- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iOS alkalmazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
veterán
válasz Real_Necro #28500 üzenetére
Szerintem a benzin/dízel dolgot abszolút jól látod. 2 liternél nagyobb különbséget nem lehet kihozni azonos típus/vezetési stílus mellett szerintem. Ki kell számolni, hogy mennyi idő alatt hozza be a felárat, sok év lesz. Addig meg zsebedben van az a pénz, forgathatod, másra költheted.
Jelentős különbség amúgy nincs az árak között, néhány Ft az eltérés, és nagyjából egyszerre is lifteznek.Évi 30e feletti futásteljesítmény esetén éri meg a dízel, vagy ha van "alternatív forrás" normális minőségű üzemanyag beszerzésére. De ez utóbbi is egyre nehezebb, mert az új dízelek veszett kényesek a gázolaj minőségére.
-
TayRol
nagyúr
másik g astrát nem szeretnék, motorikusan sincs feljebb lépési lehetőség. octavia nekem is kedvencem, de drága.
Real_Necro: 10 évig biztosan nem húzza már. értem az érveket, de sajnos nem mindig racionális az autó választás. dízel közelebb áll a stílusomhoz, általában hosszabb távon járunk, de ugye drágább javítani. főleg az idősebbek nem annyira érik meg, pont nálam fog minden tönkremenni.
-
cOxeR
Ármester
A gumival úgy vagyok, hogy az legyen jó... és legyen a kocsira feltehető legszélesebb... azon nem nagyon szeretek spórolni... 3 év alatt elnyaltam azt amivel vettem, és 2 teljes szett nyárit... és 1 télit.
Most kell rá vennem 4 db télit, tavasszal, meg két nyárit előre, de jobb lenne ott is mindet cserélni.
Igaz, pont a 15" méret ami még árbarát...Lehet találni, 1,5 körül, de ha dieselt veszel, akkor tutira kell félretenni turbóra pl pénzt... vagy jobban jársz ha megveszed és egyből kihajigálod... ergo, 3-400-at rá kell költeni a megvásárolt kocsira alapból, és már szaladsz is a 2M-es ár közelébe.
-
Real_Necro
veterán
válasz TayRol #28502 üzenetére
Kollégámnak huszonéves F Astra-ja van. Azon kívül, hogy a szenzorok mennek mostanában tönkre benne, még mindig teljesen jól megy.
Én meg tavasszal beküldöm faterékhoz szervízbe a G-t, aztán kikalapálják a hátulját, felpolírozzák a fényszórókat, meg átnézetem az elektromos bekötéseket. kb 107ekm van benne, 54ekm-el vettem 2008 januárjában, szóval abszolút nem megyünk sokat vele, cég a bkv bérletet fizeti mindkettőnknek.
Klímát viszont utólag szereltünk bele egy bontott Astra-ból.Coxer:
Nyárit én is év elején vettem, az előző már betonkemény volt, maradtam a márkánál és ellőttem majdnem egy 100-ast a négy Michelin-re. Most már fent vannak a télik, mert karácsonyig nem megyünk ősökhöz, de úgy fest jövő télre vehetek télit is.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz TayRol #28505 üzenetére
Nézegetni mindent szabad
Viccen kívül, valami ilyesmi nekem is nagyon bejövős lenne. Nem tudom az 1,8-as mennyit eszik, de talán ez a motor még mindig megnyugatóbb mint a kis 1,4-es turbós.
HAver ezt a fajta 308-ast vette, nem kicsi ez sem, és 2011-esek menne 2 milla környékén... Csak csúnya
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
-
aleister
veterán
Ennyire ódzkodtok az LPG-től, hogy csak a benzin-dízel összehasonlítás merül fel?
Én maximálisan meg voltam elégedve a gázos megoldással. Tán annyi, hogy nem átalakított kocsiban kell gondolkozni, hanem ami így kerül gyártó által forgalomba.Minimálisan lesz teljesítményesés, de én már kinőttem a hülyegyerek-padlógáz korszakból. Az viszont nem mindegy, hogy 410 egy littyó benya, vagy 260 ugyanennyi LPG.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
TayRol
nagyúr
válasz Real_Necro #28506 üzenetére
enyémbe 200+ ezer km van.
cOxeR: köszi.
t_a_m_a_s: én is 1.8-2.0 körülieket keresek, ha benzinesről van szó. de ugye ez nagy turbós fsi, biztos szét is hullik.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Real_Necro #28506 üzenetére
Itt nem ez a gond, hanem hogy kell a nagyobb és biztonságosabb kocsi, ahol már a régi vasak lekerülnek a listáról, viszont a szervizelési költség ugrik a többszörösére.
Én most ebbe ugranék bele, ha annyira váltani szeretnék, de még nem hajt a tatár.
Mondjuk Rolandnak ez kicsi...
[link][ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
tegyük fel, hogy van pénz a szervizre - ésszerű kereteken belül (tehát nem 2 havonta hengerfej fejújítás és tsai). mert keresünk annyit
szerk: pöpec, de nem kombi és nincs tempomat.
na, nem akarom a topicot rossz irányba terelni, szóval nem fosom ezzel kapcsolatban tovább a szót, ha valakinek van valami ötlete, tippje, szívesen veszem. és köszi az eddigieket is!
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz TayRol #28505 üzenetére
szerintem a tfsi-vel csak az a baj, hogy már ezekben is benne van ugyanaz a sok szar, ami miatt a használt dízel cinkes lehet: turbó, befecskendező, kettős tömegű lendkerék... Cserébe sokat fogyasztanak. Szóval ezeket is alaposan körbe kell járni.
(#28511) cOxeR
haveromnak ilyen cégese van. Ez nem épp a legkifinomultabb szerkezet az 5 gangos váltóval. Ugyanez a motor van nekünk Mondeoba 6 gangossal, sokkal kulturáltabban lehet járni vele.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Ear001
addikt
válasz Real_Necro #28500 üzenetére
Te gondolod rosszul. A dízel és a benzines között olyan 2 liter alatti kategóriában és modenr euro 5-6-os motorokat nézve az a különbség, hogy a gázolajosban van nyomaték, a benzinesben meg nincs. Én szeretem kis fordulaton használni a motorot, ezért is van dízelünk. Ezek a modern .9-es. 1.0-ás háromhengeres motorocskák valami rettenetesek, komolyan ott tartunk már megint, hogy az érdi emelkedőn kettőt vissza kell váltani és kikapcsolni a klímát, hogy tartsuk a 130-at amit a lejtőn elértünk - és sajnos nagyon sok nagyobb benzines is ilyen érzetet ad. Csak pörög, pörög, de sehol sem tol. És ez azt hiszem majd az élettartamukra is rossz hatással lesz.
Nekem volt annó egy 1997-es .
Ez az egyik olyan modell, ami beágyazta a Toyotát az amerikai vásárlási és a globális megbízhatósági listák élére. Ebben egy 3 literes V6-os motor volt 4 fokozatú automata váltóval. Kicsit röhejes volt, hogy 3 literből valami 160 lóerőt hoztak ki az európai változatban, bár ahány forrás, annyi félét mond, viszont 320Nm nyomatékot! Ez azt jelentette, hogy 2300 fölé a motor csak 140-felett forgott, és az egyszerű 4 fokozatú automatával is minden helyzetben jó volt az a nagy tepsi. Persze hogy örök élet meg egy nap volt a motor meg a váltó élettartama, mert nagyon messze volt a határaitól mind a kettő normál használatban.
Ugyan ez a konzervatív mérnöki megközelítés van a Priusban is. A hibrid rész akkumulátorai elképesztő futásteljesítményt bírnak, mert a mérnökök úgy lőtték be őket hogy 45 és 60% körüli töltöttségi állapotban vannak állandóan, amitől egy egyszerű ólom akku kapacitásmegtartó képessége elképesztően kitolódik. Nem is rendelnek belőle tartalék cellákat, csak ha balesetben sérült.
Ehhez képest nekem rém abszurd a modern német motorok egyik leggyakoribb hibája, a vezérmű lánc megnyúlása. Régen ugye az volt, hogy szíj nyúlhat, szakadhat, lánc soha. Most meg láncosról szíjasra tervez vissza a VW hogy megoldja a megbízhatósági problémákat.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
Én valami ilyesmivel szemezgetek, csak 2011-2012 évjárattal, annak már kicsit modernebb a belseje. Csillaggarázsba viszont nem akarok ilyet venni, majd ha tovább léptünk panelból családiba... Az viszont érdekes, hogy a kombi meg ferdehátú között literben ha jól tudom 20 liter különbség van. Oké, a kombi viszont plafonig pakolható, de nekem a ferdehátú tetszik, az is 68cm-el hosszabb mint a mostani Astram.
Szerk.: ja, tudom, megeszik vagy 10-11 litert, de nem izgat.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
cOxeR
Ármester
válasz Real_Necro #28519 üzenetére
No és mondejó, egy kategóriával feljebb, még magasabb szervizköltség.
-
TayRol
nagyúr
válasz Real_Necro #28519 üzenetére
én is ezt néztem, ilyen van a legjobb cimbimnek, 2.0 benzin ótómata. csak nem fér bele a másfeles keretbe. bár ha meg kell emelni, akkor ki tudja. a szervíz árakat legalább tudom, és van jó szaki is. ezért nézegetem nagyon a fordokat.
szerk: és is Zoli pártján vagyok, egy jó Focus elég nekem méretben. nagyobb a csomagtere, mint a G astrámnak.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz TayRol #28521 üzenetére
Automatától ódzkodom, legalábbis fater lebeszélne róla.Nekem nagyon bejönnek ezek a Mondeok annyira szépre vannak tervezve...
Azért észrevetted, hogy a másfeles keret ellenére már közel 2millás vagy az feletti járgányokat nézel?
Ear001:
Kétezrest nézegetek...Az 1,4-es Astra sokszor "szenved", mikor keresztül hajtok Rózsadombon, szóval ott kb kettesben fel az emelkedőn.
Szerk.:
No keresek valami reggelit, itthon vagyok betegszabin és kellene valamit pihenni is.
Bali:
Ha minden igaz ma vagy holnap este lesz páraelszívónk. Majd írok ha összejött.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
TayRol
nagyúr
válasz Real_Necro #28523 üzenetére
igen, de ezt már kiveséztük tamással.
most hozták meg a szárítógépet, este teszt, majd írok, hogy mik a hosszú távú tapasztalatok.
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz TayRol #28524 üzenetére
Esetleg ilyen bank által lefoglalt és árverezésre bocsátott járgányok? Néha ki lehet fogni. Ismerős házat vett így, igaz az licites.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
TayRol
nagyúr
válasz Real_Necro #28525 üzenetére
az nem játszik. általában licitre, és csomagra adják őket. illetve nem is értek annyira hozzá, kis magánszemély vagyok.
ellenben ezek a régi mondeók is tetszenek, csak a tdci-től már most fáj a fejem.
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz TayRol #28526 üzenetére
Külföld felé nem akarsz nyitni? Hihetetlen mértékben megnövekedne a lehetőségek száma. Persze ott is sok a leharcolt, tekert példány, de a nagy számok törvénye miatt több a jó is.
Ha már Mazda6, akkor Subaru Legacy vagy Toyota Avensis?96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Real_Necro
veterán
válasz TayRol #28526 üzenetére
Ilyen is van egy kollégának. Meglepő, miket tud belepakolni. Pl múltkor 3-as fém öltözőszekrény egyben befért, de szokott vele bútorokat is szállítani.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Ear001
addikt
válasz Real_Necro #28525 üzenetére
És a jobb példányok elkelnek kéz alatt, aztán a használtautó kereskedők viszik a második kőrt, ami marad az meg igazi bontószökevény szokott lenni...
-
Real_Necro
veterán
válasz t_a_m_a_s #28531 üzenetére
Ja, csak az első oldalon Audi, Bentley, BMW...
ok, abc szerint...
Ennek a Mercinek jó nagy segge van: [link]
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
rbalint88
addikt
válasz TayRol #28524 üzenetére
A 200Nm nyomatékhoz kelleni fog a dízel, ha nem akarsz nagy motort. Nem tudom, mennyit vagy hajlandó beletankolni, de egyre inkább hajlok afelé, hogy évi 20-22ezer km-re benzines, még ha többet is eszik, cserébe csuklóból viszi a kocsit.
Ami a tippem és korban nem fér bele, Passat B5.5 2001-2004 között gyártották, 1.9pdtdi-vel, 2.0 8V pdtdi-vel (136ló) és 2.8V6-tal meg merném venni (csak épp egy eladó kombi sincs belőle). A futóműve számít nyűgösnek, de amúgy eléggé megbízható szerkezet és hely az van benne. Meg tempomat és 6gang is. A pd-sek pályán 6-7 között elvannak, a V6 elkéri a maga 9-10 literét, viszont iszonyat kényelmes menni vele. 1.8T pályán 7-7,5 között elmegy, de városba gyenge, főleg automatával. Nekem a városi fogyasztásom 14literes volt, mert küzdött a motor a kasztnival. Összehasonlításképp a kézis, ámde összkerekes 12-13-ból megy el városban.Octaviához az 1.9pdtdin kívül nincs jó motor, az a nagy baj. A kis szívó benzinesek nagyon gyengék, de legalább sokat esznek hozzá, a turbós benzinesek és a 2.0 dízelek meg betegágyak.
Ahogy Ear001 is írta, ha a Priusban elférsz, akkor azt kell venni. Nem egy drivers car, ellenben kényelmes, csendes, keveset eszik és nem elromlós fajta, ha meg mégis, akkor sem horror javíttatni.
Fizik: Subaru sokat eszik, gyenge és drága a szervize. Cserébe megbízható és összkerekes.
-
.: JuSzT :.
addikt
-
Kleroo
veterán
1es fókád van?
Tayrol: Én az 1.9 dízel kombi octavia2-t nagyon tudom ajánlani. Az egesz kocsi egyetlen hibaja hogy nincs presztizse Egyebkent fullos minosegi beltere van,a kombi formaja szep, a motor kelloen eros es megbizhato. Tagas,jo minosegu,orbitalis csomagter. Pokolian jo csomag. Meg a hatso felfuggesztese is fuggetlen(golf5 alapok rulz) A kormany sincs agyonkonnyitve. Nem egy focus,de nem rossz vezetni. Egyedul a 6. Sebeseg hianyzik, de nem para,eleg hosszu az 5. Amire meg erdemes figyelni, hogy 2008 elotti legyen. (Reszecskeszuro miatt. Az nagyon nem kell )
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
cOxeR
Ármester
válasz Kleroo #28540 üzenetére
Igen, 1.4-es kis benzines. (elektromos ablak, elektromos/fűtött tükör, klíma, abs) egy kis +nyomaték és tempomaton kívül semmi nem hiányzik belőle, viszont megbízható.
Eddigi gondok: katalizátor, radiátor, rajta a ventik, önindító, cirka 110k-ba fájt összesen
Minden más a kopó dolgok.... 1 akku (lassan érik újra a csere), 1 szett féktárcsa elö (szintén lassan megettem), hátsó dob szabályozás, gyertyák, olaj, olaj, olaj, meg újra olaj... , gumi, gumi, gumi...[ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
válasz TayRol #28541 üzenetére
105lovas 1.9pdtdi, 2008 előtt,tehát részecskeszűrő nélkül. Ez egy régi konstrukció(nem is agyeldobos a liter/loero mutato,es klasszikusan nagy hangja is van), de nagyon sokat bír, nem a modern problémás dízelek sorábol van. Ha sikerül kifogni egy olyat ami nem lett összevissza tekerve, akkor nem lesz vele probléma. Es raadasul pofatlanul keveset eszik nagy tomege ellenere, a mostani felhybrid blue edition startsroppos agyonhypeolt kocsik esznek kb ennyit. Minden egyes aspektust alaposan korbejarva is szerintem egyertelmuen gyoz az octavia. Meg egy zarojeles tipp: legyen vilagos a beltere, nagyon nagyon jol all neki, max evente elhordod karpittisztitohoz ha a gyerkoc leette. de ez csepp a tengerben. Majd ha 2 tokeletes allapotu kozott kell valasztanod akkor a vilagosad vidd
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Kleroo
veterán
Yeehaa. Nekem is 1.gen van. Imádom Még mindig.
Nekem egyedul a rozsdasodo tipushibak kezdtek elojonni, pedig 2003as faceliftes :S De egyebkent kb semmi erdemleges problema.Alapvetoen azert kerdeztem, mert ha netan 2es, akkor abba konnyen be lehet applikalni tempomatot.
Hodor. Hodor? Hodooor!
Új hozzászólás Aktív témák
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy Matrox topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Synology NAS
- CPU léghűtés kibeszélő
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Bakelit, Vinyl lemezjatszó
- További aktív témák...
- iPhone 15 Pro 128GB FEHÉR TITÁN MAKULÁTLAN
- iPhone 14 128GB Lila Független Mint Az Új/1-3 hónap gar./Akku 92%/p3826
- minigép/ i5 6500T 35W/ Dell 3050 micro/ garancia/ ingyen foxpost
- Új Modell Apple Watch Ultra 2 49mm Black/2025.09.21 Apple Gar./p3825/
- Cisco SG200-50 smart switch - 48+2 portos Gigabites
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest