- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
-
Mobilarena
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
válasz #24650752 #13497 üzenetére
Kinek mi a jelentos. Ha azt nezzuk, hogy Richland = 844 MHz (iGPU), Kaveri = 720 MHz, az majdnem 15% difi negativ iranyban, nekem az jelentos. Aki tuningban er el a masik iranyban 15%-ot, azt is jelentosnek szokta titulalni 4000 MHz-rol 4600 MHz-re nem elhanyagolhato tuning peldaul.
Teny, hogy ha az iGPU-t nezzuk, ott onmagaban a 33%-kal megnovelt CU-szam is tudja ellensulyozni az alacsonyabb orajelet (vs. Richland), ergo semmikepp sem lehet visszalepesrol beszelni. A problema nem is ott van, hanem inkabb az x86-reszben, de mivel sokan szeretnek leugatni engem, amikor barmi rosszat mondok barmilyen AMD termekrol, igy inkabb varjuk meg a januari release-t, majd leteszteli a media, es kiderul, hogy mire lesz jo az akkori Kaveri, az akkori orajelen, az akkor hasznalatos szoftverekben es benchmarkokban. Az fix, hogy az iGPU-val nem lesz gond, ez mindenkepp jo hir.
[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
Igen, de az AMD-nek nem a VGA-val van gondja hanem pont az X86-reszben. Ott kellene kicsit erositeni..nem latom nagy ertelmet pumpalni az IGP-et, amikor meg semmi sem hasznalja ki..vagy alig. Jatszani ugysem lesz jo meg egyenlore, egy rendes jatekhoz kell a 7790/7850-es VGA, amit ugysem fognak elerni a Kaveri-vel.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Thrawn
félisten
válasz MiklosSaS #13504 üzenetére
Ez nem lesz probléma:
A leglényegesebb, hogy a teszthez használt AMD Radeon R9 290X kártyával az alkalmazás GPU-limites volt, és még akkor is az maradt, amikor az AMD FX-8350-es processzor nyolc magjának órajelét 2 GHz-re csökkentették. [link]
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
félisten
válasz MiklosSaS #13506 üzenetére
Pedig pont ez a lényege a Mantle-nek.
A DX nem csak azért rossz, mert korlátoz, hanem azért is, mert a DX utasítás -> GPU utasítás fordítását a proci végzi.
Ezt spórolja meg a Mantle, mert ott Mantle utasítás = GPU utasítás.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
MiklosSaS
nagyúr
Azert en szeretnem megvarni egy kezenfoghato alkalmazasban a kulonbseget, mondjuk egy jatek (BF4, CR3) ami tamogatja a mantle-t. Peldaul egy ilyenre volnek kivancsi: 4770K+GTX 780Ti VS FX-8350(vagy 4770K) + 290X.
"Azt egyébként érdemes megjegyezni, hogy az Oxide Games tesztje rendkívül egyedi. Jól mutatja a Mantle képességeit, de a gyorsulást úgy érték el, hogy a DirectX kód 10 képkocka/másodperces sebességgel sem futott. Ezt nyilván egy valós játék esetében nem lehet megtenni, így a Mantle előnye is csökkenne."
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
félisten
válasz MiklosSaS #13508 üzenetére
Én azt várom a Mantle-től, hogy a csúcskategóriás VGA-k tulajdonosai számára se legyen kötelező intel procit venni csak játék miatt.
Ehhez persze nem csak hatékonynak kell lennie a Mantle-nek, hanem elég elterjedtnek is.Meglátjuk, hogy mi lesz belőle, de eddig számomra ígéretes.
Én inkább az intel/nV válasz reakciójától tartok. Mindkét cégnek keresztbe tesz, ha valóban olyan jó, amilyennek látszik.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
leviske
veterán
Botor kérdés minden bizonnyal, de be lehetett volna férni 28nm-en, HDL használatával egy 4 modulos APU-val 350 mm^ alá? Ugye 250mm^ körül lehet a Kaveri és elvileg ennek nagyjából 50%-a az IGP, ami 130mm^ csúnyán kerekítve, míg a Vishera olyan 315mm^ körül alakult 32nm-en, HDL nélkül.
Bár nem tudom mennyit dobna a teljesítményen plusz két modul. Gondolom nem 100%-ot.
-
stratova
veterán
Asszinkron Mantle feladatelosztás
No ez mikorra várható? Tekintve, hogy az új asztali útiterven a korábbi szervereshez hasonlóan nyoma sincs frissítésnek AM3+on.
Beeman pedig nem tudom mit faragtak, de az hogy a 15 W-os veri a 25 W-os verziót hozhatna egy kis felfrissülést az anorexiás termék vonalon Sőt a 25 W-os akár házon belüli konkurenciát is jelenthetne (CPU-ként) Kaverinek mobil vonalon?[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz stratova #13515 üzenetére
"Beeman pedig nem tudom mit faragtak"
Ez engem is érdekelne. Hogyan voltak képesek 2x jobb telj./fogy. arányt elérni azonos node-on (28nm bulk), nagyon hasonló mikroarchitektúrák (Jaguar->Puma, GCN) alkalmazása mellett?
(#13502) Fiery: Ugyan már... Ha valóban szimplán és tárgyilagosan közölnéd a tényeket (esetleg egy "sajnos"-sal bevezetve), nem pedig ezzel a "ne is álmodozzatok, sz@r lesz ez is, mint a többi, az AMD-től ennyire telik" + "az Intel úgyis félkézzel lenyomja őket" + "a HSA-t az Intel egy délután alatt implementálja" + "előttem mindörökre lejáratták magukat azzal, hogy a '80-as években IP-t loptak a szent és sérthetetlen Inteltől (hiába is bírósági felhatalmazással tették)" egyveleggel, nos valószínűleg kicsit más lenne a reakció.
[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #13515 üzenetére
Bármelyik Mantle játék használhat asszinkron feladatelosztást.
A faragás onnan jött, hogy a Temash és Kabini a GPU-s tapasztalatokból volt implementálva, csak egyik GPU-juk sem fogyaszt 4-25 wattos tartományon belül. Az új sorozat a Temash/Kabini tapasztalataival lett implementálva. Számos dolgot megváltoztattak a fizikai dizájnon. A gyártástechnológia kiismerésével lehet a legtöbbet nyerni nem az új csíkszélességgel.
(#13522) Fiery: Nagyon picit azért változott, mert nem véletlenül hívják máshogy a CPU-t, ott az ARM biztonsági processzora, illetve a fixfunkciós egységek fejlődtek, de az alapok nem módosultak, illetve továbbra is két HSA direktívát támogat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fiery
veterán
Ez egyebkent remek magyarazat lenne arra, hogy funkcionalisan miert nem valtozott a Beema/Mullins a Kabini/Temash-hoz kepest. Mert en szemely szerint nem ertettem azt, hogy mi a kulonbseg az elozo generaciohoz kepest. Hiszen funkcionalitasban -- legalabbis az AMD dokumentacioi szerint -- lenyegeben nincs kulonbseg, SVM-et sem tamogat még az uj generacio, azonos processzen keszul, szinte azonos a tokozasa, azonos a magszam, latszolag nagyon hasonlo az iGPU-ja is, stb. De ha az egesz Beema/Mullins lenyege az, hogy a performance/Watt mutatot egy jo nagy lepcsovel feljebb nyomjak, akkor mar vilagos minden, igy varjuk szeretettel, a Bay Trail-t igy siman le tudjak nyomni majd, es nem csak iGPU-ban. Foleg arra leszek kivancsi, hogy clock-for-clock is lesz-e fejlodes a Kabini/Temash-hoz kepest, vagy "csupan" azonos orajelen fog kevesebb TDP-vel gazdalkodni a Beema/Mullins. Furcsa lenne, ha az architekturaba is melyen belenyultak volna, mikozben a funkcionalitast valtozatlanul hagytak, de vegul is nem lehet kizarni ezt a lehetoseget sem.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Mivel az aktuális útiterv alapján változatlanul készül 25 W-os variáns is, okkal lehetne feltételezni némi c2c javulást vagy legalább órajelemelést azonos TDP-n belül.
Dezz, közben ezt találtam:
AMD hasn’t disclosed how much the underlying architecture has changed, and I would guess the Puma cores are actually quite similar to Jaguar cores, but the net result is a 2X improvement in performance per Watt according to AMD. They arrive at that number by dividing the performance in a few common benchmarks by the rated TDP of the APUs. Now that’s a bit contrived, as a 25W TDP APU may not actually be drawing 25W during the tests, but we’ll just ignore the marketing for now and focus on the important metrics. Update: It sounds like most of the performance gains come from frequency increases, while power improvements happen at the SoC level.
Anand -
Fiery
veterán
válasz Oliverda #13526 üzenetére
No offense, de a kodnevet konnyebb leptetni, mint az IPC-t feljebb tornaszni Az Intel Atom vonalon se volt tul sok valtozas a Bonnell es Saltwell kozott (leszamitva a processzt), aztan megis uj kodnevet adtak neki Itt meg legalabb maga a teljes APU SoC feljebb (pontosabban lejjebb) lep egy szintet TDP-ben, me'g ha nem is feltetlenul az architekturanak koszonheto a fejlodes.
-
Oliverda
félisten
AMD vonalon nem tudok olyan kódnév váltásról, ahol ne változott volna valamilyen mértékben az IPC, és itt most nem arra gondolok, hogy a tök ugyanolyan uArch-ra épülő négymagos Deneb és kétmagos Callisto más elnevezést kapott.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz szabi__memo #13529 üzenetére
Az elvileg Q3-ban érkezik, ezek pedig H1-ben, illetve ott egyelőre még a gyártástechnológia sincs teljesen egyben.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz szabi__memo #13531 üzenetére
Valóban elmélet, de az összes ilyen céldátum az marad a megjelenés időpontjáig.
14 nm még az Intel-nek is feladta a leckét, a Broadwell pl. késik, bár azt nem tudom, hogy a Q3-at az Atom-ra még a gyártástechnológia problémák bejelentése előtt vagy után adták meg.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
And01
aktív tag
válasz szabi__memo #13531 üzenetére
Jelenleg az Intel is küzd a 14nm-el, Az Amd meg ugyanazon a technológián fogja gyártatni ebből adódóan, szerintem időben érkezik, bár a tapasztalatokból ítélve nem vagyok meggyőzödve hogy tömegesen épülne rá termék (attól függetlenül hogy jó cuccnak tűnik)
-
leviske
veterán
válasz Valdez #13534 üzenetére
Még mindig nem értem mi fantáziát láttok még mindig a dualgraphics-ban. Már túl léptünk a GT200 időszakán, elég jól el tud gondolom tűnni a Kaveri iGP-je és a dGPU is a fogyasztásból, ha nincs kihasználva, nem kell ehhez DG. Sokkal érdekesebb az aszimmetrikus feladatmegosztás és akkor köthetsz is bármit a Kaveri mellé.
(#13519) dezz: A HDL használata kizárt? Vagy a Bobcat vonalon már egy ideje azt használják?
[ Szerkesztve ]
-
Valdez
őstag
válasz leviske #13535 üzenetére
Bármit köthetek a kaveri mellé és akkor lesz asszimetrikus feladatmegosztás? Az a bármi az gcn kell hogy legyen és api meg mantle kell legyen nem? És ha nincs mantle? Akkor marad a 7750 meg 250-es, ami kevéske.
Ezért reméltem hogy lesz dg-ben 260x is, mert akkor legalább "gépfejlesztéskor" lenne érzékelhető grafikai teljesítménykülönbség is a mostani cuccomhoz képest nemcsak mantle alatt. -
Valdez
őstag
válasz leviske #13538 üzenetére
Hát akkor lehet kénytelen leszek intelre fejleszteni meg valami izmosabb vga-ra, mert ugyan lesz 1-2 játék amit beharangoztak, hogy mantle-s lesz és engem is érdekelne, de azért nem szopatnám magam feleslegesen nem mantle-s címek alatt ilyen "gyenge" konfiggal, mint amit egy kaveri + cape verde nyújtana.
-
zsolt320i
senior tag
Sziasztok!
Kaveri utódjáról lehet tudni vmit?
Leginkább az érdekelne, hogy annak milyen tokozása lesz, kompatibilis lesz FM2+-al?Üdv.
-
Fiery
veterán
válasz zsolt320i #13540 üzenetére
Carrizo, FM2+ tokozas, belemegy a most mar kaphato FM2+ alaplapokba. Varhatoan 2 modul / 4 mag, 4 GHz koruli orajelek, AVX2 tamogatas, szelesebb vegrehajtoegysegek, full HSA, Mantle, TrueAudio, tovabbra is Bulldozer csalad, tovabbra is 28 nm. A GCN alapu iGPU-ja minden bizonnyal atlepi az 1 TFLOPS-os "alomhatart".
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz leviske #13542 üzenetére
Magukat a HSA-ra optimalizalt szoftvereket ez nem igazan erinti. Fejlesztoi szempontbol a Kaverin is remekul lehet (majd) dolgozni. Nincs me'g teljesen kesz az SVM implementacioja a Kaverin, de azok a kisebb puzzle darabok, amik kimaradtak, a Carrizoval potlasra kerulnek. A "klasszikus" HSA evolucios slide-on jol latszik, hogy a 2014-re tervezett (Carrizo) feature-okkel egyutt lesz teljes a HSA -- de ezek mar nem olyan nagy dolgok, marmint a HSA-ra valo fejlesztest ezek nem hatraltatjak:
Meg persze az L2 cache kezeles nem teljesen optimalis a jelenlegi (Richland, Kaveri) felallasban, de az nem jelent problemat a HSA-nal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz leviske #13542 üzenetére
A HSA programok nyolc technika meglétét hasznosíthatják (ezek a HSA direktívák). Ha ebből egyik sincs meg, akkor a program legacy módban fut. Ha az egyik is megvan, akkor már normál módban megy. A sebességnövekedés és a futtatás hatékonysága attól függ, hogy hány direktíva van támogatva. A technológiák közül messze a hUMA a legfontosabb, ami három direktívát fogalmaz meg, és a HSA alapítványon belül eldöntötték, hogy ezekre a lapkákra írják rá a HSA támogatást. Például a hQ-t és a kapcsolódó egy direktívát támogatja a Kabini/Temash is, de ez nem olyan fontos, mint a hUMA.
Az utolsó három direktíva elsősorban a Linux miatt lesz fontos, mivel ez az OS nyitni fog a HSA felé, és ott számítani fog, hogy a IGP tud-e QoS-t, és van-e preempció a grafikára. Ez azért fontos, mert az OS feladatok egy része is a IGP-n fut, illetve meg kell oldani, hogy több felhasználós legyen az IGP használata, ahogy a CPU is az.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Sziasztok!
A PS4 megjelenésével eszembe jutott valami.
Ha majd X év múlva megjelenik egy olyan AMD APU, ami teljesítményben minden téren felveszi a versenyt a PS4-ben lévő AMD hardverrel, akkor a Mantle API-t támogató multiplatform játékok azon ugyebár dGPU nélkül is elvileg ugyanúgy futnának, mint PS4-en, nem?Kérdés, hogy mit tippeltek X értékére.
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest