Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz canniball #41211 üzenetére

    "Na akkor most melyikőtökre hallgassak? ;]"

    Szerinted melyik tudja jobban az adott gumi optimális beállításait: a gumi fejlesztője és gyártója, vagy a motorgyár, ami x évvel ezelőtt és egy teljesen másik gumira vonatkozóan adott meg egy értéket?

    "Szóval gyárilag asszem valami Dunlop volt a gépen, előre 2.25 hátra 2.5 szerepel a matricán"

    Legalább ezek az értékek nem olyan elborultak, mint a 2.6 és 2.9, ami az enyémnél van.
    Az első okés, a hátsó szerintem egy kicsit lehetne alacsonyabb.

    "Mindjárt el is vittem arra a kanyarra ahol feltűnt a beesés és csodálkozva konstatáltam hogy ezúttal nem tapasztaltam; azt hittem csak azért nem mert 2-3 hete nem ültem a gépen és biztos nem mertem annyira hozzányúlni, de a tegnapi karika után visszafele direkt még valamivel gyorsabban is jöttem rajta a megszokottnál és most sem tapasztaltam. Akkor ezt hogy? :F"

    Naná. Feszesebbre fújtad, kevésbé lapult le, gömbölyűbb maradt a kopott közepe is.
    A magasabb nyomás miatt gyorsabban és tovább melegszik, viszont a tapadási felület is kisebb. Amit linkeltél cikket, abban is ezt írják (csodálkoztam is, hogy ki tudja ennyire kiterhelni, de utána láttam, hogy Ágó írta... RIP).

    "ráadásul hátul kisebb mint elől, ezt tényleg így kell? :F"

    Igen, pályára így szokás: elől "magasabb" (pontosabban kevésbé alacsony) nyomás, hogy a gumi keskeny maradjon, könnyen forduljon; hátul alacsonyabb, hogy a kigyorsításnál legyen elég tapadó felület. Nézd meg pl. ezeket a slickeket, pályára hidegen első 2.1, hátsó mindössze 1.0-1.1 bar
    Persze utcára ez túl alacsony. Ott nem kap ekkora terhelést, nem melegszik annyira fel, hogy az üzemi nyomást és hőmérsékletet elérje.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák