Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kali

    legenda

    válasz Onderon #57143 üzenetére

    bár minden ügyintéző így állna hozzá, de nem véletlenül hallani/olvasni sok ellenpéldát is, hogy nem akarnak a szolgáltatónál foglalkozni vele, lepasszolnak, küldenek a gyártói szervizbe/képviseletre - nem is kell messze menni, ezen a fórumon is sok ilyen tapasztalat megtalálható.
    a készülék cseréje esetén más gyártó esetén is újraindul az egy év jótállás, ha az első évben történik a csere, hiszen ezt jogszabály írja elő.
    az apple esetén csak annyi a kanyar, hogy nem teljesen új készüléket ad, hanem refurbished, tehát gyárilag felújított példányt, de ez közel újnak számít.
    mondok jobbat is, igaz csak egyet tudok; samsung prémium kategória, ahol díjmentesen kimegy házhoz a szervizes és ott intézi a dolgokat, ráadásul ha a helyszínen nem javítható készülékről van szó (például s5, note 4), akkor előveszi az új telefont - ténylegesen úja és nem felújítottat -, abba átírja a cserélendő készülék azonosítóját és kész!

    [ Szerkesztve ]

  • ZeneÁdi

    csendes tag

    válasz Onderon #57143 üzenetére

    Ebben nagyot tévedsz!

    A Telekom igenis elég sokat keres az ilyen műveletekkel (azzal, nem bukik - gazdasági szempontól a nem bukást ugyanis nyereségként lehet elkönyvelni)

    Meg is magyarázom!

    A Telekom vesz az Apple-tól egy iPhone-t, mondjuk 60.000 Ft-ért. Te megveszed azt az iPhone-t, ami 3 napon belül kiderül, hogy gyári hibás (ami állítólag nem is olyan ritka). Mondjuk fizettél érte 100.000 Ft-ot.

    Na most, a Telekom a jogszabály szerint köteles levenni a polcról egy másik iPhone-t, amit szinte 60.000 Ft-ért vett az Apple-tól és odaadni neked a hibás helyében. A hibás iPhone-t beküldi az Apple-hoz, ahol kijavítják, kicserélik a burkolatát és leszigetelt dobozban visszaküldik a Telekomnak. Igen ám, de ezt az iPhone-t NEM árulhatják, nem rakhatják ki a polcra, hiszen nem új iPhone-ról van szó, hanem felújítottról. Tehát van egy iPhone, ami nekik 60.000 Ft-ba került és amit nem adhatnak el! Ezen kívül ott a másik iPhone, amit kötelesek lennének neked adni, és ami szintén 60.000 Ft-ba van nekik. Tehát összesen 120.000 Ft-ot fizettek és tőled csak 100.000-t kaptak. Ez -20.000 Ft a Telekomnak.

    Tehát akkor mit csinálnak? Beadják azt a dumát, hogy az Apple nem engedi stb., feldobják az ügyfélnek azt a labdát, miszerint 1 éven belül bármikor azonnal kicserélik az iPhone-t ha meghibásodik és a garancia újraindul (ami persze igaz is). Sokan be is kapják a csalit és beleegyeznek. Ezután rendelnek egy iPhone-t egy külön készletről, amit az Apple KIZÁRÓLAG a cserékre tart fenn és ami FELÚJÍTOTT, ÚJRACSOMAGOLT készülékekből áll és azt odaadják neked, a tiédet pedig visszaküldik az Apple-nak (ami ugyanebbe a készletbe kerül majd). Szerintem ezért a Telekom egy fillért sem fizet az Apple-nak vagy max. egy jelképes összeget. Így tehát megspóroltak 60.000 Ft-ot (a polcon lévő iPhone árát, amit kötelesek lettek volna odaadni neked), te meg kaptál egy felújított iPhone-t, amiért gyakorlatilag 100.000 Ft-ot fizettél és ami kb. 30%-al kevesebbet ér.

    Tehát akkor, ki is jár jól?!

Új hozzászólás Aktív témák