Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23395 üzenetére
Hát ha én meghajlítom ezt a szelepet, akkor annak annyi...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23398 üzenetére
Minap a TESCO parkolóban dettó. Leraktam a lábam, és tudtam korcsolyázni a
motor mellett: érdekesség, hogy a motor ettől még betapadt. Mondjuk nem is
hajtom cihopata mód, amikor ilyen nyálkás az idő. Persze imádnék egy szett új
Heidenau K62-t, de egyelőre nincs rá keret. Igyekszem nem összetörni magam!
Blahánál dugóban kicsit kövérebb gázra keresztbe indult a segge, meglepett, de
szerintem csak rámehettem valami felfestésre. Más megcsúszás nem volt most. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23405 üzenetére
Nálam is alakul a versenytechnika. A mai "referenciamérés" meglepett kicsit...
Persze még mindig lehet benne mérési hiba. De kezdenek tetszeni a számok!Ellenberger nagy tempónál szétforog. Nem kicsit, nagyon. Szemernyit se jobb,
mint mondjuk egy könnyű hagyományos görgővel volt: majdnem tiltásba forgott
alig 130-nál, úgy tűnik, ez a Puli nem az a Puli. Végsebességet nem ad hozzá.
(Nem mintha mennék 130 fölött bárhol a városban. De hosszú távon "utazóban"
se lenne fogyicsökkenés. Kivéve persze, ha kisebb gáznál feljebb vált, hisz' azt
tudjuk, hogy gázelvételre durván felvált... Mindjárt be is szúrok erről grafikont...) -
DigitXT
félisten
Tologattam összevissza a grafikonokat, hogy ne legyenek fedésben, így legalább
látszanak a szokásos dolgok. Az olajnyomásjelhez képest késik a fordulatszám
mérése, terhelésen esik a benzinnyomás, 8600-nál tiltana, s 120 km/h fölött már
nagyon már nagyon közel járt ehhez, pedig ha elcsukom a gázt jó 2000 rpm-mel
alacsonyabb fordulatszám tartozik az elméleti max. áttételhez. Kisebb gázon, pl.
sebességtartás esetén ott is marad = nem ész nélkül vált vissza, de azért pörög!
Most hogy ez jó-e vagy rossz... Cihopata száguldozáshoz jó. De nem takarékos,
marhára nem nagypapis, és soha nem fog menni 150-et (ha valakinek szempont). -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23414 üzenetére
A befoglaló mérete az lehet, hogy egyezik, leginkább a szélessége, de ha
jobban megnézed a képet (tudom, nem az igazi, mert kicsit szögben van),
a Tech Pulley jóval zömökebbnek tűnik: szerintem ezért nem emel akkorát.
Szerk: szintén nem feltűnő a képen, de az alja is egészen más ívet ír le.
Szerk2: ill. nem tudom, hogy a szélessége se csak optikai csalódás miatt
látszik keskenyebbnek, hanem a valóságban is úgy van. Majd lemérem.Ami mondjuk nem feltétlen baj, mert legalább nem ver bele a szíj a deklibe,
cserébe viszont nem lesz több a végsebesség. Nekem nem is hiányzik, de
ha valaki azért venné, amit korábban írtam, hogy ez arra IS jó, az FR nem...
(Azok a kis fülek viszont igen hasznosak, mivel épp attól nem tud felborulni,
elvileg: már a 14-esen is voltak, de csak egy oldalon, így amelyiknek nem a
jó oldalára jött ki a varióhoz képest, azt nem gátolta, hogy hanyatt essen...)Ui: nem mértem tömeget, az ékszermérleget felajánlottam nemesebb célra,
így most nem állt rendelkezésemre pontos mérleg. Meg hát kedvem se volt:
tudom, hiba, mert legközelebb szétszedés után méregethetem, de sebaj.Egyébként lehet, hogy nekem is csak a szíj kopása miatt forog ennyire...
Már cserés névlegesen, csak ahhoz sem volt "kedvem", pedig azt (is) kéne.A görgő fizikájánál ne feledd, hogy a "feljebb váltás" az pont az ellenkezőjét
jelenti... azaz a könnyebb görgő kevésbé zárja össze az első variót, ezért a
motor jobban fel tud pörögni, így magasabb fordulatszámon történik a váltás.
Vagy most a motorfékre gondolsz? (Azt én se értem pontosan, hogy megy.)
Biztos van rá valami szimuláció, ami el tudná magyarázni, mi miért történik,
és miért úgy történik. Az biztos, hogy a varióváltó egy kényes egyensúlyi
rendszer, amit lehet értelmesen "tuningolni" (szerintem neked sikerült), meg
szarul (ilyet én játszottam már többször: most még felemásak az érzéseim).Szerk3: amúgy önmagában az, hogy sokkal élvezetesebb a motorozás vele,
már indukálja, hogy megéri az árát... A végsebesség nem csökkenése csak
a hab a tortán, mivel hagyományos könnyű görgőkkel szinte biztos csökken.Szóval összességében még mindig ajánlottnak tartom, csak ezt az új formát
most újra kell tesztelnem, hogy milyen hatásai maradtak a régihez képest.Pl. jó hír, hogy ez nem forgatja a hátsó kereket 2500-on (szívató) sem.
És az a 3.2-es 0-60 is biztató, szóval optimális(abb) a kuplungkezelése.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23416 üzenetére
nem csak a görgő változott az évek során nálad
Hát az tény, hogy nekem elég sok kombináció befigyelt már az évek során. Elég ha csak a kontrasztrugóból felhalmozott készletre gondolok, ill. már meg sem említeném a görgőkből rendelkezésre álló variációkat... És persze magát a variót, ami mondjuk a Multivar esetén a görgőpályák kialakításában (is) eltér általában, ezáltal más a váltás karakterisztikája. Vagy ugye a J.Costa a maga kúpjaival: megint teljesen más világ, és persze abba is van két szett súlyom, szóval volt pár!Nade! Mostanában annyit nem csereberéltem, és a Polini rugó is eléggé fix hátul. A 14-es Pulival meg ott vannak a mért eredmények... az emlékeken kívül. Ha valami, akkor a szíj kophatott még tovább, ami elviszi az egészet az erdőbe... Meg a másik probléma, hogy a főtengely csere óta a motorerő se volt a toppon.
Minél jobban kimennek a görgők a külső pályára, annál jobban széttolják az első két tárcsát egymástól és így növelik meg a legjobban a fordulatszámot adott keréksebességnél (mondhatjuk legnagyobb nyomatékmódosításnak, tehát legkisebb fokozatnak).
Most mit értünk külső pálya alatt? Alaphelyzetben ugye úgy vannak a görgők, ahogy a helyére raktuk. A tengelyhez közel. Ekkor tud legjobban rájuk feküdni a nyomólap, és ilyenkor lesz a mozgó tárcsa a legmesszebb a fix tárcsától, ekkor lesz a szíj a legkisebb köríven elöl. Tehát ez a legkisebb "fokozat". Ez a helyzet akkor áll elő, amikor összerakjuk, meg bármikor, ha a motort leállítjuk. Amikor a motor jár, akkor a "centrifugális erő" hatására (tudom, hogy ilyen valójában nincs is, de így pongyolán fogalmazva érthető) a görgők kifelé kezdenének mozogni, el a tengelytől. Ekkor kezdik kifelé nyomni a nyomólapot*, aminek következtében a mozgó tárcsa közelebb kerül a fixhez, a szíj pedig nagyobb sugarú körre tolódik.Ez maga a váltás, aminek a kontrasztrugó tart ellen - és a hátsó tárcsák menete is befolyásolja, mert hogy nem lineárisan csúsznak szét, hanem egy adott pálya mentén, és közben csavarodnak is... Vannak "tuning" kuplungok, amik ezzel (is) játszanak. Nekünk az egyensúlyi helyzet az érdekes. Könnyebb görgővel nyilván jobban (nagyobb fordulatszámra) fel tud pörögni a motor, amíg előáll az nyomóerő elől, aminek a kontrasztrugó a maga unalmas (azaz nem változó) módján ellentart.
Ezt a váltási fordulatszámot lehet jól elbaszarintani "félregörgőzéssel". Pl. úgy, ha bazinehéz görgőket rakunk bele, akkor már alapjárat közelében is elindul a váltás, így nem a legkisebb fokozatban fog betapadni a kuplung... Sokat csúszik, megég, eközben a motor meg lomha lesz, mint a dög. Fordítva meg, ha nagyon könnyűek a görgők, akkor úgy fog viselkedni, mintha a kocsit egyesben húzatnád ki, nagyon magas fordulaton fog váltani, vagy extrém esetben akkor sem = végsebesség nista.
nem mindegy, hogy milyen görgő van a meghajtott tengelyen?
Nem mindegy, mert a kuplungtengely fordulatszáma függ az aktuális áttételtől, és a fenti levezetés szerint már alapjárat környékén is meg tud változni a legkisebb áttétel, amennyiben a görgők már egy picit megmozdulnak. Általában az már hiba, ha a varió "belevált" a kuplungolásba, és olyankor már nagyon érezhetően szarul viselkedik a motor (túl nehezek a görgők). Most nyilván a gyári beállítás nem szar, csak lehet még azon is egy picit javítani, agresszívebbé tenni a rajtot (más kárára).A Puli elvileg két dolgot csinál egyszerre: a lecsapott forma miatt még mélyebbre engedi a nyomólapot, mint a hagyományos görgő, ezáltal még kisebb az indítási áttétel, ezért jobb a rajt. A másik, hogy a púpos forma miatt a legkülső helyzetben még messzebb tolja a nyomólapot (azaz a mozgó tárcsát a nyomólaptól), így még nagyobb az áttétel, mint egy hagyományos görgővel lenne. Persze ezt csak addig tudja megtenni, amíg a variótárcsák össze nem érnek. Ha összeértek, akkor annyi a max. áttétel, és kész. De előfordulhat, hogy gyári görgőzéssel nem értek össze. Na ilyenkor tolja ki a Vmaxot. A Tech Pulley ez utóbbit mintha nem csinálná. Most vagy azért, mert túl könnyűt vettem, vagy azért, mert tényleg más a formája: nem ugyanolyan nagy a "púpja", mint a korábbi verziónak volt. De ez csak az elmélet, a puding próbája meg az evés: nekem most olyan 130 a vége, mert nem akarom legyilkolni (8400+), ellenben kisebb sebességnél nagyon jól motorozható, élvezet átfűzni még a mozgó sorok között is. Most az, hogy annak idején full gyári setuppal ment 140-et nem nagyon érdekel, miközben torpant gyorsításkor a kopott varió miatt, ill. messze nem volt ennyire dinamikus. Nyomatékból erőlködött.
*: ez ugye megint relatív, mert a nyomólap nem megy sehova, az oda van tépve a variócsapszeggel meg a varió anyával a helyére: a mozgó tárcsa fog mozogni...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23418 üzenetére
csak a tehetetlenség szabja meg
Az, meg azért a forma se mindegy, mert a varióban kialakított görgőpálya sem
egy sima egyenes, nem mindegy, hogy abban hogyan illeszkedik. (Elvileg a
Multivar is azért vált másképp, mert másképp változik a pálya meredeksége...)
Mondjuk egy sima hengeres görgőnél nem kérdés a forma. A Pulinál viszont...fel tud oda váltani, ahova csak egy nehezebb hengeres görgő
Elvileg igen, sőt, állítják, hogy még tovább is. Ez egészen addig igaz is, amíg
a sima görgővel a variótárcsák nem, vagy csak extrém fordulaton értek össze.
Pulival ilyenkor összeérnek, kisebb fordulaton, így alacsonyabb lesz az utazó
sebességhez tartozó fordulatszámod, ez hozza be a fogyasztáscsökkenést...Burgman 400-ról láttam frankó összehasonlító videót, tényleg szépen ejtette a
fordulatot utazóban, gyorsulásnál viszont hagyta forogni: egyesíti az előnyöket.
Igazából nem is tudtam volna hátrányt mondani rá, amíg fel nem borult.Szerk: mondjuk a fenti videóban pont nem nézi a gyorsulást, lehet nem ez volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23420 üzenetére
Igen, városban biztos többet eszik (a nagyobb fordulat okán), de pont így adja azt
a dinamizmust, amit te is megszerettél benne, azt a kis költséget meg megéri.
(Meg aztán ha utazóban csökkent valamit, akkor átlagban kijöhet, hogy nagyjából
ugyanannyi lesz a vége. Mennyit is mértél legutóbb? Nekem az a 7.1 gyanús. Ha
múltkor nem volt tele, akkor azt is részlegesnek jelölve "csak" 6.6 az átlagom.)Szerk: pont ma ment le nullába a mutató. De még nem világít a tartalékjelző...
Ezt nagyjából 130 km után, ami so-so. Kicsivel 6L/100 km fölött, de nem vészes.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
uj rekordot allitottam fel
Ugyan már: én 10 éve vizsgáztam, aztán ott is volt visszafordulóban láblerakós,
gyorsanhazamenős, hangosankáromkodós. Na nem velem, nekem mázlim volt.
(Mármint jobb állapotú gépek voltak, és nem télvíz idején nyomtuk a vizsgát.)Ui: Kymco micsoda, és melyik vizsga? Nekünk korlátlanra valami GS500 kaliber
volt, de lehet, hogy valami öreg 600-as, a fene se emlékszik rá... mivel estem el?
Nem a vizsgán, hanem a forgalomba indulás előtt, üreset fogtam, így az erő nem
jött, a dőlés nem állt meg, a kavics meg csúszik: sose szabad fullban nyomni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23430 üzenetére
Az milyen iskola, hogy saját motoron vizsgázol?
rstwingo: az igen. Nekem ilyen időszakra a B jogsi jutott,
de biztos a globális felmelegedés teszi, mert fagyra én nem
emlékszem. Szeretném felkerekíteni, hogy annak 20 éve, de
valójában csak 19. (Nem is tudom, ültem-e valaha motoron
-10-ben, de -2-3-ban biztos: kizárólag száraz időben persze.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23438 üzenetére
Engem B-n elsőre meghúztak, mondjuk joggal. (És azzal a lendülettel elvehették
volna a forgalomban előttem haladó 4-5 autós jogsiját, hiszen egyik se lassított a
jobbkezesnél. Én néztem ugyan, de mire láttam, hogy nincs macisajt, késő volt.)Amúgy akkor persze bántott a dolog eléggé, de utólag nem bántam meg. Vettem
plusz órákat, attól se lettem rosszabb sofőr. A motoros jogsit viszont inkább nem
mesélem el, lényeg, hogy a rendszer korrupt, de mivel maga a jogsi szart sem ér,
ezért tökmindegy, milyen módon mész át, ugyanolyan papírt kapsz, és ugyanúgy
(nem) tudsz motorozni, mint előtte: a Safety Hungary lenne az alap képzés szvsz.
Újat persze ott se mondanak, ha már "nagyjából képben vagy", de legalább annak
van értelme, és azután tényleg jobban tudsz motorozni. A jogsival kitörölhetjük.Szerk: ezek a vizsgabiztosok nagyon tudnak, megállapították a szemmozgásodat
is, mivel a tükörbe azért különösebb fejmozdulatok nélkül bele tudsz nézni...astro12: idekívánkozik a klasszikus vicc aktualizált verziója. Metroszexuális pasi
a forgalmi vizsga után: - Meghúztak? - Meg. Ketten is. De a jogsi megvan.Szerk: azért egy ilyen bukta után elég megalázó, hogy "engedj el mindent"...
Még leparkolni se hagynak egy benézett tábla miatt. Utána meg az oktató vezet a
vizsgabázisra vissza, persze szarva az összes szabályra, mivel őt már nem nézik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23442 üzenetére
Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy "nem-e lett volna jobb" korrumpálódni...
Mármint egy ilyen fasság miatt akár fél évet csúszik az ember jogsija. Gáz.Szerk: mondjuk az is baromi érdekes, hogy már saját motorodon vizsgázol,
ami nyilván nem traileren ment oda, akkor miért is zavar a télen, hogy van-e
jogsi a továbbiakban, vagy sem? Eddig se volt, de eddig is benzinre ment...Szerk2: ráadásul visszaolvastam, hogy egy 125-ös 175-ös hengerrel.
Tulajdonképpen most mire akartál vizsgázni vele? A1-re? Mert oda sok...
A2-re meg kevés. Mondjuk én kussoljak, mert az első robogóm 10 éve
egy 125/50-es volt kereskedésből, amiről később kiderült, hogy 150-es az...Viszont jogsim volt, kapásból korlátlant csináltam, mit nekem lépcsők, LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #23444 üzenetére
Az én buktám előzménye az volt, hogy bekattant, hogy "forduljunk balra",
egy piros lámpánál állva. Valóban mondott ilyet az oktató, csak azon már
túl voltunk, de ugye de ja vu! Beugrott. Kiraktam szépen az indexet. Ezek
meg kussban ültek. Befordultam, szabályosan: utána kérdezték, hogy ez
most miért? Mondom, hát nem mondták előtte? Nem. De mivel szabályos
voltam, ez nem is volt baj, viszont így, tudtomon kívül kikerültem* a direkt
szívatásra kijelölt jobbkezest, kénytelenek voltak találni másikat. Sikerült.*: tehát ugye letértem a kijelölt vizsgaútvonalról, de legalább szabályosan.
Ui: a lakópihenő övezetbe való behajtani tilos motoron nekem is megvolt...
Egy "hova a faszba mész" kérdés előzményeként: mondom, mivel semmit
nem mondtak a sisakba, hát megyek egyenesen... De oda NEM mehetek!
És ha ott volt dolgom? Mindegy. Szerencsére nem a vizsgán volt...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23451 üzenetére
Feszültséget mértél rajta?
-
DigitXT
félisten
válasz GasBang #23453 üzenetére
Véglehajtás szimering. Szerencsére viszonylag könnyű cserélni, nézd meg a
méreteit, szerezd be, cseréld le: semminek nem tesz jót, ha belül olajos...Szerk: mármint a varióházon belül mondjuk gondolva a szíjra: nagyon nem jó.
Szerk2: várjál. Varió mögött? Az rosszabb, ott a főtengely szimering foshatja
a motorolajat. (Természetesen ugyanaz áll rá, mint a hajtóműolajra, nem való
a varióházba.) Valamivel nehezebb cserélni. Kicsit kockázatosabb, hogy vmit
összekaristolsz a főtengelyen. Persze ez motortípus függő: Madisonon oltári
szívás a helyére rakni, Maján nem volt nehéz. Mindkét szimeringet nézd meg.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23457 üzenetére
Hááát... Erősen függ a fogyasztás csökkenés a jobb csuklótól...
Vmaxon nyektetve nincsenek csodák: ott még a gyári súlyú SR se
tudott volna segíteni. Ha a varió tárcsák zártak, az annyi. Mondtad,
hogy nem nőtt a Vmax, szóval elég valószínű, hogy erről van szó...Úgy lenne releváns összehasonlítás, hogy mondjuk 90-nel haladsz.
Ott még van tartalék a váltóban, számít, hogy a Puli nagyot emel...
Párszor már hivatkoztam, hogy 14-es(!) Pulival volt fogyirekordom...Szerk: mondjuk tény, hogy szokatlanul közlekedtem (100 alatt).
Szerk2: mondjuk nem vagyok meggyőződve róla, hogy az FR pont
ugyanannyit emel, mint az SR, de ez teszt tavaszig kizárva...Szerk3: azt amúgy honnan tudod ilyen pontosan, hogy decire érsz*
a kútra? Nem mondom, párszor nekem is sikerült már, de többször
fogytam már ki a centizés miatt, valójában fogalmam sincs a végén.
(Feltételezni tudok csak valamit a mutatóállásokból, meg a tartalék
jelző felvillanásának km értékéből, de ha utána változik az átlagom,
akár csak azért, mert hideg van és több szívató kell, akkor bukta...)A tank vége felé, sőt, már kb. 3L alatt semmiféle támpontot nem ad
a vas, hogy mennyi van benne. Még ha számolná a fedkomp, de az
is pontatlan volt, ill. pár hónapja felakadt a mérce, aztán úgy maradt.*: vagy épp, hogy biztosan nem érnél másnap, ezért ma kell tankolni.
Szerk4: a nagy Maja barátságos volt. A tartalék jelzője konkrétan egy
új számlálót indított, és mutatta, mennyit mész tartalékon. Könnyebb
volt vele számolni, fejben. Persze mivel a szintjelző alapján működött,
meg tudta téveszteni a lejtő/emelkedő, stb. Elkezdett számolni, aztán
egy idő után úgy gondolta, hogy termeltük az üzemanyagot és mégse.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na az fasza... E10 Ezzel nem tudok mit kezdeni: "esetleg régi típusú gépkocsiknál lehet szükség a járműre vonatkozó előírások ellenőrzésére" Ha ellenőriztem, és pl. nem szereti, akkor mi van? Eszi, nem eszi, nem kap mást. Ki van ez találva...
Egyszer csak kinézek oda a Váci úti MOL kútra, most már kíváncsivá tettek...
Szerk: érdekes, hogy itt megadják a sűrűségét is. Szintepatikus lépés.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23461 üzenetére
Nyilván végig kellene gondolni, hogy pontosan milyen erők hatnak, mert az tuti,
hogy nem csak a görgő tömege és a rugó ereje számít, hanem az is, hogy épp
milyen terhelés van a hátsó keréken ill. persze a főtengelyen. Elég csak arra
gondolni, hogy gázelvételnél azonnal kicsapja a legmagasabb fokozatba, miért?Nyilván megvan ennek a fizikája. De még tényleg soha nem gondoltam végig.
Viszont szívesen veszem, ha valakinek van valami okosító anyaga: linkelhet ide!A Pulley a spéci formája miatt hamarabb tudja zárni a tárcsákat, az ziher. Adott
esetben még a könnyebb verziója is. Ez is tapasztalat miszerint alacsonyabb
fordulaton lehet vele utazni. Gyorsításkor viszont "visszapakol": megint kérdés a
miért? Gondolom úgy változik meg az első-hátsó nyomóerők viszonya, amikor a
főtengely kezdi megfeszíteni a szíjat. Vica versa, amikor a tolóüzemben haladsz
(avagy motorfékezel) a szíjon át a hátsó kerék hajtja meg a főtengelyt: úgy tűnik
ilyenkor a szíj elől kimegy a legszélére (ám ez is múlhat a görgő tulajdonságain).Az az egyszerű képlet, hogy görgő tömege VS. rugóerő szerintem max. a totál
terheletlen állapotban igaz, amikor pont annyira (nem) hajtja a főtengely, mint a
hátsó kerék, tehát se nem motorfék, se nem gyorsítás, se nem sebességtartás
a szó klasszikus értelmében (amihez némi motorerő kell), hanem mondjuk egy
enyhe lejtőn való gurulás: minden más esetben bonyolultabb a működés, szvsz.Pl. tartott gázon haladsz síkon, adott motorfordulaton, adott egy beállt áttételed,
jön egy kis emelkedő, a fordulatszám nem változik, a motor viszont lassul, mert
annál a terhelésnél visszaváltott a varió: hiába ugyanaz a motorfordulatszám, az
emelkedő miatt a hátsó keréken megváltoztak az erőviszonyok és már ettől vált.ha lemegy a legaljára, akkor még van benne 1 liter
Az elég jó, hogy kb. a tank 10%-ig még ad használható mérési eredményt.
Nekem sajnos az utolsó jelzés a tartalék jelző, ami után még van 3L, de csakis
akkor lehet tudni biztosan, ha már "egy ideje" nem alszik el. Mivel lejtőn vagy
fékezésre (főleg lejtőn fékezésre!) előre löttyen a benya, feljebb megy a szint.Szóval, a mai napon úgy saccolom, hogy kb. 140 km-ig volt elég a 9L. Ebből az
jön ki, hogy még 46 km van hátra, tehát ha minden marad, ahogy eddig, 186-nál
tankolni kell. De ha nem marad, akkor jön az, hogy majdnem elértem a kútig.
(Az előző fogyiból nem merek becsülni, mivel néha változatos, hogyan nyomom:
ha mondjuk van benne éjszakai rakpartos történet, csökken, ha dugóba ragadok
az növeli, ha 70-90 között nyomom a nagykörúton, akkor: tudja fene. Vannak
lámpák is, ezért vannak kigyorsítások, de amúgy elég jó tempót lehet tartani.)Ui: ha már kigyorsítás, megérkezett a turbós idő, száraz aszfalttal kombinálva...
Szerk: prémiumnak számít a VPower 100? Csak mert egy ideje már az is E5 volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23463 üzenetére
Ja dehogy! Megértettem, mi a kérdés! Ebből a szempontból teljesen olyan, mint
a hagyományos görgő. Szóval egy nehezebb Puli minden helyzetben alacsonyabb
fordulatszámot tart (ameddig a tárcsák nem zártak teljesen), mint a könnyebb Puli.Az a fogyirekord nem kifejezetten a 14-es* görgőnek köszönhető, hanem annak,
hogy akkor mentem tényleg szabályos tempóban egy hosszabb túrázós kanyart.
Soha nem állítottam, hogy a 16-os görgővel is megcsináltam ugyanezt, és azzal
rosszabb lett a fogyi. Azzal másféle tesztet csináltam, de 4L alatt soha nem volt.*: ezt csak azért szoktam kihangsúlyozni, mert azon kívül(!), hogy szalad mint a
mérgezett egér, ha ésszel kezeled a gázt, és "könnyed tempóban" gurulsz, ilyet
is tud, azaz valójában nem a motor lesz ideges tőle. Csak másképp kell vezetni!
Meggyőződésem, hogy a hagyományos görgőnél jobb fogyasztásra képes... (És
nem azért, mert soha nem mentem szabályosan a hagyományos görgővel.)Ha kevésbé pörgőset akarsz, akkor jó lehet a 18-as, de akár még a 19-es is.
Azzal se fog rosszabbul menni, mint a gyárival, s a fogyira tuti jó hatással lesz.
(Nekem mondjuk csakis a jelenlegi setup-od kéne, ha már SH-t kéne hajtanom,
ahogy a Madisonban is nagyon tetszik a mostani FR simasága/pörgőssége, és
hogy megint jobbakat gyorsulok vele. Biztosan nem rakok vissza hagyományos
görgőt. Azért voltam kénytelen (!) olyat használni, mert az SR felborult... Az FR
ugye nem borul - kopp-kopp-kopp -, szóval most pár ezer km-t biztos marad.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23465 üzenetére
A szerszámhoz van befogási pont a fix tárcsán? Nem emlékszem már...
Amúgy nem hülyeség, mert szépen nyomatékra lehet húzni. Csak akkor ciki,
ha az mégsem elég, és lepörög a varióanya menet közben. (Jártam már úgy.)Ui: ha gyorsulgatsz vele, nyilván a pörgősebb motor többet fog fogyasztani.
De épp ez a cél a könnyebb görgővel (na nem a fogyasztás): a teljesítmény...Máskülönben, ha megfeszülsz se fog úgy gyorsulni, hiszen nyélgázon se fog
felpörögni rendesen, ha "túl nehéz" a görgő... A gyári súlyhoz képest szokott
lenni "tartalék" az ismert okok miatt: a komfort, a fogyasztás stb. Gyárilag
nem gyorsulásra optimalizált a legtöbb robogó. (Madison az véleményes...)Hiszen szinte ugyanaz, mint a Burgman, mégis könnyebbek a gyári görgők...Szerk: esetleg azt lehetne kipróbálni, hogy ahol eddig nyelezted, és most is
nyelezed "megszokásból", ott most nem nyelezed. Lehet, ugyanúgy menne,
de nem pörögne fel annyira? Nyélen nyilván jobban felpörög / jobban is megy.
Erre gondolok, hogy másképp kell vezetni. (Te is írtad, hogy sokkal inkább
érzed a Pulival, mikor van értelme a gázkar teljes tartományát használni...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23488 üzenetére
Á, nem kell félni, az út jobban tapadt, mint múltkor a takony ködös időben.
Sőt, szinte már száraz is volt. De azért nagyon óvatosan mentem. Azért a
hóban való nyektetés izgalmas volt. Nagyon nem akart betapadni, mert az
olvadás miatt nagyon tömörré vált az egész: úgy kellett hintáztatni.Beállás 20 másodpercben, érdekesség: nem kicsit izzik a kipufogó leömlő.
Ui: az elején nem nagyon volt alapjáratom, a végén meg töltésem. Jó buli...
Meg persze rohadt nehezen melegedett be, de a dugóban aztán ventizett...
Az még jobban lerántotta a feszt, kb. 11V-kat is láttam, szóval most töltöm.Szerk: amúgy iszonyat előzékenyek voltak rengetegen, le a kalappal!
Igaz, más motorost nem is nagyon láttam, de a bunkózó autósokat kb. egy
kezem meg tudnám számolni, akik meg lehúzódtak, azokat abakusszal se![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23490 üzenetére
Nekem a beindulással nincs gond, ám az alapjárat tartásával (szívató!) már van.
Ma viszont olyan szinten jeges volt, hogy a tegnapi 5 perces kiállást se sikerült
reprodukálni, de aztán rájöttem, hogy ha leszállok, simán ki tudom tolni LOL.Nézegettem a gumikat, de a K62 szett 30K lenne, a kifejezetten téli verzió 45K:
mondjuk ha egyet firkálok ezeken a semi-slick nyárigumikon, az többe lesz.
Szerk: a(z analóg) vízhőmérőm nagyon nem erre a tartományra van kalibrálva.
Ilyen 3.5-6 fok között ugrált (pluszban), viszont határozottan mínuszok voltak. A
digitális hőmérő ezen nem problémázott, azt viszont a xenon zavarja össze...
Enyhén be voltak fagyva gombok, meg a sisaktartó dobozom is: ridegtartás.Szerk: az miért lehet, hogy túldúsul, megfullad? A légszűrő is el lehet tömődve?
Szerk2: Hódéknál vajon miért nincs listázva a 120/70-es snowtex? Ott sima van:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez nem úgy szokott menni, hogy bemész a boltba, és megpróbálod, melyik jó?
Nekem egy Tucano kesztyűm van, amit késő ősztől kora tavaszig hordok, mivel a
perforált bőrkesztyűben ilyenkor már lefagy az ember keze... Egészen más érzés
persze a kétfajta kesztyűben használni a kezelőszerveket: kormány/fék leginkább.Ha nagyobb kesztyűt veszel, mint ami a méreted, még esetlenebb leszel, ami tuti
balesetveszélyes és semmi előnnyel nem jár. Nem attól lesz jó egy kesztyű, mert
nagy, viszont a jó hőszigetelő (vastagabb) kesztyűk sajnos esetlenebbé tesznek...Szóval szerintem passzoljon a méret, és mindenképp próbáld fel vásárlás előtt.
-
DigitXT
félisten
Én nem javasolnám a neten rendelést, egy ilyen cucc esetén, aminél kritikus, hogy mennyire tudod használni benne a motort. Lehet, hogy ami képek alapján tetszik, a gyakorlatban neked abszolút használhatatlan. Ahogy írod, az nem jó, ha lötyög. Szerk: de az sem, ha szűk.
Aláöltöző kesztyű egy jobb téli kesztyűbe szvsz nem kell... A nyáriba kellhet, hogy kitold a télire váltást, ill. nekem a gagyibb téli kesztyűmben is segített valamit... De inkább azt mondom, egy jobb minőségű téli kesztyű, mint egy gagyi + aláöltöző. Mondjuk nekem az aláöltözős verzió se volt olcsó, csak a fene tudja, hogy hova raktam, miután már egy ideje nem igazán kellett használnom...
A jobb minőségű viszont kérdés, árban meddig mész el? Van pl. 30-40K-s kesztyű is, amiben biztos nem fázik a kezed, de lehet, hogy a prémium belső ellenére sem érzed elég komfortosnak, mondjuk nem tudsz normálisan kinyúlni a fékkarra. Mondom, próba nélkül nem vennék. Olyan, mint a cipővásárlás. Sőt még olyanabb!
Ui: sajnálom a fetrengést, ilyen időben benne van. Hímes tojás gáz/fék, jobbat nem tudok. Ill. persze igen: normális téli gumi, csak az megint nem olcsó mulatság...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem lehet odakötözni, mert pl. ha párásodsz, és fel kell hajtani résnyire a plexit,
akkor el kell engedni, utána meg vissza kell fogni rá: konkrétan balesetveszélyes
az is, nekem is volt, de nem sokat használtam, pont ezért... Persze, biztos meg
lehet szokni, meg aki rengeteget megy, már észre se veszi, úgy bújik bele. De a
napi munkába járáshoz nem kell: elég egy normális téli kesztyű. Olyan boltba
kéne benézned, ahol van választék, több márka* és méret is felpróbálható...
(Tudom, írtad, hogy nincs időd, de ha útba ejtesz egy boltot motorral az ~fél óra.)*: a legolcsóbb Probikert azért kerülném (sima szivacs, fagytam meg benne, meg
ázott is át azonnal), mondjuk egy közepes áru Tucano nem lenne rossz kiindulás.
Persze a határ a csillagos ég.Szerk: ha már motoros kesztyű, legyen benne valami protektor is. A Probikerben
az se volt... Amúgy én idén motorozok először szemüvegben. Vigyázni kell, hogy
ne leheljem be. Mondjuk pont ezért nem is veszem fel a maszkot, mivel pont oda
terelte a párás leheletet. Anélkül meg a nyakam fázik: tegnaptól csősál, bevált.Szerk2: fasza dolog a pinlock, de ha szemüveg van alatta, akkor azon lesz pára...
Elméletileg. (Van egy új pinlock betétem, de inkább résnyire nyitott plexivel járok.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23502 üzenetére
automatával biztos könnyebb az elindulás, nem?
Épp ellenkezőleg: az automata kő buta szerkezet, csak full hideg motornál jó.
Ha félig meleg motorra rászívat, akkor nehezen indul. Manuálist meg csak akkor
húzod rá, ha kell, és annyit, amennyire kell. Más kérdés, hogy ez a mi manuális
szívatónk egy érdekes állatfaj, nem feltétlenül egyenletesen dúsít. Az meg újabb
kérdés, hogy maga a karbi is be tud-e fagyni a nagy hidegben? Szerintem be.Vagy valami anomália biztos van, mert a céges garázsból indulva (7-8 fok) egész
más a leányzó fekvése, mint itthonról a mínuszokból. (Azt gondolná az ember,
hogy ha hideg, akkor szegény a keverék és kész, de nem ilyen egyszerű...)Kérdeztem, hogy szerintetek miért, mivel én is csak találgatok / nézek furcsállva,
ha szívató nélkül alapjáraton 10-es keveréket látok, kezd fulladni: hogy ezt miért?!
Légszűrő? Karbi "elállítódott"? Mindenesetre 1-2 km után még alig melegedett be,
és gázzal kellett életben tartanom (és az sem volt triviális, mert még dúsult!) piros
lámpáknál... Esetleg más hőértékű gyertya kéne? Simán el tudom képzelni ezt is.Szerk: most CR8E van benne. Lehet, ilyen időben jobb lenne helyette a CR7E?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23506 üzenetére
Nono: a kézi szívató az pont nem tud semmit, az okosságát (ha van neki!)
a motor kezelője adja. Ha nem ért hozzá, akkor persze buta. HA tudja mit
csinál vele, akkor viszont (elméletileg!) mindenkori tökéletes keveréket tud
előállítani, főleg ha ebben mondjuk segíti egy lambda szonda is. Anno a
kis Majestynél az automata a "fél meleg" blokkot mindig nehezen indította:
hidegen pöcc-röff volt meg melegen is, tehát a két szélső értéke eleget tett
a kritériumnak (ott állt ahol a hőmérséklet megkívánta). Közte meg szar.Inkább a gyertyához szólj hozzá. Lehetséges, hogy ebben a hidegben
egy melegebb gyertya nem ártana a vasba? Nehezen melegszik be, stb.
Szerk: és ha igen, akkor egy, vagy két lépcsővel kellene "odébb" mennem?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #23511 üzenetére
Meggyőztél... Nekem szar volt az automata szívatóm a Maján, és nem volt
olyan kitartó szerelő, aki ilyen szinten kimérte, beállította (vagy kicserélte) volna.Szerk: ettől függetlenül olvasom, hogy a mínuszokban számíthat a gyertya is.
(És feltűnően nem tud bemelegedni a blokk, egyértelműen túl van hűtve most.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23513 üzenetére
Érdekesség: hazafelé 7-8 fokról indulva szívató nélkül is simán indul, viszonylag
jó az alapjárat, és finoman kezelhető, mindenre jól reagál, egyáltalán nem fullad.Valami dugulásra tudok gondolni, ami a fagy miatt jön létre a karbiban, mondjuk
az alapjárati fúvókánál valami, mert nem igaz, hogy délelőtt nincs alapjáratom, s
csak gázzal tudom életben tartani, gyakorlatilag az átmeneti rendszerrel, rohadt
dús keverékkel. Fogyasztásom is az egekben lesz így (örülök, ha megáll 7-ben).Hazafelé meg kezesbárány, a kettő között meg nagyjából 10 fok a különbség.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Erre varrjatok gombot. Beállok a Shell kútra. Lerohadva (konkrétan megfullad).
Telelököm a(z E5-ös) V-Power Racing 100-zal: fogyi az egekben persze (7.7),
DE! Utána rögtön tökéletes alapjárat. S azóta is. Lurdynál megálltam 5 percre
mégis olyan pöcc-röff volt, hogy majdnem beparkoltam a dohánybolt ablakába
mivel nem kellett neki gáz (pedig az szokott kelleni). Motorféken szegényedik,
ahogy kell, vidáman durrog, mintha a Shelltől megtáltosodott volna. Ki érti ezt?Előtte OMV prémium volt benne: ha jól értem zabálta és szarul ment vele.
Hidegen különösen nem volt alapjáratom - de ilyen túldúsulós, befulladós mód.
Persze utóbbi lehet karbi hiba (inkább azt gyanítom), de azért az nagyon fura,
hogy egy teletank "másmilyen benzin" azonnal helyreteszi a kisagyát.Ui: a 95-ös benzinek már mind E10-esek ugyanazon a kúton, kocsiba az ment.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23523 üzenetére
Úgy néz ki, akkor ez már kívánja az alkoholt... Hülye szomszéd elrontotta.
Szerk: amúgy ami késik, maga esik bele, januártól (elvileg) kötelező lesz az E10.Szerk: vagy nem kötelező, de a kutak bevezetik. Egészen friss hír: alapjárat.hu
Amúgy az igazi baj, hogy az E5-öt meg kivezetik. Bár, ha belegondolok, mindegy,
mert már az E5-nél is ugyanez volt a hír, hogy majd döglik a karburátor. (Még él.)
Lehet, hogy annyira félre vagyok karburálva, hogy csak alkohollal megy jól?
Komolyan, legközelebb beletolom az olcsó E10-et.Aztán jöhet egy kis E85 is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23525 üzenetére
Reméljük ezután megbízhatóbb lesz... (Elektronikailag mindenképp.)
MÁS: V-Power rulez! 14.5 perc alatt beértem a gyújtás ráadásától számítva,
hiba nélkül, úgy, hogy melegítettem meg ki kellett állni, kaput becsukni, stb.
Tökéletes alapjárat és gázreakciók, pedig most is 3.6 fokról indultam.Nagyon nem szerette azt az OMV-t... (És én már majdnem gyertyát vettem.)
Abszolút nem volt alapjáratom, gázzal tartottam életben, egyszer lefulladtam:
utáltam az egészet. Ma meg egy gyorsulásmérés is belefért (9.5/3.4/10.5).Mondjuk menetidőt hasonlítani felesleges, lámpák határozzák meg. Közvetve
meg a forgalom, ha annyira feltartanak, hogy csak a "következő zöld" lesz jó:
konkrétan a Lágymányosin ma végig 90-nel, hétfőn meg a sorok közt 40-50...
Ma 10 mp-et vártam a végén a 40 helyett, és ez még "az előző zöld" volt. -
DigitXT
félisten
Már a Totalcaron is cikkeznek az E10-ről. Én meg azon agyalok, hogy már megint mitől fullad a ketyere, elég érdekes mód: bedúsúl, megfullad, de újraindítás után jó. Nyilván nem sok minden történhetett az újraindításig, nem melegedett fel, semmi...
Szerk: megnézem a logot, ugye motorféken érkeztem a lámpához, van esély, hogy már akkor túldúsult. A lámpánál állva beesett a fordulat (keverék 1:10 alatt), puff.
Szerk: annyi a különbség a szerdai "élménybeszámolóhoz" képest, hogy párásabb volt az idő, éjjel/reggel esett az eső. Hogy ez miben befolyásolja, azt passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez aztán a tanács: ha jó példányt fogsz ki, akkor jól jársz...
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23541 üzenetére
Csak majd ne csodálkozz, ha neked is 7-et fog enni ezután.
Nem fog.Szerk: a benzinszint emelése jótékony hatással lehet az átmeneti rendszerre,
amitől tényleg jobb gázreakciókat kapsz, nem fullad, örömbódogság! Csak ha
sokat használod kicsi gázzal, akkor tolja az arcába a 10-es keveréket, ami se
a hengernek nem tesz jót, hosszú távon, se a pénztárcádnak a tankoláskor.Szerk2: mivel - jobbára - országúton használod, valószínűleg csak kb. pár deci
fogyasztásnövekedéssel számolhatsz emiatt. Kis tempó, kicsi gáz a "gyilkos".Persze ha átfúvókázod, országúti tempóban is bekérhet 5-6L-t a kb. 4L helyett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23543 üzenetére
legalább nem leszel egyedül
Én már annak örültem, amikor legutóbb 7 alatt mértem: nyüves, alkoholmentes
OMV prémiumból nem tudta kielégíteni szomjúságát, abból 7.7-et evett, többet,
mint az autó.Pedig azzal is a városban nyomulok mostanában, és hajtom is.Szerk: ezért legutóbb kapott "kutyaközönséges" E10-es 95-öst: kíváncsi leszek.
Csak menni kéne vele, mert arra meg azt mondják, hogy hamar megromlik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
OFF, de pont jártam arrafelé éjjel, és ez majdnem* nekem jött szembe...
Még szerencse, hogy mire odaértem, már elkapták. Rárontottak vagy négyen.
Mondjuk húzós este volt, belefutottunk egy komplett útzárba az M1 bevezetőn
is, azok is egy-két perccel előttünk csattanhattak. (Pár autót visszafordítottak!
De rám nagyon csúnyán nézett a rendőr bácsi, amikor elkezdtem tolatni LOL.)*: aztán lehet, hogy pont a másik oldalon volt, nem volt túl nagy forgalom.
astro12: ott valami nagyon nem kerek. Elektronikus relé van benne: fura hiba...
Nekem kocsiban kezdett hülyéskedni tegnap, kattogott a bimetál, magától, de
utánaolvasva ez is egyfajta típushiba. Elkoszolódik az indexkapcsoló és áthúz.
Szétszedtem, kipucoltam, most jó. (Kopp-kopp-kopp.) De lövésem sincs, hogy
a világítás felkapcsolásától hogy gyorsulhat fel a Madisonon... Azon kívül, hogy
esetleg esik a fesz, és a halódó relé elektronikája erre érzékennyé vált.
(Álló motornál mit csinál vajon? Ha összefügg a fesszel, ott még alacsonyabb.)Szerk: alapesetben ilyet akkor csinál, ha LED izzókat raksz bele, és bimetálos,
hagyományos relé, mert olyankor a kisebb ellenállás miatt hamarabb melegszik.
Egy elektronikus relét elvileg pont nem érdekel, hogy kiégett az egyik izzó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23551 üzenetére
Szerintem ennek az lehet az oka, hogy neked injektoros a géped, ami automatice
utánahúzza a keveréket a különböző minőségű üzemanyagoknak... Nekem meg a
karbi ilyet nem tud. Azt nekem kéne rendesen beállítani, csak lusta vagyok hozzá.
Miért gondolom ezt? Mert úgy néz ki, hogy az E10-et pl. kifejezetten szereti, LOL!
Tökéletes alapjárat, viszonylag hamar, sőt, még 100-zal magasabb is, mint azelőtt.Két hét állás után közepesen merült akksival elég simán indult nagy szívatóval, bár
rögtön* lefulladt, utána játszani kellett a szívatóval mi legyen... De mire kinyitottam
a kaput, adott szívató állásnál már forgatta a hátsó kereket (hallottam a felpörgést).*: utólag logból látom, miért: nem volt még benzinnyomás. Leürülhetett az úszóház
az állásban, csak én balga erre nem figyeltem, türelmetlenül (túl hamar) indítottam.
Mentségemre legyen szólva nem tetszett, hogy mennyire bezuhan az akkufesz.
Gondoltam, minél előbb beröffen, annál jobb. De hát benzin nélkül ugye nem megy. -
DigitXT
félisten
válasz retesz147 #23568 üzenetére
Oemmel nem csak az a baj, hogy horror az ár, hanem a szállítás a gyorstól a
baromi lassúig bármi lehet. Ha sürge kell alkatrész (ráadásul típusspecifikus),
az necces lesz. Akármilyen robogós boltból is. Nyogo nem mond hülyeséget,
Malagutiéknál is rá lehet kérdezni, ők speciel szoktak polcon tartani dolgokat:
a 125-ös Madison ugyanazzal a Yamaha blokkal szerelt. De ha már itt tartunk
be lehet menni "Yamaháékhoz" is, bár én még nem voltam, csak mesélték.
Mostanában nem is leszek, mert már nincs Yamahám, de egy próbát megér.*Vízcsöveket viszont nem vennék gyárit horror áron, felesleges. Van univerzális.
A speckós csavar jó kérdés: ha nagyon speckó, érdemes lehet megrendelni a
gyárit. Amúgy meg csavarbolt... Egyre emlékszem, ami nekem is elnyalódott,
végül nem is lett pótolva, de "jó nagy csavarhúzóval"/ésszel nyitható maradt.
Ez a műanyag deklit rögzítő csavar, amikor nem oldott le, elég ideges voltam.*: mondjuk nem tudom, hogy pontosan melyik márkakereskedés (és szerviz) volt
a gyors és autentikus beszerzési forrás (kollégámnak). Talán a Harmati? Passz...Szerk: csőhöz még annyit, hogy vettem egy gyári kartergázcsövet a Madisonhoz,
mert a régi elöregedett, és leszakadt. Amint észrevettem, egy PC-vízhűtés csővel
pótoltam, és tudtam is használni a gépet, de mondom, hogy néz már ki cserélem.
Na, ehhez képest a vadiúj gyári cső már a beszereléskor leszakadt: konkrétan az
anyaga elmállott. Lehet, hogy már sok-sok éve polcon volt? Nem tudom. De ennél
rosszabbul elköltött 7000, vagy mennyi forintom még nem volt. Vagyis igen, de ez
volt az utolsó, ami fájdalmas emlék. Előtte szoptam már be bontott idommal, meg
egy olyan gyári alkatrésszel, ami nem is az én blokkomhoz való volt, hehe...Jah, azóta is a vízhűtéses cső van a vasban, és köszöni, jól van. Nem szép, de jó.
Nyilván nem örökélet plusz egy év (gondolom "nem kifejezetten olajálló"), ám rövid
távon megteszi, hosszú távon meg simán lehet, hogy egy univerzális vízhűtés cső
lesz a megoldás. Csak nem PC, hanem gépjármű. Nem gyári. Talán nem rohad el.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz retesz147 #23573 üzenetére
Na igen, a formára hajtogatott cső az érdekes kérdés. Olyanból én is vettem egy
gyárit a Madisonba, de jobban megnézve valami zsugorcsővel van megoldva ez a
történet. Ami benne van, az egy kutyaközönséges (szöveterősítésű gumi) vízcső.Ha az oemnél nincs, érdemes rákeresni a beszélt helyeken, vagy webshopokban.
Esetleg bontott is szóba jöhet, nem tudom, nálad mi volt a baj, hogy cserélni kell.
(Persze jobban belegondolva már azt sem tudom, hogy nálam mi volt. Azon kívül,
hogy elöregedett az egész, és berepedezett a csatlakozásnál. Vagy vmi ilyesmi.)Szerk: na, jól emlékeztem. Ezért szeretek ide blogolni, mert visszakereshető.
Egyébként elolvasva, hogy miket feltételeztem, hát nem egészen úgy volt. Persze
nem ártott megcsinálni a hűtőrendszert, de a kutya a vízpumpában volt elhantolva,
miszerint onnan mendegélt az olaj a hűtővíz felé és vica versa, aztán jött a füst.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest