- Mobil flották
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic V2 - origami
- Yettel topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23778 üzenetére
Ehhez a műszerfalhoz tárgytalan, amit írtam. Fogalmam sincs a
felosztásról, a mérő linearitásáról, semmiről. Nekem RST van.Eredetileg ilyesmi volt, kerestem illusztrációnak vmi képet...
Ui: kicsit alacsony az alapjáratod, 1500-nak kéne lennie (melegen).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23788 üzenetére
Remélem, hogy ez a kicsivel magasabb fordulat nem gyilkolja nagyon a motort.
Á, dehogy. Nekem mondjuk megette az olajat. De üsse kavics!
Öreg kecsege nem szárnyashajó. Azért én hajtom. Debassza, most már kezd kb. életveszélyessé válni az a hátsó gumi...
meg
(A másik meg a jelentősen túlhasznált szíj. Ha szakad + pechem
van, és blokkolja a hátsó kereket 120-nál, abból durva zakó lehet.)Szerk: vagy ráköltök, vagy kampeca. (Esetleg kisebb zakó, akkor
meg extra ráköltés. Nem tudom. Nincs hozzá túl nagy "kedvem".)Szerk2: most múlt 3 éves a gumi, kapta az ívet télen nyáron. Igaz
az is, hogy nem nagyon sokat, most tart nagyjából 10.000 km-nél.
A sok gyorsulás meglátszik rajta. (A döntögetés meg kevésbé.)Szerk3: rákerestem, lassan 15.000 km lesz a szíjban, pedig 12-nél
eldobós a manuál szerint. Igaz, megvan még a régi is, vmire jó lesz
jeligére, bár nem tudom, előrébb lennék-e, ha visszaraknám.
Már csak azértis, mert abban csak nálam van ~13K, előtte ki tudja.Szerk4: egy kis statisztika, ha már astro is írt: 6,5 éve van nálam a
vas, ezalatt mindössze 28K km-t futott, a teljes költsége 3.7M.
Megérte az árát? Nem. Egyáltalán. De (költséges) hobbinak jó...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23789 üzenetére
Lehet, egy ilyesmi szettbe be kéne ruházni. Rendelésre van, ki tudja mennyi idő.
Szerintetek? Addig lekopik slickre a mostani, nem baj. (Max. megyek a rollerral.)Szerk: hogy kereshető legyen a HSZ Pirelli Angel Scooter. Írtatok róla már.
Mondjuk pont nem az én kerékméretemben, ami azért változtathat a dolgokon.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23794 üzenetére
Ja, így értem. Sajnos korábban volt emiatt vita, hogy ami az SH-n
szar volt, az a Madisonon teljesen jó. Talán a Heidenau "búgása"?
Szóval még az is lehet, hogy van vmi abban a "méretváltozásban".Illetve a tied 13as?
Legutóbb, amikor felgumiztam (2017), még az volt... [link][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23796 üzenetére
Hál'isten nem... Ma találkoztam egy Xmax-szal: rövid volt a találkozó.
Az öreg olajzabáló megnyerte a 0-100-at, pedig próbálkozott a kolléga rendesen.És ezekután majdnem leveszekedtem a hídról a Camponánál: úgy belejöttem a
"cihopata" tempóba, csak azt felejtettem el, hogy nekem a kanyar mostanában
főleg nem barátom, és különben is egy szűkülő hullámos (+poros) ívről van szó.
(Remélem felsoroltam minden kifogást, és idevágó szakkifejezést. Nyehehe.)Szerk: gondolom 300-as volt, nagyon morcos LED lámpája volt, bordó szín.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23798 üzenetére
Akkor ezt átfújták*, mert az biztos, hogy egy 125-ös nem megy
~10 mp-es 0-100-at. Nagyjából úgy ment, mint az SH300 anno.*: vagy csak rosszul láttam. Fel kellett volna írni a rendszámot?
Simán lehet, hogy benéztem, és a Quasar Bronze variáns volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23800 üzenetére
Abba a kis csőbe akkor se megy víz (főleg nem fél deci), ha esőben motorozol.
Ha tényleg víz ment bele, én előbb gondolnék egy magasnyomásúval való erős
lemosásra, mint az esőre, de még akkor se biztos, mert ha be tud menni a víz,
akkor ki is tudna jönni az olaj: úgy tiszta dzsuva lenne a hátsó kerék környéke.Amikor leszedted a kereket, nem volt dzsuvás a tengely? Ha nem, akkor ott az
olaj nem jött ki, ergo azon a szimeringen víz se megy be. Ha meg igen, akkor a
komplett véglehajtás szétszedendő, mert a szimering cserés, és belül található.Még a másik oldalon is nyomhatja ki, ahova esetleg juthat be* víz is (varióház),
de akkor a görgőcserénél dobtál volna egy hátast, ahogy kinéz az egész, tökig
olajosan: ha olaj keveredésre gyanakszol, szedd szét, és pucold ki, az a tuti...
De az összerakásnál tartsd be a manuál előírásait (ne légy aranykezű szerelő).MÁS: olyan 9.5 körül lehetett az ominózus Xmaxos gyorsulós 0-100: elmegy.
Persze csak ha beleszámít a rollout, és nullának vesszük a reakcióidőmet, LOL.
Tanulságos a tranziens is: egy pillanatra elszegényedik a hirtelen nyelezésre.
Egész végig ilyen 0.86 körüli lambdával megyek. (Az AFR-ben 12.6 körüli érték.)
Szinte már olyan, mintha direkt teljesítményre lenne hangolva, pedig nem is...*: mondjuk ahhoz egy folyón kéne áthajtanod, hogy érdemben be tudjon ázni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23807 üzenetére
Igazából ismert víz mennyiségről nem volt szó, csak egy feltételezésről...
De ha tényleg vajas állagú volt, akkor én szétszedném teljesen, tuti, ami fix.Annyira nem veszedelmes feladvány. Inkább, mint locsolgatni bele dolgokat.
Pl. benzint pláne nem, mert vannak benne tűgörgős csapágyak, amiket zsír
ken, a benzin meg kimosná azt a zsírt is. És hivatalosan kevés hajtóműolaj
kell bele, mert majd felcsapja a tengely magának. Illetve tudja a franc, ezt
én soha nem szoktam betartani (szintjelző a hajtóműolaj nívópálcáján).
(Maján pl. karimáig kellett tölteni, én itt is inkább ezt szoktam alkalmazni...) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23812 üzenetére
ez a kopott szíjjal nem ment
Hm, lehet, hogy nem is a TechPulley nálam a ludas, hanem a szarrákopott szíj?
Egyszer élünk, szóval berendeltem a G9000900-at, majdnem olaszból, de...
(Elsőre baromi olcsónak nézett ki, de egyrészt ÁFA nélküli árat írtak, másrészt
nem olcsó onnan a szállítás, harmadrészt... Hagyjuk: van ez a vírusos történet.)Italmondonál raktáron volt, talán már hétfőn meg is kapom párezerrel drágábban.
Ui: Kék Holdba is jövő héten megyek az Angel Scooterekért. Azon még addig
gondolkodom, hogy rájuk bízzam-e a szerelést, vagy vigyem kocsival a kereket?
Mindkettőnek van előnye, és hátránya is... Olcsóbb a DIY, de az is jó ha szerelő
látja néha a motort, akinek esetleg van szeme olyasmihez, amihez nekem nincs.
Szilent hibát is ők szúrták ki anno... Most elvileg jó, mert az erősített van benne,
de megint bizonytalankodik a hátulja, remélem csak a kockásslick gumim miatt.Szerk: ha ők szerelik, szerintem lesz némi csodálkozás, mit keres a kipuban egy
lambdaszonda. De amúgy jó arcok, a xenonnal sem volt semmi gondjuk anno.
Aztán azóta eltelt 3 év, ki tudja, ott vannak-e még ugyanazok a szerelők... ez van.
Mindenesetre várható, hogy első teló hibát látják, de most nincs kedv megcsinálni.
(Gumi is olyan dolog, hogy ha nem félnék attól, joggal, hogy majd váratlanul kiesik
alólam a motor, hagynám a fenébe. De hát cserés. Legalább jobb lesz vele menni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23818 üzenetére
Nekem nincs baj a gyorsításkori pörgősségével, éppen az volt a cél.
Ellenben a végsebesség harmatos, mert nincs meg a megfelelő végáttétel.
Ez lehet a kopott szíj miatt. Jövő héten kiderül. A grafikonon látszik, hogy
~105 km/h után a motorfordulat növekedésével 1:1-ben nő a sebesség, és
ez csak akkor lehetséges, ha nem tud feljebb váltani. Majd kiszámolom... -
DigitXT
félisten
szerintem már alacsonyabb sebességnél is eléri a max.-ot
Már nálam? Más motorokról nem tudok nyilatkozni, de a sajátomat viszonylag
jól ismerem, sőt jól tele van aggatva műszerekkel ahhoz, hogy dokumentáljam:
0.88-ra kéne felváltania max. a variónak, most megáll kerek 1-nél... Burt jól írja:
ha keskenyebb a szíj, az összezárt tárcsák sem tudják feltolni eléggé.
Szerk: ez jó közelítéssel 105-nél történik, lásd az előző grafikonon is, sőt íme:
50-nel megszoroztam a számított áttételt, hogy látsszon. Az 50 az 1:1 hajtás.Továbbá ott a bizonyíték, amikor elveszem a gázt, beszakad a fordulat, pedig a
kuplung hajtaná a főtengelyt a szíjon keresztül (motorfék), ám az áttétel elszáll.
Megjegyzem ezért is olyan érzés, mintha nem lenne motorfék, mert nincs sok:
megy a legszélére a szíj, ahol kevésbé szorítják tárcsák, nem lassít túl erősen.Referencia adatok:
High gear ratio: 0.88
Low gear ratio: 2.36
Final drive: 6.222HSZ a fokozatkijelzőről, ahol látszik, hogy régen volt 0.88-as hajtásom, sőt.
Lényegében úgy viselkedik most a gép, hogy "4. fokozat" fölé nem vált... Nem
csoda, hogy nincs végsebességem, ha korábban volt még 5. is... Meg nagyon
régen 6., de az nem jó, mert nem tud a végtelenségig kimenni a szíj...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23822 üzenetére
Túrtam elő 2017-es logokat, ahol 105 környékén gyorsítva pont 0.88-ra jön ki
az áttétel, mivel a motorfordulat csak 6300 környékén van. Szóval kopás van.
(Többféle kopás létezik, pl. a kerék elkopása is elég nyilvánvaló 3 év alatt.)
Arányszám: 0.014574735 (hogy ne kelljen mindig a 25.19 cm-től számolni)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23804 üzenetére
Ez elsőre kuplungrugó gyengülésnek hangzik. Lehet, hogy a TechPulley segítene
a tüneten, de azért ha "kuplungbaj" van (már ha ez "baj"!), akkor azt kell javítani...
Görgő kopás ugye nem lehet, mert akkor pont magasabb lenne a fordulatszám.Persze reális hogy lenyomtad, kb úgy megy mint az SH300.
Én is erre gondoltam, mea culpa, hogy lebordóztam a barnát. Vagy bronzot, na...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
az lenne az ésszerű hogy 50-60 km/h-ig elérje a max. áttételt
De miért lenne "észszerű" az a megoldás? Ez olyan lenne, mintha az autóban
50-60-ig fel kellene váltanod 5-be, és onnan "nyektetni", ha gyorsabban akarsz
menni. Egy 4T benzines motor nem szereti az alacsony fordulaton erőltetést...
A kopása is nőhet, meg menni is nagyon szarul menne akkor a vas. Megnézel
bármilyen benzines nyomaték/teljesítménygörbét elég erősen függ a fordulattól.Most attól tekintsünk el, hogy a teljesítmény az a nyomaték és a fordulatszám
szorzata: nyomatéka sincs sehol, ha nincs - elég - fordulat, márpedig a csutka
áttételre idejekorán felváltva pont nem lenne fordulat. Erőlködne / szarul menne!A szíj kopás mértéke jó kérdés: van rá gyári előírás, hogy mikor cserés. Tudom,
hogy 12.000 km nekem a csereintelvallum, s lassan 15.000 van benne: nem volt
kedvem még cserélni, de már a közvetett jelek miatt is gondolom, hogy elkopott.
Nem akarok kockáztatni szíjszakadást: volt benne részem, mégegyszer nem.Burt1793: ha összezártak a tárcsák, akkor NINCS nagyobb áttétel. Hogy ehhez
képest feljebb tudni menni, az egyszerűen annyi, hogy még van valamennyi hely
a dekliben és a kuplung kvázi meg tudja tolni a szíjat.Túl nehéz görgővel nem.
zárnak teljesen a tárcsák, vagy csak jóval később, ezért segít a Pulley a formája
miatt (nagyobbat emel), viszont nem olyan nehéz, nem megy vele bután a motorViszont ha mindennel a végáttétel növelésére játszik a hülye user (moi), akkor a
vége az, hogy a varió* összezár, a vacsiúj szíj meg darálódik bele a deklibe.
(True story.) Ez a kopottabb szíjat ez kevésbé veszélyeztette vissza is raktam...*: amiből ugye anno Multivar volt nekem, ami eleve más méretű, mint a gyári.
Szerk: a #23823-ban linkelt képen pont azért szűrtem gyorsításra a táblázatot,
mert az mutatja, hogy tényleg a helyén volt a szíj: amint elveszem a gázt, már
feljebb tud menni valamennyivel, tehát nem reális végáttételt jelez. Viszont egy
új szíj még eleve eléggé fel tud menni (az a 0.88 ugye gyári spec.), onnan már
nem akkora az a bezuhanás sem (~0.8), mint kopott szíjjal. Nem fér el jobban.
Csonginak volt talán sok gondja ezzel, hogy motorféken "csapkod" a szíj.Szerk2: ezt a túl nehéz görgős gondolatot áthúztam, hiszen pont az van, hogy
ha túl nehéz görgőket raksz be, akkor vált túl hamar (hamar zárja a tárcsákat),
mondjuk 50-60-nál maximális áttételre rakja, és onnan "küzdene" felfelé, de ha
nincs elegendő motorerő adott (alacsony) fordulaton, akár ott is megrekedhet...
Talán bogyónak volt a váltós motorja olyan, hogy az 5. túl hosszú volt és ha azt
váltotta, akkor szinte csak lassult a gép, 4-ben meg már tiltásig forgott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23847 üzenetére
Hát én is most először: direkt bejelentettem, hogy hosszú lesz az ebédszünet,
kiszaladok Óbudára, és nem fogom felvenni a telefont. Erre nem pont akkor hív
a főnök? Végig a késés miatt aggódva sokat forgattam tiltáson szegény motort.Hazafelé is meghúzattam, hadd szokja: azt vettem észre, hogy kevésbé pörög!
Gondoltam minimális a különbség (picit nagyobb az új gumi kerülete), de azért
reméltem, hogy mérhető. Nos igen. 0.98 lett az áttételem ott, ahol eddig 1.0.Már hétfőn megjött az új szíj, de nem volt időm szerelni*, így viszont legalább a
refrenciaértéket be tudtam frissíteni... Nagyon kíváncsi leszek az újra...*: bezzeg 16 órázni a melóban "ráértem".
Szerk: megzavarták a "rajtomat" a gyökerek (beindul mellettem, mikor a tükrét
centizem mind a kettő idióta), szóval nem volt egy normális megállás, nyélgáz,
de a végén úgysem számít a rajt, a fordulatszámra voltam csak kíváncsi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23849 üzenetére
Az előzőn rajta van a jelmagyarázat, ezen már csak felismered, nem?
Értem én, hogy gőzgép, de sebesség-fordulatszám aránynál talán kitalálható.
Címet is csak azért adtam neki, hogy lássam, az új gumi a teszt apropója.De akkor már feltöltöm újra, jelmagyarázattal. Rx50="Ratio" x50, ahol a varió
aktuális áttételének 50x-ese látható, azaz amikor 1:1 a hajtás, akkor az 50...
Az előző táblához képest most picit alá megy, de nem sokkal (0.98). 1:0.88
a High Gear fokozatunk hivatalosan, majd ha kicserélem a szíjat, meglesz...Szerk: az RMS egy rövidítés. Rendelj Mást, ez Szar
Viccen kívül, ha kuplungharangot szeretnél, tudom javasolni pl. a Malossi-t...
Kuplungból mondjuk nem, mert az nekem szétesett! De a harang az jó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23825 üzenetére
Na kérem: a számok mutatják a változást, a számok nem hazudnak. A motor
forog, az alkotó pihen... Tényleg forog/pörög a motor, de nem a szíj miatt.
Oké, hogy túlhasználtam, így féltem, hogy majd elszakad, ám ránézésre totál
jó állapotban van. Azért ha már itt volt az új, beraktam... Pont ugyanakkora.
Ellenberger a TechPulley csodagörgői, hááát: azok már le vannak amortizálva.
Szárnyacskák? Sehol. Illetve pár darabot találtam. Kopott, csiszolódott + tört!
Előtúrtam a régi Dr. Pulley görgőket, és most sem tetszik a formai különbség.
Nem fotóztam újra, de erre gondolok. Tuti nem emel akkorát, mint a régi. Tuti!
Az, hogy még akkorát sem emel... vagyis inkább úgy mondom, hogy kb. pont
ugyanakkorát, mint egy full hagyományos kerek görgő, az nekem egy picit fáj.Oké ezzel pörög a motor, élvezem, viszont nem értem, miért pont ezzel megy
jól? (Ez 15 grammos: ennyi erővel berakhatnám a 15.8-as LeoVince-t megint.)Nem tudom: nem zár össze a tárcsa, nem megy ki a szíj, nincs végsebesség.
Amit nem értek, hogyhogy nincs meg a gyári áttétel SEM? Túl könnyű a Puli?
Akkor a régi 14-es hogyhogy faja volt? Nem "súlyból" emelt, hanem formából?
Mindegy: nem fog változni semmi. Egyelőre. (Tesztkarikára vmikor kimegyek.)Ma örültem, hogy vissza tudtam állni a garázsba szerelés után... Nem akart a
küszöbre felugratni az első kerék, olyan hülye szögben álltam. És mivel fasza
kis lépcső(!) van a garázs előtt, nem nagyon volt helyem manőverezni.
Inkább műhely ez, mint garázs, de csakazértis bent tartom: nem ázik meg. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23871 üzenetére
Hát hogy a gyári teljesítményt ismerem, az enyhe túlzás. Nem sokat mentem
gyári görgővel: minden mással sokkal többet. Dr. Pulley, Multivar, J.Costa, stb.Lehet, hogy gyengébb a motor, és nagy fordulaton eszi az olajat is, de ettől a
variónak feljebb kéne mennie: gps76-nak volt a jó ötlete, hogy hátul is rá kéne
nézni, de még nem volt rá időm. Polini kontrasztrugó erős (Tarzan faxa reccs),
alig bírom kézzel összenyomni, még az is lehet, hogy ott van valami bibi...A Malossi harang szerintem jó. Nekem is ilyen van, bár azt soha nem vettem
észre, hogy kilépne az utas mellett a városi lovaglás során: merő aranyköpés
az a gépi fordított oldal, nem is értem, hogy gondolják a boltosok az ilyet...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23871 üzenetére
Amúgy én is kíváncsi vagyok milyen lesz a gép, de már üresjáratban se tetszik.
Mert ugyebár: 2.36 a legkisebb fokozat. Ehhez képest a lelassított videó elemzése
azt mutatja, hogy hidegen, dohogós átlag 1364 rpm-es alapjáraton a kuplung átlag
610 rpm-mel forog: ez csak 2.24 Mindenféle számítás nélkül szemre látszik, hogy
a szíj nincs kint a kuplungtárcsák legszélén, pedig a Tech Pulley a gyárinál is jobb
kellene, hogy legyen, ami a legkisebb fokozatot illeti, hogy jobb legyen tőle a rajt...Amikor felborult a Dr. Pulley, és kitámasztotta a variót, akkor durvábban állt ám.
Szerk: viszont ilyenkor már nagyon bután viselkedett a rajtnál, TechPulley-val nem.Megyek majd valamikor tesztkört így, aztán berakok vmi hagyományos görgőt is...
(Gyárit nem szívesen, mert az nekem túl nehéz. Azzal elég lusta szokott lenni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23875 üzenetére
Pontosan ezt csinálom én is, csak nem egyszerű megküzdeni a kék Polinival.
És amikor beindítom, vissza kéne állnia alapra. Hát ez nem csinálja, ráadásul
kicsit csapkod is a szíj, pedig abszolút gyári specifikációnak megfelelő.Kicsit olyan érzésem van, hogy a Tech Pulley sem áll a helyzet magaslatán...
Szerk: a vége az lesz, hogy megy vissza a J.Costa. Azon nincs mi felboruljon.
Szerk2: egy dologban mégsem stimmel a szíj... Névleg 24.4-es a szélessége,
én meg 23.35-öt mértem csak rajta. Ennyire bénán már csak nem mérhettem?
Vagy mégis? (A régi szíj is pont ugyanakkorának mérlegelt, mintha semmit se
kopott volna. Ez így önmagában meglep. De szemre tényleg nem volt kopása.)Szerk3: mármint a nagyon régi Gates szíj. Az előző Mitsuboshit még egy picit
szélesebbnek is mértem, mint a mostanit. De biztos én vagyok helikopter...
Keresgéltem picit, valószínűleg egy 91802-41818-as lehetett. Csak ez lekopott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23877 üzenetére
Akkor megnyugodtam, hogy van olyan szíj, ami elkopik, nekem valahogy nem akar, pedig istókuccse gyilkolom őket a b.szott erős kontrasztrugóval (is), de akkor se. Szerk: Maján volt, hogy szakadt, meg kb. elporladt, meg minden, de ez a duplabordás nagyon bírja. Neked milyen volt az előző? Maradt rajta valami logóra emlékeztető dolog? Lehet, hogy valami nóném (occó) volt, aztán azért kopott annyira. Én konkrétan egymásra raktam a szíjakat, és tök egyformák... Szerk2: akkor is ciki, ha tolómérővel szarul mértem, mert az nagyjából kizárt, hogy gyárilag ne legyen meg a teljes szélesség. Lehet, nem pont a csúcsán mértem a külső bordasornak, és onnan adódik a mérési hiba. Szerk3: még azt néztem, hogy a fogak alsó szélessége az nem teljesen egyezik. Mondjuk az nem is része a specifikációnak. Ha megadnák a szöget, számolható lenne, de a katalógusból valahogy kimaradt. Nyilván egyformának kéne lennie, hogy menjen a varióhoz. Érdekes, hogy a Burginál megadták, ha jól emlékszem konkrétan 28 fokot. Én viszont 26-ot számoltam: ez lehet kopás? Vagy libát libára halmozok? Burgi hajtása ugye ugyanaz, csak a tengelyek távolsága más, ezért rövidebb a szíj.
Szerk3: az a Gates se volt szar, elvileg kevláros. Mondjuk az se jelent semmit...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gonger #23882 üzenetére
addig csak az infót gyűjtöm, meg egy leendő vevőt az 50-esemre :-)
Ha szabad javasolnom, ezen kívül a pénzt is gyűjtsd a leendő vasra.Általában az szokott lenni a baj, hogy kis pénz, kis foci, az ember bevállal
vmi olcsó szart, mi baj lehetne jeligére. Aztán rájön... Nézd meg a leendő
vas rendszámát, kérdezd le az előéletét, Jármű Szolgáltatási Platformon,
és ha azt látod, hogy import, menekülj.* Két esetben szabad csak az ilyet
megvenni. 1) végtelen pénzed van a szervizelésre + nem számít, mennyit
nem tudod használni, ezen akarsz megtanulni szerelni, vagy 2) eleve van
már otthon műhelyed, szerszámaid, szaktudásod, s kizárólag magadban
bízol... Utóbbi amúgy elég jó belépő az állandó topiktagsághoz: normális
szerelőt amúgy is nagyon nehéz találni (és az se dolgozik olcsón).*: ne menj el megnézni sem, nem te fogod kifogni az aranyhalat. (Hidd el.)
Szerk: mondjuk az első pontnál rezeg a léc, nevezetesen ha sokat szánsz
rákölteni, miért nem veszel eleve jót... Nyilván azért, mert egyszerre nincs
rá sok zseton, s reménykedsz, hogy apránként azért életben tudod tartani
(vagy arra gondolsz, hogy te majd kifogod, de ezt felejtsd el már most).Lehet jobban jársz, ha lízingre veszel egy újat, használod totál nyugodtan?
(A motorozás tudjuk, hogy drága hobbi, de a motorszerelés még drágább.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gonger #23885 üzenetére
Szerencsés ember vagy... Miért? Mert egy jó szerelő aranyat ér. Meg aztán
eleve elég jó alappal indítod a keresést: az az 1 misibe férjen bele sokkal jobb
kiindulás, mint itt legtöbbünknek valaha volt. A viszonylag fiatal vas becélzása
szintén előrevetíti, hogy kevesebbet fogunk itt társalogni (vö. szopóroller topik).De amit írtam az továbbra is áll: rendszám lekérdez, import vasakat elfelejt.
(Ki lehet tolni szalonból is újat 1 misi alatt, de nem 300-ast, hanem PCX 125.)Ui: a jobb állapotú vas többért való megvétele nem pénz szórás. Pénz szórás
az, amikor fos hulladékot veszel és próbálod (permanensen) feltámasztani.
(Anno 340K-ért vettem a 400-as Madisont, azóta már 10x annyit költöttem rá.
Oké, hogy részben hobbiból. Kapott sok tuningot. Meg kísérletezek vele...)Szerk: érdekes ez a filigrán dolog. Az SH300-ra pl. azt mondják, hogy az! Én
meg ugye egy "fotel" Madisonnal járok. A valóságban meg az SH nagyobb.
Ha tényleg nagy dugókra kell nagyon pici vas, az ilyen PCX 125 szint. De azt
meg nem fogod 120 fölött hajtani az agglomerációba csapatáskor: c'est la vie.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gonger #23889 üzenetére
Burkolt nagytestű robeszből is van 600-as, sőt, nagyobb is, de motorerőt illetően az sincs sehol egy sor4-hez, és a tömegének okán a dinamikája is elmarad. Talán valamit kompenzál a CVT, mert magasra engedi a fordulatot rögtön a rajtnál. (Normálisabb sofőrök manuális géperejű járógépen nem szokták annyira forgatni...)
50 4T-hez képest BÁRMI sokkal jobb lesz. Talán még a 125-ös is kiszolgálna, de nyilván a 2 személlyel túrázós igényeket már nem nagyon. Arra valóban ajánlott legalább egy 250-es... A magam részéről csak a 4T 50/150/180/250/400 vonalon rendelkezem tapasztalattal. Meg pici 300: a 125-öt gyorsan ki lehet nőni. (Nagy önmérséklet kell hozzá, hogy vki elismerje, hogy tkp. elég az/jól fogyaszt...)
Mindenesetre a váltós motor közvetlenségét robogón el kell felejteni. Mivel robogsz most is, ezzel valószínűleg nagyjából tisztában vagy, de ha nem próbáltál ki még nagy robogót, esetleg lehetnek irreális elvárások. Gyorsan le fog esni az a mérce... SW600 is csak 50LE. Na nem mintha az nem lenne mindenre elég a városban sőt: azzal inkább az a gond, hogy egy nagy bálna, így dugózni nem fogsz vele túl jól. Nem arra van. Meg aztán a fogyija is elszállhat, ha nem arra használod, amire való. (Tudom, hogy kifejezetten írtad, hogy nem az a cél, csak ha magas a mérce....)
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23892 üzenetére
Egyetlen dologba kötnék bele, az a T-Max berángatása a robogók közé.
Márpedig azért, mert ugye nem klasszikus robogó felépítése van... Az inkább
egy CVT hajtású motorkerékpár, ahogy mondják. Robogó kinézettel, beburkolva.
Bár én még soha nem mentem vele (és CBF250-nel is max. az oktatáson, tehát
nincs tapasztalatom a döntögetős élvezkedés terén), szerintem a T-Max más.
(Ha helyreáll a mostani vírusos mizéria, és a kolléga végre motorra ül, talán lesz
alkalom kipróbálni: ha mást nem legyorsulni. Vagy beégni, hogy nem megy...)A többivel kb. egyetértek, mentem pl. 500-as robival, és nem estem tőle hanyatt.
Jó, persze, jó, de valójában nem annyival jobb, mint amennyivel nehézkesebb.csongi: a hétvégi kiruccanás nem mindig Bp-Zakopane, hogy ha túra, az 500-as.
Környező dimben-dombon igazán nem számít, hogy 30, vagy 40 LE a motorka...
Max. nem fogsz emelkedőn sportkocsikat előzni utassal, hát istenem. Lehet, az
utas nem is vágyik arra? Ha száguldozni akar az ember, akkor tényleg sor4 600,
vagy fölötte, mert azokból simán kijön 100LE, ami robogónál elképzelhetetlen.Úgy tudom, főleg a CVT az oka, nem nagyon bírja az akkora terhelést. (Mondjuk
a T-Max Turbos emberke sem nyilatkozott a teljesítményről... és a tartósságáról.
De azt hiszem, amikor kerékre húzza azt a hosszú vasat, arra mondják: "elég".)Azért van miből válogatni.
Így van, az 1 misis keret elég sok választást nyitva hagy. Nekem pl. szimpi az
X10 350 is, állítólag kezesebb, mint az 500-as nagytesó. Mondjuk kicsit fotel, na!
Szerk: mondjuk most éppen 1 M fölött van, és a legolcsóbb is olasz import...
Meg a legdrágább is. Mindegy, csak egy ötlet volt. Akkor egyelőre ez kiesik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gonger #23894 üzenetére
tuti kintről behozott
Olyannyira tuti, hogy még regadót is kell rá fizetni, magyar rendszám sincs még rajta. Igaz, hogy elég fiatal, de azért az olaszok nem úgy használják, mint mi. Nyogo kollégának vannak infói, milyen pofátlan tekerések mennek ezeknél. Az a 6700 km az nálam éppen lehetne valós 2 év alatt (mert nem túrázom), melegebb éghajlaton önmagában gyanús. Ezzel nem csak az a baj, hogy drágább, mint a valós futás alapján lenne, hanem fogalmad sincs meg voltak-e rajta csinálva a szervizek, mikor lesz esedékes a következő zsebbe nyúlós mutatvány.250-es Xmaxról yodamastah tud beszámolni, importot nem fog ajánlani.
Szerk: volt Beverly-s kolléga a topikban, de mostanában nem hallottam felőle.
Szerk2: ránéznék azokra a Kymco Xciting 300-asokra is, hátha van köztük jó...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Acapulco #23901 üzenetére
A Forza nekem is bejön... Ez pl. egy abszolút korrekt hirdetés...
(Egyetlen baj lesz vele, hogy bőven nincs benne az 1 misis keretben.)Szerk: amit viszont méretes tahóságnak érzek, az az a szöveg, hogy
"igény esetén névre írva, házhoz szállítva", bepipálja, hogy érvényes
okmányokkal, pedig rohadtul nincs rajta még rendszám sem a fotón...
Mintha kcsa fórumtárs is valami hasonlóba futott volna annak idején.Szerk2: megnéztem az 1 misiset is: az is magyar, meglepő módon.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23904 üzenetére
Aggódtam, hogy a Cavinton-t be kell venni, de a másik topikban megtaláltam.
-
DigitXT
félisten
válasz gonger #23906 üzenetére
Hogy, hogy nem, ilyen is van a topikban. Na nem sokat ír ide, mert
csak hajtja, de ez annak köszönhető, hogy nem import szart vett...bajnokpityu lesz az embered. Tuti le fog beszélni a hirdetett vasról.
-
DigitXT
félisten
Lazításhoz nem is kell nyomatékhatárolás: simán lehozzák ezek.
Nekem sem pont ez a típus van, de hasonló (220V-os), jól működik.Meghúzásnál kell vigyázni. Enyém csak 100 Nm-t tud húzni, szóval
oda kell rendesen veretni vele. Egyszer nem voltam körültekintő, és
nem húztam meg vele eléggé, lejött a varióanya, aztán tolhattam. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23955 üzenetére
Megnézem az AFR-t, és ahhoz. Viccen kívül a benya is számít.
(Azt mondják 14.7-re lőni az alapjáratot nem a legtökéletesebb.)
Az lehet az 2. pont, mikor negyed fordulatot visszadúsítasz rajta.Ha tuti bevált a piros cső, megírod, pontosan melyik méret volt?
Tényleg jól néz ki, és ha be is váltja a hozzá fűzött reményeket...nincsenek azok a bordák, amik lecsúszás ellen vannak
Szerk: nekem pont az a belső borda van (részben) kiszakadva...Szerk2: a Gilera teszthez még annyit, hogy le lehet ám kapcsolni,
hogy elforgassa a kijelzőt a droid... Tetszik amúgy, tényleg, de az
igazi akkor lenne, ha visszafelé is menne vmi kommunikáció - ne
kelljen elővenni a telót menet közben, ha változik az úticél stb.Szerk3: miután a névleges alapjárat megvan, még egyszer kell a
keverékkel játszani, uis a pillangószelep odébb állítása is elviszi.
(De ezt csak úgy olvastam, nem vagyok alapjárat guru, sőt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23960 üzenetére
Szerencsére ez a veszély engem nem fenyeget, hogy új robogókat nézegessek, de ahogy írod, egy-két részlet nekem is tetszik. Ami miatt el se mennék megnézni, hogy ez valójában egy Nexus, lépcsős lábtartóval, tehát nekem kényelmetlen lenne.
Az az állítható plexi és a kijelzős műszerfal nekem kifejezetten tetszik. Szerintem az nem parasztvakítás, hogy ilyen funkciót is tud. Navin kívül másra is lehet használni. (Meg eleve sokkal több infó megjelenik van rajta, mint a régi Madisonon valaha volt.) Pl. röhej, hogy óra és a km sosem látszik egyszerre. Yamahák tudták akkoriban is (2002-2003). A Madison Restylingom meg 2004-es.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23989 üzenetére
Nem a hőtermelésével lesz bajod, hanem hogy nem látsz azzal sem.
Sajnos még nem tart ott a technika, hogy ezek olcsón jó fényerőt tudjanak.Szerk: a gyári nem H4, hanem HS1. Tényleg gyenge, de ne rakj bele "sima"
H4-et (55/60-asat semmiképp), mert az tényleg gondot okozhat... Egyszer
próbáltam, és elég hamar elkezdett felszállni a füst, nem jó értelemben.Ui: nagyon szépnek néz ki az a foncsor pedig, mennyiért csinálták meg?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24000 üzenetére
Nem teljesen világos, hogy kuplung, vagy varió? A képen egy Multivar 2000
van, amihez valóban jár a sárga kontraszt. Én nem estem hanyatt tőle.
Baromi drága cucc, de semmi extra: el is adtam aztán, maradt a gyári varió.A leírás mindent elbír, inkább vegyél 15-ös Dr. Pulleyt, ebből semmi se igaz,
a csúszógörgő viszont bizonyított. Annál lehet igaz a Malossi szövege. Bár
a TechPulley féle annyira nem jött be. Nem ugyanazt tudja, s hamar döglik!Igazából a Dr.Pulleyt se tudom teljesen nyugodt szívvel ajánlani (borulhat)!
Egyet viszont tudni kell: 17.8 helyett 16.5 csodát nem tesz. De pörögni fog.Amúgy van vmi a Malossi szövegében. De egyben marketing "csúsztatás":
maga a Multivar úgy emlékszem picit nagyobb (növelhető a végsebesség),
és más a görgőpályák lejtése, tehát jobb lehet a gyorsulás, de ez feltételes.
Alapvetően a Burgi 400-hoz találták ki, Madisonhoz csak kompatibilis.Szerk: az úszó nálam egy MZ úszó. Nem csak a nyelve számít, hanem hogy
mennyire hajlandó még úszni: a tiéd elég sárga, lehet, már nem úszik túl jól.
Meg kéne mérni hány gramm, miután kicsit hagytad száradni. HA hajlamos
nagyon süllyedni, akkor ugye magasabb lesz a benzinszint, ideig óráig lehet
a nyelv hajtogatásával kompenzálni, de hosszú távon inkább már cserés.
Szerk: nem nagyon akaródzik szétszedni a karbit. (Egyelőre nincsenek meg
hozzá a feltételek, pl. egy tiszta asztal a műhelyben... Majd ha cserélném a
szívófalsnit, talán akkor. Azóta még az új szíjat sem próbáltam ki... Ez van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24004 üzenetére
Moszkító kolléga linkelt nekem egyet a minap, ennyiért megérné
az biztos, csak legyen hova tenni, meg időd bontogatni...
(Összességében is sokkal többet költöttem ilyen-olyan, egy jobb
donorból simán pótolható alkatrészekre... De sose volt helyem a
roncs tárolására. Kár: a bontott lehet szar, de legalább drága...)Ui: amikor olcsó volt a szar, akkor azért kevésbé fájt kidobni...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #24012 üzenetére
Hát nem igazán... Még régen a 180-as Maján nagyon tetszett, mert ott az a +3LE, ami kijött miatta, mert jobban hagyta pörögni ég és föld érzés volt. A Madisonnál sokat nem tett hozzá: se nem gyorsult jobban vele, mint a Dr.Pulley görgővel, se a végsebessége nem lett több, sőt. Multivarba Dr.Pulley! Na, az már vitte a 150-et. Csak sajna enyhén beletolta a szíjat a deklibe, így ért véget a "Vmax" teszt...
Mielőtt megkérdeznéd: beraktam egy J.Costa-t, amit Burgisok istenítenek.
Nekem az is hatalmas csalódás volt, mert nem elég, hogy kompatibilis, nem árt az adott motorhoz hangolni. Könnyebb kúpokkal barátságosabban viselkedett az is!
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Építő/felújító topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tőzsde és gazdaság
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest