- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Így nézhet ki a tömzsi Xperia 1 VI
- Nem lesz idén Nothing Phone (3)
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
ph A gyártó a tajpeji rendezvényen egyebek mellett egy 520 Hz-es IPS és egy 4K@240 Hz/1080p@480 Hz-es OLED megoldást is közszemlére tett.
-
Nem lesz idén Nothing Phone (3)
ma És az AI tehet róla.
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Calogero
addikt
válasz bambano #6409 üzenetére
1.8 tonna az insigna. Ez még az én brutál nagy darab vasamhoz képest is sok, legalább 3 mázsával több üresen.
Ma ültem benne.
Élőben sokkal szebb... Hátulra magas emberek ne nagyon akarjanak ülni, meg a közép konzol miatt az első lábtér is kicsit szűkös. Sajnos az útviszonyok miatt nem engedték kipróbálniA kocsin elhelyezett fémlapon megnéztem a súlyát: 1540kg. (Cosmo felszereltég 1,6 Turbo (180LE))
-
TasiA
senior tag
-
fero02
veterán
válasz bambano #6534 üzenetére
Úgy érzem ez már csak terelés...
A régi gépekben az abs-nek szinte semmi köze nem volt a villanyhoz. Egy szál drót a jeladós részen, ill. egy relé, ami hidraulikus szelepet b@szogatja. Minimális a hiba lehetőség, ill a szgép részéről beavatkozás.
Az újaknak is ugyan az az elve, de fékkörönként, vagy akár kerekenként is be tud avatkozni. És gyorsabb reagálásúak, mint a régiek. Ennyi, nem több.És akkor h pontot tegyünk az i-re: én pl a menet stabilizátort és a hasonló sztem fölös dolgot nem szeretem.
Ha vmit rosszul írtam szóljatok, csöppnyi agyam szüleménye mindez.
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz bambano #6536 üzenetére
Nincs persze.
Viszont én az autót nem teszt páylán szoktam használni.
Csak egy példa: mész...kanyar...előtte tábla, h ácsi 80! Nincs az az isten, h azt Te a kocsiddal ne tudd bevenni (hacsak nincs vmi szélsőséges körülmény), de egészen biztos vagyok abban is, h azt a 80-as kanyart még 100-al, vagy 120-al is be tudod venni. Ide minek elektronika? Ha mégis kicsit elindulna a kocsi segge, akkor reflexből ellenkormányoznál. Ez is tuti. Aztán ha rutinos vagy, akkor tolsz egy padlót és jóeséllyel a front hajtásnak köszönhetően a kocsi saját magát kihúzza és egyenesbe jön, vagy lelépsz a gázről és lassítasz.
De aki egy ilyen kanyarba belemegy 150-160-al, az meg úgy is b@szhatja, mert el fog szállni, mint a győzelmi zászló.Közúton ésszel kell közlekedni, nem bohóckodni. Aki meg azt akar, az építsen magának egy pálya gépet (szvsz azokban is ki van minden herélve) és menjen zárt helyre őrültködni. Ennyi, leültem.
-
dokar
addikt
válasz bambano #6555 üzenetére
céges focusokban van esp, de nem minden nap használom őket, az astrámat meg nap mint nap vezetem. ugyanazon az úton ugyanazon a kanyarokban az astrával még közel sem állok a kicsúszáshoz, de a fordban sokszor felvillan a sárga jelzés, hogy az esp beavatkozik. még a csúszáshatár közelébe sem engedi az autót. nem azt mondom, hogy ez rossz, hanem hogy nekem ez addig szokatlan ameddig esp nélküli autóval vezetek többet.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
Calogero
addikt
válasz bambano #6742 üzenetére
Igen az indexkart kell cserélni ,meg ha nincs benne akkor kell kuplungkapcsoló bele. Ezt a ebay-en már együtt árulják az indexkarral, jóval olcsóbban mint ha márkaszervízbe vagy márkapoltba vennéd meg a kettőt.
A kábelek a legtöbb esteben be vannak húzva már gyárilag.
Beszerelés után jöhet a Tech-2.3 helyen kell a False-t True-ra állítani.
1. Motor
2. IPC (ezt néha elfelejtik beállítani, ilyenkor a műszerfalon nem lesz visszajelzés)
3. CIMEddig csak a Scorpiohoz vittem az autót (onnan is vettem), eddig csak pozitív véleményem van róluk.
2 konkrét esetet tudok neked elmesélni: (egyik személyes a másik egy Astrás volt fórumtársé)
[I]Miután már 2 nagyobb Opel szakszervizt kipróbáltam, mind2vel elégedetlen voltam, mivel kötelezõ szervizre kellett vinnem az autót,gondoltam adok még egy esélyt Debrecennek, elmegyek az Opel Scorpióhoz.
12:50
A szalonban a munkafelvételnél kedvesen kérdezgettek,elmondtam hogy már 2 szervizbõl elegem lett, látták a két másik cég pecsétjét, elkérték az adatait a kocsinak stb stb.Mivel ki volt akasztva a ,,Az autó szervízbe vételének feltétele" vagy valami ilyesmi , jogi tájékoztató, gondoltam leakasztom,átböngésztem amig a munkafelvételes Úr, a forgalmiból irta ki az adatokat.12:56
A kulcsot átadtam az autót bevitték a szervizbe, hátrasétáltam jó szokásomhoz hiven, ahol láttam hogy az autó körül még nincs senki.12:58
A kiválasztott szerelõ megérkezett, a munkának neki látott, rögtön szóba elegyedtünk, komolyan állt a munkához, amig az utolsó szûrõt ki nem cserélte addig végig az én autóm körül sürgött forgott.13:40
Az autót hátra vittük a mosóhoz ahol külsõ belsõ mosást beszéltünk meg mosós emberrel, 1200 Ft ért ajánlotta a külsõt, mondta megcsinálja a belsõt is tulajdonképpen annyiért. 2000 Ft ot ajánlottam , boldogan rábólintott.Fél óra várakozás idõt kért, átadásra váró autókat mosott.13:42
A szalonba visszamentem , a számlát kiállították, többször megkérdezték hogy volt e valami probléma, észrevétel, meg vagyok e elégedve, mondtam hogy teljesen.Munkafelvételes megjegyezte hogy lehet hogy legközelebb megint másik pecsét kerül a füzetbe, mondtam hogy ha a mai teljesítményüket értékelem akkor nem hinném. (visszahozom az autót)
[/I][I]
Ép ma voltam náluk, a tolatóradar hibás érzékelõjét kellett kicserélni.
Múlthét csütörtökön bevittem a szenzort hogy színre fújják, és majd ha az autó itthon lesz majd berakják.Ma 8:00 órára hívtak.
8:05-kor megtörtént a munkafelvétel, elõször meg lett mutatva a lefestett szenzor. Ok, festés rendben. Kitöltésre került a munkalap,
8:10 az autó begurul a szervízbe
A villamosági srác megérkezett és egybõl neki látott a munkának.8:35 Az autó kint van a szervízbõl, próba tolatás, illetve a hátsó szenzorok egyenkénti tesztelése.
8:40
Számla elkészült, ki-be szerelésért fizettem 4000 forintot (azért van ki-be, mert anno amikor kivették a hibás szenzort akkor úgy volt a megállapodás hogy majd végén rendezünk mindent)Indulás elõtt még hátra mentem és adtam 3000 Ft-ot a szerelõnek (nem nagyon akarta elfogadni).
Én is maximális 10 pontot adok nekik[/I]
Még annyit fűznék hozzá, hogy amikor kivették a hibás szenzort a villamosszerelő srác véletlenül eltörte az Astra H Clubbos rendszámtábla keretemet. Én rendeltem magamnak másikat, amelyet természetesen ők álltak még a posta költséget is.
-
helkis
addikt
válasz bambano #7143 üzenetére
Konvoly kft. tőlük rendeltem a nyárit, télit, megbizható cég gyorsan, korrenten dolgoznak és nem utolsó sorban az egyik legkisebb haszonkulccsal..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
dokar
addikt
válasz bambano #7143 üzenetére
inkább olyan nyárit veszek, ami szutyokban is jó.
téli szezon előtt, mikor feltettem a télit, 4°C volt, sokkal jobban csúszott a téli, most egy hete felkerült a nyári, 3°C volt a hőmérséklet és szokatlan volt a téli után, hogy a nyári mennyivel jobban tapad. tehát 3-4 °C-nál azt éreztem, hogy a nyári sokkal jobb, mint a téli. talán -5°C küröl billenhet át a mérleg a téli javára, de az se biztos, csak egy becslés, de hogy 7°C alatt már jobb a téligumi hülyeséget etessék meg mással. ha figyelembe vesszük, hogy gumigyártásnál egy adott hőmérséklet intervallumra állítják be a keveréket, hogy ott legyen optimálisan puha. de nincsenek olyan kicsi intervallumok, ahogy azt sokan hiszik, sokkal nagyobb az átfedés + a tűrés és a hibahatár is beleszól. igazából az lenne a legkonkrétabb dolog, ha a gyártó pl így adná meg egy gumi adatait:
hőm tartomány | hatékonyság
37-47 | 45%
32-36 | 63%
24-31 | 80%
14-23 | 100% (ez az optimális)
5-13 | 92%
0-4 | 84%
-1- -12 | 69%
...aztán ezt össze lehetne vetni, egy másik gumival. mert ahány gyártó annyi intervallum, ha az A gyártó télije inkább enyhébb hőmérsékletre van belőve, míg a B gyártó nyárija pedig a nem legforró nyári napokra, akkor sokkal nagyobb az átfedés. nálam is hasonló lehet a dolog.
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
válasz bambano #7147 üzenetére
Kicsit utána olvastam ennek az éghajlati dolognak. Van Kanadában egy Winnipeg nevezetű nagyváros. Náluk az áprilisi hőmérséklet -26.3 °C-tól 34.3 °C-ig bármi lehet, az októberi pedig -20.6 °C-tól 30.5 °C-ig. Tehát ott aztán durván léteznek a tág hőmérsékleti határok. Az elmúlt pár évben ott a téli leghidegebb -42°C, míg a nyári legmelegebb 36°C volt. Winnipegben biztos nem akarnék négyévszakos gumit használni, de hazánkban kissé szkeptikus vagyok a téli/nyári cserélgetésben. Egyébként Pécs és a környéke már inkább mediterrán éghajlatú, mint kontinentális.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
SpeedR
őstag
válasz bambano #7219 üzenetére
Ne viccelj már. Nagyon sok járdaszigetet kell kapnia egy 15-ös acélfelninek, hogy tönkremenjen. 15-ösből még az alut is nagyon nehéz gallyra vágni.
TasiA
A futómű semmivel sem kap többet, mint egy alufelnivel. A felninek nincs ilyen elnyelő képessége, az a gumi dolga.[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #7246 üzenetére
Üdv!
Én egyik felnivel sem szeretnék padkázni. Nem arra akartam rámutatni, hogy az alufelni egy energia elnyelő anyag, eszembe sem jutott. Ugyan úgy forog az agyam, mint neked, ha valami puhább és görbül, akkor a görbülés közben kevesebb energiát at ád másnak. Ezt mondtam, nem többet. Én eddig meg voltam, győződve, hogy az alufelni könyebben enged, legalább is eddig csak ezt láttam, tapasztaltam. Acélfelnivel sosem kellet sehová semmilyen autót vinnem, mert girbe gurba, viszont az alufelniket rendszeresen javíttatni kell, ugyan azokon az autókon.
"#7226: az számomra nem indoklás, hogy hány autó fordult már meg a kezed alatt, gondoljunk csak arra, mennyi légy van a világon és mit eszik."
Az indoklás csak a "vérciki" tudatlanságomnak szólt az autók terén.Nekem volt elég sok felni a kezemben, de 20 kilós még nem. Még a 17-es sem volt gumistól 15 kilónál több, viszont jóval nehezebb volt, mint a gyári 15-ös alu. Még nem mértem össze acélt aluval, ezért ezt nem tudom, de szerintem ebben igazad van. Nagyon régen nem használok már acélfelnit(Ladám óta), viszont a cégesek nagy részén azokat cserélgetjük télen-nyáron, azokra az való.
Nem tartom magam mindent tudónak és beismerem, ha tévedtem, csak nekem eddig ilyen tapasztalataim voltak.
[ Szerkesztve ]
-
zolynet
addikt
válasz bambano #7282 üzenetére
Lap 60%-a környékén találsz egyet (2443249). Külsőleg mind2 kifogástalanul néz(ett) ki. Ha a márkakereskedés által kínált autóban is annyi hiba lenne ... na azért azt csak nem már. Meg akkor nem hiszem h 5év garanciát adna rá az Opel Duna. Bár így sem értem h hogy adhat 5év garit, mire, hogy?
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
SpeedR
őstag
válasz bambano #7283 üzenetére
Azért ezek komplett cseréje nem sűrűn szükséges.
(#7284) zolynet
Ez az 5 év gari tényleg érdekes, valami simli biztos van benne. Az újakra sem adnak ennyit. Gondolom csak a fő alkatrészekre adnak ennyi gart. Motor, váltó, difi ilyesmi. Fogyó-kopó alkatrészekre kizárt, hogy vonatkozna, tehát az alábbi lista nagy része zsebből menne.[ Szerkesztve ]
-
e.vid
senior tag
-
e.vid
senior tag
válasz bambano #7397 üzenetére
Nem is járok oda vissza. Kerestem másikat, ahová vihetem én is az olajat, és ott lehetek az autó mellett, míg megtörténik a szerviz/csere. Egy a kikötés, hogy számla legyen az olajról, akkor nem vész el a garancia és beírják a szervizkönyvbe is. Sokat járok rövidebb távokon így sok az indítás/hidegjárat, ezt a GM olaj nem nagyon szerette. Elég hamar fekete és habos lett, míg a Mobil1-el ez nem történt meg.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
helkis
addikt
válasz bambano #7404 üzenetére
kb fél éve használtautón volt egy eladó DeLorean 5Milláért, azt próbáltad?
88Mph-t tuti megy nem?
hát elég unikum az tuti, múltkor találtam 100k-ért Columbo Peugeot-jának tesóját itthon, hasonló állapotban, mint a filmbeli verzió.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
_seth_
veterán
válasz bambano #7488 üzenetére
Szerintem meg a kezdő benzines tuning valami ilyesmi:
Sportlégszűrő + jobb leömlő (4-2-1) csak, hogy minden simábban járjon + chip persze itt most nem kell 100 LE pluszra gondolni mint azt sokan gondolnák hanem ez így kb 20-30LE Én pl ha lesz felesleges pénzem tuti ezt csináltatom még meg a vectrán, alapból 136 paci, chippel ez 152 (188@208NM) (12% többlet csupán) + még valamennyit dob rajta a leömlő főleg + talán van 1 LE a sportlégszűrő így talán lenne vagy 160LE összesen, 136-ból azaz 24 ló pluszba na ezt talán az említett módon el is viselné az X20XEV motor persze nem állanódan padlózva hanem ahogy mostanában megyek, egy két előzés majd 90-nél tempomat bekapcs Hozzá megvan a toronymerevítés a gyári sport futómű, a tuningolt de szép külső + szép belső + jó hifi azaz egy kompletten egyénre szabott szép autó
Legalábbis nekem ez az elképzelésem a jövőre nézve és már csak ez a motortuning hiányzik bár mostanában a meglévő 136 lóból is kb a felét használom ki a többi csak poroszkál
Ufóneon, angel eyes (ha nem bmw-re kerül), audis ledsor a fényszóróba + ma már minden részére az autónak, szabvány sportmotorok kipuffjához hasonló hátsó dob, kék helyzetjelző led, bőr mocitető védő izé, állítható DTM-es alu tepsi, iszonyat peres gumi és batár nagy felni + feltűnő sok ezer wattos de 0 hangminőségű hifi és társaik nekem már nem jönnek be Legyen tuningolt ha hozzányúlok de azért főként eredeti és szép legyen, ránézek minden részlet legyen a helyén
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen