedték az akksit és feltöltötték, viszont kiszedéskor sikeresen egy pillanatra összeérintették a pozitív pólust és az ECU fémházát, szóval csináltak egy jó kis rövidzárat.
Utána vissza lett rakva az akksi, de az alapjárat nagyon alacsony. Látszik, hogy az autó pár másodperccel a kuplung kinyomása után elkezdi emelni azt normális értékre, de ahogy kinyomod leesik 400körülre és akár le is fullad. Más hiba nem tapasztalható.
A fojtószelep ki lett tisztítva.
Szerintetek lehetséges, hogy valamit az ECU-ban sikerült tönkretenni? Ha igen tudtok valakit ajánlani aki ért hozzá?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39346 üzenetére
Kérdés, hogy mikortól keletkezik hulladékhő ugye, a vízhőfok még távolról sem jelent meleg motort, és ha rendszeresen városban járkál valaki (mint én), akkor szerintem jobb, ha inkább a motor melegszik
De mondom, lehet én látom hülyén a dolgokat, de míg kabátban nem fázok azon a 8-10 km-en, addig nem izgat a fűtés[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
A hulladékhőt kéne tisztázni. Az égésnél a munkán kívül nagyobb részben hő keletkezik. Ebből amit nem hasznosítasz az mind hulladéknak tekinthető. Az egyetlen felhasználási mód a fűtés, minden más hő kárba vész.
Nem a víz melegíti a motort (kivéve az állófűtéseket), éppen ellenkezőleg, az égés termelte hőt vezeti el a víz a motortól.
A fűtő radiátor mérete és hőleadó felülete a rendszerhez képest csekély (a víz úgy is kering benne ha nem fűtesz, itt nincs fűtéscsap mint a Zsiguliban), csak nem fújsz rá hideg levegőt.
Nem tudom mennyit gyorsít a bemelegedésen ha nem fűtesz, de ez mint motor kímélő módszer elég jelentéktelen.
Egyébként a víz kb. 1-2 percen belül elég meleg a fűtésre, ami lassabban melegszik fel az az olaj. Ezért van kiemelkedő jelentősége az olaj minőségének. Ha hidegen nem forgatod és nem terheled az messze többet használ a motornak, mint ez a nem fűtés.
Ez vélemény volt. -
pjen
félisten
válasz Pist@bácsi #39359 üzenetére
Fűtés csap van,de azon kívül teljesen igazad van.
-
@tco@
aktív tag
válasz Pist@bácsi #39359 üzenetére
Szóval úgy gondolod akkor, hogy hidegre állítva nem lesz jelentősen hamarabb üzemmeleg a motor? Én úgy gondoltam eddig hogy melegre állítva kinyílik az adott szegmens, és több hőt húz át. De igazad lehet, talán tök hülyeség így melegíteni...lehet akkor 1-es ventin és feltekerve hagyom egész télen
Én ezen két cikk alapján szoktam vezetni hidegben: cikk1, cikk2, hátha valaki még nem olvasta őket, hasznos -
racerx
őstag
válasz Pist@bácsi #39359 üzenetére
NA ja, pont ezen gondolkodtam én is, mekkora lehet a fűtőradiátor felülete, talán 2 tenyérnyi..?? Kb minimális hőt "vesz el" a fűtőkörből, maikor rá van nyitva a külső levegő.. Talán -20 fokban lehet egy kis spétje ez miatt a melegedésnek, de egyébként szvsz szinte semmi. Ez ugyanolyan mint amikor télen letakarják a hűtő elejét, mondván hamarabb bemelegszik.. Max. ugye ha kinyit a termosztát, akkor jobban "visszahűti", vagy "átfúj" a hideg levegő a motorra menet közben, s ez is hűti.. Kb semmiség.. Ezekkel az ember szinte smmit se nyer.
-
@tco@
aktív tag
válasz racerx #39363 üzenetére
Ismerős 206-os Peugeot-ján pl le kellett takarni télen a hűtőt egy kartonlapptal, mert félútig se ment fel a vízhőfokjelző mikor tré volt a termosztát Szóval azért biztos számít. De akkor lehet tényleg én izgultam túl, betolom maxra 1-es ventin, nyáron meg hidegre AC miatt, aztán nem stresszelek ezen
mod.: typo[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
Ha szar a termosztát akkor lehet, de azért ezek a rendszerek ugy vannak tervezve, méretezve, hogy ha minden Ok akkor felesleges. Anno a Zsigulin én is letakartam, ha csak város volt, de azon kívül meg már sok volt. Vagy pl (a mostani aktív lamellás kocsikat messze megelőzve ) a 2 ütemű Warburgon volt olyan hogy lehetett nyitni, zárni a lamellákat .
-
BigBlackDog
veterán
válasz Napfénysüti #39338 üzenetére
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #39366 üzenetére
Kerékpártartóból Thulét néztem és mindenképp olyat akarok aminél az első villát lehet befogatni mert karbonvázas a gépem és a vázat nem szívesen szorítanám meg (a villa viszont átütőtengelyes).
Ilyenekre gondolok:
Thule OutRide 561
Thule ThruRide 565Mondjuk ezek is ilyen 40-50k-s kategóriák. Tetősínből azért lenne jó a gyári Suzuki mert az passzol a neki kialakított négy lyukba az autó tetején. Így a fényezést boztos nem csesztetné.
Alighanem nincs mese el kell fogadnom hogy ez bringára is egy 100k-s tétel lesz.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
BigBlackDog
veterán
Elkezdtem nézegetni a Swift tartozékkatalógust. Egész sok minden is van hozzá. Például van normális kartámasz is középre, ami nem lehajtható, hanem látszólag a S-Crossban is lévővel egyezik meg.
Viszont akárhogy is számolok, nem olcsó, ha sokat akar az ember. 1.0 GLX hatos automatával és metállal 4,9M Huf körül van, amire még rájön a forgalomba helyezés. Ha még kér az ember egy szövetszőnyeg szettet, meg középső kartámaszt, véletlen nyalánkságként egy lábtér hangulatvilágítást is, már 5M Huf felett jár.
S-Cross 1.4T GL+ felszereltséggel, automatával, metálfénnyel, forgalomba helyezéssel megáll szerintem 5.4-5.5M Hufból. És megvan benne alapból a középső kartámasz (és a lábtér hangulatvilágítás is). Ráadásul esélyes, hogy a szövetszőnyeg is ajándékba jár hozzá (tapasztalat alapján). Amit buknék és sajnálok az az adaptív tempomat. Amit nem annyira sajnálnék, hogy nincs, az a sok csipogó vezetéssegéd.
De cserébe lenne fényre sötétedő belső tükör, meg nagyobb motor és megkapnám a jobb hatos automatát is. Illetve az S-Crossra járna a 3+7 év garancia is, míg a Swiftre -tudomásom szerint- nem. Meg azért az S-Cross egy nagyobb autó, ami szintén nem hanyagolható el.Jól gondolom, hogy inkább az S-Cross lenne a jobb ár-érték arányú?
-
őstag
válasz BigBlackDog #39368 üzenetére
Mosolygok, mert annyira egy rugóra jár az agyunk ebben a Suzukis témában.
Ja igen, amit múltkor elfelejtettem, az az adaptív tempomat, ez nálam szintén elengedhetetlen, ha már új autó.
Valahogy sokkal jobban tetszik a Swift, az S-Cross külsőtől és belsőtől rosszul vagyok, a Vitaránál csak a belsőtől van hányingerem, de most azt találtam ki, hogy olyan Suzukit már nem vennék, aminek még a "régi" dizájnnal rendelkező kormánya van és nem színes a műszerek között a kijelző.
"Less but better" - Dieter Rams
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #39368 üzenetére
S-cross gl+-on elol a lokos racsaban a kis kocka nem a tavtarto tempomathoz van? Amugy ja, az 1.4t automata gl+ a mindenre is jo valasz, ha az eleje nem lenne ennyire csufi szamomra, akkor mar a garazsban allna. Kapna jofajta utolagos pittyegot elolre es hatulra is, aztan tud mindent, ami kellhet.
&xeon: jah, a swift kormanya tok jol nez ki, sokkal igenyesebb, mint az scross/vitara kormany.
Vitara nekem nem fajt belul, foleg dizajnban nem, egyedul az ajtokarpit puruttya kicsit, de a normalis automataert es a tiz ev gariert ennyi kompromisszumot lehet kotni szerintem. Kar, hogy a vitara gl+-a sokkal csovesebb felszereltsegu, mint az scrosse. Ha a ledlampa es kulcsnelkuli benne lenne, akkor nem kacsintgatnek glx fele, de ez a tollas kulcs borzaszto ciki igy 2018-ban 5,5 millaert... a halogen fenyet meg fikaztak tobb helyen is (plusz az automata magassagallitas is jo dolog), ugyhogy a ledbol nem engednek. A glx biztonsagi csilivilijei amugy szimpatikusak, alapvetoen megeri a nagyobb csomag a felarat szerintem, de inkabb lenne 100-zal dragabb a gl+ az scross felszereltsegevel es akkor nem lenne hianyerzete az embernek. -
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39369 üzenetére
A Vitaránál a facelift már meghozta a színes kijelzőt GL+ felszereltségtől. Meg a műszerfal teteje is kicsit jobb lett a puhítással. Kormány nem zavar, ugyanaz, mint az S-Crossban, de a Swiftben azért finomabb az a lapított tekerentyű. Amivel nem tudok megbékélni az FL Vitaránál, az a hátsó lámpa. Csíkokban világít, meg ki is áll, számomra szörnyen formaidegen egy ilyen autónál. Nem is tudom mire jó ez a kiállás. Bár benzinkutas pihenőknél jól jöhet, mikor kávézik az ember a kocsi mellett és pont le tudja rá tenni a papírpoharat. Meg még tavaly tavasszal, mikor megültem az akkori Vitarát és S-Crosst, érezhetően gyengébbnek éreztem a Vitara belterét és otthonosabb, "nagyautósabb" érzésem volt az S-Crossban. Ez úgy valahogy belém égett.
Ami még mentő ötletként felmerült, az az 1.2 CVT Swift. GLX ott is megvan, meg a kuplungot sem kell csesztetnem. Eddig kifejezetten kellemes véleményeket olvastam erről a motor + váltó párosról a Swift tesztekben a CVT ellenére. És, ha mondjuk sikerülne a gyári 16-os felnik helyett a 15-ös váltóméretű lemezfelnivel (+ TPMS-el és saját gumival) lebótoni némi kedvezményért cserébe, akkor 4,5-4.6M Huf körül meg is állhatna.
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #39370 üzenetére
De, gondolom azért van, de GL+ felszereltségnél szerintem csak egy üres doboz van ott (a rendszám alatti, középen lévő dobozra gondolsz, ha jól értelek). Szerencsére a kinézetével nincs gondom (tudod, nekem volt UFO Civicem is, amit szépnek gondoltam ).
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #39372 üzenetére
Megideznem az Scross tulajokat, hogy GL+-ban benne van-e, nekem ugy remlik adaptiv tempomatos az.
Az ufo nem csunya, csak szokatlan. Az utana jovo, a melytengeri, na az facelift elott nagyon nem all ossze, a faceliftes lampak sokat javitottak rajta.En a helyedben inkabb a 4,9millas 1.0t glxbe alkudnek bele egy garnitura teligumit. Azert az 1.2 cvt nem lehet nagy elmeny palyan
Az scross beltere tenyleg minosegibb hatasu, mint a vitarae, de a faceliftes abban sem faj. Mainstream kompaktokhoz kepest sokkal rosszabbra szamitottam, nekem kellemes meglepetes volt a faceliftes vitara belseje. A hatso lampa nem rossz szerintem es vegre ledes, ez kb ot evet fiatalit rajta...[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #39373 üzenetére
Mint megidézett S-Cross tulaj közeli ismerőse, írnám, hogy nem találtam az otthoni GL+-ban adaptív tempomatot.
Mondjuk azt gondolom, hogy az 1.2 CVT nem egy betyáros már 90-100 km/h felett. De azért látszik, hogy 130-140 km/h-nál sincs olyan magasan a fordulat, 2600-2700 rpm körül ingadozik. Onnan még egy kicsit van értelme pörgetni, ha nagyobb nyomaték kell, de a gázpedál mellett már hit is kell, hogy menjen.
Ha a gyári nyári gumi nem olyan szr (=iszonyat hangos), mint az Ecocontact amit az S-Crosshoz adnak, akkor akár még az is járható út részemről.
[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
GL+ ban nincs adaptív, csak a helye. Egyébként lehet csűrni csavarni a dolgokat, meg csak 100 ezerrel kerülne többe, de ez meg az lenne benne, stb stb. , a leglogikusabb választás a GL+ Scross. A kinézet kinek olyan amilyen (izélsen nem érdemes vitatkozni, spec én a Vitara formájától kapok herótot). De valszeg ezt érzékelik is a Suzukinál, mert egyre több helyről jön hogy emelni fogják az Scross árát, mert így ki vesz Vitarát (GL+). Állítólag meg is fordult a trend eladási darabszámoknál.
-
kenguru99
senior tag
válasz BigBlackDog #39371 üzenetére
A gyári brosurából nekem az derül ki, hogy a cvt csak glx felszereltséghez kérhető. Ez tényleg így van?
-
HKorn
veterán
válasz racerx #39375 üzenetére
Jelenleg az biztos, hogy a C-Cross a legracionálisabb választás. Véleményem szerint erről a Suzuki is tehet, hogy kicsit megfordul a trend az S-Cross javára, szerintem kicsit rontottak a Vitara kelendőségén egyrészt a megemelt árral, másrészt a turbós motorokkal, illetve a megosztó FL design-al is.
Amikor én a Vitarát vettem, én is tudtam, hogy praktikusabb az S-Cross, de nem tudtam volna jó érzéssel visszanézni rá a parkolóban, illetve akkor még volt a szívó 1.6 GL+ 4.1M Ft-ért, ami szintén előnyt jelentett S-Crossal szemben.
Visszatérve a kormány, meg a kulcs kritikájára. Attól függetlenül, hogy szerintem is gáz a kulcs 2019-ben, ezek olyan dolgok, amiket használat közben észre sem veszel, hamar megszokod.
Amennyire nekem nem tetszik a FL Vitara most már lehet én is S-Cross-t vennék. Kevesebb érv maradt a Vitara mellett.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
őstag
válasz BigBlackDog #39368 üzenetére
Nem forgatnám a kést nyílt sebben, de a Gusztáv 4,2 milláért árult 1.0T AT GLX swifteket kb egy éve... Ő náluk már máskor is előfordult ilyen szereztünk pár tucat ebből, ha kell olcsóbban megkapod (és nem lehet válogatni csak ebből, nem is nagyon reklámozzák elmegy ügyfelek között). Baleno GA is volt ilyen (fullfapad+ légkondi+ utólagos rádió), 2,7-ért amikor vettem az scross-t . Majdnem vettem egyet (kicsit durva lett volna 2 autóval kijönni egy helyet, de olyan full fapad volt hogy le tudtam győzni a racionalitásom, bár még befektetésnek is jó lett volna, pár éve központi akcióban a GA scross 1.6 benzin volt 3,4 milla, most kb ugyanannyiért árulják 50 ezer kilométer felettieket)...
Szóval Gusztávnál személyesen érdeklődnék vásárlás előtt
-
őstag
válasz BigBlackDog #39380 üzenetére
Igen, minden rendben ment. Szervizbe másokat érintő rossz tapasztalatok miatt nem hozzájuk járok (de hogy fair legyek hozzájuk csak az ezresre mentem és ott nem volt gond).
-
Pist@bácsi
őstag
No offense, csak kérdezem az adaptív tempomatot miért hiányoljátok többen is?
Én több különböző tempomatos kocsit hajtok, köztük teherautókat is. Használom a simát folyamatosan.
Még sosem volt értelmes szitu amiben kellett volna az adaptív. Ha valaki gyorsabb nálam azt nem érem utol, ha meg lassabb akkor nem lassítok az ő sebességére ha utolérem, hanem megelőzőm.
Kivétel amikor 7.5 tonna feletti kocsival megyek és nem előzhetek, ott be kell állni a többiek mögé.
Nem mondom, hogy rossz dolog de annyira nem hiányzik. Mármint személykocsiban.[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
válasz BigBlackDog #39374 üzenetére
Ilyenkor irigylem a 6. sebességi fokozattal rendelkező tulajokat. Nekem az 5 sebességes 1.2-es swiftem már 110-nél 3 ezret forog. Szerencsére sokat nem pályázom, de az a huszon km amit gyorsforgalmin megteszek 100-110 körül arra pont jó lenne egy 6.
-
dethroner
veterán
válasz kenguru99 #39376 üzenetére
Én is úgy látom, csak GLX-ben van [link]
(#39383) tomi5244 Az eladott Subaru Forester 2 literes TD 130-nál 2500-at fordult. És mindezt néma csendben, klíma maxon és ha gázra léptél, még belemélyedtél az ülésbe
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39384 üzenetére
Turbó dízel azért más tészta, nem hasonlítható össze egy szívóbenyával. Jóval másabb a hangolása, jóval alacsonyabba és nagyobb nyomaték ébred, illetve a rev limit is alacsonyabban van (mivel a végsebesség nem szokott nagyon változni arányaiban, így a hosszabb váltó indokolt, hogy az alacsonyabban lévő tiltással is megfussa kb. azt, mint egy benzines). De pályázásra szvsz ezek az igazán céleszközök.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Pist@bácsi #39382 üzenetére
Nincs tapasztalatom vele, csak eléggé nyálcsorgatósnak tűnik egy automatával összeházasítva. Pályán csak beáll az ember tempomattal a kívánt sebességre és jóeséllyel csak kormányozni kell.
-
addikt
válasz Pist@bácsi #39382 üzenetére
Kifelejted azt a lehetőséget, amikor közel ugyanolyan sebességgel mentek. Meg aztán személyautóval is van bőven olyan helyzet, amikor nem tudsz előzni.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Kakaduku
senior tag
válasz xrvman #39385 üzenetére
Én a Gusztávot csak akkor ajánlanám szervizként, ha ott állsz az autó mellett és figyeled, hogy mit csinálnak. Egyébként ne oda vidd. Én már megjártam velük, pedig ott vettem a kocsit.
Felszámították a pollenszűrőt és mikor hazajöttek, akkor megnéztem és nem volt cserélve. Meg is kapták a magukét tőlem. -
Szilágyi84
senior tag
válasz Kakaduku #39389 üzenetére
És mi lett a vége kicserélték vagy vissza a pénz? Ezért bizalmatlan az ember és ha nem márkaszervízbe viszem mert már idősebb nem garanciás akkor szinte bármelyik szervízes szerelő elvárja hogy rakjam le egy egész napra reggel vigyem este mehetek érte de nehogy ott akarjak lenni arra a fél órás munkára. Megbecsülheti akinek van rendes szerelője.
-
pjen
félisten
válasz Szilágyi84 #39390 üzenetére
Én a Gusztávnál vettem, oda hordtam kötelezővé is. Mindíg ott álltam mellette. A
-
veterán
Urak,
Ignis 1.2-be ugye a 0W-20 gyári olaj paaszol? (Apám viszi egyéves szervizre, nem tudom megnézni a kezelési utasítást.) Köszi!Adaptív tempomat témára: OFF autómban az van, volt előtte ugyanilyen autóm normál tempomattal; mikor cseréltem egy darabig örültem az adaptivnak - lehet vele játszani - de aztán ezt se nagyon használom, ahogy a normált se. Autópályán, ha fáradt / lusta vagyok bekapcsolom, de zavaró, hogy lelassít ha már a közelben van a megelőzendő autó. Jó benne, hogy városi araszoló asszisztensként is működik, de erre is nagyon ritkán használom.
Összességében nem rossz dolog, de nálam nem lenne kizáró tényező a hiánya. -
őstag
válasz xrvman #39385 üzenetére
Én ott vettem az scross-t, azzal minden rendben volt. De volt egy rémsztori (vitara olajcseréből csak a leengedés sikerült, bele már nem töltöttek újat és üresen olaj nélkül elengedték az ügyfelet). Belátták, felelőst kirúgták. De akkor is. Ez nekem sok.
Tafákhoz járok szervizelni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #39392 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a K12C motorba már a 0W16-ot ajánlja a gyártó (kezelési kézikönyvben, a PDF 387. oldalán ez áll). Mondjuk olvastam már ellenérveket is erre, mondván, hogy csak a kibocsájtási normák és fogyasztás miatt kell ilyen vékony olaj bele, de ezzel a vékonyabb olajjal gyorsabban kopik a motor.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Új SSS-ből van automata is más piacokon?
-
dnelb
veterán
válasz BigBlackDog #39395 üzenetére
eddig is volt
-
veterán
válasz BigBlackDog #39394 üzenetére
Mobileszközön sajna nem látom, hogy mit ír, de elhiszem Neked.
Ha 0W-16-ot, akkor jó lesz bele a 0W-20 is; a lényeg, hogy nem 5W-30 az előírás és úgy menne bele a 0W-20.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz BigBlackDog #39397 üzenetére
Mi értelme lenne? Automatabol csak duplakuplungos, többi kuka.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest