Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    Én azért az oktató reakcióját nem értem. Ő nem oktat többet, mert egy barátja balesetben meghalt. Nekem ez fura, mit ér el vele? Kevesebb lesz a motoros? Mi lett a taxissal? Kapott ejnye bejnyét, de tovább taxizhat egy ilyen hiba után?

    Ugyanakkor a forgalomban is látni kell a pályán.. mint ahogy a fociban is, nem elég technikás játékosnak lenni, ha nem "látsz a pályán", rosszul helyezkedsz, akkor egy technikás de nem eredményes játékos leszel stb.
    Ez nem megy azonnal. 4500 km egy jogsiban vagy csak 1-2 év rutin ez kevés. Közben lehet hogy tud lapon fordulni, egykerekezni, jobban kezeli a motort mint egy rutinos öreg, csak épp az levezetett 250e km-t motoron, meg még 700e km-t autóban, a kamionos km-eit meg már ne is emlegessük hozzá. A családom minden tagja kiválóan vezet, de még mindig van, amikor én több mp-el hamarabb látom mi fog történni, ez kanyarodik, az sávot vált, ott egy veszélyeforrás, az lelép a járdáról, ilyenek.

    Mikor 18 évesen akartam motoros jogosítványt, akkor az volt a módja, hogy a rutin vizsga után ideiglenes jogosítványt adtak, forgalmi oktatás nem volt, hanem kb fél év után lehetett visszamenni időpontra forgalmi vizsgára. Addig nem vihettél utast illetve más egyéb megkötés is volt talán.

    Én ezt hiányolom jobban, ezt a 2. körös vizsgát. Amikor az autós és a motoros bizonyos idő elteltével megmutatja, hogy valóban alkalmas a közlekedésre. Milyen dolog, hogy a nők fele, de talán a férfiaknak is egy jó nagy része képtelen tolatni, parkolni, y-ban megfordulni, fél a vezetéstől vagy épp túl bevállalós, és még lehetne sorolni, nyilván a motorosoknál is a valós helyzetben való megfordulás, parkolás, a sávon belüli helyezkedés, előre sorolás, a holt terek kerülése, ilyesmi. Itt nem azt kellene nézni, hogy hopp, most 45-el ment, ajjaj, mindjárt 50, ezt ne kockáztassuk a vizsgán, jajj a gyalogos 2m-re megközelítette a zebrát, satu, inkább várjunk még 2 percet amíg reagál vmi fb postra, aztán eldönti átmegy e előttünk.., ezek helyett azt kellene vizsgálni, hogy magabiztos, fel tudja venni a forgalom ritmusát, egyáltalán, hogy életszerű helyzetekben, hogy vezet, eljut A-ból B-be navigációval olyan helyre ahol még nem járt, stb. Ide mindenki saját autóval kell jöjjön, amit megszokott, semmi pótpedál, ilyenek. Amíg ezen a vizsgán nem megy át, egyedül nem vezethet, utast nem szállíthat, csak rutinos sofőrrel az anyós ülésben vezethet, amin valaki "bele tud szólni", mire nem figyel, stb. (tehát nem a anyósra gondolok, aki mindent jobban tud)

    Nem is tudom melyik szigeten van ilyen rendszer, ahol 14 éves kortól szülői felügyelet mellett vezethet alsóbb rendű utakon, majd 16 évesen már egyedül is, DE még mindig csak alsóbb rendű utakon, korlátozott sebességgel, stb, majd 18 évesen - 4 év rutinnal - megy vizsgázni...

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák