Hirdetés
- [Re:] Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- [Re:] Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- [Re:] Apple iPhone 12 és 12 Pro duplateszt
- [Re:] Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- DIGI Mobil
- [Re:] Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- [Re:] Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- iPhone topik
- [Re:] Meggyötörték a Galaxy S21 Ultrát
- [Re:] Samsung Galaxy Watch Active 2 - láthatatlan gyűrű
Hozzászólok Aktív témák
-
bambano
titán
eheti rongyrázós önigazolós posztunkat olvashatták.
merugye bmw-t kell venni, másképp meg is áll az élet...de legalább jó sok pénzt eltoltál a háztól értelmetlenül.
lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.
-
D1Rect
félisten
Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.
Így van ezzel kb mindenki aki egyszer váltott.Grat az autóhoz!
01110011 01101000 01101111 01110010 01110100 01110101 01110010 01101100 00101110 01100001 01110100 00101111 01101111 01111001 01000101 01010000 00111001
-
bambano
titán
kérlek segíts, mire kellene irigynek lennem.
tény, hogy ennyi pénznek kevesebb, mint a feléből vehetett volna egy hasonlóan három éves, jó állapotú, teljesen használható sima benzines autót. kicsit több, mint a feléből újat.
a villanyautókról szóló hírek szerint a villanyautó típusok zöme jobb, mint a bmw i3.
summa summárum: drágán vett gyenge minőséget. de legalább szép hosszú cikkben próbálta meggyőzni saját magát, hogy jól tette.
nem tette jól.lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.
-
virkir
veterán
Az irigyen, meg a rongyrázón lehet vitatkozni, de az utólagos önigazolás az biztos.
14.000 km az órában de legalább beismeri.A villanyautózás jelenleg igencsak a gazdagék hobbija nem átlag közlekedési eszköz.
Amit baromira nem értek.
Adott egy hót egyszerű technika a belsőégésűhöz képest aranyáron, amikor pont valami ilyen irányt kéne ezerrel tolni terelni a népet errefelé."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
Mint a klasszikus viccben: szép, szép de otthonra nem kéne. Nem a villanyautókkal van bajom sőt magam is azonnal váltok villanyautóra amint:
1: legalább 500km-t tudnak majd egy töltéssel télen is
2: egy 100% teljes töltés nem tart majd tovább 5 de maximum 10 percnél
3: 30% alá csökken a belső égésű motorral szerelt azonos modellhez képesti újkori vételár különbségDe addig maradok racionálisan gondolkodó gonosz irigy környezetszennyező.
Amúgy 7misi nevetségesen sok pénz egy ilyen használt aprócska kirakat matchboxért.
„A politikusok mindenhol egyformák. Megígérik, hogy felépítenek egy hidat ott, ahol még folyó sincs." - Charles de Gaulle
-
bambano
titán
válasz
twollah1976 #7 üzenetére
mondhattad volna hamarabb
lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.
-
Melóban be vagyok zárva, hiányzott a mozgás. Vettem egy e-bike -ot. Aztán decemberben TK -ra törték az autómat. Azóta csak bringázok. Budapestre tökéletes. Hiába villanyautó, az is áll a Kőrúton, meg a Margit hídon a dugóban, ahol én hasítok. Ha lenne gyerekem, akkor a cikkben írt napi 4Km -re vennék egy utánfutót. Biztos élvezné.
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
virkir
veterán
Azért 50+ évesen, a nullást megközelítő útvonalon (Cinkota-Nagytarcsa) megnézném páromat kétkerekűn a vejecskémet meg az utánfutóban mert együtt járnak
Sajnos oda is kell az autó meg úgy Budapesten nagyon sokfelé. Én cirka 10 km-t megyek munkába ami kocsival 15, nagyon max 20 perc, ugyan ez tömegközlekedve 3 átszállással meg 1 óra.
Nagyon nem mind1.[ Szerkesztve ]
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
Én a Kissvábhegyen lakok és 51 múltam. Amikor otthon vagyok, akkor naponta legurulok a Fény utcai piacra (Moszkva tér), meg vissza. Az bármilyen autóval katasztrófa (a parkolásról nem is beszélve). "Analóg" bringával nem tudnék feltekerni, de a villanyossal síma ügy.
[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
-vitya-
senior tag
Ejjejj, miért vagy ilyen negatív?
Ha nem neked szól, megértem, ha nem értesz egyet megértem, de velem szemben miért fogalmazol meg ilyen erős negatív véleményt?Fura egy világ. Na mind1.
Csak, hogy korrektül válaszoljak:
A korábbi dízel autónkat eladva, amennyit a sarcokon, az üzemanyagon és a szerviz díjakon spórolunk, körülbelül 3 év alatt pénzünknél leszünk. Itt a kérdés az, hogy felismered-e, hogy egyszeri nagyobb befektetéssel már most is létezik olyan lehetőség, hogy igenis megtérül az elektromos autózás. Feltéve, ha hajlandó valaki kompromisszumokat kötni. Mert vannak, természetesen.Összességében, nem, nem toltam el értelmetlenül a jó sok pénzt. De köszi, hogy izgulsz a pénztárcám miatt ;-)
-=Витя=-
-
-vitya-
senior tag
Mindannyian folyamatosan önigazolunk. Ez egy fontos dolog, nekünk átlagjóskáknak, hogy bebizonyosodjon, jól döntöttünk.
HA Te sosem gondoltál még olyanra, hogy vajon X döntésed Y idő múlva milyen Z hatást gyakorol az életedre, akkor vagy nem vallod be magadnak, vagy igen különleges típus vagy
Kompromisszumok vannak még, de élhetőek, elfogadhatóak. Azt hiszem igazoltam magamnak, hogy számomra a döntésem nem elhibázott.
Amúgy ilyen i3-at újonnan venni hülyeségnek tűnik, mert nagyon drága, de amit mi vettünk, 3 éves korára pont az 50%-át veszítette el az árának. Nekem a 14 ezer kilométeres, 3 éves i3 egy igen értelmes döntésnek tűnik.
(még jó, hiszen megléptem)-=Витя=-
-
"Kompromisszumok vannak még, de élhetőek, elfogadhatóak."
Már akinek. A társasházi lakás ablakán necces lenne kihúzni a kábelt az utcán parkoló autóhoz.
Ingázó vagyok. Havonta egy nap Bp. -> Ulm, két hét múlva pedig vissza. Erős kompromisszum lenne elektromossal, mert egy helyett, két napot töltenék utazással.
Aztán van még egy ilyen matek is. Éjszaka nem termel a napelem, tehát az összes energiát a hálózatból kéne kinyerni. Ha elolvasod ott a többi hsz. -t, akkor láthatod, hogy többeknek is eszükbe jutott, hogy ezt a mézesmadzagot már eljátszották az olaj -> gáz, gáz -> éjszakai áram átállásoknál. Most ugyanez megy a villanyautókkal.[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
-vitya-
senior tag
-
-
Füleske
őstag
Fogalmad sincs a használt villanyautókról, igaz ?
-
Nemonddmá
kezdő
8th-nak is szól ez.
kombinálva az összes értékes megjegyzésedhez: azt kéne megértened, hogy azért, mert neked vannak szempontjaid (akármekkora hatótáv, akármennyi töltési idő), az másnak nem feltételnül vagy nem annyira fontos.
jön egy ember, és elmondja, ő milyen szempontok szerint keresett autót, leírja, miért azt választotta, amit, majd jössz te, és osztod az eszet, hogy miért nem benzines autót vett, meg miért bmw-t miért ennyiért. ő ezt választotta, volt rá pénze, ez tetszett neki.miért kell ennyire kioktatónak lenni?
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
őstag
-
nevemfel
tag
Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.
a csomagtartó igen kicsi, alig fér bele sok minden, szinte biztosan nem elég, ha egy nagy nyaralásra pakolunk.
Erre mi a megoldás? Bérelt autó? Gondolom a családi nyaralásról nem akartok leszokni.
Nobody loves no one
-
Stanlee
senior tag
Eloszor is koszonom forumtarsnak, hogy feltette az irasat. Maga a tema megoszto, rengeteg pro es kontra felhozhato az elektromos autoval kapcsolatban.
1 gyerek szallitmanyozasara ilyen kis tavon szerintem felesleges. Egy elektromos bicikli meg a regi diesel boven eleg lenne. Ismeretsegi korben van egy hasznalt Zoe, ott 3 gyerek szallitmanyozasat oldjak meg, 2 iskola es 1 ovoda kozott, plusz programok, tehat ott megertem. De ez egy szubjektiv velemeny, remelem nem veszi Vitya rossz neven. Amugy meg a Zoe az tenyleg nagyon puritan belulrol es egy muanyag kupac, tul sok idot nekem se lenne kedvem eltolteni benne.
filtered-news.net
-
Fogalmam sincs? Nem tudom, hogy mennyi idős vagy. Én megéltem ezeket az olaj, gáz, villany beetetős lehúzásokat.
Vettem egy telket, kértem rá bővítést 3X16A -re. Én még megkaptam, de akik utánam vásároltak telket, azokkal közölték, hogy ennyi volt, ha több áramot akarnak, akkor be kell szállniuk a hálózat fejlesztésébe.
Most is azért kevés a villámtöltős oszlop, mert nem tudják megtáplálni. Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz? Ráadásul ezek területileg a városokban koncentrálódnak, időszakilag pedig éjszaka töltődnek. Ne mondd nekem, hogy a jelenlegi elektromos hálózatunk elbír egy ekkora terhelésnövekedést. A fejlesztést valakikkel ki fogják fizettetni. Vajon kikkel?[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
-
-vitya-
senior tag
Teszteltük, pont most voltunk 500km távolságban, Ybbs menti bicikli túrán. Hármasban simán befértünk, a gyerek melletti ülést lehajtottuk, és úgy már értelmezhető volt a csomagtartó. Persze a vonóhorog hiányzik, hogy a bicikliket ne apósék vigyék utánunk
, de horog feltehető erre is, épp csak vontatni tilos vele: a kerékpár szállító feltehető.
Még nincs pontos terv, mikor tetetjük fel a horgot, de ha fent lesz, akkor már nem lesz gondunk többé ezzel.
(úgy tűnik, nem szükséges nekünk 700 l csomagtér ;-) )
-=Витя=-
-
válasz
Nemonddmá #20 üzenetére
A hozzászólásomban legfeljebb az aprócska kirakat matchbox kifejezésbe lehetne belekötni de igazából abba sem nagyon merthogy tényleg az. Van egy jó barátom aki az 30d X5-e mellé második autónak vett anno i3-at amikor megjelent. Felült a hype-nak. Elgurult megmutatni áradozott ott nekem róla csillogó szemekkel de amikor kinyögte, hogy egy fővárosi kétszobás lakás árának megfelelő pénzt rakott le a pultra ezért az autópótló kis budiért jól kiröhögtem.
„A politikusok mindenhol egyformák. Megígérik, hogy felépítenek egy hidat ott, ahol még folyó sincs." - Charles de Gaulle
-
nevemfel
tag
Szerintem az a felhasználási mód, ahogyan ők használják az autót a mindennapokban, erre jó az elektromos autó. Gyereket az oviba, vagy iskolába, aztán pár kilométer a munkahelyre, majd hazafele ugyanez a pár kilométere a boltba, és utána az otthonba, erre az ilyen kisautó nem feltétlenül rossz választás.
Társasházba, garázs nélkül én se vennék elektromos autót, de az ő esetükben az otthoni töltés nem probléma, ha jól értem.
A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás.
Nobody loves no one
-
-vitya-
senior tag
Az aktuális görbe alapján, ha éjjel töltöd a villanyautódat, akkor nem tudsz problémát okozni az energia ellátó rendszernek:
Szóval nem kell túlzásba esni, nem kell azt hinni, hogy problémát okozok neked, vagy bármikor is akadályozlak majd a megszokott életedben.
Nem a villanyautósok miatt lesz a következő áramkimaradásod.-=Витя=-
-
Nemonddmá
kezdő
én abba kötök bele, hogy miért kötsz bele? neked miért nem mindegy, hogy vagy az x5-ös barátod, vagy a fórumtárs mit vesz?
ilyen alapon én süssem el, hogy tuti egy kopasz zsírnyakú tetkós "vállalkozó" a haverod, aki sose indexel, mer ikszötös béemvés, és mindenhol 210-zel megy? ugye, hogy hülyeség lenne. -
-vitya-
senior tag
"A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás."
Eddig mi is ezek miatt paráztunk legtöbbet, így ha 100km alá ment a hatótáv, akkor töltöttük (éjjel, itthon).
Remélem el tudjuk kerülni a megoldhatatlan problémákat ezzel a felhasználási móddal. Az tény, hogy az i3 akkumulátora csak 200-240 km hatótávra elég. Így 3-5 naponta mindig töltjük.-=Витя=-
-
-vitya-
senior tag
Elhiszem, hogy kirakat matchboxnak érzed. Nekem is volt ilyen érzésem ;-)
Az utastér ebben a kirakat kisvacakban nagyobb, mint:
Alfa 156
Alfa 159
Alfa Giulietta
Fiat 500
(utóbbi években ilyen autóink voltak)Szóval bent, nagy hely van, ebben a furi kis autóban.
A csomagtartó az egyedüli, ami vicc kategória.-=Витя=-
-
Az én életemben nem tudsz problémát okozni, mert az évnek több, mint a felét külföldön töltöm, ahol saját áramtermelő generátort használok. Otthon pedig minimális az áramigényem. Fűtés, melegvíz gázzal, mosógépem, klímám nincs, az összes számtech eszközöm ARM, csak ledes izzó van a lakásban.
De, az a görbe nagyon másképp fog kinézni, ha elszaporodnak az elektromos autók. 220 Volton a 10 Amper, az durván egy 2KW -os fogyasztó. Ha 100 háztartásra jut egy trafóház, az 200KW plusz terhelést jelent.[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
Jó írás én tényleg irigyellek nagyon tetszenek az elektromos autók
Ez amit vettél meg különösen vagány és egyedi kis kocsi remélem sok örömötök lesz bennenekem már a sokadik céges kocsim van, most egy K Astra ebben sem szól a hátsó hangszóró de bele van építve.. nem lehet hogy tied is céges volt és csak ki van kötve? mert kb 10 perc visszakötni, ha megnézeted.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa
-
Füleske
őstag
A szolgáltató már pánikol is. Holnaptól mindenkinek elektromos autója lesz és mindenki egyszerre fog, csak otthon tölteni.
Jelenleg is már a többletáram a gond a szolgáltatóknak és ez várhatóan a jövőben még fokozódik a terjedő napelemek miatt. [link]
2024 - től meg is szűnik a nullszaldós elszámolás. -
Vesa
addikt
Látom jól hozod a tipikus magyar irigy prolit!
Klasszikus...A cikkhez: Kicsit több infót még olvastam volna, bár az is igaz, hogy tele a net már ezzel, ha nagyon akar az ember, mindent megtalál a témában ezerszámra.
Magam részéről nem a hatótáv a váltás gátja, hanem a töltés időtartama. Az addig rendben van, hogy vannak töltő állomások és ezekhez lehet tervezni az utat, de arról általában nem szól a fáma, hogy ezek javarésze max 2, esetleg 4 állásos eszköz, tehát ha odaérek és mindegyiken lóg valaki, akkor igen jelentős várakozás elé nézek. Az otthoni töltés sima ügy, de második autónak drága csak azért, hogy munkába járjon vele az ember. Kell mellé egy másik is, amivel el lehet utazni messzebbre anélkül, hogy izgulni kelljen a töltőállomás foglaltsága miatt.
Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő![ Szerkesztve ]
-
nullpoint
senior tag
Először röhögtem hogy 2-3km-re minek autóval vinni a gyereket (nem a havaseső orkán esetről van szó). Aztán eszembe jutott hogy ismerek olyat aki konkrétan 350 méterre viszi a gyereket autóval az oviba.
-
Igen, a napelem is ilyen behúzás. A megtérülésbe belekalkulálják a szolgáltatónak eladott áramot. Csak az a bibi, hogy a szolgáltató nem akarja megvenni, hanem kényszerítik rá. Más lesz a matek, ha ez a kényszer megszűnik és a szolgáltató fityiszt mutat, mert nappal nem kell neki az áram. Ugyanez lesz az autó töltéssel is. Eleinte ingyenesek voltak az oszlopos töltések, de már kezdik fizetőssé tenni. Mennyi idő után? Két év? Csak idő kérdése, hogy az otthoni töltésnek is külön tarifája legyen. Az ingyen parkolás sem fog örökké tartani.
Az én felhasználói szokásaimhoz amúgy sem passzol az e-autó. Inkább a dízel autó + e-bike. Az viszont biztos, hogy a dízelbe rakatok olyan állófűtést, ami a vizet is melegíti. Cirka 1200 Euró, ami sztem nagyon megéri. Úgy már nem gond, ha csak napi pár Km -t megy az autó (mondjuk, arra meg inkább benzines való).[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
nevemfel
tag
Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!
Fosszilis energiahordozónak hívják, és 1 perc alatt beletöltöd egy sima acéltartályba, amit üzemanyagtanknak neveznek. Bámutalos, hogy manapság mire képes a technika.Nobody loves no one
-
Vesa
addikt
válasz
nullpoint #43 üzenetére
MOndjuk azért kell autóval vinni, mert gyalog fél órával tovább tart és a szülőnek időre be kell érnie a munkába is...de számos egyéb oka is lehet. Szeretem, amikor valaki kizárólag magából és a saját életéből indul ki, mintha az valamiféle általános érvényű valami lenne és mindenki azt az életet élné...
nevemfel
Látom felfogtad, amit, és amiért írtam...ja nem..[ Szerkesztve ]
-
nullpoint
senior tag
Lehet nem egy cikket olvastunk, itt valami olyat láttam hogy az anyataxisofőr odaviszi a gyereket a helyszínre, majd visszatér a kiindulási pontra.
A kedvedért mégegyszer átolvasom, hátha csak összefolytak a betűk a szemem előtt és rosszul értelmeztem.
-
Azért az elég speciális eset, ahol 5-10Km -re nem elég egy elektromos bringa gyereküléssel, vagy utánfutóval. Nekem a bringa mellé volt tartaléknak egy klímás Daewoo Kalosom, 95 ezer Km -rel, tökéletes műszaki állapotban, cirka 500 ezer Ft értékben (420 -at fizetett a biztosító a TK -ra). Ez így, együtt max. 2 milla és akkor az egy igen ütős bringa, amin biztos, hogy nem izzadsz meg a melóba tekerésnél.
[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512), Android 9
-
FeRRaR1
őstag
Nincs így ezzel mindenki.
Nagyon nincs készen ez az elektromos autózás dolog még. Volt egy nagy hatótávos Zoém, 400km. Ezt soha nem tudta, de a 280 megvolt ha nem kellett klímázni meg nem mentél autópályán.
Télen 6 fok alatt ez leesett 145 km-re a fedélzeti szerint, de ha világítottál, fűtöttél, zenéltél akkor már inkább 110 alatt volt a VALÓS megtehető táv, de ez sem igaz mert nullára nem merítheted. Illetve nagyobb tempón 120 felett sokkal gyorsabban ette a kilométereket.
Az év felében minden nap tölteni kellett szinte, pedig nem futottunk hosszú távokat. Reptéri fuvar télen szülőknek? Reggel beszállok, 140-es hatótáv úgy hogy a töltőről szedem le. Reptér 62 km oda, meg vissza is és nem mertem elindulni, átültem a benzinesbe.
Másfél év után elegem lett. Rettentően rossz fedélzeti rendszer, olcsó megoldások tömkelege mindez drágán, hirdetett hatótávval még nyáron sincs köszönő viszonyba, töltőoszlopok vagy foglaltak vagy nem működnek sokszor ha kimerészkedtünk a városból.
Eladtam és vettem olcsóbban egy hibrid Lexust, ami minden téren földbe döngöli. Kényelem, hely, pakolhatóság, minőség, zene, meg úgy átgondolt az egész, érződik hogy itt mindenen erősen gondolkoztak az előddel ellentétben. Néztünk i3-ast mi is, de kisebb mint a mini Zoé, a hatótávja közelében sincs (csak képzelni merem milyen lehet télen). De legalább drágább és a speckó gumi ami van rajta lufi könnyedséggel lyukad de legalább az is méreg drága és csak a bridgestone gyártja.
Regényt írhatnék, városba, csak és kizárólag akár jó is lehet második autónak, de ahhoz legalább egy Leaf 2 vagy Model 3 kell szvsz, hogy ne legyen hasogató fejfájásod a nap végére.
Szóval részemről köszönöm, a következő 10 évben még nem veszek elektromost, és utána sem biztos.
Hozzászólok Aktív témák
Hirdetés
lo Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.
- Synology NAS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 - 5600X / 5800X / 5900X / 5950X "Zen 3" (AM4)
- [Re:] Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen házat vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Politika
- [Re:] Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- [Re:] Apple iPhone 12 és 12 Pro duplateszt
- Azonnali informatikai kérdések órája
- [Re:] Módosítások elé néz az Intel útiterve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: BlackSter Capital
Város: Budapest
Cég: Szintézis-Net Kft.
Város: Győr