Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Macrodroid
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #109375 üzenetére
Asszem ezres még nekem nem volt 1 nap alatt, de, mivel az ország keleti felében élek, egy osztrák, szlovén, satöbbi kirándulás utolsó napja az húzós szokott lenni.
Amikor du 4 körül értünk Rábafüzesre (Salzburg felől ), és onnan még aznap haza kellett jönni, na, az megvolt 7-800km. De, mivel tudtam, hogy nincs hova rohanni, másnap még van 1 nap pihenőnap, nem izgattam magam, hogy 11-re, éjfélre, vagy esetleg hajnal 1-re érek haza.
De az is igaz, nem 1 hengerrel csináltam, hanem 2-vel. -
zsolti_20
senior tag
válasz etnies #109381 üzenetére
A 2ezer km arra ertetendo amikor evente 1-2 alkalommal haza megyek.
Hetvegi turazaskor pedig elmenni tengerpartra vagy kimenni nyugisabb utvonalon valamerre nezelodni. Az autopalyat csak hazafele hasznalnam, vagy ha valahova szuksegszeruen elkell ugranom.De az esetek tobbsegeben munkaba jarni vagy vasarolni. Jobban szeretem a lassabb tempot es nezelodni mint a nagy sebesseget.
-
Geresics
addikt
válasz etnies #109383 üzenetére
A Duke (BMW) szerelem, az NC750 racionalitás.
Ez kb. olyan, mint amikor 10 éve gondolkodtam, hogy 2005-ös Swift-et, vagy E36-os 320i (sor6, dupla vanos, stb) jöjjön velem haza? Vezettem sokszor már a bömöst, imádtam, de mégis a Swift mellett döntöttem. 5 évvel korábban a Swift fel sem merült volna bennem*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Chris0321
addikt
válasz etnies #109388 üzenetére
Azért ne hasonlítsuk össze a hanyatló nyugatot azzal ami nálunk békés megyében van. Házhoz rendelés nincs, 20 km-re kell menni vásárolni és a busz útvonalától is több kilóméterre van a Tesco. Tömegközlekedés minősége rossz, hűtés/fűtés ha szerencsés vagy működik. A járatok sűrűsége külön fejezet lenne. Ha fel kell mennem pestre (180 km) annak ellenére, hogy 20 km-re lakom a 4-estől és a vele párhozamosan futó vasúttól autóval megyek mert biztos odaérek ahova menni akarok és közben nem érzem magam heringnek. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő lesz a hőmérséklet is a járműben.
runner 125: Olyan idősek vagyunk amilyennek érezzük magunkat. Plusz még most kell ezeket a dolgokat megélni mint pl. a 6 hengeres autó mielőtt még belekényszerítenek egy 500 ccm, 10 turbós, 24 sebességes izébe.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz etnies #109666 üzenetére
Probaltam rakeresni, de az a problema, hogy ez hogy a Swift lambda szondaja jo bele, az kicsit tul tag info. (2005-2010-2018, 1.3 vagy 1.6-os vagy milyen, mert cikkszam szerint tobb fajtat is hoz hozza).
Suzuki Swiftnek a gyari Denso szondai a DOX-1000,DOX-1068, DOX-1169 (2001-ig)
Utana DOX-0351 es DOX-0326.
Ezeket szoktak univerzalis Denso DOX-0109 szondaval helyettesiteni. Gondolom errol lehet szo.De nekem valamiert az remlik, hogy Suzuki motorokban nagyreszt a gyari az NTK szonda nem Denso, erdemes lenne egy NTK-DENSO crossreference-t megnezni, mennyire egyezik.
Ha a merete megegyezik akkor persze bele lehet rakni fizikailag, vannak "univerzalis" szondak, amik ellatjak a feladatukat nagyjabol. Csak nem biztos hogy a szonda megszolalasi homerseklete, szonda futoaramkor ellenallasa, karakterisztikaja 100%-ig megfelelo lesz az adott motorvezerlohoz.
Atlag user valoszinu semmit nem fog belole eszrevenni, raadasul az autokehoz kepest picit butabb (vagy inkabb ugy fogalmaznek nagyobb hibaturessel mukodo) ECU-ja nem fog hibat dobni ra es normalisan fog reszt venni a keverekkepzesben.
Szoval elkepzelheto hogy mukodik es tenyleg olcsobban kijon ha az adott motornal meg belefer ekkora szoras.Autonal siman hisztizik akar egy univerzalis szonda miatt is, aminek jonak kellene lennie hozza.
De hogy rovid legyek, siman igazad lehet, hogy toredekaron mukodik a dolog, nem az egyetlen dolog lenne ami "motoros" aron van szamolva
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz etnies #109897 üzenetére
A lanccsere is kokanyolas lesz, ha annyi esze sincs, hogy beallitsa a kerek futasat, vagy a lancfeszesseg beallitasa, patentszem berakasa vagy a lancszem helyes tomoritese. De home kivitelezesbe eszre sem veszed, hogy a szilentek lognak, vagy ugy gondolod az ugy jo.
Es a kerekcsavarnak is van nyomatek erteke.Mindegy lesz ki csinalja ha rossz. 10 hazipatikaba 8 rosszul csinalna meg.
10 szervizesbol 2 lehet rosszul csinalna. De van egy szamla a kezedbe es reklamalhatsz.
Sokan megcsinaljuk magunknak, kerdes ki hogyan..
Ez tamasztja ala amit irtam az Uzemeltetesi koltsegkrol.Kokanyolasnak vannak fokozatai. De hamarabb fog egy karbis vasat otthon reszelgetni a user mint egy befecskendezost. Miert? Mert joval 10 ev felett vannak ezek a motorok. Uzemeltetes.. Vagy nekikezd szelephezagot allitani meg egyebek.
Szarra huzott gyertyaktol kezdve, papirral hezagolt stellcsapagyig talalkoztam otthoni kokanyolassal. Megszaggatot olajleerszto csavar, pillanatragasztoval rogzitve...stb.
Sajnos az emberek 90% keptelen muszaki rajzot olvasni ertelmezni.
Egy service manualt is ertelmezni kellene. Az aki evekig tanulja, annak is feladja sokszor a lecket. Nah akkor mekkora az arány szerinted? Tipusismeretrol mar nem is beszelek.
Persze egyertelmu a xarhazi hozza allast elitelem. Pl Peugeott szervizben 4500Ft az olajnak literje, amit boltba 1800Ft brutto aron megkaptam, a gyari eloirasoknak megfeleloen.
Illetve a rairt javitasokat amik nem tortentek meg. Ebbol az aspektusbol semmivel nem er tobbet egy otthoni kokanyolasnal.
Itt az onkenyes kenyszervallalkozokrol es sufni szerelokrol beszelek, illetve a home "szervizekrol"
Mindettol fuggetlenul biztosan jol megcsinalod a lanc cseret. De ha szerinted a blokkszereleshez kell csak nyomatek kulcs, akkor maris kimaradt egy fontos dolog.
Hanyadik lanccsere utan fog elfaradni az anya? Honnan tudod mikor kell cserelni?A lenyege, hogy az lenne jo, ha lenne penz a szervizelesre is nem csak motorra , es alkatreszre. Ez nem biralat vagy fricska, vagy fikazas. Ez van, tolunk nyugatabbra levo regiokban is. Pl: Olaszok, Franciak. De meg a nagy gazdagsagban is jelen van.
Ez ilyen, ez van sajnos.LaciCRM: Ezt hogy sikerult ossze hoznod? :).
Persze a talicskat tolo emberke is eroatviteli technikus. :D.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz etnies #109914 üzenetére
Akkor a 2ből egyik leszel te.
Általánosítás nincs, mivel meghatároztam a %os elosztás. Ha itt minden fórumlakó maga szereli a vasát, és ezt magas szinten teszi, akkor is a 80% az otthoni kókányolók aránya.
Benne vagy a 20%-ba
Ha nem így lenne, a szerelők 80%a becsukhatná a boltot. Blokkszerelésből nem kellene megélniük, mivel otthon mindenki maximálisan megcsinál minden kötelező szervizt. Így nekik csak az elektronika, a blokkjavítás, és pár apróság maradna. A szervizeknél arányában ebből lenne a kevesebb. De az otthoni kókányolások vége az, hogy szervizbe köt ki a motor.
Jelentős része további olcsó tákolással végzi, és mehet a piacra. Olaszból is ez a szemét ömlik befele, és ez is folytatódik itthon. A hazai tulajdonosok is ezt folytatják.
De mint írtam, ez nem szemrehányás vagy bármi ilyesmi. Csupán a pénztárca szabta körülményekhez igazodás.
Mindig lehet ellenpéldát találni, csak sajnos a hazai motor park totálisan az általam leírtakat tükrözi. -
Khaosz55
addikt
válasz etnies #109916 üzenetére
Ki kell próbálni ha neked az válik be akkor az a jó. VG100-as olajt használnak is a szerszámgépek központi kenéséhez. Tökéletes nagy terhelést bír. Táblázat szerint a VG100 megfelel a SAE 85W-nek. Tehát kb ugyan az sűrűségre mint a 80-90W hajtóműolaj amit a Stihl láncolaj amit te használsz.
-
baboss
őstag
-
Daywalker
addikt
válasz etnies #110223 üzenetére
Jó, hát aki belpiacos motort vesz, az ne csodálkozzon, ha megb...
Emlékeim szerint Bogyó is vett anno valami vén csatalovat, ami aztán hiába volt Honda, semmi sem volt hozzá - tudom, öreg volt, de épp ezért ne mondjuk, hogy mindig minden lesz hozzá. Most nem tudom milyen vason lovagol épp[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #110231 üzenetére
A kapott rendesen-t keretik idezojelbe rakni :D
Tulajdonkepp futaruzemmodban volt, ugy mindenbe rengeteg km raksz.
A spadat vagy xelvist 30 ezer alatt fotengelyesre hajtottad, ha az valoban kapott. Szinte ugyanaz a blokk.Pl tiszta olaj folyt ki a teleszkopbol. Ha egy motor kap rendesen, az minden evben szurke. Legyen a "kap rendesen" mondjuk ez [link] a hasznalat. Ha nem ilyen a hasznalat, a topicban mostantol kezdemenyezem, hogy ne lehessen azt mondani, hogy: pedig nyeleztem, utottem, kap, kapja az ivet, parkettazom, huzom, tolom neki de birja.
:D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #110253 üzenetére
Igen. Errol beszelek. Ket embernek ketfele dolgot jelent a nyelezes.
Ami hogy lehet? :DA te vtredben 4 ev utan ujszeru volt a villaolaj. 57 000km nel nem volt valla a tarcsaknak. Ezt neveznenk eroltetett uzemnek? Minusz tiznek sok koze nincs a terheleshez.
Felre ne ertsd, tokjo motor, en kedvelem ezt a monster koppintast kicsiben, illetve ilyen 4000 km es turakat is bevallaltal vele, tenyleg le a kalappal, (bar ez is klasszik nagy tavok egyhuzamban meleg olajjal tipusu terheles) biztos sok emleketek van.
Akkor innentol kulonboztessunk meg palyahasznalatot, meg kozuti, tura alatti nyelezest, amibe azt hiszem 300 km alatt 2 teherauto megelozese, es a motor kihuzatasa beleferhet :D
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
-
Daywalker
addikt
válasz etnies #110487 üzenetére
Nem hinném, hogy Angliából hoznak gépeket, mivel itt problémás forgalomba helyezni, pl. a lámpa miatt. De ezt múltkor Persu taglalta.
Ide simán a német, osztrák, olasz, svájci és egyéb nyugati levedlett motorok kerülnek."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #110490 üzenetére
Nem jellemzo, inkabb a japan belpiacosok, amiket a red baron hozott kontenerszam, vagy valamilyen vallalkozo kedvu ember. Mind kapott muszakit, es nem hiszem hogy lecsereltek a fenyszorokat, mert nincs mire. Nemetorszagban az nc30, de meg az rc30, es zxr400 nal kulon fenyszorot csereltek az importorok.
Explosión de dos tiempos
-
hroberto
addikt
válasz etnies #110648 üzenetére
Tőlem talán a BMW GS az ami a legtávolabb áll. Biztosan nem lesz ilyen motorom sosem. Elhiszem, hogy jó és hasonlók, de nekem abszolút nem tetszik. Egy hatalmas dög. Persze én csak egy vagyok a sok közül...
Vannak azért sokkal csinosabb túramotorok is a piacon.Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #110652 üzenetére
(#110650) hroberto
Amire én használom, jobb a robogó, de ha túráznék, nagyon bejönne az új GS. Mintha csak az én 191 centimhez gyártották volna. :) Komolyan, szinte azonnal egybenőttem vele.
(#110655) csongi
"Sajnos a komkurencia nem veszi fel a kesztyut, igy a Bajor ceg fog tovabbra is dominalni."
Lehet, hogy ez a szegmens túl kicsi, a BMW pedig már nagyon "belakta" ahhoz, hogy komolyabb fejlesztési pénzeket nyomjanak bele.
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #110733 üzenetére
Szerintem nem figyelted mit szeretne, egy strapabíró gépet.Na most a kihegyezett versenyendurókra mindent lehet mondani csak azt nem.Hobbi szintén, főleg vegyes használatra nagyon nem ideális.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
z123456789
addikt
válasz etnies #110728 üzenetére
Nem érzem lehetetlen küldetésnek.
De legyen 3 szezon!
Nem ez a lényeg, hanem hogy ha van másik lehetőség, miért lennék a pénztárcám ellensége? Azt hiszed, sajnálom a nagyszervizeket a járműveimtől? Meg forintoskodom? Nem.
Vegyes felhasználásra szeretnék egy motort, de ahogy látom az elég kompromisszumos, vagy lehetetlen. Jelenleg vívódom.
De lehet hogy hétvégén megnézek egy járgányt (Gaboman jóvoltából ). -
Daywalker
addikt
válasz etnies #110829 üzenetére
Nekem eddig nem volt bajom, tény, nem járok a transzfogarasra, glocknerre, de voltam már itt-ott országon belül, illetve Szlovákiában, és elvoltam. Mások vagyunk...Amúgy nem szeretek túrázni, unalmas.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
z123456789
addikt
válasz etnies #110835 üzenetére
Mifelénk egyre többször látom, hogy az új gs1200 tulajok is úgy cikáznak egy Győr, Balaton útvonalon, mintha gixerrel mennének. Pont tegnap jegyeztem meg az autóban. Dobozokkal, felpakolva, eléggé, hogy mondjam...dinamikus a tempójuk. Korábban kevesebb ilyen dobozos vakmerő motorost láttam, na, az az igazság. Ezek magyar rendszámosok, ergo nem a messzi tájról jöttek. Gondolom van némi presztízs idehaza a BWM egyik csúcs motorjában (ahogy autóban is sokaknál az egy 4 karika, merci, bmw), és olyanok is megveszik, akik csak ezért veszik meg, de amúgy eddig sport motor volt alattuk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen