Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Eladta volna egy részét a Google
it Az AdX eladásával vetett volna véget az EU trösztellenes vizsgálatának a Google, de a kiadók ebbe nem mentek bele.
-
Barcelonából indul nemzetközi útra a Huawei MatePad 12.2 (2024)
ma Illetve a MatePad Air 2024, amit errefelé MatePad 12 X-nek hívnak.
-
Untappd lista
lo Leginkább saját magamnak, lista ha felkerül vagy lekerül egy-hely az Untappd-re.Mostani lista:Beeráló-...
Új hozzászólás Aktív témák
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Tom1939 #39151 üzenetére
AA-nál nem kell elindítani elég, ha fent van az app.
A fejegységen az AA-ban zenelejátszást elindítva az utoljára használt program indul, de alul a zenelejátszás gomb mellett megjelenik egy kis nyíl. Ha most odaböksz, akkor kilistázza az összes használható zeneappot.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
@tco@
aktív tag
válasz gyenesmartin #39141 üzenetére
Nagyon gondolkodom rajta, hogy eladnám a mostani kocsimat, és vegyek-e fel hitelt új autóra. Nekem nem hiányzik az, hogy vegyek egy használtat, aztán mindig keljen rá költeni valamit.
Ez senkinek se hiányzik, a kérdés csak az, hogy reálisan mit engedhetsz meg magadnak. Cikk.
Csak azért írom, mert nyiiiiilvááán jobb egy új autó, csak mérlegelni kell hogy benyeled-e az ilyen árnál kb 1-1.5 millió bukót az első 2-5 évben, vagy veszel egy ennyi idős autót, ennyivel olcsóbban Mondom ezt úgy, hogy a következő Swiftem (a mostani után) nekem is talán új lesz, de inkább ez a 2-5 éves vonal.
CVT-t én személy szerint nem vennék, a Swift szépsége részben az, hogy van benne némi "bugi" (szerintem), és a japánoknál a váltás se egy rossz élmény azért. Én szerintem nem félnék az 1.0 turbótól, tutira jól megy, és ha most új autót veszel akkor sanszos, hogy lecseréled még mielőtt kikönyököl benne valami. -
nagyúr
Mondjuk ha valaki hosszútávra tervez (ilyen 10 év) akkor szerintem pont nem érdekli hogy mennyit esik az autó értéke az első pár évben. Suzukiknak egyébként alapból nem is vészes az értékvesztésük.
Én is azért vettem új autót mert szeretném úgy 10 évig megtartani és remélhetőleg ezalatt kevesebb nyűgje lesz mintha alapból vettem volna egy 5-8 éves használt gépet olcsóbban amin aztán ki tudja mik jönnek elő.
Més que un club!
-
@tco@
aktív tag
válasz Napfénysüti #39154 üzenetére
10 évre reális az új autó is, ez igaz. De aki újat vesz, az igen gyakran már 2-3-5 év után lecseréli. Ráadásul a bekerülési költségek (átírás, használt autó esetén kezdeti szerviz stb) se mindegy hogy 2, vagy 10 évre oszlik el.
Ez lakásnál is így van amúgy, minimum 10 évre érdemes venni.Én is azért vettem új autót mert szeretném úgy 10 évig megtartani és remélhetőleg ezalatt kevesebb nyűgje lesz mintha alapból vettem volna egy 5-8 éves használt gépet olcsóbban amin aztán ki tudja mik jönnek elő.
De azt továbbra se felejtsük el, hogy a megspórolt pénz (5 év körüli Suzuki esetén legyen csak 1 milla) az megmarad szervizre, rossz esetben trailerre stb. Az új autóban igazából csak az a jó, hogy új. Te fingasz bele először, modernebb, tovább marad szebb futású és zajtalan. De továbbra se mondom azt, hogy nem éri meg. Ha valamiből újat vennék, az csak Suzuki...
[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
Szerintem az új autó legnagyobb előnye, hogy kiszámíthatóbb a ráfordítás.
Te hozod ki a szalonból, tudod, hogy mit mikor cseréltettél, mi mikor esedékes. Nem fog váratlanul érni egy olajcsere, vagy épp egy teljes vezérlés.
Míg egy használt autónál, akármennyire is nézed át vásárlás előtt, ott bármikor előjöhet egy rejtett költség ( kopoó alkatrész is).
Csak a saját példám: Frissen szervizelt, költségmentes Ignist vettem. Ismerős szakival nézettem át, megbeszéltük mi az ami cserés lesz, ezt le is alkudtuk az árából. Ezen felül előjött még ~ 120e ft-nyi szervíz amire nem számoltunk és nem látszódott.
-
@tco@
aktív tag
válasz Drughi #39156 üzenetére
Így van, de akár meg is lehet fordítani a dolgot. Egy pár éves autónál már kiderülnek konstrukciós hibák, egy újnál még nem biztos. Új autónál évekkel fiatalabbak az esetleg szétpukkanó csövek, vagy súrlodó (zárlatossá váló) kábelek, szóval ez +1 oda.
Akkor összefoglalónak írom így: ha sikerül jó állapotú, megbízható (Suzuki topik, szóval ez szerintem pipa) autót kifogni, akkor szerintem jobb vétel lehet egy ilyen 3 éves Swift jelenleg 2.5 millió körül, mint egy új, 3.5 körül kb azonos felszereltséggel. Igaz hogy épp nemrég volt modellváltás, de ezen most ne akadjunk fent.
De még mindig tartom, hogy ha az ember megengedheti magának (nálam ez vételár fele kp-ban+még legalább ennyi a bankban általános célokra), akkor egyszer át kell élni azt, hogy szalonból hoz ki az ember új gépet[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
2,2 M körül nézegettem használt autókat, ennyiért kaptam volna egy minimum 6 de inkább 7-8 éves 150-200k km futású autót. Ehhez képest 3,3 M-ért hoztam el a Balenót. Nekem megérte főleg hogy kp-ra lett vásárolva így kamatot se kellett fizetnem utána. Igaz még csak 17 hónapos de eddig egy 23k Ft-os kötelező szervizem volt mint karbantartási költség.
Més que un club!
-
@tco@
aktív tag
válasz Napfénysüti #39159 üzenetére
Na most megnéztem, és hahun Balenóból 2002 előtti, meg 2017 utáni van, szóval ez a típus pont nem jó összehasonlításhoz
Azonos típus/felszereltség esetén van értelme erről diskurálni. -
őstag
válasz Napfénysüti #39159 üzenetére
Ja, amíg ez az agyrém (bocsánat piaci folyamat) megy itthon a használt autókkal addig megéri újat venni annak aki megengedheti magának. Haszonélvezője vagyok (legutóbb 10,5 éves 150+ ezer kilométeres i30-ast adtam el 1,4-ért, úgy hogy 3,4-ért vettem, évi 200 ezer alatti értékcsökkenés azért vicces), de szerintem nem normális. Ha a suzuki folytatja ezt (és a suzuki itthon még durvább értéktartásban) akkor lehet hogy kiszállok belőle 5 évesen és lesz új. Kíváncsi vagyok mennyit ér majd a gl+ 1.4t allgrip at scross 5 évesen 80-90 ezer kilométerrel (7,5 ezres olajcserével és első automata váltó olajcserén túl, szépen lepapírozva). 4,6-ot? Szerintem nem normális, de ha ilyen a piac...
-
nagyúr
Amiket nézegettem: Focus, Astra, Auris, Lancer, i30, Ceed.
Igen ezek újan egy fél kategóriával feljebb vannak de végül nem bántam meg hogy nem ilyenbe ugrottam bele. Amúgy beltérben a Baleno szerintem pariban van velük, meglepően tágas autó méretéhez képest.
Mehettem volna még árban picit feljebb mondjuk a Vitaráig de azt az összeget inkább a bringámba tettem.Kollégámnak volt egy Audi A4 1.8T Quattrója amire már a világ pénzét rá kellett locsolnia, azon volt hogy ha nem viszik el felgyújtja. Na ő is úgy döntött hogy inkább vesz egy új S-Crosst. Igaz az 5M volt meg ő is alacsonyabb szintű autóba ült ha úgy vesszük de most végre gond nélkül használhat egy autót és boldog vele.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
kunberci
senior tag
válasz Napfénysüti #39159 üzenetére
Szintén ugyanígy gondolkodtunk. 2 éve cseréltük a régi autónkat. Vehettünk volna egy 10 éves használt Opelt (G astrát) 1.5 M-ért, úgy hogy az ajtót fényeztetni kellett volna, nem volt szervizkönyv, 83e km volt az autóban.
Akkor átírás, olajcsere, vezérlés csere mindenképp + lehet még féktárcsa+betét, esetleg gumi csere. Akkor van egy 10 éves autód kb 1.8-2 M Ft-ért. Az új Swift meg 2.95 M Ft-ért + üzembe helyezés 75e Ft-ért vettük. -
gyenesmartin
őstag
Jelenleg a benzinért havonta kiadok 70k-t is. Egy új autóval ha ez lecsökkenne 40-re akkor már 30-at félre tudnék tenni havonta a hitelre. Plusz havonta előjönnek kisebb nagyobb hibák a mostani 15 éves autómnál. Nem vészesek, de szeretném életben tartani. Arra megint elmegy vagy 15-20K havonta. De a legrosszabb, hogy már ismernek a szervízekben, mert folyton oda kell járkálnom.
Most megvenném az újat, pluszban fizetnék havonta 25 000 ft körül, de cserébe nem kéne várnom mikor kapok helyet a szervízbe, illetve nem is lenne ott napokig, nem maradnék addig is kocsi nélkül. Márpedig munkába járásra kell nekem, mert tömegközlekedéssel 2x2 órám megy el, míg kocsival 2xfél óra. -
HKorn
addikt
válasz gyenesmartin #39164 üzenetére
Így van, én is ezt untam meg. Hajlamos mindenki csak a szervizköltséget felhozni a használtnál, mint negatív tényezőt, de engem például jobban bosszantott, hogy állandóan hívogatnom kellett a szerelőt, hogy mikor érne rá, persze amikor ő ráér akkor én nem, illetve fordítva. Aztán ha megvan az időpont akkor szervezzek magamnak fuvart a melóba arra a napra, amikor kiesik az autó stb.
Run&Ride
-
Drughi
addikt
válasz kunberci #39163 üzenetére
Azért egy 10 éves G astáért kiadni annyi pénzt, elég nagy ostobaság lett volna.
Tavaly vettünk egy G-t első tulajtól, 2007.11. havi, szervízkönyv, 2015-ig márkaerszvízben járt csak.
~110e Km volt benne és 1M-ért hoztuk el.
A legnagyobb baja, hogy kuka volt mind a két szett gumi.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Drughi #39166 üzenetére
Az enyémet ennyiért adtam el (2018. 4. havi) gyakorlatilag makulátlan állapotban és 40e km-el, új téli/nyári szettel, csak márkaszervizben járt. tudom, többet is kérhettem volna.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
@tco@
aktív tag
Mert gondolom a márkaszervízbe nem kell időpont soha, és egy 3-5 éves autón lényegesen több dolog kopott már el (azok is háromszor), mint egy új példányon fog Aki egy vödör szart vesz, az persze hogy hetente fog szervizbe járni. Az olcsóbb árnak ez az egyik ára, jó autót kell kifogni, idő, pénz, és energia.
Tudnám még folytatni, de aki nem akarja érteni, úgyse fogja na. Aztán az még fel sem jött, hogy egy 10-20 millás premiumon mennyit bukik az ember az elején, de az nem is ebbe a topikba tartozik.
Persze ha valaki keres annyit hogy az 1-1.5 millás difi árán megveszi az időt amit egy 3 éves autóval a szervizben töltene és amit rákölt (azért nem túl sokat...), akkor vegyen újat, én támogatom. Csak azt értsük már meg amit írok, minden a (valós) anyagi lehetőségektől függ. -
kunberci
senior tag
-
blakey
titán
válasz kunberci #39171 üzenetére
2008 nem 2018.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
rbalint88
addikt
Jelenlegi hasznaltpiaci allapotokat figyelembe veve, ha annal tobb igenyed van egy autoval szemben, hogy vigyen el A-bol B-be es kozben ne essen be az eso (nyilvan ez sarkitva volt), akkor elegge meg vagy love. Felteve, ha nem akarsz dizelt.
Mondjuk egy kompakt kategoriat, benzinnel es automataval, normalis felszereltseggel talalni nem tul egyszeru, marpedig ha az ember 3+ millioert keresgel autot, akkor azt gondolom lehetnek bizonyos elvarasai, mert ez egyszeruen tul sok penz ahhoz, hogy rosszul erezd magad az autoban vagy valami fontos dolog hianyozzon, pl az automata. En olyan autot keresek, hogy: benzin, 120lo felett, hagyomanyos automata, radar es/vagy tolatokamera, ulesfutes, bt kihangosito, e-h villanyablak. Gyakorlatilag ebben a metszetben az Opel Astra van egyedul a valto miatt (duplakuplungos az 500+ezres kuplungcserevel nein danke), abbol meg nincs olyan a piacon fel eve, ami mindenben megfelene. Ahhoz meg sok penz, hogy allandoan arra gondoljak, hogy tok jo az auto, csak rohadtul kene a xenon, mert ezekkel a toklampasokkal nem latok semmit. Ja es ugye kockazat, hogy hogy hasznaltak elotted, volt-e torve, az hogy volt javitva stbstb. Ugyhogy jovore irany a szalon, tiz evre kiadja a matekot a glx vitara, amiben minden szukseges dolog benne van, plusz a panoramateto is, ami nagy vagyam es ott a tiz ev motor-valto gari, ami nehezen forintosithato nyugalmi faktor. Raadasul asszonynak is jobban bejon a suv fazon, talan a csodas utjaink es a padkak is nehezebben teszik tonkre, mint egy foldszintes autot es az infotainment sincs lemaradva 5-10 evvel, mint egy hasznalt autoban. Aztan ha beut kozben az otoslotto, akkor lehet venni helyette egy XC60 T8-at -
-
@tco@
aktív tag
válasz rbalint88 #39173 üzenetére
Hát ilyen autó mondjuk tényleg nincs, ha az automatárol lemondanál, akkor máris jobban az esélyek. Vagy ugyanez dízelben, de azt meg vegyen most a fene. Szóval ha ugyanez csak új autóban érhető el, az megint más.
Egy panorámatetős Vitarát mondjuk én is hajtanék, de az S-Cross jobban tetszik -
Kicsirics77
veterán
Üdv
jó a tippem,hogy a 2015-ös vitarába a sima tompított az H11 a távolsági pedig HB3?.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
blakey
titán
válasz Kicsirics77 #39180 üzenetére
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
bads1
aktív tag
Régi, 2003-as 1.3-as 16V Swift-be milyen akksit vegyek? Hidegben indításnál nehezen indul be, ma pl be sem indult tankolás után, be kellett tolni.. Valszeg már döglődik egy ideje.
Tankolás után 10-20 km-re bedobta a motorcheck lámpát, lehet valami köze az akkuhoz vagy más lesz?
[ Szerkesztve ]
-
szotadi
tag
4 évszakos gumi? :
[link] -
BigBlackDog
veterán
válasz szotadi #39184 üzenetére
Másik topikban volt már. A valóságban vizes műgyanta nem túl gyakori, saját tapasztalataim alapján viszont átlagos nedves/száraz/latyakos útfelületen meg nem rosszak annyira a négyévszakosak. Jégen, havon fenntartásokkal kell kezelni őket és óvatosan kell használni a járgányt (bár a jég egy télivel is még veszélyes).
[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
válasz BigBlackDog #39189 üzenetére
Én régóta Lesti akksikat veszek, azokat is csak ajánlani tudom.
-
Aethelstone
addikt
Üdv.
2007-es Suzuki SX4, benzines. Ablakmosó motor feltehetőleg ma reggel elhalálozott. Effekt: Mosótartály tele, téli, fasza folyadékkal. Meghúzom az ablaktörlőt, lapát töröl, folyadék nem jön és nem is hallom működni a motort. Hátsó ablak dettó. Elsőre biztire gyanakodtam, de aztán rájöttem, hogy valszeg nincs külön a motorra. Az lenne a kérdésem a kedves tagokhoz, hogy egyrészt jó-e a diagnózisom, másrészt hogyan kell cserélni? Ki kell szednem hozzá a tartály? Arra van rászerelve?
Köszönöm előre is a a segítséget.
AE
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39195 üzenetére
Van olyan téli szélvédőmosó ami simán megfagy -10 -nél, hiába van -20 ráírva.
Nézd meg a csövekben vagy ha látod akkor a tartályban, hogy folyékony-e.
A motorok kívülről vannak a tartály oldalán, de az kizárt, hogy egyszerre kettő menjen tönkre. -
Aethelstone
addikt
válasz Pist@bácsi #39196 üzenetére
Nos, az a bajom, hogy csak -5 fok volt. Egyrészt. Másrészt fagyott már meg folyadékom, de a motor akkor is tekert. Őööö.....kettő van? Persze, logikus lenne, mert kétfelé kell vinnie a folyadékot....
Azért megnézem, nem fagyott-e meg tényleg. A tartályban tuti nem.Mondjuk reggel mentem vagy 80 km-et a verdával, nem kellett volna kiolvadnia?
[ Szerkesztve ]
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39197 üzenetére
Ha a motorba fagy bele akkor nem teker.
-
Aethelstone
addikt
válasz Pist@bácsi #39198 üzenetére
Ah, értem. Köszönöm. Akkor ezt a lehetőséget is megvizsgálom.
MI 10T Pro 8/256 , Arsenal FC - Go Gunnarz...
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Aethelstone #39199 üzenetére
Elsőnek állj be egy melegebb helyre ha tudsz, egy földalatti garázsba pl.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Milyen processzort vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen