- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Netfone
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
ph Az USA visszavonta a két cég exportlicelcét, így nem adhatnak el új lapkákat a Huawei-nek.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22044 üzenetére
Kedves tőled: részleteket privátban megbeszéljük.
Ha elenged az asszony.
Amúgy nálam is van 5 liter talonban, áramlásmérő teszthez vettem, de egyelőre
nem volt időm folytatni a projektet, mondhatni kicsit hamvába halt a dolog...Szerk: most nézem, hogy Kesztölc felé sem sokkal hosszabb*, és pontosan
arra szoktam menni fogyasztást tesztelni, az elmúlt 5 évben már vagy 6x...yodamastah: na igen, Dobogókő felé még a majrécsíkot is le lehet koptatni.
*: valójában időben várhatóan rövidebb, mert Pesten napközben halál dugó van...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22047 üzenetére
Szlovákiában mennyire harapnak a csendőrök a hangos kipura? Csak mert
anno tompító nélkül csak "magyarban" tekeregtem, amikor (igen: egyszer!)
az a nagyobb karikám volt az Ipolyság felé, még meg se volt a 4Road. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22050 üzenetére
Sajnos nem úgy alakult a napom, ahogy gondoltam. Be kellett jönnöm dolgozni.
Érdekesség: 11:5 a robogók aránya, úgy tűnik a nagymotorosok túrázni mentek.Burt: nem rossz ötlet! De sajnos ez egy "műanyag sisak", amire mondják, hogy
önmagában az öregedés miatt cserélni kell x év után: jelenleg a 7. évét tapossa.
(Teszem hozzá, hogy 35.000 km-nél nincs benne több, így a nap se érte annyit.)Szerk: nem szeretem a (nagyon) nagyplexit, de még a gyári nagyplexi se akkora
a Madisonra, mint a tiéd az SH-n. Átlátok fölötte! Viszont turbulens levegőt kap
a sisak mögötte, szóval sokkal hangosabb, mint a kisplexivel, ami pedig továbbra
is sokkal hangosabb, mint teljesen plexi nélkül...csak úgy hülyén mutat a gép.
Amúgy ez a Nolan sem a leghalkabb sisak, az tuti (talán azért, amit Moszkító írt,
hogy budget verzió): amikor vettem a kis Majám volt, kisplexivel. Viszont az előző
Biefe (zárt) sisakom jóval halkabb volt. (És könnyebb. Viszont nem is nyitható.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #22053 üzenetére
Köszi a részletes választ! Ezt nem tudtam. Gondolhattam volna, hogy oka van, hogy olcsóbb, de nem gondoltam, hogy emiatt... (Szerencsére még így is nagy előrelépés volt a korábbi 11 éves sisakomhoz képest.) Meglehet, hogy a gyengébb belsőt most* szívom meg, hogy alig 35000 km után szétmegy... Mondjuk más ez a 35000, mint a túra, ahol felveszed és egy ültő helyedben belecsavarsz 350-et... Lehet, túl extrém a példa, de akkor 100 ilyen szakasz, és kész. Így csak 200x nyektetted ez idő alatt: nekem a napi 12 km-es átlagommal sokezer felvesz-lerak ciklust kapott... Szerintem a mikrofon is ezért tört meg idő közben. (Cseréltem.) Nem beszélve a pleximechanikáról... (Azt is.) Szerk: plexi is volt rajta cserélve párszor, egyszer csúnyán összekarcoltam, egyszer jött az ezüst, közben vettem bele pinlockot is, aztán a pinlockot megmarta a plexi tisztító folyadék, egy időben volt egy "tartalék" N103-am (eladtam), szintén pinlockkal, stb.
*: azt, hogy hangosabb, már mindjárt az elején elkönyveltem. De azt hittem azért, mert felnyitható, és hát az ilyen. Tesztek alapján halkabb kellett volna legyen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22056 üzenetére
Na, gyorsan rákerestem, és találtam is. 33 ojró nem is olyan vészes.
(Ettől még a korábbi kifogásaim állnak, miszerint a műanyag is öregszik.)Szállítással együtt 52 EUR: még kutakodom, hátha nálunk is kapható.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22076 üzenetére
Össze ne vesszetek azon, hogy Moszkítóék "igazi" túrázók-e, vagy sem!
Én annyit szeretnék baromi gyorsan leszögezni, hogy én nagyon nem!300 km fölé szerintem azon az egy napon mentem. Ilyen szempontból talán
nem is a legfontosabb szempont nekem, hogy nagyon csendes legyen... És
amúgy, ha országutazom, be szoktam rakni a füldugót (a legelső Madisonos
karikán is nálam volt), mert fülfájós/fülzúgós vége lehet akár 200 km-nek is...
Balatonra jellemzően (2x voltam!) nyitott dobbal, füldugóval, kényelmesen.Mindenesetre tényként megállapítottam, hogy hangosabb az N103 "szpesül",
mint a korábbi ezer éves zárt Bieffe bukóm volt... Mondjuk az 2001-ben került
valami 40K-ba, szóval nem volt olcsó: a nyári diák-keresetem felét elvitte, bár
akkor még motorom sem volt, csak unokatesómmal csapattunk (50-esekkel). -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22082 üzenetére
Ha még megvan a főtengely, esetleg elhozhatnád... Azért hagytam ott,
mert meggyőzött, hogy nincs értelme felújítgatni ha ilyen olcsó az új is.
Ez akkor és ott igaz is volt, de azóta nem lehet főtengelyt kapni, s ki tudja,
lesz-e még rá szükség? Ne legyen! Egy kérdést megér: ha nincs hát nincs. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22087 üzenetére
A rendőrök pont leszarják, miben motorozol, csak sisak legyen a fejeden.
Én mondjuk munkavédelmi cipőben nyomom, szandálban nem ülnék fel rá, és
nem a rendőr miatt. Safety Hungary-nál rövidnadrágban sem engedtek felülni,
hiába volt nálam külső térdvédő, követelményük volt a hosszú nadrág. Persze,
ez akkor volt, amikor gokartozni voltam, nem volt nagy érvágás... tanfolyamon
végig izzadtam a hosszú, protektoros motoros nadrágban és persze kabátban.De közúton csak a sisak kötelező, a többi csak ajánlás: melegben protektoring.
Szerk: próbáld ki plexi nélkül, a menetszél tetszeni fog, és segít nem megfőni...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22092 üzenetére
Rövid nacival meg hogy néz ki a motoros kabát.
És a kórházi kötözés után hogy néz ki az ember? Na ugye... Engem soha nem
az érdekelt, hogy adott cucc hogy néz ki, hanem, hogy megvéd-e, ha kell.Amúgy ahogy öregszik a protektoringem, egyre kevésbé vagyok benne biztos!
Nyúlik az anyaga, volt már javítva is, simán el tudom képzelni, hogy ha helyzet
van, elforognak a projektorok. Térdvédő dettó: 2, mostanra laza tépőzár tartja.
De felveszem, mert a semminél biztos jobb. Gerincvédő nélkül meg sehova.
Annak is szarrá nyúlt már a pántja, megtűztem a legrövidebb állásban, pont jó.
(De nyilván cserélni kellene, az lenne az igazi. Idestova 10 éve megvan már.)Ui: amikor kiesett alólam a motor, könyököm lekoppant, a hátamon csúsztam.
Egyiknek se lett semmi baja, mert rajtam volt a cucc, rendes protektorokkal.Sajnos nyári melegben én sem bírom a kabátot elviselni: bizonyos értelemben
balesetveszélyesnek tartom, ha az embernek annyira melege van... Persze, az
lenne az igazi, ha az ember tudja, hogy eldobja a motort, előtte jól beöltözik.
Lásd versenyzők, full bőr felszerelés: azaz nem mennék 120-at lenge ruhában. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22086 üzenetére
Tavalyi hirdetés, de ki tudja. Látszik, hogy olaszból lehet behozni a romokat.
Egy a baj a donoros történettel, a típushibák mindegyiken meglesznek. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22103 üzenetére
Nem olyan jók a kérdések, mert erősen függenek az átlagfogyasztásodtól,
ami viszont erősen függ a felhasználás módjától (és a hajtás állapotától is).
Továbbá a karbi rossz beállítása el tudja vinni a fogyasztást az égbe...A tényszámokat tudom mondani. Hivatalosan 12L a tank. Ennél egy picivel
többet bele lehet erőszakolni, bár nem érdemes, kifolyhat a kulcslyukon.A sárga lámpa ha világít, akkor kb. 3L van benne. Valójában 3.5 is, viszont,
tudni kell, hogy a szintmérés, s a figyelmeztető lámpa működése is erősen
függ a motor helyzetétől. Értsd menet közben emelkedőn, vagy gyorsításra
már bevillanhat, de akkor még sík úton egyenletesen haladva vagy pl. síkon
állva, a nagysztenderen még elalszik... Ha már ekkor el is rohansz tankolni,
akkor még 9L-t nem tudsz beleerőszakolni. Fordítva is így van! Ha látszólag
már folyamatosan világít, de azért fékezésre vagy nagyobb lejtőkön elalszik,
akkor még több, mint 3L... Csak miután fékezésre se alszik el veheted úgy,
hogy tényleg tartalékon vagy, így valószínűleg meg tudod tankolni >9L-rel.Onnantól viszont mehet a számolgatás, hogy a "vége" hol lesz várhatóan?
Feltéve, ha ugyanúgy mész, mint korábban: ez túrán sanszos, máshol necc.A szintmérő pontossága nagyjából 1L-es. De az elején még elég sokáig tele
tankot mutat, azaz kb. 2L elfogyasztása után kezd csak esni a mutató.
Fékezés plusz egy egység, lejtő dettó. Lejtőn fékezés plusz két egység. Így
úgy tűnhet, hogy termeli az üzemanyagot, de sajnos nem. Megfordítva: az
erős gyorsítás mínusz egy egység, emelkedőn gyorsítás az mínusz kettő.
Azaz nagyon zuhan a mutató. Látszólag... A gyári műszeren ezeket annyira
nem fogod érzékelni, mert az (ennek kompenzálására) eléggé lassan mozog.És akkor a sarokszámok: nekem a legrosszabb fogyi az elején, nagyon szar
karbibeállítással városban 8.6 volt... Ehhez képest túrán csak 4.7, ugyanúgy!
Miután be lett állítva a karbi (az alapjárat volt nagyon "eltekergetve"), a városi
fogyi lement 6L alá, a túrázós meg ilyen 4.2 környékére. Ha csak 90-100-as
utazóval mész, és jól van beállítva a karbi, akkor elmehet 4L alatt is... nekem
a rekordom 3.7L/100 km egy KRESZ-betartós* balatoni karikán. 200-300 km
elérhető egy tankkal, de a fentiek fényében lehet** rosszabb! Jobb nemigen...*: érdekesség, hogy összecsíkozódott a varió, a sebességhatárok szerint.
**: fogytam ki 170-180 megtett km után a város szélén, vagy épp a közepén.
(Ebből is látszik, hogy a városi forgalomban nem annyira konstans az érték,
és ha valami gebasz van a karbival, vagy a hajtással, lehet újraszámolgatni.)Szerk: nem teljesen világos a csapig tankolás kifejezés, ha "csattanás" akar
lenni, akkor arra kell vigyázni, mennyire van benne a pisztoly. Ha rendesen
belerakod, és csak csattanásig tankolsz, akkor soha nem lesz tele a tank.
És még az is ~1L-t számít, hogy előre, vagy hátra dőlt a nagysztenderen...
(De hátradöntve ne rakd csurig, mert utána leveszed sztenderről: már kifolyik.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22108 üzenetére
A mutatós műszer ahogy az első litereket, úgy az utolsókat se méri! Nekem
az eredeti műszerem ezeket figyelembe véve viszonylag pontos volt ("félúton"
tényleg 6L volt benne). Viszont 1-1 pöcöknyit el tud mászni már attól is,
hogy lentről jön adott szintre (állás után), vagy fentről ugye menet közben.Anno emiatt néha olyan érzésem volt, hogy állásban is fogy a benzin.
(Még gyanakodtam is, hogy talán kifolyik valahol, de akkor éppen nem tette.)Viszont járt nálam bontott műszerfalból több ugyanilyen műszer, és volt, ami
szar volt! Sokkal lassabban mozgott, nem is ment fel tele tank állásba, soha.Teszteléshez: a benzinszint jeladó 10-73-as szabványú, (10 Ohm = tele tank),
de van egy extra (üres) állása, amikor már "nem mér", lehúzza testre a lámpa
vezetékét. Az eredetileg azért nem világít, mert egyik lába szakadáson van.
Ilyenkor 90 ohm az ellenállás a szürke vezetéken. Ettől még megmozdulhat a
gyári mutató, mert még ezen is fog valamennyi áram folyni, amitől valamennyi
kitérés még bejön,továbbá kitérést okozhat, hogy a test se teljesen egyforma
így a mért ellenállás is elmászhat pl. már attól, hogy a féklámpa bekapcsol.Én ezt úgy küszöböltem ki, hogy felhúztam egy extra kábelt a műszerfalba, s
nem a gyári testkábelét használom a benzinszint jeladónak (így lett "pontos").
Valójában csak így működik normálisan, hiszen ha feszültségkülönbség van a
két testpont között, ott áram fog folyni, ettől az ellenállásmérés megzavarodik.
(Persze a hagyományos, gyári mutatós műszert ez nem zavarja, mivel az egy
hányadosmérő, szóval ha feszültségesés van az mindkét lábán megjelenik.)Remélem a fenti leírás alapján sikeresen diagnosztizálod, miért nem világít.
---
Korán reggel ritkán röffen a motor esetemben, de ez megint: hőmérsékletfüggő.
Amilyen melegek vannak mostanában, simán el tudom képzelni, hogy beröffen
szívató nélkül, még úgy is, hogy jó a karbi beállításod. Az 1200-as alapjárat és
a gázra fulladás arra utal, hogy beindul ugyan, de még picit szegény a keverék.
Próbáld meg kicsi szívatóval, és akkor rögtön lehet indulni. Nekem ugye dús a
keverék, így pöcc-röff szívató nélkül, és rögtön lehet menni, icipicit torpan csak,
de nem tart semeddig, míg ezen túllendül. Korábbi tapasztalatom, helyes karbi
beállítással az, hogy kb. 40 fokig igényli a szívatót. Ha korábban visszatolod,
amíg ennél hidegebb a víz, torpanhat picit nagyobb gázra, és lejtőn kegyetlenül
durrog a kipuba motorféken. Gyári kipuval kevésbé feltűnő. Nyitott dobbal=halál.
(Mivel nekem most túl dús a keverék, többet is fogyaszt, meg nem is durrog.)Most akkor megint visszakanyarodhatunk arra, hogy honnan tudod, hogy 40 fok:
gyári hőmérővel sehonnan, mert se egy jelölés nincs rajta, se egy szám. Vicc...
Ja és ez a "hideg oldal": termosztát nélkül ez megegyezik a meleggel. Télen így
percekig kellett neki a szívató, különben ótvar szarul ment. Termosztáttal persze
hamarabb bemelegszik, lehet visszatolni egész gyorsan (ahogy írod, kb. 1 perc).
De ilyen melegben (nekem napon áll délelőtt) simán 30-40 fokról indul a víz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22111 üzenetére
Van amelyiken van hely beakasztó szerszámnak... De amúgy légkulcs lekapja
fixálás nélkül: az összeszereléshez nem ajánlott, mert elnyalhatja a menetet a
főtengelyen, ha túl erős... Arra inkább elektromos ütvecsavarozó. Az gyengébb,
persze az előírt nyomatékot kell tudnia, mert ha lelazul a varióanya, az már baj.
Természetesen, ha van otthon elektromos ütvecsavarozó, az leszedni is leszedi.astro12: kíváncsi leszek. Ahogyan te használod, 4L környékére saccolom.
Szerk: ha még belelógott a jeladó a benzinbe, akkor jogos, hogy nem világított a
pejoratív elnevezéssel élve "csóróságjelző". Egyébként ha valaki csak pár literrel
jár folyton, sokat világít, nos, meg tudja olvasztani a műszert az izzó. True story.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22117 üzenetére
Gondolom olyan kéne, ami bele is fér. Nem tudom, hogy a régi
Topin 6C80-am mennyire veszi a töltést, de ki kéne próbálni.
Szerk: talán még a Cygnus régi akkuja is megvan. Jó, tudjuk,
hogy szar, de fel lehet tölteni, hogy egy-két indítást kibírjon...
Van egy MotoBatt MB12U-m is*, de szerintem az nem fér bele.rstwingo: milyen motor ez pontosan? Falsot szív esetleg?
Szerk: honnan vettél másik karburátort? Típusazonos volt?*: az se 100-as.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22120 üzenetére
Éppenséggel egy bontott karbi is lehet eldugulva. Szét kell szedni, kipucolni.
Sőt, ha mondjuk átszakadt a membrán, az éppen a bontottban is lehet szakadt.
De ha szétszeded, meglátod ezt is. Anélkül nehéz megmondani, mi lehet hibás.Szerk: közben visszaolvastam, korábban már atomjaira szedted a karbit, szóval
elvileg minden szép minden jó: mégis arra gondolnék, hogy az alapjárati fúvókán
nem megy benya, mivel ha amúgy tudod járatni, csak alapjárat nincs az gyanús.
Azt nem tudom, hogy a bontott/csere karbit is szétszedted, és így kipucoltad-e?Szerk2: a "spéci maszek légszűrőt" is meg kéne nézni, enged-e át elég levegőt?
Grillo: szerencsére beröffent a közepesen töltött, így csak 95A-t tudó 6C80-nal.
Remélhetőleg levizsgázik, aztán lehet vele csapatni. Persze majd kell bele egy
olyan akksi, ami bele is fér. (Anno a 6C80 belefért, ám erőszakoskodni kellett.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22131 üzenetére
Nem véletlen kérdeztem, hogy miért halt meg az az új akku...
Sajnos egy hibás fesszab nyírhatja őket sorban... Még a BT-280
is nálam volt, rámérhettünk volna. Sajnálom. De ne aggódj, lesz
abból még motor! (Remélhetőleg csak azért forrt fel, mert nem
volt venti, nem volt jó fesz.) Egy kérdés marad: miért kóválygott,
amiért megálltál? De nyaraláson el kell felejteni. Ma rollereztem: -
DigitXT
félisten
válasz novi68 #22136 üzenetére
Elég beteg hangja van.
Grillo: valóban drága 50 Ft/perc, viszont abban a speciális helyzetben,
amibe kerültem, versenyképes ár volt azért, hogy eljussak A-ból B-be...
Ma nem motorral voltam, kocsit vittem szervizbe, bérletem meg nincs:
ha veszek 2 db villamosjegyet, az 700 Ft, és nem visz pont a célig.
Egyetértünk, hogy rendszer nem lesz belőle, de kivételesen megérte.
Azon kívül, hogy poén. Mondjuk fogalmam sem volt, van-e arra járda
vagy bicikliút: nem volt, de rutinos motorosként bezúztam a dugóba.astro12: van az 200 kg is, de ma egész nap itthon állt. Tegnap éjjel volt
feladat, majdnem 50 km belepörgött huszi akkuhiánya miatt. Viszont a
forgalom elég gyér volt, 70-80-at simán lehetett menni, rakpart stb., így
a becsült fogyasztás egész baráti. Hiába, na, sokat számít, hogy állunk.
Még a végén kiderül, hogy megérné egy start-stopos / hibrid robogó?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Most mit csodálkozik? Újszerű, hiszen a totálkár után újszerűnek néz ki. Pont!
Nem azt mondta, hogy megkímélt, és nem is azt mondta, hogy sérülésmentes.huszi.gyb: ez azért lehet, mert hiheti azt, hogy egy feltöltött 6V akkut raktál rá.
Ilyen szempontból gond lehet az ennyire túlmerült akku töltésével, okostöltővel.
Bezzeg a régi orosz... Az nem kérdez, csak tolja a delejt. (Fel is élednek tőle.)- Föltámadunk...
- Föl! Támadunk![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22158 üzenetére
Még ha csak robogóknak... [link] Szerk: mondjuk 2017-ben is
kellett volna legyen műszakin. Vagy a gyevi bírónak azt se kell?
Szerk2: esetleg balfaszok a cikkírók, mert a fotón 131444 van...
Szerk3: a műszaki 1,5 éve lejárt, ezt is írják, ebben sincs hiba...Akkor inkább ON: a 250-es Majával úgy járt a tulaj előttem, hogy
törött volt a km óra jeladó. Én tizenpár perc alatt kicseréltem.
Ő nem értett hozzá, ez nem baj, viszont napi ~30 km-eket rakott
bele. És akkor tartsa fejben, hogy 100 naponta olajcsere?
Jobb a békesség: az az óra számolja szépen az távot. Azért van.Szerk4: sőt, én vagyok az, aki egy totál véletlen nullázott(!) órát
kamu sebességjellel egy éjszaka alatt előre(!) tekert, 45000 fölé.
De már a 250-es Majánál is ezt játszottam, felírogattam mennyit
mentem, amint megvolt a mágnes, pörgettem felfelé az állást.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22161 üzenetére
Kivételesen tényleg nem igazán lehetett tekerés: hangulatkeltés az egész cikk,
hiszen tévesen írhattak kamu számot szövegben (lehet, korábban írta valaki),
mivel ott vannak a fotók, amin feketén-fehéren látszik az óraállás... Amúgy egy
ilyen mechanikus órát tekernének vissza a legegyszerűbben, mégsem tették...Vagy persze tehették! Csak mondjuk 250K-ról 130K-ra. Az megint más kérdés.MÁS: ma sikeresen levizsgázott a kocsi. 20 éves, de nagyon dicsérték, milyen
szép állapotban van, és mondták, ritkaság, vigyázzak rá... 191K van az órában!
És ez bizony valós futás, mivel első tulajos volt, családban marad jeligére. -
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22164 üzenetére
Ahogy nálam tapasztaltabbak mondották volt: a karbantartás a legjobb tuning.
Az alapjárati rendszer ugye kb. negyed gázállásig rendesen bedolgozik, így nem
csak a fogyasztást tudja befolyásolni, de részterhelésen a menettulajdonságokat
is, többekközt gázreakciót stb. magyarán nem csodálkozom rajta, hogy jobb lett.Az imént amúgy engem is megviccelt a (verseny)technika. Hogyaszondja, rántás
rántás, hörr-hörr és megállt, ahogy kell. Utána persze nem indult többé. Mondom
ez tuti "kifogyott", ám 72 km után azért az nem valószínű. Hallgatózok, szivattyú
megy, fél siker. Műszer mit mond? Bingo, nincs áramlás, nincs benzinnyomás...Márpedig, ha a szivattyú megy és benzin is van (a szintmérő fél tank fölött jelez),
akkor csak a benzincsap lehet. Bingo 2.0. Nagyjából fél perc volt a diagnosztika!
Lebontani a sisaktartót két perc, meglátni a lecsúszott sarut azonnalos... NADE!
Visszadugiszálni a benzincsapra az fél óra heveny káromkodás + kéz karistolás.Utána teszt: kattan, ahogy kell, megindul az áramlás, pár másodperc, feltöltődik
az úszóház, felépül a benzinnyomás, ráindítok, és voilá... Azért hazafelé végig a
műszert néztem, hogy mikor fog megint elmenni a nyomás. (Szarul fogja az a
saru. Kénytelen leszek majd rendesen is megcsinálni. De egyelőre ez van.)Ui: kicsit optimista persze, hogy "csak" a benzincsap lehet. Egy éve hasonlóan
döglött le alattam, de akkor - mint utólag kiderült - belevegősödött a benzinkör, s
hiába ment a szivattyú, nem tudott anyagot mozgatni. Persze azóta átépítettem,
így ugyanaz a hiba még egyszer nem jöhetett elő, szóval kizárásos alapon csap.
(És ha megdöglött volna a szolenoid? Az is előfordulhat: van rajta vésznyitó ilyen
esetekre: erősen gondolkodtam rajta, hogy tulajdonképpen felesleges az a szar.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Láttatok már ilyen hirdetést, hogy fel van töltve hozzá a lekérdezhető PDF? Fasza!
Szerk: amúgy nekem napok óta nem működik ez a lekérdező, folyton hibára fut.
Szerk2: megérezte, hogy szidom, most hirtelen bejött egy eredménnyel...Szerk3: mivel magához tért rákerestem egy motorra, amit nem tudtam hova tenni.*
A megoldás: azért, mert annyira új, alig két hetes, és BMW C400 GT a típusa...*: Egéren suhant el mellettem, tükörből nem volt ismerős, hátulról meg max. annyit
tudtam rá mondani, hogy robogó, de meg nem mondtam volna, hogy milyen típus...Szerk4: ebbe meg tök véletlen futottam bele, de kb. minden nap látom élőben is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22185 üzenetére
Azzal a fészkes retesszel én is mit sz.ptam. Gyárit már nem lehetett rendelni,
(de mint kiderült, jó se lett volna!), én meg azt sem tudtam, az az alkatrész mi
fán terem... szerencsére nyogo megmondta a tutit, és tudtam venni 5-10 Ft-ért.A mai napig van belőle egy marékkal, de még mindig probléma a távolság.
Meg hát ha legyártod magadnak, az a tuti, lehet erősebb, mint ami nekem van. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22187 üzenetére
Neked is úgy jött elő, hogy elkezdett rázni a motor?
Neeem, nekem ennél speciálisabb volt. Ugye zörgött a motor, mint aki hajtókaros!
Kiderült, hogy lónak a fasza, nem hajtókaros, csak a dugattyú csapszeg kopog.Igen ám, de nem elég csak azt cserélni. Kell egy új hajtókar. Magában nem kapni:
főtengely csere. Csakhogy: szétszedésnél az aranykezű szerelő nem olvasta el a
manuált (pedig direkt elküldtem neki!), bikából húzta a fogaskereket, mindenen át,
eltörve a vezérmű fogaskerék éket, és szarrá karistolva a kiegyenlítő tengelyt hajtó
fogaskereket. Mivel utóbbi csak párban volt kapható, laza 22K volt a kár. Levontuk.Viszont az új főtengelybe nem volt rendelhető az ék, ami hajtja ezt a fogaskereket:
mint kiderült, ha lenne se lenne jó, mert változott a kialakítása, fészkes retesz kell.
Leméregettem, bevásároltam. És faszán beleillett! CSAKHOGY 2.0! Aranykezű az
összerakásnál is bikából dolgozott... Kiderült, hogy szar van a palacsintában, mert
ahogy ment a helyére a fogaskerék, gyalulta is lefelé az új éket... Mivel Malagutiék
elfelejtették, hogy akkor a fogaskerékben is kéne neki egy bemarás. Mit tegyünk?!Szerencsére ezúttal a fogaskerék nem sérült, így a reteszen csak egy minimálisat
kellett utána reszelni, hogy passzoljon (nagyját letúrta a fogaskerék). Szóval ennyi.
Hogy milyen anyagból van: jó ég tudja. Bírja strapát? Eddig (kopp-kopp-kopp) igen!Arra azért kíváncsi lennék, hogy neked hogyan illeszkedett a fogaskereked...
Szerk2: már csak azért is, mert szemmel láthatólag neked is kiáll az ék. Szóval a
vezérműláncot hajtó fogaskeréknek kell picit másféle kialakításúnak lennie (tippre).Szerk: előtúrtam a rendelésről szóló e-mailből a linkjét, hátha mond neked valamit.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22205 üzenetére
A lánc magában nem 100K, konkrétan DID SCR 409 SDH 110 a típusa, ha venni
akarsz, csak így érdemes rákeresni, nem motortípus szerint. (5 évvel ezelőtt vért
izzadtam, mire kiderült az infó, és nagy nehezen sikerült beszerezni jót olaszból:
előtte kaptam kis hazánkban rendelve vékonyat, vastagot - sehogy se passzolót.)Szerk: és még én voltam hülyének nézve több kisker által is, miközben páruknak
fingjuk nem volt, mit árulnak és az mihez passzol valójában. Nevetséges.nyogo83: aha, szóval vezérműtengely jeladó kéne... Na, az még nincs, LOL.
csongi: én nem értek a fogaskerékhajtásokhoz (sem!), de hogyan lehetséges, hogy az eltolódás kisebb egy fognál? Mármint azon lehetőségen kívül, hogy helyén van minden, csak megnyúlt a lánc, ezért ferdének "néz ki", ám valójában stimmel. (És ha megnyúlt a lánc, de amúgy helyén volt, egy foggal odébb rakva - tehát elvileg elrontva - hogyan lehet mégis már érzésre is, hangra, motorerőre jobb?)
Szerk: jól számolom, hogy 38 fogú? Egy fog eltérés elég nagy különbség, valóban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22207 üzenetére
Magyar webshopból csak akkor rendelj, ha konkrétan ott van a típusszám.
Nekem küldtek mindenféle sz*rt... Ennek oka részben az, hogy a korábbi,
még gyengébb vezérlés valóban vékonyabb lánccal volt, katalógusba az is
beragadhatott. De arra nem nagyon van magyarázat, amikor 412-est akart
rám sózni. De már résen voltam, vittem az eredeti láncot, és összemértük.Szerk: akkor éppen a pót motorral rohangáltam a lánc után... Komolyan
fájt az az ősz: mondjuk a szerelő lehetett volna annyira önjáró, hogy ránéz
a láncra, és vágja, hogy pontosan mi merre hány méter, beszerzi, cseréli...
Nem, én rohangáltam. De még szerszámot is én vettem neki. (Eszement.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22209 üzenetére
Na, addig túrtam, míg csak megvan a konkrét webshop és maga a lánc is!
https://www.speedmania.it/it/catena-distribuzione-did-scr-409-sdh-110-maglie
Szerk: gyakorlatilag ugyanennyibe került anno is plusz 19 EUR postaköltség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22213 üzenetére
Nem tudom, milyen hosszú a csereperiódusa, de ha már úgy ítéled meg, hogy
megnyúlt, esetleg érdemes lenne cserélni, kedv ide, vagy oda... Nekem sajnos
nagyon ratyi állapotban volt, muszáj volt cserélni. Meglehet, hogy ennek ahhoz
is volt némi köze, hogy én barom túlhasználtam az olajat. Mindenesetre, mióta
cserélve lett, legalább pontosan tudom a futásteljesítményt, olajra meg figyelek.
Így nem félek a láncszakadástól, és a szelepek összekócolódásától, ami GTK.
Mondjuk több GTK-közeli élményem van ezzel a motorral. De mostanában jó...
Gyorsan be is rendeltem egy AFR mérőt, hogy helyretegyem a fogyit (6L), meg
ugye keresem az elveszett pacikat, de félek a vezérléshez hozzányúlni.Szerk: bár egyszer állítottam szelephézagot, lehet a fogaskerekezés is menne?
Amúgy mivel jelölted össze őket? (Az a rózsaszín, ami garantáltan nem jön le?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #22217 üzenetére
Hát nem tudom, nekem most nincs még sok km a vezérműláncban, viszont
sose ment igazán jól a motor a tavalyi összerakás óta... tényleg nem értem.
Ma mondjuk majdnem megvolt a 9,x egyik egyenesben. (Nem nagyon szar.)Viszont a keverék téma (majd) tizedmásodperces bontásban lesz analizálva!
Egyszer élünk jeligére. Eladtam a 4Road-ot, köszönve huszinak, dőlt a lé.Még egy kép, csak mert szép, aztán nem OFF-olok tovább (csak bonyolítok):
Szerk: hogyatökömbe csinálták, hogy tegnap rendeltem, ma itt van, UK-ből?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22219 üzenetére
Neked mekkora a kipu átmérő? Kellett trükközni (hosszított foglalat) a szondával?
nyogo83: mértem kompót... Nem lett valami sok, 9 bar, bár astro szerint (neki 10)
az is normális. A főtengely csere mellett újra lett gyűrűzve. (Henger, dugó maradt.)
Szerk: a szondát fullosan a vezérlő hajtja, nem kell külön tápkábelt adnom neki.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22222 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz novi68 #22230 üzenetére
Nem rossz a Pulley, de csodát ne várj tőle a 250-es Majánál, mert annak fura az áttételezése, kicsit harmatos a végsebessége gyárilag is. De ha azt akarod, hogy legalább addig jobban menjen, mindenképp könnyebbet vegyél a gyári súlynál, nekem a 12 grammos Pulival kegyetlen lomha lett (majdnem megevett egy 50-es robogó indulásnál). Nyikorgáshoz végigolvashatod ezt a kálváriát, bár arra már nem emlékszem, hogy a megoldás mi volt. Azon kívül, hogy csak melegen csinálta, és fosta az olajat a hajtómű, meg a főtengely is, mindkettő szimeringje szar volt: utána kapott friss olajat, és talán el is múlt a hang. (De már kopnak az emlékek.) Mindenesetre készülj fel, ha belenézel a varióba, nem biztos, hogy örülni fogsz... Nagy flakon féktisztítót és Jumbo papírtörlőt nem árt, ha a kezed ügyében tartasz. Szerk: közben látom, hogy a videó már nem elérhető, feltöltöttem újra... Katt.
huszi.gyb: én meg szabin vagyok a héten, ennek örömére kifúrtam a kipumat...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #22232 üzenetére
Én most Xado-t rendeltem (az van benne), és mintha csipegetné. Meglátjuk.
OFF: 2000 EUR-ért én is beugratok egy ekkora motorral, kicsit többért akár
még a Madisonnal is, csak akkor (zuhanás közben) kell a vészleállító, hogy
ne bassza szét a víz a motort, mert 2000 EUR-nál kicsit többe van már LOL. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22234 üzenetére
Én helyrepofoztam a KOSO fordulatszámmérőt: simán megy a VR szenzor
jeléről = teljesen felesleges volt a gyújtótekercs felől bekötni anno. Ja és,
ha már arra jártam, a fedkomp is visszakapta a jelet: kihúzódott a kábele.Meg ha már szét volt szedve az eleje, akkor visszadobtam a xenont. Egyik
oldal mondjuk kicsit zöldes, de így jár, aki találomra dob be egyet a polcról.Hívtak, hogy kész a kipu, de mivel szét volt szedve a műszerfal: holnap...
Új hozzászólás Aktív témák
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Mikrotik routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Diablo IV
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- GeForce Now
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest