- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 10T - erre vártunk idén
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone (2a) Plus - semmi lényegi plusz
Új hozzászólás Aktív témák
-
Darksiders84
aktív tag
Fűthető tűkörnek van külön gombja vagy az egy gomb ami együtt csinálja a hátsó szélvédővel egyszerre?
-
őstag
válasz Darksiders84 #38052 üzenetére
Egy gomb a hátsó szélvédő fűtéssel.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
MaTTeS
senior tag
válasz Darksiders84 #38007 üzenetére
Az alsó a kipörgésgátló gombja (ASR). Ha az autó tartalmazza mindig be van kapcsolva, de gombnyomásra kikapcsolható.
A felső az egyfokozatú ülésfűtés. -
negroo
aktív tag
Celeriót szabad e venni?
Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.
[ Szerkesztve ]
-
Darksiders84
aktív tag
Swiftben van esetleg valakinek könyöktámasza? Az érdekelne hogy alatta a kéziféket kényelmetlen húzgálni vagy esetleg fel kell hajtani a támaszt és úgy lehet behúzni a kéziféket?
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38056 üzenetére
En nemreg raktam az enyembe (2006) egy armster 2-es konyoklot. Kenyelmesebb, ha fel van nyitva, de en anelkul szoktam behuzni. Meg lehet oldani ugy is. Maga a konyoklo nagyon popec, stabil. Ami mozgas van az mar a gyari suzuki kozepkonzol mozgasa amire fel van csavarozva. 🙂
-
Darksiders84
aktív tag
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38058 üzenetére
Az nem dohanypakk, hanem egy kiveheto tarto, amit magaddal vihetsz. Mas tipust nem akartam, lattam ismerosi korben hogy szidjak a gagyikat 10 ezerert. Recsegnek, hajlanak, rondák. Ezt tudom, hogy jó, ha olcsobbat akarsz, lehet szenvedes lesz vele.
[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38060 üzenetére
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38063 üzenetére
Nekem alulrol a masodik allasba van allitva, mert alapon nekem alacsony. Igaz 190 centi vagyok. 😁
Párom 170 centi. Neki is igy tokeletes. 🙂[ Szerkesztve ]
-
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38065 üzenetére
Igen felhajtva ugy marad, semmi esetre sem hajtodik le magatol. 🙂
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
A 94-es swiftem olyan gondom lenne, az egesz kormany kapcsolo lotyog. Leszedtem a boritast, es megtalaltam azt az a csavart, ami nem volt meghuzva elegge. Meghuztam, es onnantol nem lotyogott, szep stabil volt. Miutan vissza raktam a burkolatot, inditottam volna be az autot, es nem tudtam, a kulcs nem ment bele.
Vagy meghuzom a csavart, es akkor nem lotyog, de nem tudom bedugni a kulcsot, vagy bele megy a kulcs, de lotyog az egesz.
Erre van valami otletetek?
Probalgattam a csavarral jatszani, de nem talaltam meg az arany kozeputat, csak olyat, amikor lotyogot, es meg a kulcs is rohadt nehezen fordult."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
-
blakey
titán
Sajnos az új Vitara külsőleg már nem annyira megnyerő, számomra.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Land
veterán
válasz blakey #38073 üzenetére
Azzal nincs bajom. Tetszik a hátsó led lámpa, az első függőleges vonalak is bejönnek, az új óracsoport is. Új sárga szín, fekete tető kombó is tetszik. Illetve végre van GL+ mellé 1.4 turbo. Ja és nyilván felárral szebb felni is vehető hozzá. Ha minden jól megy egy 1.4T automata verzióra benevezünk. Nem tartozunk a turbótól remegő csoportba. 1.6 szivóval nem akartam megvenni. Bízom a Suzukiban, hogy az ő boosterjet motorjuk tartós lesz.
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
-
bigyo108
aktív tag
Sziasztok,
honnantól láncos vezérlésűek a következő típusok?
swift ignis wagonRköszönöm.
A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)
-
bigyo108
aktív tag
válasz tboldi #38079 üzenetére
ez jó info köszönöm.
M13A az megvan, ismerem.
Ezt évjáratba be lehet lőni?
Mert a hirdetésekben, nem írják ugyebár, hogy milyen motorral van szerelve.
Szűkítenem kell, a listát valahogy.
Régi swiftek között nincs egy láncos sem? 2004 2005 előtt?A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)
-
Darksiders84
aktív tag
Fényszóró polirozás mennyibe kerülhet 3,4,5 ezer/db? Ez függ a márkától, nagyságtól, korától?
-
Motion_Blur
félisten
válasz Darksiders84 #38082 üzenetére
Nekem anno (2-3 éve) 8k volt a pár, kerámiázva.
Szóval nagyjából annyi amit írsz, vagy picit több.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Infó:
Fateromék megjárták Horvátországot a Vitarával (1.6 szívó GL+), 2 személy + minden fullon csomagokkal, számolva lett a fogyija 5.3, nagyrészt autópálya 115-120 tempomat + szerpentinek.
Szerintem ez egy krva jó érték.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
őstag
válasz Motion_Blur #38084 üzenetére
Ez már-már dízeles fogyasztás.. Azért söfőr függő is, mint minden átlagfogyasztás, de ha fogyasztásra lett volna kihegyezve, akkor is mocskos kevés lenne.
"... and I hope you have a great day!"
-
blakey
titán
válasz Motion_Blur #38084 üzenetére
Ez nagyon "kényelmes" vezetés lehet, nekem nem sikerült még 6.2 alá mennem 1 év alatt. Biztos nyugodt tempóban vezetett és közben nézték a tájat. .
[ Szerkesztve ]
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Motion_Blur
félisten
válasz pető bá' #38085 üzenetére
Mondhatjuk hogy fogyasztásra lett kihegyezve, fater kitapasztalta már hogy 120 fölött ugrik meg aránytalanul a fogyasztása, ott már azért beköszön a légellenállás
amúgy a nagyátlaga 5.2, de közúton melóba eljár 5 literrel is. az alá nem sikerült mennie (még)
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
őstag
válasz tboldi #38088 üzenetére
2.2 vs 1.3
Nekem a nagyátlagom (Opel Vectra 2000) 2.0 dti-vel 20k km alatt 6,1L. Mondjuk az nem egy kifejezetten korszerű motor, a legkevesebb, amit sikerült vele produkálni, az 1 nap alatt ~380 km, klíma nélkül, országutakon kirándulva, nagyon kevés várossal 4,7L. Kemény télen, vagy nagyon meleg nyáron, klímázva, sok hidegindítással simán megette a 6.5-7 litert.
Swift-tel (2005, 1.3) az elmúlt közel 5k km alatt 6,5 az átlag, amiben azért benne van, hogy szinte végig ment a klíma. 5,76 alá nem tudtam vinni, akkor is azért elég nyugodt stílus kellett hozzá
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
nagyúr
Az új scross 1.4-t-ben van dpf, meg kettős tömegű?
-
Darksiders84
aktív tag
válasz Motion_Blur #38083 üzenetére
Megkérdeztem ahová viszem majd mostanába 6 ezer lesz a két első fényszóró polirozása egyben Budapesten ami szerintem jó ár de kerámiázásról nem volt szó ami nem is tudom pontosan milyen gondolom időtállobb lesz töle viszont a kárpitnak a tisztítása 22 vagy 25 ezertől indul amit kicsit sokkalok mondjuk nem ismerem az árakat a külső+belső 4400 ft de minden külön számolnak felnik stb. Megjött a biztosítós emailem is végre a befizetés utáni 3. munkanap hogy rendben vagyok.
-
dReFiX
senior tag
Suzuki Boosterjet Pro 3+7 év vagy 200.000 Km garancia
Suzuki Motor Co. által előírt szervizelési munkálatokat az üzembe helyezéstől kezdődően időben elvégezték (tűréshatár 1 hónap/ 2500 Km)
A garancia a jármű minden, alább felsorolt gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére vonatkozik:
Motor
Szívócső, hengerblokk, forgattyús ház, hengerfej, hengerfejtömítés, az olajkeringéssel kapcsolatos minden belső részegység, olajhűtő, olajteknő, olajnyomás kapcsoló, olajszűrő-ház, lendkerék, hajtótárcsa a fogas koszorúval, fogas szíj/ lánc a feszítőgörgővel, feltéve, ha a csereintervallumokat betartották, és cseréje nem esedékes.Üzemanyagrendszer
Turbófeltöltő.Váltó és automataváltó
Sebességváltó-ház, ennek belső részegységei, beleértve a nyomaték átalakítót (wandler), az automataváltó elektronikus vezérlőegységét, váltóhuzalok (bowdenek).A garancia futamideje:
• Kezdete: A gyári garanciaidőt követő első nap
• Lejárata: A gyári garancia kezdő időpontját követő 10. év utolsó napja, de legkésőbb 200.000 futott km-nél
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest