Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tetsuo

    aktív tag

    Bevallom, egy bizonyos amatőr szintig értek a fotózáshoz, Párom fotózik mostanság is. Több angolnyelvű könyvet olvastam és szakmai videókat néztem a témában...
    A fehéregyensúly beállításának miértjét viszont nem értem. A cikkből sem értettem meg, mi oka van.
    Valójában a választ vagy minden ilyen szakmai sajtó megkerüli, vagy én értem félre, de mindig ugyanúgy. :F

    Tehát ha az érzékelő három alpixelére egyforma mennyiségű fény érkezik, az szürke, és ha ez nagy intenzitású, az a fehér. Megértem, hogy a gép elsőre nem tudja, mi mit hívunk fehérnek, és hogy az egy viszonyítási alap, ezért kalibrálni kell... Egyszer, a gyárban.
    De miért kellene minden bekapcsolásnál és más-más fényviszonynál?
    Ha sárga vagy kékes lámpa világítja meg a témát, akkor a korrekt kép is sárgás vagy kékes kell, hogy legyen, nem? Ha korrigáljuk a színűket, azzal elcsaljuk a látványt, meghamisítjuk a pontos színeket - ami éppen érdekes lenne.
    Ha este sétálok az utcán, látom, hogy a fények többsége sárgás, meleg hangulatú világítás - ezt a hangulatot nem szeretném kitörölni a képekről, tehát ha az érzékelő sárgásként látja a színeket, azt nagyon helyesen teszi, mert sárgásak is.
    Amikor hideg, kékes a mesterséges fény, akkor pedig annak megörökítése a korrekt, nem pedig azt addig színezni, tologatni a histogramot, amíg a naphoz hasonló színű lesz.

    És azt sem értem, ha a szemünk "korrigál" este, akkor miért nem jó, ha a képek nézegetése közben is korrigál?

    Tehát ezt nem értem az Istennek sem. :DD Azt meg tudom, hogy mindig be kell állítanom, mert simán elcsúszik. Én is használtam már referenciapapírt és néha előfordult, hogy a Photoshopban RAW képeken dolgozva sem volt egyszerű beállítani.
    CMYK vagy RGB színkódokat megadva is egyszerűen le lehet írni a fehéret, akkor a képérzékelő miért nem tudja kiszámolni a al-képpontok jelerősségéből (három egyforma, erős intenzitású érték)?

Új hozzászólás Aktív témák