Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LustaDick123

    tag

    válasz Tamás9x #121644 üzenetére

    Örülök, hogy rögötn személyeskedésbe csapsz át. Hidd el, nem is adnám el neked, de nem is vennéd meg, mert már kicsit többet futott, mint a hazai átlagos 22000km. :-)
    Nyugodj meg, rendben van tartva, néha elugrottam vele a szomszéd faluba fagyizni is vele, mert ott jobb segge a fagyiscsajnak, mint helyinek. (Volt olyan gumigarnitúrám, ami 21 ország aszfaltját koptatta.)

    Példának okáért egy 1000-res Varaderonak 12000km vagy egy év a szervizintervalluma a gyár szerint, 24000-nél szelephézag ellenőrzés (nem egynek 100-ig csak ellenőrzés kellett), 48000-nél gyertyacsere. Szerinted ha már ment a 5000 kilométert egy olajjal, akkor elugorhatok-e egy osztrák hosszú hétvégére (mondjuk 2000-2500km) vagy mindenképpen le kell cserélnem az olajat? Ha voltam olyan bátor, hogy már akár mondjuk 7-7500km van az olajban, elhalasszam-e a következő hétvégés az egynapos zakopane-i csülközést (mondjuk 900km) mert nem volt időpont az olajcserére vagy mehetek azért még és elmehetek 8500km-t is az olajjal? Ha esetleg kedvem tartaná elmenni a Nordkappra megint vagy a Cabo da Roca-hoz, akkor azt még megtehetem egy olajjal vagy mindenképpen útközben cseréljek-e olajat? Más vonatkozik-e a portugál túrára, ahol meleg van és más a Nordkappra, ahol hideg és párás?
    Ezeken a napokon egyszer reggel bemelegszik a blokk és egész nap üzemmeleg, két megállás között akár 2-300km is eltellik, a motor 100-nál 3300 körül forog, 5-6000 fölé nincs forgatva, fajlagos literteljesítménye kisebb, mint egy mai autó motorjának. Miért gond, ha ilyen üzem mellett betartja az ember a gyári előírásokat?

    Mi lenne a számodra elfogadható üzem ebben az esetben? Mennyi futás után cseréljem az olajat, esetleg ősszel vagy tavasszal cseréljem az olajat? Ha például októberben kellene cserélnem olajat, akkor lecseréljem még ősszel, akkor is ha megyek novemberben még egy 1000-1500-öt ha jó idő van vagy maradjak otthon? Ha lecserélem, akkor az 1000-1500km futás már használt olajnak számít és ismét dilemmázzak, hogy szezon végén vagy szezon elején cseréljem? (és akkor vitatkozhatunk, hogy neked mennyi futás a használt olaj)
    És akkor még nem beszéltük arról, ha télen jön egy szép napos idő és elővenném....
    Pl. júniusban bejön a meleg és inkább vízpartra megyek a szabadidőmben, és mondjuk augusztus végén veszem elő? Mit kellene ekkor tennem? Időben az közel ugyanannyi, mint a téli leállás. Akkor ismét kell olajcsere? Előtte vagy utána? Indítgassam a motort vagy ne? :-D

    Ha magának, a példaként használt Varadero blokknak lett volna bármi komolyabb baja, akkor az már kiderült volna az elmúlt 25 évben, hiszen itthon is rengeteg fut belőle, nem egy 100-200000-res futással (vagy VaraHannes talán 600+).
    Ezekkel a túramotorokkal az emberek többsége messze és sokat megy, nem véletlenül van hosszú szervizperiódusuk. Mint említettem nem egy tizenéves, évi 10-20-30000-et futó FJR/PE/Vara/DL/boxer stb. van szem előtt az ismeretségi körben, ami bőven hatszámjegyű futással üzemelnek a gyári karbantartások mellett.

    De ha te ettől jól érzed magad, cserélgesd két fagyitúra között az olajat, engem nem zavar.

Új hozzászólás Aktív témák