Hirdetés
- Őrült pletyka: Bárhova elhelyezhető ikonok az iOS 18-ban
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Android szakmai topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
moha21
addikt
-
moha21
addikt
Igen a fejlődés vitathatatlan. Szép is lenne visszafelé menne. De ha a jelent nézem, akkor csak a videóban elhangzattokkal tudok egyetérteni.
Celhardver kell minden felhasználásra és tudatos használó, ezzel a politika szemben megy általában.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Noukoum
veterán
Ezzel teljes mértékben egyetértek, sőt ez nem is volt kérdés. Mint ahogy írtam már korábban, aki hosszabb távokra megy (mondjuk egyszerre 400-500 km) annak tulajdonképpen egy tesla vagy hasonló kategóriás autón kívűl nem jó a villanyautó mert rengeteg időt veszít. Arról nem is beszélve hogy ha valaki egyseggel szokott megtenni 700km-t (szívatva saját magát és másokat) annak tulajdonképpen egyik villanyautó sem jó.
Természetesen a jelenről beszélek, és amit nem szabad elfelejteni: Ez már csak jobb lesz. Egyre olcsóbban egyre nagyobb hatótávokat kap az ember, egyre több villanyautót adunk el tehát egyre több lesz fent a használtpiacon, egyre jobb lesz a töltőhálózat, gyorsabb lesz a töltés. Aztán jönni fog új akku technológia, amivel végre elérjük a minden magyar számára kötelező 1000km-s hatótávot. (Már előre mosolygok, biztos lesznek olyanok akik aztmondják hogy szar mert nem tud 1500km-t )
És persze nincs 300ezerért használt villanyautó, nameg panelből sem lehet autót tölteni, és itthon még a töltőhálózat is lehetne sokkal jobb. De a technológia adott lásd Tesla. Aki szerint ezek után a villany zsákutca az szimplán hülye már bocsánat. Érdekes módon a villanyellenesek zöme szerint a hidrogén a jövő, úgy hogy igazából az egész még csak egy nagy elmélet és amit tudunk az sem túl csábító..
Az viszont kétségtelen, hogy a villanyautó sokkal zöldebb mint a benzin/dízel. Most. Nem x év múlva, most. Tanulmányokkal nagyon óvatosan, érdemes részletesen átolvasni őket, és elgondolkodni rajtuk mielőtt összegzünk mert rengeteg a “buktató”.
És arról nem is beszéltem hogy mondjuk a magyar autóvezetők hány százaléka megy rendszeresen ilyen hosszú távokra. Gyanítom elég alacsony a szám.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
"Tanulmányokkal nagyon óvatosan, érdemes részletesen átolvasni őket, és elgondolkodni rajtuk mielőtt összegzünk mert rengeteg a “buktató”."
Igen, sajnos vannak olyan tanulmányok, amik nem csak ömlengeni tudnak a villanyautókról, még szerencse, hogy a Facebook csoportokban szűrik az ilyesmit.
-
moha21
addikt
És a mostra reagálva csak a videóban idézett urat tudnám ismételni, pedig teljesen más iskolában végeztünk.
Szwrk neked nem jött át az energiaatalakitas lényege
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
félisten
A jövőről beszélés neked általában nem válik be.
Hogy is volt a tesla drága és szar, és hiába tudnának negyedévente 100k+ autót gyártani, úgyis csökken a kereslet és tönkre fognak menni, mert nem is nyereségesek?Meg egyébként is utáljuk a sok gazdag hülyét, aki 10 millióért vesz ilyen dodzsem szart ahelyett, hogy venne 300k-ért corsát és tankolna a különbségből.
Vagy az otthoni töltést nem bírja a hálózat, nem baj, hogy pár kw-ról van szó.
A többieknek: mi ezt FB-on vagy 6-8 éve nyomjuk 1v1, nem tegnap kezdtük.
De inkább arra jutottam, hogy függesszük fel, majd beszéljük róla 5-10 év múlva.[ Szerkesztve ]
-
Coyot
őstag
Azt azért tegyük hozzá, hogy a Tesla gazdasági helyzete igen érdekes, és ez nagyon finom szó rá. Igazából valamiért a hype akkora hogy a vevők és részvényesek bármit elnéznek a cégnek és látjuk, hogy éves 130k legyártott autóval többet akar érni mint kis sárgombócunk összes évente 5-10 millió autót gyártó - és azokat el is adó cége.
Szerintem annál nagyobb a pofáraesés a végén minél tovább fújják a lufit. De volt aki azt mondta rá, hogy rosszabb mint a bitcoin.
Má' nem
-
nevemfel
senior tag
Amikor az első Leaf piacra került, akkor még én is lelkes voltam. Azóta azt látom, hogy a technológia egyre döcögősebben tud fejlődést produkálni, viszont az egészre egyre jobban rátelepedik a politika és a média. Szkeptikus vagyok. Lehet, tévedek.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nagyúr
válasz nevemfel #961 üzenetére
Ezt hogy érted? Hasonlíts össze egy mostani Leafet egy akkorival. Döcögős fejlődés? Első leaf 24 Kwh akksi, 110 LE, 135 km hatótáv, a mostani meg 60 Kwh, 217 LE, és 300+ km hatótáv, és még olcsóbb is. Most tényleg, mi lenne az a fejlődés, ami elég lenne 10 év alatt? A belsőégésű mikor produkált 10 év alatt ekkora fejlődést?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
Nem tudom milyen videóról van szó. Remélem nem arról az audis mérnökről aki elfelejti hogy a dízel nem a kúton terem..
És mi van? Ki beszél jelen időben a jövőről? Példát hozzál, ne pedig a levegőbe beszélj kérlek.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
moha21
addikt
Miért nem drága? Ja neked lehet nem pénz 15 Misi. Azon túl hogy A pontból B pontba ugyanúgy elvisz, mint a másik egy rakat adokedvzmennyel felturbozva semmi extra nincs. Azért is írtam a videóban szereplő ember mindent elmond amit én is gondolok a témáról, nincs több hozzafuznivalom.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
Ja és ha már a többieknek, tisztelt " kolléga" aki megjegyzés tudomásom szerint semmilyen villamos vegzettseggelnem rendelkezik tiltott le a fb ön, mert elfogytak az ész érvei. És igen meg megvan az Opel corsa ami köszöni szépen lassan 20 éves. Mutass ilyet elektromos autóból 😁
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
-
moha21
addikt
-
Eugene Roe
őstag
Azért az ottó motorból 30 év alatt harckocsi lett, újabb 30 év alatt modern értelemben vett versenyautó lett.
A repülőből 20 év alatt vadászgép, újabb 20 év alatt stratégiai bombázó, újabb 20 év alatt holdra szállás lett.
Ehhez képest a modern elektromos autózás a hipi szupi 21. században ha nem is csigatempóban halad, de egyáltalán nem gyors.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
válasz Eugene Roe #969 üzenetére
sőt, ha azt vesszük, hogy az első komolyabb autók villanyosak voltak, akkor azt is mondhatnánk, hogy a villanyost már több, mint 100 éve fejlesztik, és ennek ellenére sehol se tart...
Try SCE to Aux!
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #973 üzenetére
Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek? Ezt láttuk eddig is? Oh wait...
Gyakorlatilag az elektromos autózás most tart a T-modell szintjén, nagyon-nagyon az elején tartunk, nem hiszem, hogy már vége is lenne.Aki él és nem boldog, az téved!
-
arnyekxxx
veterán
Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek?
Miféle 10 év? A li-ion aksikat nem 10 éve kezdék el fejleszteni. Olcsóbb lehet még egy szintig a tömegtermelés miatt (de egy határ alá semminek nem megy az ára mert az alapanyag és a gyártás pénzbe kerül) de a jobbságnak a fizika/kémia határt szab[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #976 üzenetére
És másféle akksi nem is lehetséges, mint a li-ion? Kész, vége, soha többé nem lesz jobb akksink? Mi az a szint, aminél olcsóbb nem lehet már a tömegtermelés miatt? Még el sem kezdődött a tömegtermelés. Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
veterán
válasz #32839680 #971 üzenetére
Nemhogy 20 év alatt, de 100 év alatt sem fejlődött túl sokat az akkumulátor technika.
100 év alatt eljutottunk az ólom akkumulátorok 30 Wh/kg energiasűrűségétől a Li-Ion akkumulátorok 150 Wh/kg energiasűrűségéig.
100 év alatt ötszörös fejlődés
Ehhez képest a belsőégésű motorok fejlődése ennyi idő alatt legalább húszsoros volt
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-
nagyúr
Ne üljbe semmiképp 100 évesbe, ha csak nem vagy oldtimer rajongó. Mindenképp olyan autóba ülj, amilyenbe szeretnél
Engem is pont ezek tartanak vissza, amit felsoroltál. De pont ezek javulnak folyamatosan, egyre gyorsuló tendenciát mutatva, és még csak most kezd belelendülni. Szvsz a VW id3 következő generációja lesz majd az, amit már ezen szempontok alapján is érdemesebb lesz megvenni, mint egy belsőégésűt, addig nem. Viszont vannak más szempontok is, szóval örüljünk, hogy vannak, akik a mostaniakat is megveszik...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Snoop-y
veterán
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #980 üzenetére
Nem. Gépüzemeltetési költségeket hasonlítottam össze. Ebbe beletartozik, hogy menniért lehet megvenni egy új gépet, mennyiért lehet karbantartani, mennyi személyzetet kell fizetni, mennyi üzemanyagot fogyaszt, stb. Egy tengerentúli nem fapados árat nézz meg 1980-ban, mondjuk egy NewYork-Tokio vonalon és ma (természetesen inflációval módosítva). Lehet, hogy még alá is becsültem azt a tizedet...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
arnyekxxx
veterán
sok minden lehetséges, de azzal érvelni egy vitában, hogy "de lehet hogy lesz jobb" szerintem eléggé harmatos
Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...
Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az ár akkoriban is attól függött, hogy mikor veszed meg a jegyet és mikor akarsz repülni.
1980-ban Londonból New Yorkba simán lehetett 600 - 700 (akkori) fontért repülni, Szingapúrba meg 1100 - 1200 fontért.
Ha nem hiszed, akkor itt van egy korabeli menetrend, ami alul tartalmazza az árakat.
Ma ennek kb. a feléért lehet repülni, de nem is érsz át 3 óra alatt Londonból New Yorkba
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #984 üzenetére
Technológiai szempontból a történelem során eddig mindig folyamatos volt a fejlődés, mindig lett jobb, szóval azzal érvelni, hogy most másként lesz, eléggé harmatos, legalábbis valami magyarázat kellene rá, hogy miért nem így lesz most kivételesen.
Olyan eset természetesen lehetséges, hogy becsapódik egy nagy meteor, és eltörli a civilizációt, de maradjunk a realitások talaján.Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?
Természetesen máshol is használnak, de hogy autóipari mennyiséghez képest tömeggyártásról lehessen beszélni igen, biztos vagyok benne.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nevemfel
senior tag
válasz Donki Hóte #978 üzenetére
Az elektromotoros közlekedés is több, mint százéves már, a fixpályás közlekedésben gyakorlatilag minden más meghajtást kiszorított. Az elektromos energiatárolást gyakorlatilag 200 éve folyamatosan fejlesztik, és az utóbbi időben már eléggé lelassult a fejlődés üteme. A lítiumot kombinálják a minden mással évtizedek óta, és egyre nagyobb volumenben csinálnak akksikat, de hogy magában a technológiában még óriási tartalékok lennének, az nem igazán látszik.
Az anyag törvényeit semmiféle akarat-, vagy vágyvezérelt futurizmus nem fogja tudni felülírni.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
stickermajom
addikt
Elektromosnál nekem sem adta ki a matek, de tervben volt egy PHEV az év elején az egyik benzines helyett. Szigorúan pénzügyileg az sem érte volna meg mondjuk. A kiállást meg is csináltattam a töltőnek, aztán jött a járvány és az a minimális indokom is elillant a cserére.
-
plömplöm
őstag
leírta-e már valaki azt, hogy ha pld ezt az autót nézzük, amit most 4.7milláért árulnak, és 7 éves, akkor sacc/kb évi egy millát értékvesztett? 70ezer km, csak az értékvesztés 100huf/km? rosszul számolok?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
nagyúr
válasz stickermajom #998 üzenetére
Árkategóriáról beszéltem. De, találsz 10+ milliós dízelt. 30 milliósat is találsz. Annak még nagyobb az értékvesztése.
Csak azért írtam arra választ, mert ha van valami, ahol most határozott előnye van a villanynak, az pont a kicsi értékvesztés, szóval ezzel érvelni ellene nem túl bölcs...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz