Hirdetés

Hirdetés

  • A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek

    ma Legalábbis erre utal egy, a vékony dobozról készült fénykép.

  • Shadows of Doubt teszt

    gp Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!

  • Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd

    lo Végre megérkezett, 24 hónap garanciával!Mindenben erősebb, mint a korábbi favorit a Google Chromecast + Google TV 4K....

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Burt1793 #23416 üzenetére

    nem csak a görgő változott az évek során nálad
    Hát az tény, hogy nekem elég sok kombináció befigyelt már az évek során.:R Elég ha csak a kontrasztrugóból felhalmozott készletre gondolok, ill. már meg sem említeném a görgőkből rendelkezésre álló variációkat... És persze magát a variót, ami mondjuk a Multivar esetén a görgőpályák kialakításában (is) eltér általában, ezáltal más a váltás karakterisztikája. Vagy ugye a J.Costa a maga kúpjaival: megint teljesen más világ, és persze abba is van két szett súlyom, szóval volt pár!

    Nade! Mostanában annyit nem csereberéltem, és a Polini rugó is eléggé fix hátul. A 14-es Pulival meg ott vannak a mért eredmények... az emlékeken kívül.:)) Ha valami, akkor a szíj kophatott még tovább, ami elviszi az egészet az erdőbe... Meg a másik probléma, hogy a főtengely csere óta a motorerő se volt a toppon.:F

    Minél jobban kimennek a görgők a külső pályára, annál jobban széttolják az első két tárcsát egymástól és így növelik meg a legjobban a fordulatszámot adott keréksebességnél (mondhatjuk legnagyobb nyomatékmódosításnak, tehát legkisebb fokozatnak).
    Most mit értünk külső pálya alatt?:B Alaphelyzetben ugye úgy vannak a görgők, ahogy a helyére raktuk. A tengelyhez közel. Ekkor tud legjobban rájuk feküdni a nyomólap, és ilyenkor lesz a mozgó tárcsa a legmesszebb a fix tárcsától, ekkor lesz a szíj a legkisebb köríven elöl. Tehát ez a legkisebb "fokozat". Ez a helyzet akkor áll elő, amikor összerakjuk, meg bármikor, ha a motort leállítjuk. Amikor a motor jár, akkor a "centrifugális erő" hatására (tudom, hogy ilyen valójában nincs is, de így pongyolán fogalmazva érthető) a görgők kifelé kezdenének mozogni, el a tengelytől. Ekkor kezdik kifelé nyomni a nyomólapot*, aminek következtében a mozgó tárcsa közelebb kerül a fixhez, a szíj pedig nagyobb sugarú körre tolódik.:K

    Ez maga a váltás, aminek a kontrasztrugó tart ellen - és a hátsó tárcsák menete is befolyásolja, mert hogy nem lineárisan csúsznak szét, hanem egy adott pálya mentén, és közben csavarodnak is... Vannak "tuning" kuplungok, amik ezzel (is) játszanak. Nekünk az egyensúlyi helyzet az érdekes. Könnyebb görgővel nyilván jobban (nagyobb fordulatszámra) fel tud pörögni a motor, amíg előáll az nyomóerő elől, aminek a kontrasztrugó a maga unalmas (azaz nem változó) módján ellentart.

    Ezt a váltási fordulatszámot lehet jól elbaszarintani "félregörgőzéssel". Pl. úgy, ha bazinehéz görgőket rakunk bele, akkor már alapjárat közelében is elindul a váltás, így nem a legkisebb fokozatban fog betapadni a kuplung... Sokat csúszik, megég, eközben a motor meg lomha lesz, mint a dög. Fordítva meg, ha nagyon könnyűek a görgők, akkor úgy fog viselkedni, mintha a kocsit egyesben húzatnád ki, nagyon magas fordulaton fog váltani, vagy extrém esetben akkor sem = végsebesség nista.

    nem mindegy, hogy milyen görgő van a meghajtott tengelyen?
    Nem mindegy, mert a kuplungtengely fordulatszáma függ az aktuális áttételtől, és a fenti levezetés szerint már alapjárat környékén is meg tud változni a legkisebb áttétel, amennyiben a görgők már egy picit megmozdulnak. Általában az már hiba, ha a varió "belevált" a kuplungolásba, és olyankor már nagyon érezhetően szarul viselkedik a motor (túl nehezek a görgők). Most nyilván a gyári beállítás nem szar, csak lehet még azon is egy picit javítani, agresszívebbé tenni a rajtot (más kárára).

    A Puli elvileg két dolgot csinál egyszerre: a lecsapott forma miatt még mélyebbre engedi a nyomólapot, mint a hagyományos görgő, ezáltal még kisebb az indítási áttétel, ezért jobb a rajt. A másik, hogy a púpos forma miatt a legkülső helyzetben még messzebb tolja a nyomólapot (azaz a mozgó tárcsát a nyomólaptól), így még nagyobb az áttétel, mint egy hagyományos görgővel lenne. Persze ezt csak addig tudja megtenni, amíg a variótárcsák össze nem érnek. Ha összeértek, akkor annyi a max. áttétel, és kész. De előfordulhat, hogy gyári görgőzéssel nem értek össze. Na ilyenkor tolja ki a Vmaxot.:R A Tech Pulley ez utóbbit mintha nem csinálná. Most vagy azért, mert túl könnyűt vettem, vagy azért, mert tényleg más a formája: nem ugyanolyan nagy a "púpja", mint a korábbi verziónak volt.:B De ez csak az elmélet, a puding próbája meg az evés: nekem most olyan 130 a vége, mert nem akarom legyilkolni (8400+), ellenben kisebb sebességnél nagyon jól motorozható, élvezet átfűzni még a mozgó sorok között is.:D Most az, hogy annak idején full gyári setuppal ment 140-et nem nagyon érdekel, miközben torpant gyorsításkor a kopott varió miatt, ill. messze nem volt ennyire dinamikus. Nyomatékból erőlködött.

    *: ez ugye megint relatív, mert a nyomólap nem megy sehova, az oda van tépve a variócsapszeggel meg a varió anyával a helyére: a mozgó tárcsa fog mozogni...:DD

    [ Szerkesztve ]

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák