- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tisszekreny
tag
Sziasztok,
Látom, egy kisebb "vitát" robbantottam ki az ABS kigyilkolásával. Amikor vettem az autót, nem akartam hogy ABS-es legyen, csak benne volt. Fontos volt számomra a 2 légzsák, a klíma, a szervó és a gáz (LPG) üzem. Egyetlen ilyen tulajdonságokkal rendelkező példány volt akkor elérhető, amelyben ABS is volt.
Az autó felszereltségi szintje: GLX Manager IV + ABS
Előre leszögezném, hogy nem vagyok ABS ellenes. Szeretem az ABS értelmes autókban.
Néhány háttérinformáció rólam:
6 évig vezettem egy 3 ajtós Swift-et (szintén 2000), ABS nélkül. Télen-nyáron, hóban-fagyban vezettem, volt tapasztalatom ABS nélküli Swift-tel, így volt viszonyítási alapom. Másik, hogy rendszeresen vezetem (akkor is és most is) édesapám autóját (2003-as Seat Leon), így volt/van tapasztalatom olyan autóhoz is, amelyben az ABS szuper.
A szóban forgó Suzuki 2016 novembere óta van nálam. Mióta nálam van, azóta sírok fateromnak, hogy szar az ABS benne, mert abban a pillanatban hogy bekapcsol, elgyengül a fékerő. Ő ezt nem hitte el, mindig mondta azt, amit Ti is írtatok, hogy a legjobb tapadáson tartja a kereket, kormányozható marad, stb. 2016 decemberében sikerült vele megtolnom egy Passat-ot úgy, hogy 30-cal araszolt a sor, és 15-17 méterre mentem tőle. Ahogy fékezett, egyből satut vertem, az ABS dobolt mint az őrült, de nem lassultunk semmit. Semmi baj, ráfogtam téli gumira (Semperit volt rajta ekkor), továbbléptem a dolgon. Vettem rá a 2016-os ADAC téli gumi teszten jó eredményt elért téli gumit. A jó gumival tavaly télen mentem egy városból kifelé, 60-as szakaszon óra szerint 70-nel. Egy zebrához közelítve lassítottam mert sötét volt, viszont kb. 20 méterre voltam a zebrától, mikor megláttam, hogy egy úriember a szembejövő sávban sétál a zebrán teljesen sötét öltözetben. Nem voltak mögöttem, satufék, (mivel már előre lassítottam így már csak kb.) 60-ról 20 méter alatt lelassultam 35-re. Az az egy szerencsém volt, hogy az úriember figyelt. 0 fok körül volt, az aszfalton volt egy kis lecsapódás, de nem volt lefagyva. 20 méter alatt kb 25 km/h-t lassultam. Ezt nem nevezném jónak.
A "sors" úgy hozta, hogy 2 héttel ezelőtt 1 hét erejéig autót cseréltünk faterommal családi okok miatt. Mikor visszaadta, mondta, hogy elfogadja amiről már lassan 2 éve sírok az ABS-ről. Mondta, hogy a szomszédjuk előtt elkezdett lassítani, hogy megálljon a ház előtt. Lassítás közben az egyik első kerék ráfutott egy csatornafedőre ami nedves volt. Az ABS bekapcsolt, és a fedő után még 8-10 méterre is dolgozott folyamatosan. Mondta, hogy érezhetően gyengült a fékhatás (mondta hogy a kocsiban a "bólintás" mértéke is csökkent) amikor aktivizálta magát az ABS. És mindezt nem nagy tempónál. Mikor megtapasztalta, elfogadta azt, amit én lassan 2 éve mondok.
Gyakorlati példa: Miskolcon, amikor hajtunk be a Tesco parkolóba a Shell kút mellett, az út teljes szélességében keresztbe el van repedve. Nagy repedés, van néhány centi hézag is miatta. Ez a hézag kb. 10 méterre van a parkoló körforgalmától. Ezen a hézagon átmentem 30-cal már fékezve, az ABS bekapcsolt, és majd csak akkor kapcsolt ki, amikor behajtottam a körforgalomba. Addig folyamatosan dolgozott úgy, hogy az aszfalt száraz volt. (Nyár közepén, júliusban történt, eső nélkül.) Tehát 10-12 méter tök feleslegesen dolgozott, gyengítve a fékhatást. Amikor ugyanígy jártam a 15 éves Seat-tal ott az ABS egyetlen egyet dobbantott addig, amíg a kerék átment a hézagon, és annyi. A fékhatás megmaradt.
Nem azt mondom hogy az ABS rossz. Sőt, kifejezetten jó. Nem vagyok jobb a (jó) ABS-től. Viszont a Suzuki ABS-étől jobb vagyok. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbáljon egy ABS Swiftet azonos körülmények között (lehetőleg ne egyenes, jó minőségű száraz aszfalton) között ABS-szel és nélküle, és vonja le a tapasztalatokat. A "foga fehérjét" nedves, kátyús úton mutatja meg. A fentiek nem elméleti dolgok, hanem tapasztalatok. Feltételezésem, hogy az ABS "gondolkodó" központja lassú, vagy túl aggresszív, stb, és ez okozza a gondot. Egy biztos, hogy az én Swift-emben rossz az ABS, de nagyon. -
tboldi
nagyúr
Teljesen független az autó korától, hogy milyen olaj való bele, de még a motor kopottsága sem indokolná a gyári ajánlástól való jelentős eltérést. Ha nagyon eszi valamilyen oknál fogva, akkor generálozni kell a motort, nem vastagabb olajat beleönteni, mert az csak tüneti kezelés, de valójában még nagyobb lesz a kopás mértéke.
A szintén 2006-os és ~130k km-t futott Honda Jazzembe 0W30-as olajat töltök, semmi baja vele.
-
tboldi
nagyúr
Papírforma szerint én is autószerelő lennék, de eszembe nem jutna ilyesmit tenni.
Szerencsére az oktatóm sem osztotta ezeket a gondolatokat, mondjuk nem is egy KGST-autókon szocializálódott öreg volt. Na, meg amíg járműmérnökire jártam a SZE-n, ott sem hangzott el ilyesmi Hanula Barna előadásain.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az sem lehetetlen, ha sokat használod városi rövidtávokra, akkor benzin kerül az olajba, és megnő a térfogata. Emiatt javasolt is a gyakoribb olajcsere, ha nem mész vele legalább havonta egyszer hosszabb útra (>50 km), mert különben felsavasodik az olaj és nem lesz képes rendesen ellátni a feladatát.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Nekem is a fapad volt az első opció, de aztán jöttek itt a javaslatok hogy mennyi hasznos opció van a GL+-ban, amiből nekem csak az ülésfűtés tűnik tényleg valamire valónak. Aztán munkatársam, akinek egy közepesen felszerelt S-cross van, ő dicséri, ajnározza a ledes fényszórót, ami swiftben csak a GLX-ben van. Aztán nézegetve a GLX tartalmát, sokkal több hasznosat találtam a GL+-hoz képest, mint amennyit a GL+ tartalmaz a GL-hez képest. A vásárlás úgyis csak valamikor a nyár végén lesz aktuális, addig csak az ötleteket, tanácsokat gyűjtöm, de vagy GL, vagy GLX lesz, a közepes nekem nem ér 448 ezer felárat. Ezért szeretném tudni, hogy mi módon használható ez a rendszer, és vajon kikapcsolható-e véglegesen. Hm, ha mint a régi szép időkben, ha kibökném a biztosítékját?
Soha nem veszettem, sőt, még csak nem is ültem olyan autóban, amiben voltak ezek a ketyerék, de idegenkedem minden olyantól, a hanggal, fénnyel, esetleg kormánykerék rázással beleszól a vezetésbe.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pjen
félisten
Elsősorban,ha nincs személyi sérülés nem kell rendőrt hívni.Fényképezés sincs.Másodsorban,ha mégis van rendőr de nincs személyi sérülés és elismered,hogy Te vagy a hunyó,nincs fényképezés.Kétszer is voltam ilyen szituban,egyszer én,egyszer nem én vootam a hunyó.Abban,hogy csalás részben igazad van.De ez a szakértői megállapítás olyan mint a relatív gyors hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
Ebben nem vagyok teljesen biztos, de tudtommal vannak már olyan részecskeszűrős megoldások, hogy a rendszer bizonyos km periódusonként kiégeti magát. Apum transitja pl szokott néha elég fura hangokat kiadni magából, ilyenkor mélyebb a kipufogó hangja és a fordulat is más. Mondjuk az diesel.
-
-
jksx
senior tag
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy ez nem dízelüzemű motor, lényegesen kevesebb a korom-kibocsátása. A kipufogógáz hőmérséklete lényegesen magasabb, az oxidációs katalizátor utáni hőmérséklet is magasabb, így a szűrő passzív regenerációja biztosított.
realist: milyen gázreakció?
[ Szerkesztve ]
-
M_AND_Ms
addikt
Csak annyiért, ha már belerakták és ott is a hely a kijelzőn, akkor most minek is kellett kivenni ezt a funkciót? És ha kivették, miért nem lett áttervezve a kijelző, mondjuk úgy, hogy a felszabadult helyre a tempomat írná ki a beállított sebességet.
Szóval, így nézve állunk értetlenül a dolog előttAki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Brogyi
senior tag
A swiftnél ez nem megy az én beállításom mellett. Szépen leállítja a klimát/fűtést is. Csak akkor indul be ha hőmérséklet tartományából kiesett. Valószinűleg eco, vagy normál állapotban van a menüben. Ha agresszívre van állítva akkor nem engedi, de nekem nem kell, hogy tized fokra tartson bármit is.
-
addikt
-
SirKero
őstag
Ez egész vállalható. Én is tettem minden autómra eddig mert a nyaraláskor pl. a tengeri sót nem lehet kitisztítani rendesen a kárpitból. Hol vetted és mennyi volt?
Az ezres szervizzel kapcsolatban nekem az mondták,hogy hivatalosan úgy kellene történnie,hogy a gyár által meghatározott csavarokat kell átnézni és szükség esetén utána húzni. Gyakorlatilag erről kéne hogy szóljon az egész. Ennyi kilométernél olajat cserélni felesleges szerintem azért ez már nem a zsigulis korszak
A Vitaránál engedték a hozott olajat ( beírták a szerviz könyvebe és állítólag a garanciát nem befolyásolta ) de az C-Cross-nál már kihangsúlyozták,hogy csak az ő általuk adott olajat tehetik bele. Van ahol balesetvédelmi előírásra hivatkoznak ezért nem engednek be de van ahol nem csinálnak belőle nagy dolgot.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
blakey
titán
nálunk 3 gyerek a gyerek üléssel simán ki tudnak végezni egy huzatot (és a gyerek ülések sincsenek barátságban vele)....
A gyerekülések alá teszel IKEÁ-ban (vagy bárhol) kapható lapos (szék)párnákat, 18 év alatt 3 autóban egyik gyerekülés sem tett kárt a gyári huzaton semmilyen módon, makulátlan maradt.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
A huzat nem véd meg a gyerekülések merev, műanyag kiálló részetől, a párna viszont igen. Persze, ízlések, stb, de a gyári huzat erősebb, mint bármelyik 50-100e Ft közötti méretre gyártott huzat, arról nem beszélve,hogy csak akkor érdemes huzatot használni ha havonta ki is mosód, mert ha nem akkor szépen összegyül alatta a por, stb. 2-300e-t meg nem adok egy valóban kiváló huzatért.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
D@ny7
aktív tag
Szerintem jól néz ki azzal az s-cross felirattal.
Énis gondolkodtam hogy vegyek-e, de inkább próbálom megkímélni.
Az a baj a legtöbb ülés huzattal hogy elmozdul, csúszkál stb.Egyébként meg nem az számít hogy hány éves az autó, hanem hogy mennyi kilómétert futott, plusz ki vezette. Ezt értsd úgy hogy egy 100 kg+ ember alatt hamarabb ki fig kopni az ülés mint egy 50 kg-os ember alatt.
-
blakey
titán
Bármi mellett lehet érvelni, de ha a gyerekülés alatt nincs semmilyen plusz réteg akkor az erős nyomot fog hagyni 2-3 év használat után, tapasztalat. Amúgy igen, rendszeresen porszívózom az üléseket, mivel csak 1 réteg így könnyen tisztítható, amikor egyik autómban volt huzat azt bizony 5 hetente kimostam. Nem tudok érveket felhozni a huzat mellett csak akkor ha állatot, létrát és egyéb koszos dolgot szállítunk.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ja én évente cserélem az autókat, így nem tudok nyilatkozni a gyerekülésről, hogy mit tesz az autóval, pedig van gyerek, meg gyerek ülés is i20, i30, honda civic 1999, golf4 2004-ban semmi nyoma a gyerekülésnek, meg még a tipoban sem
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
albiosz
őstag
Nézegetjük. Jól látom, hogy itt a GL-ben is van tempomat? Az elég pöpec lenne.
(#41152) HKorn: meglátjuk szán-e rá többet.
Ha tudtok, akkor segítsetek egy nagyságrendi összeggel, hogy cakkpakk üzembehelyezéssel együtt mennyi a vételár GL, GL+ Vitara és GL, GL+ Scross esetén! -
Tigerclaw
nagyúr
De minden más szempontból rosszabbul járok, járhatok. Ráadásul az gondolom kötelező casco-val jár, ami megint növeli az árat. Hitelre nem veszek semmit, szóval ha drágábban adják készpénzel fizetve, inkább passzolom.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
blakey
titán
Pedig feltétele/kötelező az 1000-nél/vagy 1 hónapnál a pecsét, főleg, hogy nekem 6 év garanciám van.
De értelmezzétek ahogy akarjátok, én elvittem, bepecsételtek és kész. Olajat nem is akartak cserélni, mert minek, de én sem akartam*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...