- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Google Pixel 6/7/8 topik
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Szamurájbarát az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 552.44-es eszközillesztő két játékhoz is hozott friss profilt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUNited
őstag
válasz Somatom #5049 üzenetére
Sziasztok, pályázható (180k-s) nyomatékszenzoros, agyváltós, hidraulikus és/vagy kontra fékes, felszerelt (tracking),rugósvillás bringát vennék. Pl: Devron 284431
Ellenvetés? Alternatíva? Javaslat? 😀
Köszi: Sanyi
-
Szilágyi84
senior tag
válasz Somatom #5049 üzenetére
Á annyiért nem mivel csak hobbi bringa lenne nem mindennapi munkába járáshoz. Az a helyzet,hogy nagy kerekű mtb féleséget nem szeretnék ,de a kicsi összecsukhatóak mind gagyinak tűnik . Vázra és méretre még a Fatbike érdekelne ,de azoknak meg az idétlen széles gumija kiábrándító, viszont azok már legalább teleszkóposak.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Somatom #5052 üzenetére
Rossz terepre, kátyus utakra, ahol a rugózás fontos/hasznos ott eleve rossz választás kisebb kerekre átállni. Az MTB eseten is pont ezért mozdultak el meg feljebb 27.5/29 inchre. Szerintem 20 inch ala nem érdemes menni katyus utak eseten, ha meg eleve MTB helyettesítésére lenne a cel es osszecsukhatosag, akkor meg 20 inchesbol is alig marad "jo" választás. Talán a Fiido M1 (Pro), ami nem csak fully, de fatbike is. Osszecsukhatosbol talán ez a maximum, de meg az is kompromisszumos. Ráadásul minél kisebb a kerek, annal kisebb a ragozási útja a teleszkópoknak.
Egy MTB rendes dupla haromszoges vázának szilardsagat meg ez se hozza. Par napja volt is egy hír arról, hogy kettétört egy olyan osszecsukhatos bringa a hajtási ponttal, ahol se elől, se hátul nem volt háromszög a vázszerkezetben. (talán az is Fiido volt, de mar első blikkre sem igazan jo stabil konstrukció)
Azt az M1-et se ajánlom, mivel nekem D4S van, de az legalább specifikáció es kinézetű alapján alkalmas lehet off-road használatra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Szilágyi84
senior tag
válasz Somatom #5052 üzenetére
Köszi ,de a roller kilőve mivel pont azokról térnék vissza bringára. 500 W E-Twow kezdés után egy jóval komolyabb erősebb nagyobb Kaabo Mantis volt kb 2 ezer km ami után jött a döntés, hogy ez a más fajta élmény amire nekem szükségem lenne néha tekergetni párommal kisebb és néha akár nagyobb távokat pl Velencei tó körbe.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Somatom #5054 üzenetére
Az alacsony nyomásra fujt fat bike kerek minimalisan kompenzalja a kisebb kerekméretet es kisebb/gyengebb teleszkópokat, de az is erősen kompromisszumos.
Ha kell a terep es az osszecsukhatosag, akkor M1 szeru bicikliben kell gondolkozni, de el kell fogadni, hogy annak is vannak korlátai, ahogy az XC-re épített bicikliknek is. Eleve más a kormány/ules kar/test geometriája, a súlypont máshová esik. MTB eseten ha satura fékezek a suly/lendulet a talajba irányul az első kereken keresztül. Ilyen kis kerek összecsukható biciklikkel meg inkább orra all, vagy at is esik a user az első kereken bringástul.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #5231 üzenetére
Így így. Választanám én a 6000 eurós vasat kompromisszum nélkül, de a fele is sok futárkodni, eseti csapatással ha jut idő a hobbira is.
Én lemaradtam a 26"-nál. Jelenleg a 150 mm elégnek bizonyul. Úgy hallottam régen elég kevesebb rúgoút is a 29er alá. Elég lehet 120 mm nekem arra, amire kisebb kerékkel a 150?
Max méteres drop, kezdő tabletop, stb. Piros trail még nem biztonságos nekem, feketét valószínűleg soha nem látna a gép. Öreg vagyok már felfejlődni odáig a munkából való kiesés veszélye mellett.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #5233 üzenetére
Valóban nem, de virsli gumi nem lesz. Meg merev váz sem. Az átlag hintalovak meg lassúak, mint ami nekem is van. Szóval így lesz ebből e-bike. Inkább szívatom magam a lakatokkal ha muszáj. Láttunk már Stumpjumper-t cuki kis pálcás sárvédővel és kosárral is anno. Ha vkinek ez kell, miért ne?
Neked 29er van? Elég a 120? 26"-on nekem az olyan XC kategóriának tűnt régen. Ami ennél is rövidebb, az meg még városban is necces.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #5235 üzenetére
Ne MO-ból indulj ki! Az egész bringa ára visszajön max fél év alatt. Gumit meg azt rak rá az ember, amit akar. Lehet kap majd egy semi-slick köpenyt, mint pl. a Maxxis Wormdrive. Ez nekem régen meglepően elgurult mindenhol terepen és kellemes volt aszfalton is. Nemtom létezik-e még ez a típus, de vmi hasonlóval kiegyeznék Boost szélességben.
Annyi kérdésem lenne még, hogy a külső vs alsócsőbe integrált akkumulátornál a töltés az jellmezően előbbinél kivett akkuval, utóbbinál csak bringában megodható?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #5238 üzenetére
Az úgy oké, akkor míg tekerek a másik akku rajta lehet a töltőn. Az akku maga milyen nehéz? Kivett akkuval belefér a bringa a Thule tetőcsomagtartó 20 kilós specifikációjába? Általában olyan 24 kilókat szoktam látni a bringákon. Van az akku 4 kg?
Néztem a hekkelést, nagyon egyszerű átverni a sebességszenzort - akár roncsolás és nyom nélkül ha a pedálfordulatra fordítod át a kerék helyett.
Gondolom a fordulatszenzor nem játszik szerepet a motor működésében, csupán egy limitáló funkciót lát el. Felteszem a pedál hajtásából tud mindent a logikája, nem?2.80-as gumiból Schwalbe-nak nincs Tubeless-e?
Nem elterjedt a tubeless ekkora szélességben?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Somatom #5243 üzenetére
Ohh, ebből nem csinálok ügyet. Mekkora esélye van, hogy a rendőr, aki jön velem szembe MTB-zik és keni-vágja a bringákat? Én se tudtam erről még két napja.
Ha meg azt látja, hogy 25 helyett megyek harmincat, akkor azt mondom kemény voltam. Ezt is max akkor veszik észre ha épp mögöttem jönnek kocsival. Sík terepen a sima hintalovammal is tudok menni annyit pár percig. Még 40-et is sprintelve.[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
-
kovacs65
senior tag
válasz Somatom #5358 üzenetére
THX a hozzászólást!
Nem hegyi terepre, aszfalt, kisebb dombos erdős terep (Szabolcs megye, bőven homokkal is).
Így 60 körül csak kicsit akarok már durvulni vele.
Inkább a nagyobb hatótáv miatt 20 Ah körüli akkuval, 750-1000 W teljesítménnyel. 20" esetleg 26-os kerkekkel.
A megbízhatóság érdekelne, nem szeretném 60 km után kukázni.[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
Buckey
senior tag
válasz Somatom #5409 üzenetére
Értem.
Én is csak azért néztem a NEUZER Arezzo-t, mert 95Nm-es a nyomatéka. De, az eladó szerint, azt nem bírná sokáig a hajtáslánc.
Utána ajánlotta a DEMA Terram 5-öt, hogy az is felvisz oda, ahova szeretném. Az 50Nm nekem valahogy kevésnek tűnik, de nem értek (még) hozzá.
Ezért is értetlenkedek itt. -
Warzoz
senior tag
válasz Somatom #5431 üzenetére
Köszönöm! Igyekeztem, bár a kábelekkel bajlódtam eleget. Hétfőn nekikezdek a másik bringának, majd arról is rakok képeket. Aztán később persze leírom a tapasztalatokat is.
Đusty Innen rendeltem. Az akkori aktuális dollár árfolyamon (amin a bankom váltott) volt 152862Ft a motor, 64488Ft az akkupakk. Szállítási díj, egyéb költség nem volt. 7 munkanap alatt itt volt németországból. Ennél olcsóbban nem találtam máshol, bár számlát nem kaptam, így gondolom a gari is felejtős (remélem nem is lesz rá szükség).
-
trialboj
őstag
válasz Somatom #5615 üzenetére
Ez amúgy rég óta érdekel, az elektromos roller minek minősül? Lazán mennek 30 felett a nem bérelhető verziók, pedig az egy sokkal instabilabb konstrukció. Kilátásban sincs olya tervezet hogy 25 fölött is lehessen ebikot venni ha van B-s jogsid?
Még runner írta hogy a motorok hamarabb halnak ha kiütöd belőle a limitet, de amcsiba eleve 31 a limit, akkor az ő motorjaikkal mi van?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #5631 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy milyen áttétel kell, hogy 60-nál még rásegítésnek
lehessen csúfolni, és érdemben számítson az emberi hajtás. Ha meg
nem szól már bele, oda biztos nem elég 500W... Bizony ára van...Szimulátor szerint kb. 1800W folyamatos kell ekkora tempóhoz. Az egy
dolog, hogy negyed óra alatt vége az akkunak (~15 km), másik, hogy az
se mindegy, hogy egy 500W motor ennyit NEM visel el folyamatosan.
Minden motor túlhajtható rövid ideig, amíg le nem olvad valami...Bocsánat, én néztem be: az 1800W veszteségek nélkül értendő! Szóval
a motor beránthat ilyenkor akár 2500W-ot, így 4 perc alatt szénné ég.Ui: természetesen van motor, ami simán le tud adni ilyen teljesítményt,
csak ami eleve nem arra volt méretezve, attól nem lehet csodát várni...
(Nem igazán tudok elképzelni olyan "speed boxot" ami ilyenre képes.
Kiütni a 25 km/h limitet azt igen. De hogy mellé húzza a vezérlőáramot
ill. rakjon bele nagyobb feszültségű akkut. Mese habbal az a 60 km/h.) -
trialboj
őstag
válasz Somatom #5663 üzenetére
Jövő tavaszig, csak elkezd helyre állni a bringás világ is, már nem akar mindenki biciklit venni. Eleve nem is lesz annyi felesleges pénze a népnek mint 2020/21ben, ha odavernek a gázárral.
De egyelőre egész távolinak tűnik, mert lassan akár milyen tágra nyitom a pénztárcám nem találok olyat gépet ami minden szempontból megfelel. Mert ha 1.5 helyett 2.5-ért vennék bringát, akkor az elvárások is nőnek, és olyan ügyesen vann összeállítva a felszereltség, hogy valami komoly hátrány mindenképpen legyen az első 2-3 felszereltségű modellben.
Pl én a sram váltást és fékrendszert hitványnak tartom, de egy olcsób bringán bevállalnám, kb 300k-ért lecserélhető shimanora, de egy drága gépnél nem szeretnék még ezzel is szívni. Nem értem miért nem árulja minden gyártó ilyen és olyan felszereltséggel.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #5675 üzenetére
De itt más az EU-ban a szabályozás. Ehhez kell alkalmazkodnia a gyártóknak. Egyébkén Amerikában is csak 32km/h a legális, amit pl hirdetnek az korlátlan, tehát 32 felett is segít, mint általában minden tuning ezt teszi. A garancia szerintem az amcsiknál is ugrik, ha kiütöd a 32-es korlátot. A garivesztés azért van, mert olyan beavatkozás kell a tuninghoz ami műszaki problémákat okozhat. A gyártó által nem támogatott chip bekötése, a szintén nem támogatott szoftverrel mókolás, mind problémákat generálhat. Az akku is jobban pusztul ha folyamatosan extra gyorsan meríted a tuning miatt. Szerintem érthető ha erre nincs gari.
Van ami tényleg gusztustalan a kerékpáriparban, de az pont nem ez, hanen inkább az, hogy szerintem nagyon gyorsan engedik el a termékek támogatottságát, alkatrész ellátottságát. 5-6 év után már nehéz alkatrészeket szerezni drága telókhoz, vázakhoz stb. De van amikor már hamarabb is gond van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #5677 üzenetére
Én értem, de ha rácsatlakozol a rendszerre egy nem gyári szoftverrel, arra hogyan vállaljanak garanciát? Sajnos ezt vállalni kell, ha belenyúlsz, ugrik a gari. Ettől függetlenül én is jobban örülnék ha alapból 32km/h lenne minden pedelec.
varsam: Picit hosszú a láncvilla, nekem a Reign szimpatikusabb: [link]
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #5697 üzenetére
Igen így van ez legaláis mivel gyári szoftver, nálam teljesen testre is van szabva mint a 6 rendelkezésre álló profil a saját igényeimnek és tapasztalataimnak megfelelően.
Viszont a régió váltás már nem legális és a gyári szoftverrel az se lehetséges.
Biztosan nekem szántad ezt a postot? -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #5701 üzenetére
Ja értem.
Igen azokat is állítottam és szűkebbre vettem a különbséget az egyes profilok között. Mindezek mellett a trail mód (az 1-es profil gyártói beállításából picit visszavettem) annyira jól működik, hogy nincs igazán ingerem mást használni, mert ha nagyon kell az erő egy egy meredek részen, akkor az is beletol annyit pluszba mint a boost, csak nekem is több erőt kell hozzá adnom.
Játszottam a módokkal egyi jó ideig. Boostnál a jelleg görbében azt érzem, hogy annak beállításától függően kisebb pedálerő kell a max rásegítés eléréséhez, utána pedig már csak én tudok pluszt beletenni. Trail-ben meg a saját erőmhöz viszonyítva egyenletesebben és később éri el a motor a határát, amikor én is többet dolgozom, de azzal se kell megszakadnom, hogy kiadja a maxot. Eddigi tapasztalatom alapján a boost akkor jó, amikor van egy meredek aszfalt mászás, amin minél hamarabb akarok túlesni és minél több erőt szeretnék megtakarítani a lejtőre, míg síkra érve nem vesz vissza a rásegítésből, mint a trail.
Eco meg tényleg hatótáv növelésre hasznos, cserébe viszont az igazi ebike sebesség elvész.
Rásegítés beállításokban egyébként kíváncsi vagyok neked, vagy bárkinek milyen tapasztalata van, mi vált be, milyen az ízlése! -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #5718 üzenetére
Neked is shimano rendszeres bringád van?
Amikor új volt a cucc és még szoktam az egészet, akkor két dolog volt furcsa, az egyik a boost túlzott vehemenciája, egyszerűen nem tudtam olyan óvatosan tekerni, hogy ne jőnön a pedálfordulat, a másik meg a felfelé technikás részeknél az erő adagolása. Analógról váltva az első pedál mozdulataim mindig túl erősek voltak az analóg megindítása miatt, ezért mindig elkapartam. Ezt úgy kompenzáltam, hogy a profilokban a motor reakció idejét a max 5-ös értékről levettem 4-esre, hogy a tekerésem erejét kicsit simítsa és némileg lassabba fusson fel a motor teljesítménye. Nekem ez érzetre is természetesebb volt.
A következő pedig az volt, hogy a boost mód rásegítés intenzitását levettem 10-ről 9-re, majd a trail rásegítésében a 6-os szint lett az amit jól tudok adagolni.
Közben második profil sorra beállítottam alternatív megoldásokat, amiket menet közben tudtam tesztelni, minidg csak 1 paraméter hatását figyelve.
Idővel ahogy tanultam kezelni a gépet a motor reakció időt visszatettem 5-ösre, de úgy vettem észre, hogy ez is némileg hatással van az akksi időre, így már a két profil sort célzottan állítottam be. Az 1-esben van az terepen preferált beállítás sorom, ahol a 3 rásegítési mód között az intenzitás különbséget 3 fokozatonként állítottam be, míg a 2-es profilba a lépésköz szintén 3, de ott megtartottam a reakció időben a 4-es szintet és a rásegítés minden módban talán 1 értékkel alacsonyabb mint a fő profilban. A nyomatékot minden módban a beállítható legnagyobbon tartom, ami eco-ban talán 70Nm, de ugye ne feledjük az igazi korlátokat a wattok és az adott módhoz hozzárendelt rágesítési mérték jelentik nem a nyomaték. -
Vesa
veterán
válasz Somatom #5754 üzenetére
Köszönöm, akkor azt elvetettem!
Középmotoros átalakítószettből létezik nyomatékszenzoros ami ajánlható?
Egy analóg össztelós MTB-t -ami nekem megfelel- tudok venni olyan 700-900k között, akkor gondolom jobban megéri ehhez venni valami elektromos átalakítót és így kijövök 1,5M-ből.Esetleg használt? Találtam pl. egy ilyet, de lövésem nincs róla, hogy érdemes-e megvenni? Kb. 4 éves modell, nyomatékszenzoros, Yamaha motor, ennyit tudok róla. Persze fene tudja, mennyire lett széthajtva és milyen az akkuja, + az ilyen jófogásos dolgoknál tartok attól is, hogy esetleg lopott.
A tudomány a valóság költészete!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Komplett házimozi szett projektorral DALI, DENON, PROSON
- -46% DOBOZOS Dell XPS 9520: i7 12700H (14mag/20szál),16GB DDR5,1TB SSD,RTX 3050Ti,100% sRGB, 544nit
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest