- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz stickermajom #895 üzenetére
Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban. Szerintem ez kb. olyan szintű drasztikus fejlődés, amire nem sok példa van a történelemben. Az infrastruktúra ennél még drasztikusabban fejlődött, mind a töltőpontok száma, mind a töltés sebessége terén. Én nem látom, hogy miért ne mehetne ez tovább a következő 10 évben is. Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak, dupla kapacitásal, és a mostaninál 20-30x több töltőpont a minimum...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
stickermajom
addikt
3000mAh körüli 18650-et már 2010-ben is láttam, szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.
Szóval ja, az átütő technológiai fejlődés még várat magára az akkuk terén, nem véletlenül kutatja mindenki gőzerővel."Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak"
Ez egy rendkívül véges nyersanyagra alapuló technológiánál elég optimista tipp. -
nagyúr
válasz stickermajom #905 üzenetére
Mármint milyen véges nyersanyagra gondolsz? Egyrészt van lítium bőven, másrészt meg le is lehet váltani mással, ha mégse. (Az olaj is elfogyott már vagy 20 éve, legelább is a hetvenes évek óta az volt mindenhol, hogy még 30 évre van elég, aztán most 50 év múltán is 30 évre van még...)
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Kapanyél
őstag
Nekem a kormányfűtés hiányzik belőle, de még így is hajlok erre, mint az e-Golfra.
Igaz, a legolcsóbb Model S-ek már elérhető ársávba kerültek, így most megint nagy a dilemma.
Jó írás, teljesen egyet értek vele, sok örömöt a kis méregzsákban!Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
-
stickermajom
addikt
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #905 üzenetére
Nincs a töltőhálózatban jelentős fejlődés, végülis konkrétan a semmiből lett az ami most van..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz stickermajom #910 üzenetére
Nem fog.
-
jaja, hiszen ha nulla gyorstöltőd van a bázisévben, következő évre lesz 3, akkor az végtelen bővülés. ha ezekután a báziséved 3, következő évre lesz 6, az 100%, elsöprő növekedés még mindig.
ha jól olvasom a neted, akkor az i3 mostani verziója 42.2KWh-s akkupakkal érkezik. [link] eszerint ennyi energia kevesebb, mint 4 liter benzinben van. 4 liter benzin nagyjából 3 kiló.az akkupakk tömegéről sajnos csak 2012-es adatot találtam, 94Wh/kg. A teslában 750 kilós akkupakk van... az i3 42KWh-ja is lehet vagy 450 kilós.
tehát nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy az akkumulátorok előtt még jelentős fejlődési lehetőség van. az, hogy brutális százalékokat javulnak, csak annyit jelent, hogy gagyi a viszonyítási alap.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #910 üzenetére
Hiába kérdezed, úgysem fogom megmondani. Már megtettem volna, ha itt publikus lenne a profilomon is megjelenne.
Ugyanis teljesen mindegy hogy valaki benzinnel dízellel villannyal hibriddel biciklivel gyalog jár, a tények attól még tények maradnak. És nekem nem szokásom a tényeket a szubjektív véleményemmel keverni, mint itt sokaknak.Mert már megint kaptuk egy számot (20-30%) hasraütésszerűen, aztán kiderül hogy tényleg van ahol ennyi a fejlődés, ott ahol a legkevesebbet fejlődőtt az aksi méret. (Pl tesla ahol már indulásnál “nagy” volt.)
Ugyanis a standard az a duplázódás, vagy annál több. De legalább kilőttünk még egy marhaságot hogy miért szar a villanyautó.(Mondjuk ahhoz meg is kéne érteni a dolgokat, khm)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
Pedig érdekes lett volna, mert a kommentjeidből süt a szubjektivitás (nem véletlenül hozták fel páran a write-only módot), így érdekelt volna, hogy saját tapasztalat miatt éled át ezt ennyire, vagy csak egy álmodozó fotelzöld vagy.
A duplázódásra nem jött amúgy a forrás link, ha már nekem ezt róvod fel problémaként. De igazából méretről szó nem volt, csak kapacitásról.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban.
Hát ha ennyire nem is javult a helyzet, de tény, hogy csökkennek az akku árak és nő a kapacitás.
Szinte napra pontosan 3 éve kb. ugyanannyiért vettem 3400 mAh kapacitású 18650-es akkukat, mint amennyiért ma 4000 mAh kapacitású 21700-as akkukat kapok (21700-as akkuk vannak a Teslákban).
3 éves rendelés 18650-es akkukból
Szóval 3 év alatt volt egy 30 %-os javulás az ár/kapacitás arányban, meg csökkent valamelyest a feltöltéshez szükséges idő is, de ennél sokkal drasztikusabb javulásra lenne szükség.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #916 üzenetére
A 3 év alatt 30%, az 10 év alatt több, mint dupla, csak szólok.
Szerintem ennél drasztikusabbat ne várjunk, elég drasztikus ez már így is...Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #915 üzenetére
Biztosan én vagyok szubjektív, mikor itt büfögtök össze vissza mint a tipikus benzinvérűek. Értelmes érv nélkül természetesen. Tudom hogy nehéz olyannal beszélgetni aki picit benne van a témában, az átlagjózskát sokkal könnyebb félrevezetni a tévhitekkel..
”szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.”
Akkor ezt biztosan nem te írtad
Ott linkeltem, nem jött forrás link? Neked is ez volt az utolsó válaszom, nem az a baj hogy nem értesz hozzá hanem azt hiszed hogy igen.
Akit érdekel a téma inkább menjen facebook csoportokba, ott kiszűrik a trollokat.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
"Akit érdekel a téma inkább menjen facebook csoportokba, ott kiszűrik a trollokat."
Ezzel feltetted az i-re a pontot. Zseniális.
Btw, kettő darab Wiki és egy villanyautok.com linket látok tőled 3 autótípusról. Hogy ezzel mit akartál alátámaszni azt elfelejtetted hozzátenni.
[ Szerkesztve ]
-
"Hogy vége, az akku technológia elérte a csúcsát, nincs hová tovább?": ezt így nem mondom, de azt igen, hogy hiába kezdenek el most egyre többet költeni akksi kutatásra, lassulni fog a fejlődés, és eljutnak arra a szintre, ahol már nem lesz annyi pénz, amitől érdemben javulni fog a cucc. gazdaságtalanná válik a fejlesztés. én nem hiszek benne, hogy a mostani szintről még robbanásszerű előrelépés lesz.
vagyis a belsőégésű motor energiasűrűségben mindig verni fogja a villanyt, és azt is gondolom, hogy nem kevéssel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Az energiasűrűség nyilván nem fogja elérni a benzinét soha, de azért nem ilyen fekete-fehér a dolog. Például a benzin energiasűrűsége se fogja elérni sose a plutóniumét, mégse akarunk atomhajtású autót. Az üzemanyagtartály mérete egy dolog, de ott van az egész hajtáslánc mérete/súlya is. Azért egy villanymotor töredéke egy dízelmotornak méretben és súlyban is, aztán nincs váltó, kipufogó stb., szóval van ott még mozgástér bőven.
Ha sikerülne megduplázni a súly/kwh arányt, és az ára is még feleződik a mostanitól, (ami szvsz egyáltalán nem lehetetlen, sőt) már elég is lenne, hogy lenyomja a belsőégésűt. Ha tud valós 500 km-t (20-80% merítés között), a mostani ár feléért, akkor árban már versenyképes, fenntartásban meg sokkal jobb.Aki él és nem boldog, az téved!
-
stickermajom
addikt
"Ha sikerülne megduplázni a súly/kwh arányt, és az ára is még feleződik a mostanitól, (ami szvsz egyáltalán nem lehetetlen, sőt) már elég is lenne, hogy lenyomja a belsőégésűt. "
Viszont egyelőre nem látszik, hogy a Li-ion technológia képes lesz erre. Ami persze nem gond, de épp ezért tűnik erősnek az a 2030-as határidő, amiből a beszélgetés kiindult.
-
veterán
mikor itt büfögtök össze vissza mint a tipikus benzinvérűek.
Elég régóta figyelem az akkuipar fejlődését, mert elég sok elektromos eszközben használok akkukat. Tehát érdekelt vagyok a fejlődésben, ami látható is.
Csak éppen ez a fejlődés eléggé lassú ütemű, ha ilyen tempóban fejlődik (10 év kell az egy egységnyi pénzre jutó kapacitás duplázódásához), akkor 50 év múlva lesznek ott, hogy autót hajtsanak. Nekem zseblámpába, meg drónba kiváló lesz 10 év múlva már az akku, de autó hajtáshoz (buszról, kamionról nem is beszélve) kell még 50 évnyi fejlesztés
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
hát ja, például a v6-os 3.2-es motor lehet vagy 180 kiló, ehhez képest a 750 kilós akkupakkal induló elektromos hajtáslánc töredék... az i3-ban is lehet vagy 450 kiló az akkupakk, sajnos nem találtam konkrét számot, csak fajlagos kapacitást és felszoroztam.
oh wait.
minden további nélkül tud ma is 500 kilométert, ha beleraktál egy másfél tonnás akkupakkot a szekérbe. jaaa, hogy másfél tonna több, mint egy benzines középkategóriás autó tömege 5 emberrel + csomagokkal? hát igen, töredéke.
jól láthatóan bele kellett hergelni az embereket a belsőégésűek elleni hisztériába + rommá adóztatni azokat, hogy a villanyosokra bárki rá is nézzen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
válasz stickermajom #926 üzenetére
De miért nem látszik?
Ha csak a Tesláét nézzük, akkor ennél több is látszik. Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne? Amibe ennyi pénzt ölnek, abból lesz valami.
Mint a csíkszélesség a chipgyártásnál. Már sokadik olyan méretnél tartanak, ami már elméletileg sem volt lehetséges, aztán mindig kiderül, hogy mégis (asszem a 130 nm-re hallottam először ezt 2000 körül...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
-
nagyúr
Direkt csinálod ezt amúgy? Szólj, mert akkor nem zavarlak tovább...
Hány kilós egy V6-os 3.2-es hajtáslánc? Tehát számoljuk bele a motort a váltót, a kipufogót, egyéb sallangokat. Mindjárt nem 180 kiló lesz az.
Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de. Ha lefelezed a 750 kilós akkupakkot akkor is sokkal nehezebb? Ugye, hogy ugye? Ha még az árát is lefelezed, akkor meg még ugye, hogy ugyébb.
Most nem versenyképes a villanyos, de már nincs messze tőle egyáltalán. 10 év múlva nincs olyan isten, hogy jobban megérje egy belsőégésű...Aki él és nem boldog, az téved!
-
persze, számoljuk.
legyen mondjuk a motor, meg a vele egybeépített váltó 180 kiló. ehhez jön még a kipufogórendszer, katalizátorok, lehet vagy 30 kiló.
a differenciálművet, féltengelyeket, stb. nem számolom, mert az a villanyautóban is van.tehát nagyságrendileg 210 kiló cucc van egy füstös hajtásában, ami a villanyban nincs, cserébe a villanyosban csak az akksi 450-750 kiló, a motorokat most gavallér módon elhanyagoltam.
így van 240-540 kiló tömegelőnye a füstösnek.
10 év múlva azért fogja jobban megérni a villany, mert mesterségesen, szabályozókkal ki fogják kényszeríteni. de mindegy, mert a régi autóm 10 év múlva veterán lesz, a mostani meg elég fiatal lesz ahhoz, hogy simán járjak vele. a kulombot meg hajkurásszák a hipszter nemnormálisok.
szerk: és ezt lehet még fokozni, mert ha azt a passzátot vesszük, amivel a nepperék hazajöttek, akkor az könnyebb motor, nagyobb tömegelőny, miközben úgy van sokszáz kiló előnye a tömegnél, hogy nem 130-180 kilométeres hatótávja van, hanem 1000+.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nevemfel
senior tag
Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de.
És 2015-ben mindenki repülő autókkal fog járni. Miért ne? Hiszen filmet is forgattak róla, és a repülés is fejlődik töretlenül. Pont úgy, és olyan gyorsan, ahogyan azt politikusok, és a Hollywoodi értelmiség akarják.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
veterán
Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne?
Az egyik olvtárs aláírásában olvastam, hogy a tegnap elmúlt, a holnap még nem jött el, arra lehet építeni, ami ma van.
Ez bizony teljesen igaz, mert lehet hogy pozitív fejleményként a gőzerővel folyó fejlesztések célt érnek, de negatív fejleményként pl. az is bekövetkezhet, hogy valamelyik fontos fém egyszerűen eltűnik a piacról.
Lehet, hogy Trömp tata addig baxogtatja Kínát, amíg azok inkább precíziós ballisztikus rakétákat építenek a ritkaföldfémeik felhasználásával és nem adják el a Teslának. Mindjárt a tízszeresére drágul az akku és kenhetjük a hajunkra a fejlesztéseinket
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
nevemfel
senior tag
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...
A Tesla valószínűleg LFP (LiFePo4) akksit fog használni a Model 3-ban, ez az az "új" akksi, amibe nem kell kobalt. A hátránya, hogy az energiasűrűsége alacsonyabb, mint a NCA (LiNiCoAlO2). Szóval nincs kobalt, viszont ez az akksi valószínűleg vagy nehezebb lesz, vagy kisebb lesz a tárkapacitása.
A jövőt én sem látom, de egyre több technológiai akadályt vélek felfedezni ahhoz, hogy bízzak abban, hogy a fejlődés töretlen lesz.
Ami az alternatív akkutechnológiákat illeti, a lítiumakku a hetvenes években lett kikísérletezve, az első, boltokban kapható lítium akkus eszköz 1991-ben jelent meg a piacon. Negyven év eltelt, és most értük oda, ahol állunk. Egyelőre semmi ilyesmit nem látni más technológiákkal. Sokféléről érkezik hír, de konkrét alkalmazás nem látható.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
senior tag
Global EV Outlook 2019 (hosszú(!), angol) Szerintem alapvetően nyomasztó, de végszükség esetén ki lehet belőle mazsolázni pozitív dolgokat is.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
nagyúr
válasz nevemfel #936 üzenetére
Pozitívabb hozzáállást vártam azért egy alapvetően tech topicban kocka népektől a technológiai fejlődéssel kapcsolatban
Ha megnézzük, hogy a technológia fejlődése milyen szinten felgyorsult, akkor szerintem elképzelhetetlen, hogy ne legyen további fejlődés. Én inkább további gyorsulásra számítok, nem leállásra.
A történelmet végignézve, hogy először évezredenként történt valami előrelépés, aztán párszáz évente, aztán hogyan gyorsult be a XIX-XX. századra, és most a XXI. elejére még jobban, akkor nekem valahogy nem az jön le, hogy itt a vége, már nincs tovább, hanem inkább az, hogy tovább gyorsul, és hogy mi lesz itt 10-20 év múlva, el sem tudjuk képzelni. Például ha 1980-ban azt mondják, hogy a zsebedben hordasz majd egy olyan számítógépet, ami gyorsabb, mint az akkor a világ összes számítógépe együtt, és nem kell hozzá egy atomerőmű, hanem akksiról elmegy két napot és még filmet is nézhetsz rajta, akkor nem sokan adtak volna egy huncut fillért sem, hogy ez így lesz, aztán lámcsak...Aki él és nem boldog, az téved!
-
veterán
Minden dolog addig fejlődik, ameddig van benne fejlődési potenciál.
Hogy a nickneved kapcsán említsem, ha a repülés úgy fejlődött volna 1980 után, mint ahogyan 1950 és 1980 között fejlődött, akkor ma 60 perc alatt repülne át egy repülő Londonból New Yorkba.
Ezzel szemben visszafejlődés van, az 80-as évek 3 órás repülőútjával szemben ma a leggyorsabb repülő 5 óra alatt ér át.
Könnyen lehet, hogy a ma ismert akkutechnológiában már nincs érdemi fejlesztési potenciál, amíg nem találnak egy új technológiát, addig csak a nyűglődés van.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
moha21
addikt
Miért ne akarnánk? Ha meg tudnánk valósítani gazdaságosan és biztonságosan nem merülne fel több kérdés. Vagy mégis, talán az, hogy hogyan utazunk x fenyevet
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #941 üzenetére
Sokféle fejlődés van. A repülés is nagyon sokat fejlődött, még ha sebességben nem is. Hatékonyságban ég és föld. Megnézed pl. hogy mennyibe került egy repülőjegy tetszőleges járatra 1980-ban és most, akkor azért valami csak történt
Aki él és nem boldog, az téved!
-
veterán
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #944 üzenetére
De emlegetem, mert 1980-ban sem volt rajta ÁFA, szóval így még inkább összehasonlítható.
A felhasznált anyagok, a hajtóművek hatékonysága, a személyzet létszáma, a földi karbantartás egyszerűsége stb. mind mind hozzájárul ehhez, de ez mind része a fejlődésnek, és így lett tizede a költség. Ha ez nem fejlődés, akkor nem tudom, hogy mi az.
Például ha a Tesla kihozna egy Model3-at, ami pont ugyanolyan hatótávú, méretű, minőségű stb, de 10000 $-os áron haszonnal tudná adni, akkor az nem lenne fejlődés? Hát már hogy a gyufába ne lenne...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
senior tag
Sajnos a pozitív hozzáállásnak mindig keresztbe tesz, amikor az ember megpróbál tájékozódni. Itt van pl. ez a cikk, - hát, hogy is mondjam -, nem igazán tüzeli fel az ember várakozásait...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
moha21
addikt
-
moha21
addikt
Egyébként szépen elmondtak, helyzetfuggo, hogy melyik eszköznek hol van a legjobb munkapontja. Egy dízel is simán tud nyerni versenyt az elektromos sál és ez igaz fordítva is. Felhasználás kérdése.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips LCD és LED TV-k
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- ASUS ROG Ally
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen autót vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
- Csak Kipróbált Ps5 Playstation 5 Lemezes Konzol 21 Hónap Garanciával BESZÁMÍTÁSSAL
- Meta Quest 3, 128MB Eladó + Halo headstrap
- ÚJ, GARIS Gigabyte RX 6500XT GAMING OC 4GB DDR6 videokártya
- FIXED FIXRLX-BK Univerzális asztali tablet/telefon tartó állvány forgatható és állítható karral, fek
- iPhone SE 2020 64GB Új akku