Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz bardi #144853 üzenetére

    Egyrészt a fojtószelep állása nem mindig 1 az 1ben megfeleltethető a gázpedál állásának. A vezérlő a saját feje után megy, amikor beállítja a pozíciót, különféle okokból. Például lefulladásgátlás, emissziós okok, kisköbcentis szívómotoroknál használt trükk hogy a fojtószelep nagyobbat nyit mint amekkorát a gázpedál állás indokolna, hogy az autó erősebbnek érződjön. És lehet még kismillió ok.

    A másik az hogy a fojtószelep álláson kívül vannak még egyéb paraméterek, amiket tudnak befolyásolni, automataváltónál a visszakapcsolás, turbónyomás változtatás, komfortfunkciók deaktiválása, szelepvezérlés állítása, ilyesmi. Ha gyorsan nyomod le a pedált akkor tudja a vezérlő hogy sietni akarsz, ehhez módosítja a rendszert.

    Nyilván egy motorkerékpár kevésbé komplex, de azért egy modernebb példánynál vannak azért lehetőségek.

    [ Szerkesztve ]

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák