- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel topik
- iOS alkalmazások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
gp A Sony rendszerében már látható, hogy kapott egy frissítést a játék, valamint a trófea rendszerét is aktiválták.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
válasz
Burt1793 #67128 üzenetére
Nem tudom, nem számolgattam forintra melyik megoldás mennyire jön ki, mert korhatár nem akadályozott, így egyből A-ra mentem. Már csak azért is, mert a "nettó" költségek mellé ott van még a ráfordított idő, idegeskedés, papírokkal rohangálás, várakozás. Nem akartam kétszer nekifutni ugyanannak.
-
Something_
őstag
válasz
Burt1793 #67557 üzenetére
100 alatti tablaknal 15 km/h tullepesnel mar buntet, 100 es feletti tablaknal 20 km/h tullepesnel. Ha rendor megallit es ez alatti tullepessel mentel, akkor irhat csekket asszem 30.000-ig.
Nekem auto nem csal semennyit, motort meg nem neztem.
Multheten eppen toltam az arcomba a sajtburgert az m3 kivezeton szerencs utcanal, kivancsi vagyok, hogy a szupertraffi kuld e jutalmat
[ Szerkesztve ]
-
PoLizei
aktív tag
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #68180 üzenetére
Az enyémbe egy 3mm-es szög fúródott, de szintén futófelület közepébe, szerencsére, és a hátsóba, szerkezeti sérülést sem okozva. Ezek a biztonságosan javítható sérülések.
Első gumiba szerintem is életveszély a javítás, ott ha valami elszálll, az nagyon para, és az a gumi az ívet is rendesen kapja. Azt a gumisok sem válallják, nyilván okkal.
Amúgy elvileg 130-ig vagy jó a javítással, a kékholdnál is ezt írják, és ezt is mondták nekem is személyesen:
"Korrektebb megoldás a belülről szerelt javítógomba. (...)Ez a megoldás szigorú feltételekkel tartósan használható. Max tartós utazó tempó 120-130 km/h. Ki lehet vele menni előzni, de hosszabb távon nem. A motorgumi ugyanis használat során tágul. A javítógomba nem biztos, hogy tudja ebben követni, a ragasztás kioldhat. Csak városi használat, visszafogott túrázás során nem történhet baj. Esetleges javítás előtt mindenkivel ismertetjük ezeket a tudnivalókat."
[link]
Amúgy a linken minden más fontos tudnivalót is leír, érdemes lehet elolvasni, akit érdekel a téma.(#68181) -Mike-: 7 évesen, még akkor ragasztás nélkül azért voltam vele bőven 100 felett túrákon...
De most hogy átmenetileg nem túrázom, csak közlekedek vele, így a városban nem nehéz 100 alatt maradni.
Mondjuk ennek ellenére van, hogy rendesen rászabadítoma gumira a lovakat főleg a lámpák után, de bírja szépen.Mondjuk egy SV650 esetében a rászabadított lovak sem olyanok, mint mondjuk egy VFR1200-nál, ez is biztos.
Viszont az egyes eléggé le van benne áttételezve, induláskor elég rendesen bele tud harapni az aszfaltba...
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz
Burt1793 #68197 üzenetére
HSM igen azt motorral mentem. A mai bringás átlagom a dombságban mindössze 18.6 km/h volt
Országúton megyek, de alapból lassú vagyok. Jó azért tegnap volt ebben egy pár km felvonulás
De máskor is ilyen 60-70 az átlagom motorral. Én mondjuk nem a sebességet élvezem hanem azt, hogy mehetek és szép helyekre juthatok el
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #68277 üzenetére
Ez újkora óta ilyen, én sem csaptam szét a váltóját.
Nem szeret egyhelyben állva váltani.Soha gondom nem volt vele, szerintem alap, hogy menet közben váltogat vissza az ember, ahogy kocsinál is.
Azt a bizonyos 9km-t motorral megteszem cirka 20 perc alatt, élvezetesen, és jó napom van utána. Bicajjal jó lenne, kb. 30 perc alatt benn is lennék, de alaposan megizzadva, ami mellett már nem lenne őszinte egész nap a mosolyom, zuhanyozni meg nincs lehetőségem napközben, no, meg akkor a 30 perc sem 30 lenne már. A tömegközlekedés meg totál kudarc, alaphangon 40-50 perc, és a rossz hangulat garantált, mire beérek. Szval nem tudok jobbat erre jenleg, mint a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Burt1793 #69001 üzenetére
A fák az egyik legjobban megterhelő elemek egy videón a tömörítő algoritmus számára
Olcsóbb kamerák itt gyengébben teljesítenek.
Ha minőség maximalista vagy, akkor újratömörítés nélkül kell a videót feltölteni youtube-ra. Illetve van leírás valahol, milyen beállítással készült videót nem konvertál át a youtube amikor feltöltöd.gopro-nál pl. az mp4 filet úgy lehet megvágni újratömörítés nélkül, hogy úgynevezett keyframe-nél kell vágni. (persze a proginak is támogatni kell az újratömörítés nélküli mentést)
pl. van 20 sec videód, akkor ott lehet hogy lesz 5-6 key frame, a többi képkockát úgy menti csak el, hogy mi változott a keyframe-hez képest. Ezt a 20 sec-et újratömörítés nélkül azon az 5-6 ponton tudod megvágni.
Asszem avidemux tud (copy módban) így editálni, menteni.
-
#79335424
törölt tag
válasz
Burt1793 #69038 üzenetére
Cseszheted az ablaktörlődet, amikor előz az autó segge, vagy épp négy kerékkel csúszol le az ívről! Már "kölyökkoromban" a jánoshegyi szerpentínen (akkor még lehetett ott nyomulni) tartott éjszakai "edzések" során észrevettem, hogy jól tudom kezelni az ilyen szitukat. Motorral már sokkal kevésbé.
-
#79335424
törölt tag
válasz
Burt1793 #69406 üzenetére
OFF -ba tesszük ezeket a hsz. -eket, pedig nem is annyira OFF -ok. Különböző életmódot élő, felnőtt férfiak írják le a tapasztalataikat a motorozással kapcsolatos lehetőségeikről. Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy minden oldalon visszaköszön a család, gyerek témakör. Nagyon is meghatározó részei és függőségei egy motoros életének, nem lehet tőlük elvonatkoztatni.
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #69502 üzenetére
Azért, mert nem a főtengely hajtja a kereket, hanem van közte még néhány áttétel. Márpedig a kisebb fordulatra tervezett motorok (márpedig a 135Nm 125LE nem túl pörgős motorra enged következtetni) mellé hosszabb áttételt szokás tenni, és máris nem olyan az a 135Nm, mintha egy rövidebb áttétel mellett lenne.
A dízel autót végképp nem értem, hogy jött ide....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #69505 üzenetére
Igen, tuti óvatosabban kell ezekkel bánni.
Az SV is ilyen, mégsem estem vele hasra, pedig enyhén más karakter, mint az azelőtti 50-es nagyrobogóm volt.
Csak azt akartam mondani, valóságos körülmények között nem az fog kijönni, hogy mondjuk 64nm egy SV, és akkor duplaolyan vadul indul az 1200 boxer...[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz
Burt1793 #69559 üzenetére
Ha városba rohangálásra kéne vennem valami kétkerekűt akkor én is valami 200 körüli robeszt vennék. Vagy egy msx125 ös hondát, de azt inkább csak a poén kedvéért
De nincs rá szükségem, bringázok.Én soha nem állok be a sorba. Talán akkor ha nem férek el a kocsik között, de olyan ritkán van. Bár szabálytalan, de menet közben is szeretek szlalomozni a kocsik között
Ha csak jobbról van hely és az épp egy kerékpárút, az se baj.
A lámpától való gyorsulást sem vetem meg. Amikor a gumi a végét járja, akkor egy kis füst is előfordul, de ilyen most nem lesz egy ideig, friss a papucs
Írtam még néhány dolgot, de kitöröltem, nehogy olvassa valami hivatalos szerv
Tehát amit eddig írtam az sem igaz, mindig szabályosan közlekedek!ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #69567 üzenetére
Az az SH300 azért nem olyan fürge, hogy össze vissza kelljen egy nagymotort váltogatni, hogy úgy menjen....
Egyes-kettesezni nekem se kell dugóban, araszolásnál igazából gázt húzni se, kicsit kiengedem a kuplungot és már megy előre...
Az jogos pont, hogy keskenyebb vagy, így jobban elférsz. És a 16-os kerék is már egész jó lehet, bár az üléspozíció az sajna marad "robogós". Bár valaki azt szereti.
(#69568) tboldi: Helyes, át kell jól gondolni az ilyen döntéseket, nem kevés pénz.
Szerintem 21 évesen kicsit talán túlzás ilyen komoly motor, ilyen komoly autó... Inkább valami kevésbé értékvesztőbe kéne forgatni énszerintem....
Nekem 21 évesen egy 50-es nagyrobogóm volt csak, télen meg busszal jártam...
(#69573) tboldi: Ismerős a dilemma.
Én új motort vettem anno, igaz, olcsóbb félét. De komolyabb motort venni, ilyen sok pénzért... Nekem csak az a fura, mindig hiteleket emlegetsz, meg apa besegít, és mellette 0km-es motor 3-4M-ért? Nem akarok a zsebedben turkálni, de nekem ez kicsit átgondolatlannak tűnik.
Most hirtelen az SV1000-ekkel vagyok képben, ha kifogsz egy nem bontószökevényt, 1M körül lehet egy 120 lovas motorod, korrekt technikával. De 1,5M körül már azért nagyobb a választék. És marad egy rakás pénz hasznosabb dolgokra. Kis pluszpénzt rá kell szánni, hogy kicsit többet fogyaszt, aztán annyi. Élményben ugyanazt kapod, mintha újonann vennéd. (Vagy még többet, ha mondjuk túrákra is marad párszázezer.) De biztos vagyok benne, hogy még rengeteg jó és megbízható típust lehetne megemlíteni 1-2M forint körüli ársávban.(#69576) Somatom: Hát igen, jó dolog. Viszont ezt is ugyanúgy véletlen megkarcolod, ugyanúgy polcnak meg mászókának használja az arra járó, amíg el nem zavarja a riasztó, stb... Sőt, ugyanúgy kókányolhatja a szerelő, úgy, hogy nem is tudsz róla, sorolhatnám még...
Szval átgondolandó szerintem. Persze, nagyon észnél kell lenni használt vásárlásnál, ne szívja meg az ember egy bontószökevénnyel.
De ha sikerül korrekt eladótól jó állapotú használtat venni, azzal elég jól lehet járni, még ha ezek tipikusan nem is a legolcsóbban kínált darabok.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Burt1793 #69581 üzenetére
Tulajdonképpen 3 részből áll a kártérítés. Első az anyagi kár (motor+felszerelés), a második rész a súlyos sérülések miatt jár, a harmadik pedig a járulékos dolgok (nem tudtam elmenni nyaralni, nem tudtam elkezdeni az egyetemet, kiesik egy év munkaviszony, gyógyszerek, útiköltség...). Ebből az első rész az, ami majdhogynem biztosra mondható, Eurotax alapján 1.3M-t ér a motor és úgy 200k a ruha.
Összesen olyan 5 millióra számítok, amiből 20% az ügyvédé, így jön ki a 4. De a végösszeg lehet kevesebb, vagy több is.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
Ribi
nagyúr
válasz
Burt1793 #69832 üzenetére
Az egy "elzárt" villamos sín és arra van ráengedve a busz. Az nem buszsáv. Máshol is mennek vill sínen motorral, pont ugyanolyan szabálytalan. Főleg ha jön mondjuk mentő aki elől le kellene menned a sávból és a buckák miatt nem tudsz akkor az egy külön kategória lesz. Tudom viszonylag ritka eset, de megtörténhet.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Burt1793 #105005 üzenetére
Persze, de az eredetvizsgát megcsinálják az NKH bázison.
Tehát azzal kezdesz, h reggel busszal vagy utánfutóval odaviszed a motort az NKH-hoz, ott lerakod és napvégén a rendszámot rápattintod és hazamész vele lábon, máshova nem kell elvinni a motort.A kérdést felmerülését se értem.. persze, a motornak nyilván ott kell lennie minden esetben.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Chris0321
addikt
válasz
Burt1793 #105007 üzenetére
Nkh nincs minden városban, szerintem egyszerűbb keresni egy eredetvizsgáztató céget ott és utána átvinni az nkh-hoz.
Nekem is hasonló lesz majd a programom csak én majd egy szürke forgalmis motort fogok újra forgalomba helyeztetni. 80 km-re kell elvinnem futóval Békéscsabára és ott tudom elintézni.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz
Burt1793 #105009 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy előbb kellene az eredetvizsga, hogy lássák a vizsgaállomáson, hogy minden rendben. Gondolom lehet időpontot foglalni mindkettőnél bár én még ettől messze vagyok még csak a folyamatot érdeklődtem meg. 11 éve voltam eredetvizsgán akkor csak bementem és megcsináltattam az autóvásárlás miatt, várni sem nagyon kellett.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz
Burt1793 #105009 üzenetére
Akkor az nem NKH bázis, hanem csak sima műszaki állomás. Ezért is emeletem ki, h kifejezetten NKH bázisra kell vinni minden hazai első forgalomba helyezésű autót, motort. Ott megcsinálnak mindent, nem kell vinni máshova!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Burt1793 #105516 üzenetére
Az akkor volt - én az A1-et (9 óra vezetéssel) 5 hét alatt lezongoráztam 2013 legelején, a korlátlan különbözeti (10 órányi vezetéssel) meg már 5 hónap volt 2015 közepén.... Ez van sajnos, és most sem jobb a helyzet, főleg vidéken.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #106848 üzenetére
Én azért erre nem tenném a fejem... Az SV650-en pl. rövid első fokozat van, normális, nem kuplung égetős használatnál simán lendületesebben indul meg alul, mint egy hosszú egyes fokozatú sportos sor4 1000.
Hiába van papíron az ezresnek magasabb csúcsnyomatéka, ha el is bukja az előnyét a hosszú áttételen.
(#106847) vlevi: Ráadásul az a 900 csak 850.
Grat hozzá!
Jó ez a szín + évjárat.
(#106850) vlevi: A DL-nél nekem még a nagyobb első kerék nem tetszik. Utcára annak csak hátránya lenne számomra.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #106885 üzenetére
Igen, valami ilyesmiről van szó.
"Ha lenne értelme, az 1000es gépeken is lenne olyan áttétel, mint a 600asokon"
Amúgy, van motor, amin meg tudták csinálni, hogy normál közlekedésre is paprikás legyen a hangulata a gépnek, pl. az MT09 blokkja/váltója. Igaz, nem ezres, csak 850, de szerencsére nem a szupersport alapot vették ott elő.(#106886) KoVee84:
1. Az SV650-ről tudok nyilatkozni, mivel olyan motorom van.
2. Soha, sehol nem írtam ilyet.
3. És ilyet sem. Pont ezt próbáltam az ABS témánál is felvetni, hogy talán nem szerencsés ilyen csőlátásúnak lenni, hogy hűdejó meg mindenkinekilyetkellvennimertmindentőlmegvéd, de ugyanakkor azt se mondtam, hogy rossz, próbáltam pro-kontra érveket hozni.(#106887) runner 125:
"Arra építi a fotelfizikát, ebből nem enged, önigazolja magát a téves alapokra állított elméletivel, amit persze utána racionális érvekkel véd meg"
Téves alapokon nyugvó elméletet mégis hogyan védsz meg racionális érvekkel?Azért inkább ne menj el pszichológusnak, mindenkinek jobb lesz.
Amúgy nem értem, miért nem egyből azt találod ki, hogy csak a katalógus lapjaira csorgattam a nyálam tesztvezetés helyett?Sőt, lehet valójában SV-m sincs, csak egy szakadt babettával járok.
-
vendingo
veterán
válasz
Burt1793 #107051 üzenetére
Elém is kihajtottak, amiből baleset lett. Szerintem egy éltre bennem marad a para. Ahányszor kikanyarodni készülő autót látok, mindig visszaveszek a tempóból, illetve az incidens óta jelentősen visszavettem a száguldozásból és a bevállalásokból.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #107061 üzenetére
Nem is tudna venni nélküle, ezen a típuson széria volt...
A kerülés is itt sajnos neccesnek tűnt, jöttek szemből (amit persze a hülye helyezkedés miatt nem is biztos, hogy látott) esetleg az út széle felé kerülhetett volna, de ilyen tempónál, mindenhogy nagyon necces. Én még két másodpercet sem számoltam a keresztbe állás és az ütközés között.
"maximum a tanyán lehetsz óvatos, nem egy felgyorsult fővárosban."
Pedig itt tolom a fővárosi forgalomban tizedik éve két keréken, 6 éve nagymotoron...Heti legalább egyszer nekem is az életemre törnek, ne aggódj, és valahogy túléltem, a kb. életveszélyesnek tituált gagyi gyári SV650 gumimmal is, esőben is, hidegben is, ABS nélkül is.... Persze, ezzel véletlenül sem bátorítani szeretnék senkit sem, hogy így tegyen, csak azt akarom ezzel mondani, hogy nálam eddig igen jó módszernek tűnt az előre gondolkozás, megfontoltság és óvatosság.
Én eddig ezt az egy módszert találtam, ami egyértelműen, hátrányok nélkül javítja a túlélési esélyeid. Ja, és ugyanez a vezetéstechnika és a motor jó műszaki állapota. Minden más nálam csak ezek után jön, jöhet.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Burt1793 #107063 üzenetére
Igen, a megfelelő (vész)fékezés is sok gyakorlást kíván, van hogy én is elbénázom sajnos a blokkoló hátsót, mert vagy túl hirtelen lépek rá, vagy véletlen behúzom a kuplungot... De ha van időm foglalkozni vele, azért elég jól szokott menni, elég jelentős különbséget ad a fékútban.
"na igen, de ez nem versenypálya, közúton mindig más a tapadás"
Nekem amúgy éppen ezzel vannak rossz tapasztalataim (igaz régebbi, egyszerűbb) ABS-ekkel, tökéletlen útviszonyoknál, sokszor azt tapasztaltam, hogy erősen túlzóan veszi vissza a fékerőt (pl. huplik, kavicsos út), és az is sokat árthat ám.De ebbe nem akarok pro/kontra mélyebben belemenni, csak azt akartam mondani, a vezető tudása és óvatossága, ami mindenféle útviszonyok mellett garantáltan működik.
-
-
Geresics
addikt
-
dave0825
őstag
válasz
Burt1793 #107400 üzenetére
Igen, ezt nem tudtam, bár sejtettem, hogy nem kell 2 évente. Így már világos(abb), hogy miért nincs 2018.03-i adat. Az viszont nem tiszta, hogy amikor a kereskedésbe került (gondolom 2019 márciusában, arról van km adat), arról miért nem készült eredetvizsga kép. Nekem volt fönt az előző motorról.
(#107401) Chris0321: igen, ez is előfordulhat, nem túl régi a rendszer még.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Burt1793 #108088 üzenetére
Közelről nem mertem!
Normál állapotú, abban bízom hogy műszakilag sokáig jó lesz.
Ha küllemre nem teljesen patika az a kisebbik baj.
Annyi biztos hogy valaha külföldi volt, mivel látni a felniken, egy ideje már magyar tulajdonban van.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz
Burt1793 #108125 üzenetére
Túra, sport-túra, modernkori funbike (mint pl. Tracer) kategóriáról volt szó mindvégig, nem sportmotorról, nyilvánvaló volt h a ccm-eket, LE, Nm adatokat ilyen típusokon belül összehasolítva értettem. Innentől a kommented nem kapcsolódik a témához, mert ezen kategóriájú motoroknál pontosan az alsóbb tartományokban jelentkezik a ccm-ből fakadó nyomatéktöbblet, függetlenül attól, h hol adja le a maximumot.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- Ukrajnai háború
- PHP programozás
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő