- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 90 - modellalkat
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
Nekem konkrétan legalább fél óra lenne a tankolás / alkalom. (Kerülőt kell tenni, nyilván nincs akkor ott dolgom, nincs hely, sor van, beszélgetek)
Én ezt tényleg elhiszem, de azért nagyon sokat kellene dolgoznom a mapson, hogy sikerüljön olyan, 5km-nél hosszabb útvonalat tervezzek városokon belül ami mellett nincs benzinkút. És azért ha az ember benzinnel megtankolja az autót akkor nem kell naponta kutat keresnie (már ha nem bp-sopron ingázással tölti a napjait) -
veterán
válasz arnyekxxx #701 üzenetére
Nos igen, Budapesten, az agglomerációban és a megyei nagyvárosokban (ahol érdemi javulást hozhatnak a levegőminőségben az elektromos autók) a lakosság nagyobb része olyan társasházban él, ahol elég nehezen tudja a töltőkábelt este lelógatni az autóhoz.
Meg persze olyan is van, ahol le tudná lógatni, de ha este lelógatja, akkor reggel már nem találja meg az alsó részét
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz E.Kaufmann #703 üzenetére
Azt nagyon fontos hangsúlyozni, hogy a az elektromos autók az akkumulátorból veszik a fűtéshez felhasznált energiát. Ezzel szemben a belsőégésű motoros járművek az utastér fűtését a motor hulladékhőjének a felhasználásával oldják meg, tehát menet közben egy deci benzinnel sem fogy több akkor, ha fűtöd az utasteret.
És lássuk be, az utastér fűtésére az esetek 90 %-ában menet közben van szükség
Tehát az esetek 10 %-ában kedvezőbb az elektromos autók fűtési megoldása, de 90 %-ban a hagyományos megoldás a jobb
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #706 üzenetére
Ezzel szemben a belsőégésű motoros járművek az utastér fűtését a motor hulladékhőjének a felhasználásával oldják meg
Vagy nem. Elég sok dízelben van kiegészítő kályha (nem a Webastóról beszélek), mivel azoknak nincs elég hulladékhője a fűtéshez meg a motor gyors felmelegítéséhez hideg időben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Én valahogy nem látom ezt az óriási árkülönbözetet amiről itt mindenki beszél
Én látom:
Peugeot 208 100 LE 1.2 benzines, Allure felszereltség*: 6 015 000 Ft bruttó
Peugeot 208 136 LE villanyos, Allure felszereltség: 12 065 000 Ft bruttóEz itt konkrétan egy kétszeres szorzó.
*: hozzáraktam még plusz egy 16"-os alufelnit, mert az az elektromoson alapból van
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #700 üzenetére
Tehát nincs benne, és gondolom nem is kérhető.
Alatta lévő hszre is reagálva, saját helyzetemet mondtam. Nincs a város közepén benzinkút, ha tankolni akarok kerülőt kell tenni. Az legalább 10-15perc plusz út ha a munkába járást nézem. (Amúgy a fene fog munkába járáskor tankolni, mikor indul az ember alig várja hogy oda érjen max a szokásos rutinhelyekre ugrik be, hazafele meg siet haza de nézzük úgy a korrektség kedvéért) És akkor ugye rájön maga a “tankolás” ami simán 10-15 perc ha nem kell várni üres helyre. Ez a baj a tankolással, hogy nem lehet otthon csinálni normálisan.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
veterán
-
pn4hvq
senior tag
"Tudom a fűtött garázs mindenre megoldás, de valahol még garázs sincs."
Tudom, a villanyautó megoldás, csak van, ahol se családi ház, se napelem, csak a panel, mint esetemben (néhány millió társammal egyetemben).
"Csak" a jelenlegi lakásból (vagyis az értékéből) kéne kettő-három, hogy ezen apró feltételeket meg tudjam teremteni.
Esetemben (nem Budapest), ha egy szomszéd településre költöznék ki, akkor hárman három felé három időpontban indulnánk és érkeznénk. Minimum a gyereknek kéne egy távolsági és egy helyi buszbérlet. És akkor nem beszéltem arról, hogy iskolai hazaérkezés után 2 óra múlva indulhatna vissza heti 3x edzésre. Tudom, ez mind egyéni szocprobléma, de ezek is velejárói a háznak, garázsnak, napelemnek...(#675) Noukoum
"Az már csak 3 millió"
Jaja, "csak" 3 millió. A támogatást nem vettem alapul, mert mi van, ha én most vagyok olyan helyzetben, hogy autót váltanék. Azzal nem vagyok kisegítve, hogy volt rá támogatás. -
E.Kaufmann
addikt
válasz Donki Hóte #706 üzenetére
Az biztos, hogy értelmesebb a hulladékhőt használni fűtésre, de ha egyszer nincsen
Azzal sem értek egyet, hogy nem kell előfűteni, még garázsban tartott kocsinál se haszontalan, de mikor hajnalonta parkolóból indultam, azért nagyon vacak volt nagy kabátban és az ablakot belül is pucoválva, ami hátráltatott is.Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Coyot
őstag
Most nézem a Kia Niro vs E-niro és 8.4m vs 14m bár itt játszottak rendesen az akciókkal.
Az állami támogatást nem is értem amúgy hogy lehet érv, ha más fizetni ki akkor is ki van fizetve a különbség - nincs ingyen ebéd - főleg hogy elfogyott az első órában a keretösszeg.
Noukoum
7.7m a fullfull 208 8 gangos automatával, és továbbra is 13,x a villanyos megfelelője - uaz a felszereltség. Ez a matek sehol nem adja ki.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Noukoum
veterán
Manuális váltó, teljesítményben nem egy kategória, még lehet a felszereltség sem azonos (hiába van ugyanott), állami támogatás.
És erre rájön a villany minden előnye. De írtam fentebb hogy 7.7m vs 12.2m verziókról, hogy még ott is kiadja a matek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ha csak panel van és nem tudod megoldani a töltést munkahelyen / családi háznál akkor egyelőre nem a te autód a villany Magyarországon. Meglehet próbálni, de nagy az esély a szívásra. Inkább vegyél plug in hidridet, ha zöld akarsz lenni.
Ha mindenképp villanyt szeretnél garantáltan szívás nélkül akkor nézz vissza évente, hogy mennyit változik a helyzet. És tegyél félre családi házra minden fillért, hidd el megériAki megakarta igényelni a támogatást az megtette. Aki nem tette meg az megszívta, vagy beletörődik vagy vár. Ennyi. És igen csak 3 millió... Olyan soknak tűnik mi? 30e km városban jelenleg 900e forint per év.. Az nem sok gondolom..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
pn4hvq
senior tag
Én tudom, hogy nem az én világom ez. Egy ok az anyagi része.
Viszonyításképp: ha van egy Xm-et érő lakás a tulajdonomban, és ehhez képest írtam, hogy 2-3-szorosa a ház, akkor szerinted mennyi a realitása belátható időn belül a vagyonom duplázásának-triplázásának? Költői a kérdés... Soksok év (több tíz év a jelenlegi helyzetet alapul véve)."30e km városban jelenleg 900e forint per év"
Írtam én olyat, hogy ennyit közelekedek városban vagy akár, hogy mennyi kilométert autózunk évente? -
arnyekxxx
veterán
válasz E.Kaufmann #703 üzenetére
Viszont nem kell naponta a hosszabbítóra dugdosnom. 1:1
#704 a mi "traktoros" szembeszomszédunk is ezt csinálja és a nyomorékja először kiáll az utcára az ablakunk elé, nem az udvarán csinálja, rühelem is érte de nem az volt a kérdés, hogy mekkora élmény az autó fűtése állóhelyzetben, hanem az, hogy mekkora felára van egy belsőégésűnél a lehetőségnek.
-
Noukoum
veterán
Nem nem írtad. Azt írtad hogy "csak" 3 millió. És mondom igen csak 3 millió. Gondolom azért írtad mert az sok pénz. Nyilván az. DE a szomorú valóság hogy az emberek képtelenek beismerni saját maguknak hogy mennyit költenek el az autójukra évente. (illetve mennyi minden másra de ezt hagyjuk) És ezt nem rád értem. Ez olyan mint a hitel. Drága a telefon ha egyben le kell tenni 400ezret, de ha két évig havonta kell 24ezret fizetni az már nem is sok ugye
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ncc1701
veterán
válasz arnyekxxx #700 üzenetére
Gondolom direkt nem érted, amit írnak, esetleg képzed magad, h hülyeségeket írj. Egyik sem bölcs dölög, mert hülyének fognak nézni.
Vellany autónál nem kell ott lenned, h telóról elindítsd a hűtés-fűtést. Füstösnél ilyen hűtést még sosem hallottam, h lenne, álló fűtés pedig elhanyagolható lehet itthon. -
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz Donki Hóte #706 üzenetére
Ez elég kifacsart gondolatmenet, h a rosszabb hatásfokot hozod előnyként, de ám legyen. A villany motor azért nem fűt, mert nem pocsékolja az energiát.
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #725 üzenetére
kint 40 fok, vásárolok, 5 éves gyerekkel, mikor épp fizetek a kasszánál, akkor rábökök a klimatizálásra... Kimegyünk, és milyen jó nekünk. A gyereket nem főztem meg 68 fokos autóval.
-=Витя=-
-
ncc1701
veterán
válasz Donki Hóte #725 üzenetére
Nem tudom, foglalkoztál-e csajokkal, esetleg közelebből is ismersz-e egy párat, esetleg van-e barátnőd-feleséged, akinek normál testalkata van.
De ha nincs, akkor segítek, a normális alkatú 50-60 kilós kiscsajok télen eléggé tudnak fázni. Én a 100+ kilómmal nem reagálok a hidegre. Viszont igényem lenne arra, h nyáron ne a 60 fokos kocsiba üljek be, hanem a 20 fokosba, mert a meleget plö nem bírom jól, ellentétben a kiscsajokkal. -
dabadab
titán
Manuális váltó
Európában benzinesnél az a default. Villanyba még felárért se lehet kérni
teljesítményben nem egy kategória
Szerintem a 100 meg a 136 lóerő az erősen ugyanaz a kategória, nem arról van szó, hogy 100 meg 300.
még lehet a felszereltség sem azonos
De, direkt végignéztem.
Szóval az a hatmilliós különbség teljesen valós.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #725 üzenetére
Tulajdonképpen mi értelme van annak, hogy távirányítással indítod be a hűtés/fűtést?
Az, hogy nem hideg/meleg autóba kell beszállni, ami téli reggeleken meg az augusztusi déli napon álló autónál határozottan jól esik (illetve a fűtés a belsőégésű motoroknak is jót tesz, mert azok nem szeretnek nagyon hidegen indulni) - és persze beletelik pár percbe, amíg normális hőmérséklet lesz az autóban, tehát nem akkor kell elindítani, amikor már ott vagy az autónál, hanem előtte, amikor még nyuszispapucsban rohangálsz a lakásban vagy a számlát kéred az étteremben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
virkir
veterán
kint 40 fok, vásárolok, 5 éves gyerekkel, mikor épp megyek az autó felé megnyomom hosszan a nyitó gombot ami lehúzza a négy ablakot, majd amíg pakolunk elindítom a klímát maxon és mire beülünk én sem főztem meg a gyereket 68 fokos autóval.
Mindezt cirka féláron az egérkamionhoz képest egy egyszerű Focus-al.
A kint 40 fok meg kishazánkban annyira általános ugye?"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
Noukoum
veterán
Kutyának nem kell manuális váltó. Nem véletlen extra az automata.
Nem csak a lóerő a fontos. A villanyautó megy mint a golyó, technológiából adódóan. Ahhoz hogy felvegye vele a versenyt a belső égésű ahhoz erő kell méghozzá sok erő.
Elhiszem hogy azonos a specifikáció, de nem az már mondtam... Ne nézd hülyének az embert. Fent megvizsgáltam a 4,5m különbséget, és még mindig sírtok a matekon? Komolyan kabaré. Mindig meglepődök mennyire rossz a helyzet.
Írd le még egyszer hogy 6m a különbség, hátha egyszer igaz lesz.
(Btw az új golfról mély csend van, mert extrázva 11m lenne minimum.. Ja hogy ott nincs ekkora különbség, arról nem szóltok. Inkább kiragadok egy példát és azzal érveltek.. nice)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
Kutyának nem kell manuális váltó
Nyilván ezért van itt Európában az autók túlnyomó többségében az.
De egyébként egy kb. félmilliós plusz tétel az automata, nem oszt, nem szoroz.Elhiszem hogy azonos a specifikáció, de nem az már mondtam
Értem. Az, de nem az.
Ja, nem, mégsem értem.Írd le még egyszer hogy 6m a különbség, hátha egyszer igaz lesz.
Akkor légy szíves, szólj a Peugeot magyar képviseletének, hogy a konfigurátoruk rossz árat ír ki.
Btw az új golfról mély csend van, mert extrázva 11m lenne minimum
Ott nyilván azért van csend, mert a konfigurátorban csak az ICE változatok vannak, az e-Golf nincs, így nehéz összerakni két, hasonlóan felszerelt autót.
Nyilván a jól felextrázott e-Golf nem 11 millió lesz.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha ez a számítás kiadná az általad remélt eredményt akkor az összes flottaüzemeltető rohanna lecserélni a céges Octaviákat meg Astrákat elektromos autóra. A valóság az, hogy ezekkel a villanyautókkal nagyon kevesen fognak évi 30.000 km-t autózni (használt Leafeknél átlag 10-15.000e km/év jön össze). Gazdaságosságban kb. most tart ott a dolog, hogy taxiknak meg autómegosztóknak kezdi el megérni üzemeltetni (értelemszerűen saját gyorstöltő kiépítésével), de még nekik is csak kb. egyenlőség jel van a két oldal között, nem egyértelműen nyerő minden esetben a villany. Ezzel most nyilván nem azt akarom mondani, hogy a villanyautó drága, tehát rossz (sőt, a megfelelő felhasználásra valójában óriási királyság), de ne akarja azzal senki megindokolni a vásárlást, hogy megpróbálja bebizonyítani, hogy valójában mégis olcsó és a villanyautó az évszázad üzlete.
-
dabadab
titán
válasz Feketelaszlo #744 üzenetére
Egyébként az USA-ban a Teslák elég népszerűek a taxisok meg hasonló sokatrohangálók körében, mondjuk ott az autók eleve olcsóbbak, mint Európában (minden bizonnyal az alacsonyabb adók miatt), a szerelők viszont ott is legalább olyan drágák, mint Ny-Európában, szóval a karbantartási költségeken ott könnyen vissza tud jönni a villany felára, ha sokat mennek.
DRM is theft
-
veterán
Teljesen lehidaltam azon, hogy milyen sok embernek van igénye arra, hogy egy percet se kelljen eltöltenie nyáron a napon felmelegedett, vagy télen a hidegben lehűlt autó utasterében.
Nem is értem, hogy a most ötven kilós barátnőm hogyan volt képes úgy felnőni, hogy nem fűtötték télen a villamosmegállót, ahol nap mint nap tíz perceket várt a villamosra
Kicsit elszálltak az igények, de végülis jogos, nem a "Hol kapok százezer Ft-ért az asszonynak használható autót?" topikon vagyunk, hanem egy villanyautó topikban, ahol azért mások az igények és megvan ehhez az igényszinthez kapcsolódó vásárlóerő
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Donki Hóte #747 üzenetére
csak ezért nem vennék villanyost, de kifejezetten kellemetlen úgy beülni az autóba, hogy a kormányt nem tudod megfogni, olyan forró. és akkor még szó nincs egy bőrülésről.
nem arról van szó, hogy nem lehet ezeket a dolgokat kibírni, de ha döntési helyzet van, ezeket simán be lehet írni az előnyök rovatba, aztán lehet gondolkozni, hogy az a rovat megéri-e a plusz árat.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #747 üzenetére
Itt nem arról van szó, hogy "egy percet se", de jelentős különbség van abban, ha télen minden nap egy jéghideg autóba kell beülni meg vakarni róla a jeget vagy normális hőmérséklet fogad (és mint említettem, a belsőégésű motornak se mindegy, hogy minusz tíz fokos olajjal kell elindulnia vagy plusz tíz fokossal).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Háztartási gépek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...