- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android szakmai topik
- Realme GT 5G - versenyképes
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nevemfel
senior tag
Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.
a csomagtartó igen kicsi, alig fér bele sok minden, szinte biztosan nem elég, ha egy nagy nyaralásra pakolunk.
Erre mi a megoldás? Bérelt autó? Gondolom a családi nyaralásról nem akartok leszokni.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz #50192640 #26 üzenetére
A tapasztalat az, hogy családi nyaralásnál egész egyszerűen nincs elég nagy csomagtartó. Szóval a kérdés továbbra is áll: Nyaralni mivel, és hogyan?
Sajnos az i3 az elektromos autók közt is meglehetősen szűk csomagtérrel rendelkezik.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Szerintem az a felhasználási mód, ahogyan ők használják az autót a mindennapokban, erre jó az elektromos autó. Gyereket az oviba, vagy iskolába, aztán pár kilométer a munkahelyre, majd hazafele ugyanez a pár kilométere a boltba, és utána az otthonba, erre az ilyen kisautó nem feltétlenül rossz választás.
Társasházba, garázs nélkül én se vennék elektromos autót, de az ő esetükben az otthoni töltés nem probléma, ha jól értem.
A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!
Fosszilis energiahordozónak hívják, és 1 perc alatt beletöltöd egy sima acéltartályba, amit üzemanyagtanknak neveznek. Bámutalos, hogy manapság mire képes a technika.Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz stickermajom #382 üzenetére
És amikor nem süt a nap, akkor egyszerűen csak feltekerik majd az atomenergia potmétert?
Beindítják a gázerőműveket. Azok a leggyorsabban bevethetőek.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz stickermajom #388 üzenetére
Tök jó dolog a napelem (nekem is itt csücsül egy 7,68kWp-s rendszer a tetőn), de jó látszik, hogy a kieső időszakot most is fosszilis erőművekkel oldják meg atomenergia potméter híján, naiv dolog abban bízni, hogy ez jelentősen változni fog a jövőben.
Sőt, a fosszilisok részaránya még tán növekedni is fog. Egyrészt, mert Németország politikai okokból nem akar atomerőműveket, másrészt mert a megújulók térnyerésével a termelésoldali betáplálás még kiszámíthatatlanabbá (időjárásfüggővé) válik.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Akkor nézzük meg, hogy mennyit haladt az elmúlt 10 évben.
A lítium akkuk hűtést-fűtést kaptak, hogy jobban tudják tárolni az energiát. Szóval nem sokat. Ez a fajta töltéstárolás elérte a korlátait, és nincs a horizonton versenyképes alternatíva.
A lítiumakksi gyárak kapacitásai végesek, mert a felhasznált nyersanyagokból is kevás van, és nagyobb szükség lesz rájuk az okostelókban, meg más hordozható elektronikus ketyerében.
Szóval az egész zöldálom, miszerint majd minden autó lítiumakksis lesz, és napelem lesz minden ház tetején, és majd azzal töltik őket, holtvágánynak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Azt mondanám, hogy tipikus voluntarista szabályozás. "A technika majd pont ennyire fejlett lesz 2030-ban, mert én azt akarom, hogy ez legyen.". Valójában nem az, inkább ezzel szerelik le a zöldeket. Ha nem jön össze 2030-ra, majd módosítják a szabályt.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz nevemfel #897 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő.
A lítium akkuk hűtést-fűtést kaptak, hogy jobban tudják tárolni az energiát.
- ami tovább drágítja-komplikálja az akkugyártást. Lassan eltűnőben van az elekromos autó előnye, miszerint sokkal egyszerűbb gyártani, szervizelni, sokkal kevesebb alkatrészből áll. A motor sokkal egyszerűbb, de az energiatárolás sokkal bonyolultabb. Komplikált akkupakk vs egy acéltartály.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de.
És 2015-ben mindenki repülő autókkal fog járni. Miért ne? Hiszen filmet is forgattak róla, és a repülés is fejlődik töretlenül. Pont úgy, és olyan gyorsan, ahogyan azt politikusok, és a Hollywoodi értelmiség akarják.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...
A Tesla valószínűleg LFP (LiFePo4) akksit fog használni a Model 3-ban, ez az az "új" akksi, amibe nem kell kobalt. A hátránya, hogy az energiasűrűsége alacsonyabb, mint a NCA (LiNiCoAlO2). Szóval nincs kobalt, viszont ez az akksi valószínűleg vagy nehezebb lesz, vagy kisebb lesz a tárkapacitása.
A jövőt én sem látom, de egyre több technológiai akadályt vélek felfedezni ahhoz, hogy bízzak abban, hogy a fejlődés töretlen lesz.
Ami az alternatív akkutechnológiákat illeti, a lítiumakku a hetvenes években lett kikísérletezve, az első, boltokban kapható lítium akkus eszköz 1991-ben jelent meg a piacon. Negyven év eltelt, és most értük oda, ahol állunk. Egyelőre semmi ilyesmit nem látni más technológiákkal. Sokféléről érkezik hír, de konkrét alkalmazás nem látható.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
Amikor az első Leaf piacra került, akkor még én is lelkes voltam. Azóta azt látom, hogy a technológia egyre döcögősebben tud fejlődést produkálni, viszont az egészre egyre jobban rátelepedik a politika és a média. Szkeptikus vagyok. Lehet, tévedek.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz Donki Hóte #978 üzenetére
Az elektromotoros közlekedés is több, mint százéves már, a fixpályás közlekedésben gyakorlatilag minden más meghajtást kiszorított. Az elektromos energiatárolást gyakorlatilag 200 éve folyamatosan fejlesztik, és az utóbbi időben már eléggé lelassult a fejlődés üteme. A lítiumot kombinálják a minden mással évtizedek óta, és egyre nagyobb volumenben csinálnak akksikat, de hogy magában a technológiában még óriási tartalékok lennének, az nem igazán látszik.
Az anyag törvényeit semmiféle akarat-, vagy vágyvezérelt futurizmus nem fogja tudni felülírni.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari