- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Android szakmai topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TTomax
nagyúr
Ohh de kamuk ezek a képek,ugye ez nem AMD slide???Egyébként is hatalmas fail FFXet meg RISt állóképen demozni... mókuspor szaga van...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
Duck663
őstag
Abu, ha ez nem egy GCN-RDNA hibrid, és a Navi 20 után sem változik a dizájn, akkor borzasztóan rossz munkát végeztek. Ők már 7nm-en vannak. 7+ 5nm nem fog akkora ugrást jelenteni. A teljesítmény fogyasztás mutatókban továbbra sem lesznek komolyan versenyképesek.
Ha kicsit elkezdünk számolgatni, kiindulva abból, hogy mennyi teljesítménypluszt ígérnek (várjuk a teszteket), melyik egység hogyan változott (igaz nem biztos, hogy valós diák alapján, az előadáson nem mutogatták őket), akkor a CU-k teljesítménye alig 1%-ot növekedett. (Compute tesztek ezt alá is tudják majd támasztani, mert abban a GCN-s is erős volt, nem volt gond a kihasználásukkal sem.) Azaz a CU-k tulajdonképpen közel változatlanok!!! lehetnek, csak a szervezésük, vezérlésük lett más, és a teljes teljesítménytöbblet innen származik. Ha pedig ez igaz, akkor a GCN-ben évek óta óriási teljesítménypluszt hagytak a semmibe veszni, ami igencsak szégyenletes a GPU-s részleg részéről. De az is lehet, és ez a hibrid feltevést igazolná, hogy a konzolok visszafelé való kompatibilitása miatt tartották meg a CU-kat, mert csak így tudták garantálni a visszafelé kompatibilitást, úgy, hogy a futtatott játékok ne veszítsenek a teljesítményükből, és ennek még értelme is lenne, illetve elfogadható indok is lenne.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Raymond
félisten
Latod megint jobb lett volna ha csandben maradsz mert erre a hozzaszolasa is majd szepen vissza lehet linkelni mint sok masikra.
Az a nagy helyzet hogy ha valaki csak kicsit is foglalkozott mar grafikaval es kepfeldolgozassal az hajnal haromkor fel szemmel felismeri a tipikus gaussian blur kinezetet - azt amit ott a kepen is lathatsz. Csak azert neztem meg hogy lassam milyen erosseget hasznaltak. Az is vilagosan latszik hogy nem az eletlen kep lett elesitve hanem az eles maszatolva amit kapcsolgatsz koztuk. Teljesen mashogy nez ki az amikor sharpening van valamire rahuzva, de egyebkent is egyertelmuen az eles kep szelei mosodnak el kifele meg ha nem is tudnad mit keress egy kepen sharpening gyanant.
Nem kell ehhez semmi forraskod se speci szuper fotobolt legujabb verzioja. Latni akarod "ingyen" hogy hogyan csinaltak?:
- Toltsd le es telepitsd ezt: Paint.NET
- Nyisd meg ezt a kepet: [link]
- Csinalj egy duplikalt layer-t CTRL+SHIFT+D
- Csinalj egy uj layer-t CTRL+SHIFT+N
- Rakd be ezt a kepet az ures layer-be: [link]
- Balra lent kapcsold ki az uj (legfelso) layer-t
- Aktivald a kozepso layer-t
- Menu -> Effects -> Blur -> Gaussian Blur
- Allitsd be 4-nek a Radius-t es OK
- Kapcsolgasd ki be a legfelso layer-tVoila - az egyetlen difi a ketto kozott az a letoltott kepen van kis jpg artifacting mert az ugy lett lementve a te elmosott keped pedig meg "szuz".
A "pereld be oket" es hasonlo marhasagokat meg hagy mert csak egeted magad.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"...konkrét bizonyítékot tudsz-e rá hozni, hogy ők ezt így csinálták? Gondolok itt valami kiszivárgott beszélgetésre, stb."
Egyebkent minden rendben?
"Ez lenne igazából a lényeg, nem egy kósza elmélet arról, amiből soha semmit nem láttál.."
Bizonyitek nelkul? Kosza elmelet? Ember...
"De persze én égetem magam"
Igen, egeted. Meg mindig es ugy nez ki nem is veszed eszre.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mar parszor elmagyaraztam csak nem akarod megerteni. Megcsinaltad amit a 203-ban irtam? Csak mert ahogy mar modtam akkor kell megcsinalnod ha tenyleg annyira nem ertesz hozza hogy a Gaussian Blur mintat/kinezetet nem ismerted fel a kepbol amit linkeltel pedig ez az egyik legfelismerhetobb minta ha mar legalabb par kepet dolgoztal fel valaha is. Az is vilagos hogy a ket kep kozul amit linkeltel az elmosott keletkezett az elesbol, ez is vilagosan latszik abbol hogy alakulnak a kontrasztos szelek. Ha mondjuk az aki keszitette a 4x helyett csak 2x-et hasznalt volna akkor meg talan lehetne vitatkozni is, de nem, tulzasba kellett vinni.
Bonusz:
Ha az AMD oldalan lathato interaktiv kepet veszed ([link]) akkor 6x kell hogy ugyanolyanra valtoztasd az eles kepet mint amit ok FidelityFX OFF-al jelolnek. Miert? Mert +50% a kepmeret 1260 -> 1890 pixel szeles. Ha lenne egy erdeti kep amit elesitettek volna ahogy irjak es abbol csinalnak utanna tobb meretet hogy tob helyen felhasznalhassak akkor ez nem igy lenne mert atmeretezes kozben valtozott volna a kep. Viszont ugy ahogy ok cinaltak hogy van egy alap eles kep es arra radobnak Gaussian Blur-t egy Adjustment Layer-el es kulonbozo meretekben exportaljak akkor pont az tortenik amit irtam es a ket kulonbozo meretu kepen latsz
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
paprobert
senior tag
Én gyakorlati szempontból közelíteném meg a promóképeket.
A tájkép rendben van, viszont az eredeti arc egyértelműen engine szintű depth of field effektet használ, szándékosan. A javított képen mintha arról lenne szó, hogy a DoF effekt kontextusnak megfelelően, helyesen van kalibrálva a FidelityFX-szel.
Ez eléggé ízlés kérdése, de tény hogy élesebb. Az viszont kérdés, hogy az eredeti koncepció direkt volt-e úgy, vagy csak hanyagságról van szó.
Szerintem mindenre ható DoF + hanyagság vs. adaptív DoF és utánállítás esete áll fenn. A FFX tudása az adaptív bokeh effekt annál a képnél.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
titán
Papíron biztos kíváló kígyóolaj, de használatban, érzésben (az én emberi, béna érzékeimmel) semmi extrát nem hozott az RTSS-hez képest. Szépen csökkenti a fogyasztást, illeszt freesyncre, pont úgy, mint az RTSS. És az RTSS még input lagot sem okoz a szabadon futáshoz képest, ahogy valószínűleg a Chill sem. A pacing meg olyan mértékű eltérés, amit (az én emberi, béna érzékeimmel) sosem éreztem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Aha tehát akkor ez semmi más, mint egy Reshade kiegészítés, jól gondoltam.
Mondjuk akkor így elég gyomorforgató, hogy úgy reklámozzák, mintha ők valami új fasza dolgot találtak volna fel.
2011-ben is már integráltak ilyet (Sharpening) játékmotorba DX9 alatt, szóval most felhoznak egy kb. 10 éves dolgot és újnak próbálják eladni, szép.Figyelembe véve továbbáé, hogy a Reshade az API támogatás miatt a játékok kb. 98-99%-át le tudja fedni, illetve jóval látványosabb eredményt ad, mint az AMD "sajátja", számomra semmilyen értéket nem képvisel ez a RIS.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Gyuri27
félisten
Ott van a bankszámládon. Mert Te direkt nem látod azt amit a koma minden amd-s hír alatt. Legyen az vga, alaplap, proci bármi. Le vagy fizetve ennyi.
Ez a jóember meg minden amd-s hír alatt osztja az eszet évekre visszamenőleg. Persze ettől még mindenben IS neki van igaza.Amd - Radeon - Ryzen
-
nagyúr
Hadd segítsek áthidalni a kommunikációs szakadékot Amit Raymond bemutatott, azt a joggyakorlatban közvetett bizonyítéknak hívják. Miután ilyen alapján szívbaj nélkül kiosztanak 10-20 éves börtönbüntetéseket is, legszerényebb véleményem szerint egy imaging vitában is elfogadhatónak kellene lennie...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Raymond
félisten
Ezt irtad:
"Közben jöttek képek arról, hogy mit tud rekonstruálni ... a FidelityFX."
Es ket kepet raktal be: "FidelityFX (natív) OFF" es "FidelityFX (natív) ON"
Akkor meg egyszer:
1) mit is reprezental az OFF kep?
2) ha nem azt amibol a FFX rekonstrual hogy olyan legyen mint az ON akkor miert azt irtad? mert akkor nem rekonstrual semmit. Foleg nem az OFF-os kepbol mert az egyelore a lehetetlen kategoriaba tartozik.Az AMD oldalan egyebkent nem irjak hogy rekonstrualna barmit is, ezt irjak:
"FidelityFX is a collection of high-quality post-process effects that automatically collapse multiple effects into fewer shader passes to reduce overhead and free up your GPU for the visceral experience you demand."
A RIS-es kepeknek tobbe ertelme van es eppen ezert abba nem is kotottem bele. Az klasszikus sharpening.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az ON kep az egy kepkocka a scene-bol (nem a konkret videobol mert ott nincs meg ugyanez a framing) ahol a arc fokuszban van. Az OFF kep pedig ennek az elmosasa. Semmi tobb. A Unity-ben realtime-ban akkor van hasonloan (nem ugyanugy) elmosodva amikor meg nincs fokuszban a karakter, de itt nem ez az eset. Egyszeruen elmostak egy eles kepet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Duck663
őstag
Hogy nem tudtok leszakadni már erről az élesítésről. Jönnek majd a VGA-k, jönnek majd a driverek és lehet tesztelni, saját összehasonlító képet készíteni, és el lehet dönteni, hogy mit ér az eljárás. Ha a mostani sokszor mocskosul mosottas megjelenítésen, ilyen erőforrásigény mellett érzékelhető javulást eredményez, akkor nagyon is örülni kell neki. Hogy jobb-e, mint az DLSS, teljesen már eljárás, nem biztos, hogy hasonlítgatni is kellene, az viszont egészen biztos, hogy olcsóbb.
Más, Chill. Abu, oké, ez egy parancslistában turkáló eljárás. Kérdés? Miért nem csinálják meg úgy, hogy az egész full hardveres legyen? Kiegészítve másodlagos/harmadlagos listákkal, amelyeket aztán a GPU pillanatnyi üresjárataiban asszinkron végrehajtással feldolgozhat. Ezzel megmarad a Chill által nyújtott előny és egyenletesség, plusz, a későbbi képkockákhoz való feladatfeldolgozással kimaxolt a GPU terheltsége is és kimaxolt a teljesítmény is. Vezérlésben meg be lehet állítani, hogy mit akarunk max teljesítményt, vagy energiahatékonyságot.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Raymond
félisten
"Az On és az Off között csak az InfinityFX jelenléte a különbség, legalábbis ők ezt mondták."
Es ezt volt mar a legelso valaszomban is - az hogy ezt el is hiszed az igazan szomoru.
"Az mindegy, hogy nincs meg a képkocka a videóban, mert a jelenet megvan a Unity-nek"
Termesztesen. Vagy az AMD-nek. De nem is irtam hogy a videobol lenne, pont azt irtam hogy nem onnan van.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Duck663
őstag
Őszintén szólva egyikről sem vagyok meggyőződve.
Értem én, hogy alacsony késleltetés, de így ha a Chill miatt nem jön az aktuális képkockára vonatkozó feladat, vagy nem jön elég feladat, és nem kezd el dolgozni a következőn, akkor üresjárat keletkezik, azaz némi teljesítménykieséssel kell számolni.
Amit leírtam, az nem veszélyezteti a késleltetést, elvégre az aktuális képkocka prioritást élvez, csak a keletkező üresjáratokat használják ki. Ezáltal felgyorsítva a feldolgozást, összességében pedig megmarad az alacsony késleltetés, miközben még a teljesítmény is nő, illetve ha be van állítva egy Chill tartomány, akkor a gyorsabb végrehajtás miatt, visszább vehető az órajel, azaz, csökkenthető a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Raymond
félisten
"Én addig nem állítok semmit"
Ezzel ellentetben eleg sok mindent allitottal eddig. Azt amit itt a #447-ben irtam tobbszor is. Eleve ezzel kezdted aztan kotod az ebet a karohoz pedig egyertelmuen marhasag az egesz.
Olyan melyre sulyedtel hogy egyszeru Gaussian Blur-t nem akarsz felismerni, elmeletileg Unity-ban dolgozol is es megis allitod hogy FFX nelkul olyan elmosott lenne a kep. Ezek egyszeru dolgok, nem kell hozza semmi hozzaferes a projekthez, nem kell a 2019.3-as verzio sem stb. Erdekes hogy most azt mondod "amíg ezt magam nem látom", az elobb meg azt modntad lattad es hogy el is magyaraztak mi tortenik es hogy a diakon is megvan. Akkor most mi is a helyzet?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...