Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Horvi

    őstag

    Múlt hét szombaton részt vettem a BMW vezetéstechnikai alapképzésén. Gondoltam megosztom a tapasztalataimat néhány mondatban hátha még hasznos lehet valakinek.
    Maga a tréning a kiskunlacházi reptéren került megrendezésre és kb. egy egész napos volt(9-től 5-ig).
    A szervezők reggelivel és kv-val vártak minket, utána volt egy kötelező adminisztrációs rész illetve egy kis bemutatkozás.
    Utána elosztották a csapatot a két instruktor között. Mivel ez alaptréning volt így az elején volt szó a helyes üléspozícióról/lábtartásról stb.

    Ezután nyeregbe pattantunk és bemelegítés jelleggel pár kört mentünk a bólyák körül, közben feladatokat kellett végrehajtani:
    Csak jobb kézzel fogod a kormányt. Utána fel kellett állni a lábtartóra és úgy menni. Egyik láb fent az ülésen és úgy. Végül mindkét láb fent az ülésen.

    A következő egy lassúsági verseny volt. 20 méteres táv és az nyert aki a leglassabban végigér lábletétel nélkül.

    Utána jöttek a kötelező bójás gyakorlatok, volt lassú illetve gyors szlalomozás is. Az instruktor folyamatosan figyelt és ha valakinél gond volt ahhoz odament és segített.

    Az ebéd előtti utolsó feladat egy nagyobb körben lerakott bóják körül kellett menni különböző kanyarodási technikákkal.

    Az ebédhez le kellett nyomni egy 15 km-s csoportos túrát szóval abba is belekóstoltunk. Itt is elmondták az alapvető tudnivalókat.

    Kaja után jöttek az úgymond komolyabb feladatok. Az egyik ilyen a vészfékezés volt. Az instruktor bemutatta a feladatot, összehasonlítva a féktávokat is(csak hátsó, csak első, ABS-el anélkül, kombinált)
    Utána mi következtünk. A cél ezen a tréningen az 50-60-km/h-s sebesség elérése volt. Az instruktor a féktávnál állt és folyamatosan figyelte, hogy csináljuk és mindenkinek a teljesítményét értékelte minden próbálkozás után.

    Az utolsó feladat a vészkikerülés volt. Itt is bemutatták a helyes technikát. A cél itt is a városi tempó elérése volt. A kikerülendő "Piri néni 4m hosszú matiza" a manőver megkezdési pontjától 10 métere "állt".

    Az instruktorok minden feladat előtt bemutatták a helyes megoldást. Utána pedig folyamatosan segítettek, javítottak tehát megvolt a szükséges visszajelzés ami szerintem nagyon fontos.
    Menet közben ha felmerült kérdés természetesen azokat is megválaszolták.

    A végén pedig volt egy kis teljesítményértékelés. Aztán szétszéledt a csapat és mindenki elindult haza.

    Összegezve nekem nagyon tetszett az egész tréning, sok újat tanultam, szóval mindenképpen megérte az árát. Ezek után mindenképpen tervezem, hogy a haladó tréningen is részt veszek.

    Hello darkness, my old friend...

Új hozzászólás Aktív témák