- Realme GT 2 - aláírjuk
- Mobil flották
- iOS alkalmazások
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- VoLTE/VoWiFi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Netfone
Hirdetés
-
Az AI felé fordul az IKEA is
ph A vállalat a magyar felhasználókat is megcélozza az IKEA Kreativ nevű, mesterséges intelligencia technológiát is használó szolgáltatásával.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Dragon Age: Inquisition – Game of the Year Edition
gp A fullos kiadás tartalmazza az alapjáték mellett az összes nagy DLC-t is.
-
A Galaxy A73 is telepítheti a One UI 6.1-et
ma Amennyiben rendelkezik ehhez szükséges 2,6 GB szabad tárhellyel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tetsuo
aktív tag
Bevallom, egy bizonyos amatőr szintig értek a fotózáshoz, Párom fotózik mostanság is. Több angolnyelvű könyvet olvastam és szakmai videókat néztem a témában...
A fehéregyensúly beállításának miértjét viszont nem értem. A cikkből sem értettem meg, mi oka van.
Valójában a választ vagy minden ilyen szakmai sajtó megkerüli, vagy én értem félre, de mindig ugyanúgy.Tehát ha az érzékelő három alpixelére egyforma mennyiségű fény érkezik, az szürke, és ha ez nagy intenzitású, az a fehér. Megértem, hogy a gép elsőre nem tudja, mi mit hívunk fehérnek, és hogy az egy viszonyítási alap, ezért kalibrálni kell... Egyszer, a gyárban.
De miért kellene minden bekapcsolásnál és más-más fényviszonynál?
Ha sárga vagy kékes lámpa világítja meg a témát, akkor a korrekt kép is sárgás vagy kékes kell, hogy legyen, nem? Ha korrigáljuk a színűket, azzal elcsaljuk a látványt, meghamisítjuk a pontos színeket - ami éppen érdekes lenne.
Ha este sétálok az utcán, látom, hogy a fények többsége sárgás, meleg hangulatú világítás - ezt a hangulatot nem szeretném kitörölni a képekről, tehát ha az érzékelő sárgásként látja a színeket, azt nagyon helyesen teszi, mert sárgásak is.
Amikor hideg, kékes a mesterséges fény, akkor pedig annak megörökítése a korrekt, nem pedig azt addig színezni, tologatni a histogramot, amíg a naphoz hasonló színű lesz.És azt sem értem, ha a szemünk "korrigál" este, akkor miért nem jó, ha a képek nézegetése közben is korrigál?
Tehát ezt nem értem az Istennek sem. Azt meg tudom, hogy mindig be kell állítanom, mert simán elcsúszik. Én is használtam már referenciapapírt és néha előfordult, hogy a Photoshopban RAW képeken dolgozva sem volt egyszerű beállítani.
CMYK vagy RGB színkódokat megadva is egyszerűen le lehet írni a fehéret, akkor a képérzékelő miért nem tudja kiszámolni a al-képpontok jelerősségéből (három egyforma, erős intenzitású érték)? -
Tetsuo
aktív tag
Oké, de miért adná fakóbban, mikor sárgás. Ha reggel a hófehérhez beállítottam, akkor az esti sárgás ahhoz képest pont sárgás és úgy is kellene rögzíteni - gondolom én.
A megvilágítástól függetlennek kellene lennie annak, hogy a három subpixel egyforma jelerősségét tekinti fehérnek a gép, hiszen ezt kell tennie mindig, minden körülmények között. Ha nem egyformák ezek az értékek, akkor az nem is fehér, tehát nem is kell(ene) úgy tenni, mintha fehér lenne - szerintem.
Azért köszi a választ. -
Tetsuo
aktív tag
Tehát ha hideg, ha meleg a megvilágítás, az a jó, ha egyformának látom a színeket? Ezt nehéz elhinnem, hiszen magam is különbözőnek találom a két kategóriát.
Ezek szerint a lényeg, hogy az érzékelő jóval pontosabban határozza meg az abszolút fehéret, mint mi, ezért a mi hamis érzetünkhöz kell elcsalni a színeket?
Akkor miért nem működik az, hogy a rögzítés és megjelenítés pontosan történik (csalás/eltolás nélkül), majd visszanézéskor az agyunk hasonlóan járna el, mint a helyszínen élőben? A visszanézés környezetéhez adaptál az agyunk, ami ugye teljesen más megvilágítás, mint a rögzített helyszíné... Aham. -
Tetsuo
aktív tag
Skitter #12, e-newsee #15 és ROBOTER #21 adta meg a helyes választ. A három egyszerre (és egy kis utánajárás) végül meggyőzött.
Köszi mindenkinek! Kb. egy évtizede gondolkodtam ezen.#23 Igen, erre rájöttem, azért is írtam a #22-ben az utolsóelőtti mondatot.
Az érzékcsalódás erőssége akkor döbbentett meg leginkább, amikor egy kiállításon, szobában lévő alacsony függőhíd körül ledekkel kivilágított henger forgott. Szemben SENKI nem tudott átmenni az egyszerű hídon, csak oldalazva, a korlátba kapaszkodva. Tudtam, hogy ahíd stabil, a testem mégis úgy imbolygott, mintha részeg lettem volna, pedig nem is ittam, csak az után.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Realme GT 2 - aláírjuk
- BestBuy topik
- Path of Exile (ARPG)
- Politika
- Blu-ray lejátszók
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- ASUS routerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen