- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Huawei Nova 10 - halovány remények
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tigipuf
senior tag
lesegetem a gépeket, le kellene már cserélni az öreg people 250-est,de hiába nézem nem nagyon értem miért is ad ki a kymco gyakorlatilag 2 hasonló felépítésű modellt.Vagy nem jól látom,hogy a downtown meg a xciting kb ugyanaz?Van valami egetverő különbség köztük?
Mondjuk én 300-as verzióban egyértelmű,hogy downtownt vennék mert az ténylegesen 300 ccm,és sokat számíthat túrázásnál, pályázásnál az a pár lóerő.(abban az esetben,ha váltanék a people (SH) féle sámlinülős karosszériáról).Ami nem valószínű mert mindennapi szaladgálós,munkába,boltba járósnak szerintem tökéletes, lehet,hogy maradok a nekem bevált formavilágnál , people gt300i lesz ebből valamikor.Meg egy kicsit félek is attól,még egy ilyen elnyűhetetlen robogóm mint a mostani karbis people a büdös életbe nem lesz többet (kopp-kopp)"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
Badboys
őstag
Basszus ez tényleg nem fekete.Ez valami a fekete határát súroló irdatlan sötét antracit vagy mi a bánatom. Ki a fene tudja ezeket az elnevezéseket. Na mindegy lehet tőlem akár égszínkék bordó is csak tegye a dolgát és ne @opóroller legyen. Nem szeretek szívni nem az én világom.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz tigipuf #24401 üzenetére
Az emberben mindig dolgozik a birtoklási vágy, de ha nem változtak meg jelentősen az igényeid, valószínűleg jobban jársz, ha maradsz a jól bevált gépednél. Városon belül az SH/People felépítése a lehető legjobb, a kanapésabb változatokkal soha nem fogsz úgy forgólódni a kocsik között.
Nekem SH300-am van most (az új), de én is tekingetek időnként másfelé, elsősorban azért, mert városon kívüli utakra egyre többször használom kocsi helyett az SH-t. Az XMAX 300 és a Forza 300 is tetszik, különösen az irigylésre méltó ülés alatti tárolójuk miatt. De legalább ennyire vonz a Honda NC750D (Integra) is, kifejezetten a városon kívüli tudása miatt. Viszont az SH300 városon kívül is tud annyit, hogy eddig sikeresen hessegettem el a váltás gondolatát. Városon belül pedig annyira kezesek ezek a fürge robogók, hogy nem is érdemes másban gondolkodni.
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #24408 üzenetére
..Ezt leszámítva nagyon jó újra (bocsánat) "normális" teljesítményű motoron/robogón ülni. Már el is felejtettem, hogy gázt tudok adni és akkor gyorsul, stb. (a kis 50-es után)
De persze, általánosan elmondható, hogy ilyen nagypapa sofőr vagyok, szóval ezek a kijelentések ennek fényében értendők. (egy 10 le-s robogóról) -
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz Badboys #24414 üzenetére
Az ülés levételével kezdtem az ismerkedést, és - hopp - máris kicseréltem 1 benzincsövet, meg 1 vákuumcsövet, mert elég gatya állapotban voltak.
Igaz, csak sima 5mm-es 'benzincsövem' (autóhoz ált.) volt, de átmenetileg jó lesz (
hehe, vagy akár véglegesen is)
Az alapjárat melegen egy fokkal jobb lett, de nem ez oldja meg az ingadozást.
Az amúgy lehet probléma, hogy a benzintartályból lejövő cső később megtörik? Be volt kötve a rendszerbe még egy benzinszűrő, most jelenleg ugyanúgy raktam össze ahogy volt, egy új 2. szűrővel, csak kicseréltem a repedt csövet.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz #50433536 #24421 üzenetére
Igen, az stimt, csak a rögzítő csavarokhoz sem fértem hozzá attól a műanyag takaró sapkától.
Felslicceltem az oldalánés így nagy nehezen lejött. Utána simán kijött a tartó lemez kivétele után.
Elég barbár megoldás, de másképp nem engedett.
A feszszabályzóm is rossz, pár pillanatokra 16 V-ot mérek, ez az automata szivatóra meg azt írja a manuál, hogy 10ohm-ot kéne mérni a kapcsain, ennek meg van 16-17 ohm. -
#50433536
törölt tag
válasz FeniX- #24422 üzenetére
Ha pár pillanatra ugrik fel a feszültség és nem (nem csak) a fordulatszám függvényében emelkedik a határérték fölé, akkor lehet hogy az egyeniranyitó a rossz, bár sok gépben együtt van dobozolva a kettő. Öt-tíz évente nem árt kicserelni ezeket, még akkor is ha eppen jól működik, mert elöregszik és nem tudhatod mikor hal meg végleg. Nyugodtabb az ember és megbízhatóbb a motor, ha szépen lassan, egyenként újra cseréljük az öreg elektromos alkatrészeket.
Hallottam már olyat is, hogy gyárilag 16,5V volt a megad max töltő feszültség, bár én sokallom kicsit.
Nekem eddig, ha elromlott a fesszabalyozo, akkor 20-30V fölé engedte a feszültséget magasabb fordulaton, látszott a lámpák fényén is.
-
FeniX-
aktív tag
válasz #50433536 #24423 üzenetére
Köszönöm, igen, ez a jelenség. Utánakérdeztem az árnak, a jövő hónapban sztem megcsípem.
Az automata szivatót megrendeltem, az nem volt vésze. (10 alatt)
Most, hogy kivettem, lemértem és visszaraktam, állítanom kellett az alapjárati csavaron, mert minduntalan lefulladt. Egy fél fordulattal magasabbra kellett tekernem.
1 hétig kibírja így, amíg megjön az új szivató. -
veterán
Sziasztok. Adott egy Aprilia Atlantic 500 nagyrobogó. Szétszedtük Édesapámmal és a variátor szíjra voltunk kíváncsiak. Le még nem szedtük. Megmértük spárgával a külső kerületét, ez 1043 mm, a szélessége pedig 26,2 mm. A gyári szíjméret 1038x28 mm.
A hosszát még csak el tudom fogadni, mert a motoron egy spárgával (levágva és mérőszalaggal megmérve) mérve belefér 5 mm tévedés. De a szélessége tolómérővel 28 helyett 26,2 mm. A kérdésem, hogy mennyi ennek a megengedett kopása? Olvastam egy másik fórumban, hogy a variátor szíjnál mennyi a megedett kopás %-ban, de kíváncsi lennék, itt mit mondtok. Az egész arra megy ki, hogy cseréljük vagy sem. Repedezést nem látni rajta, fogak nem hiányoznak, nem laza. Írás nincs az oldalán. Nem tudjuk mikor lett cserélve, így vettük és az eladó kereskedés nem tudta, mikori a szíj. Mi a véleményetek a cseréről és a megengedett kopás mennyiségére lennék kíváncsi. Illetve, hogy a szíj hosszát hol kell mérni? Mi ugye csak a külső kerületét tudtuk megmérni.
Hálás lennék, ha valaki tudna válaszolni.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz rothfb #24427 üzenetére
Szerintem ha berakod a tárcsák közé az új szíjat és beáll alap feszességre, máris 26-27 lesz a szélessége, hiába nagyobb kézben mérve, mégis csak gumi. De lehet hogy tévedek, ezt még nem próbáltam.
A hosszát pedig nem kell megmérned, mert az adott típushoz kell rendelni és akkor tuti jó lesz. Megnézheted a manual-ban, ha mindenképpen kíváncsi vagy rá. Érdemes márkásat venni.
Az ékszíjak hosszát többféle módon szokták jelölni, néha megadják a külső és a belső ív hosszát is, néha csak betűjellel látják el és táblázat kell hozzá, máskor csak egy szám van rajta, pl 1275 és nincs rajta hogy az mire is vonatkozik. Típushoz kell rendelni és akkor jó lesz. Ha lehet választani, akkor a külső része legyen keresztbordás, azok könnyebben veszik az ívet.
A forgásirányra figyeljetek, egy nyíl jelzi az új szíjon.
Állítólag a márkás szíjak az előírt élettartamot jóval tovább bírják, nem kell félni a szakadástól.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Érdekességképpen, mert korábban már szóba került a BMW C 400 X kedvező árazása: ha felszerelem kb. úgy, ahogy az SH300-am van (led lámpa, riasztó, markolatfűtés, kulcs nélküli indítás) akkor 2,78 millió az ára, igaz, ebben már benne van az ülésfűtés is, de a doboz viszont nincs. Így azért már nem tűnik annyira olcsónak...
-
csongi
Topikgazda
válasz #31733248 #24429 üzenetére
Nem birtam vegig olvasni, ezt a tomjenezest. Eleve a BMW teszteknek szerintem allo f@...al kezdenek neki.
Mekkora bravur alacsomyabb arral nyitni, egy fele kinai motorral? Vagy ha nem kinai, akkor olcsobb munkaerovel eloallitott xarokkal.
Nem olvastam, de mennyi lesz a szervizeles? Uzemeltetesi koltsege mennyi ennek a vasnak?
Kinai keverekkel nem nehez egy Japan markaval versenyezni ugy a nagy Bajor fosnak, hogy UE-n belulrol jon. Mocskos dragan. Epitik tovabb a tesztellok a hajpot korulotte. A gepezet mukodik. :).
Ez az a marka lesz, amit sosem veszek meg. Volt a csaladba 2 motor es egy auto belole, boven elegendo volt belole. :).Hogy gyorsul, huuu. Mintha valami scifi teljesitmenye lenne. Hanyinger olvasni.
Ez mirol beszel a konnyebb a konkurencianal dumaval?
200Kg egy 350 es motor. Downton 166.
Aprilia 500 sprint 199Kg.....stb.
Fizetett hirdetes olvashattunk.
A sok marka fant, nem zavarja, hogy ebbe Kinai blokk van?"Apróságnak tűnhet, de a sok nagyrobogón csupán 7-9 literes tank van "
Ez is mekkora ferdites. Melyik az a sok?
Mekkora mernoki teljesitmeny, hogy az alagutnal van a tank. Elkepeszto.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #24430 üzenetére
Ha már szervíz árak, csak érdekességképp lekértem mennyi az Xmax 300 és a Tmax 2017 20ezres szerviz. Innen indul:. Xmax 300 120e, Tmax SX 160e. (olaj, szűrők, variátor szíj, tömítések, gyertyák csere)
Nem olcsó ez sem. Igaz nem is olyan drága ha azt nézzük, hogy nyugat európában a 20ezres Tmax szervíz árakra ilyen 800eur környéki összegeket olvastam. 40k km 1000eur. Kicsit drágább ott a szerviz óradíj
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #24431 üzenetére
A BMW az egyik legmagasabb szerviz díjakról ismert , így ennél drágább lesz.
De ha éppen a kötelező szervizek árai pariban is marad, az azon kívüli javítás már nem lesz olcsó.
De ez is csak egy része az összképnek. -
Vismajor01
addikt
Srácok!
Rúgtam a motort, elmentem vele postára. Gyönyörű szépen járt, nem fulladt le egyszer se, és érzésre jobban is húzott mint javitás után, és hangosabbnak is tűnt.
Visszafele gyújtsra pöccröff indult, úgy jöttem haza, állandóan lefulladt lassú kanyar/piroslámpa/forgalomban araszoláskor. odafele is dugóban araszoltam, simán járt az alapjárat.
Én vagyok hülye vagy lehet különbség??
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #24433 üzenetére
Nekem is csinált ilyen furcsaságokat, hogy egyszer jól ment, simán bírt 5-10 km-t, aztán leállt. Egyből könnyen indult és mentem tovább, de megint leállt. Ezt a hibát az öreg cdi okozta, ami hidegen jó volt, de melegen leállt akár száz méterenként is. Ha a leállás után egyből könnyen beindul, akkor nem hiszem hogy karbi/keverék képzés ill. benzin ellátás baja lenne.
A szívató nekem is furán működött és nem tudtam rendesen beállítani. Hol félig jó volt, hol nem, de inkább nem. Ilyenkor szerintem a szívató tömítetlenségére, és/vagy fals levegőre kell gondolni. Nálam a szívófalsninál szívott fals levegőt. Motorozás közben nem okozott gondot, de a szívató használhatatlan volt, vagy csak félig-meddig működött, a gázzal kellett operálnom nekem is. Ránézésre ép volt a falsni kívül-belül, de ha leszedtem róla a ragasztó szalagot és meghajlítottam, feszegettem, akkor megmutatta magát a repedés. Nem konkrét lyukra kell gondolni, hanem gumi külső repedésében benzin volt, ami csak belülről juthatott a repedés külső részére. A csere után minden helyreállt.
(Nehéz volt a falsni hibáját megtalálni. Mozgattam, feszegettem miközben járt a motor és hiába fújtam csatakosra hidegindítóval, nem mutatta meg magát, sose pörgött fel a motor. Amikor rájöttem, hogy az a baja, akkor a kis repedés már szemmel látható szakadás volt, de addig szenvedtem vele pár hónapot.)
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz #50433536 #24434 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogy miért különbség ha berúgom vagy ha inditózom. Mióta elhoztam nem kellett berúgnom, jó se volt soha, se melegen se hidegen, se hegynek fel se hegynek le. Mostmeg be kellett rúgjam, és mint az álom.
Mindegy, haver ajánlott egy szerelőt aki eddig 10/10, baromi jól kommunikált, Ecseren van, de eljött a motorért 5 ezerért (II. Kerület). Ja, azért kellett eljönnie érte, mert folyik a hűtőviz a motorból. Előző szerelő ugye hengerfejesen javitotta, azt mondta hűtőviz volt az égéstérben, gyertyáknál. Újra is töltötte. Aztán mikor felhivom h csöpög a motorból akkor "ahhoz nem nyúlt, de kb 50 ezer és megcsinálja" Hát, köszi megnézem másik szerelő mit mondd!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #24435 üzenetére
valszeg inditasnal a fedzultseg eses okoz gondot, aminek nem lenne szabad.
Tuti jo az akksi? Indito aram rendben van toltessel egyutt? -
#31733248
törölt tag
válasz csongi #24430 üzenetére
Vicces tényleg olvasni olyan szempontból, hogy egy erős márkabuziság hatja át az egészet. Az árazás részletes ismeretében egyáltalán nem olcsó ez a modell sem.
Yodamastah, ezek a motor árához képest elég combos költségek. Nekem nemrég esett túl a Mondeóm a 60 000 km-es szervizen, az 132 000 Ft-ba került, ehhez képest a Yamaha szervizköltsége borsosnak mondható.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #24437 üzenetére
Pedig az SH-ra is 50k a gyári szíj, tehát 100 ezerbe bele tud nyalni az n*18k-s szerviz pl a dreamnél.
Nekem vw golf 2.0tdi mk7-tel van tapasztalatom, vidéken, márkaszervizben a 30 ezres szerviz 60 ezer forint alatt van, a vezérléscsere 210-nél most kicsit több volt azért. -
Badboys
őstag
Nos fölütötte a fejét a szoc probléma. Akinek van tapasztalata ehhez a típushoz tehet egy javaslatot. Ma kicseréltem a hőgombát mert azt hittem rossz,de mégsem. Állóhelyzetben alapjáraton víz hőfok szépen fölkúszik. Termosztát nyit ,ventilátor megy eddig szép és jó minden. Itt jön az agyfa@. Menet közben meg alig mozdul a cáger mi a bánat van ilyenkor? Ez haza felé úton is így volt azért cseréltem a hőgombát. A volt tulaj azt mondta,hogy valamelyik specifikus szervizben azt mondták neki,hogy ez Kymko típus hiba szerintem meg ilyen nincs. Vélemény?
-
#50433536
törölt tag
válasz Badboys #24441 üzenetére
Úgy érted, hogy álló helyzetben, alapjáraton felmegy a hőfok, de ha indítás után egyből elindulsz vele, akkor nem megy fel a hőfok? Nincs nyitott állapotban beállva a termosztát?
Nem értem pontosan amit a ventillátorról írtál, de annak nem kell folyamatosan mennie. Csak akkor kell bekapcsolnia, ha az ideálistól melegebb lesz a hűtővíz. Alapjáraton nagyon sokáig kell járatnia gépet, hogy bekapcsoljon a ventilátor.
[ Szerkesztve ]
-
Badboys
őstag
válasz #50433536 #24443 üzenetére
Pontosan erről van szó. A ventilátor az normál azzal nincs gond . Reggel rá adom a gyújtást valamennyit mozdul a mutató és menet közben onnan sehova.A hűtő normálisan működik lassan melegszik egy része aztán amikor nyit a termosztát teljes hűtő meleg. Tehát szvsz. nem termosztát a hiba,de kitudja. Nem szeretnék minden alkatrészt kicserélgetni,hogy meg legyen a hiba. Amennyiben a termosztát átenged akkor folyamatosan az egész hűtő melegszik ez meg nem. Mert,hogy ez nem normális az biztos mi az,hogy nem mutat a hőfokmérő menet közben. Honnan a fenéből fogom tudni,hogy nem melegedett túl?
Csongi: A hőfokmérő mutatója
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24449 üzenetére
Oké, megjegyeztem. Egyedi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Elektromos autók - motorok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs