- Magisk
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz #86322688 #46048 üzenetére
Manapság kevésbé érdekesek azok a viták, hogy melyik gépnek mennyire szépek a színei. A gépemben van 13 féle stílus és utána jön, hogy finomhangolni lehet mindent, vagy éppen feldolgozni a RAW fájlokat, akár úgy is, hogy egy másik gyártó tetszőleges gépének profilját ráhúzzuk a miénkre.
A portrékhoz például csináltam egy egyszerű presetet a Sony gyári szoftverében (Imaging Edge), amivel a Fujiéhoz hasonló bőrtónusokat lehet kapni, mivel tudtam, hogy sokan buknak erre (a képek nem nyilvánosak, a DPR által közölt RAW-képeit dolgoztam fel). A 13 képmód közül az alapbeállításon hagyott standard helyett több ismerősöm már ezt használja. Egy biztos: a kamerából kiesett képek általában jobban néznek ki raw feldolgozás után, mint amit a vázból kieső jpg hoznak. Érdemes végignézni például a Fuji X-Pro2 tesztképeit, fényévnyivel jobbak a RAW-ból feldolgozott képek, mint a kamerából kiesők.
Nálam a nagy dinamikatartományú jeleneteknél a húzhatóság az érzékeny pont, ahol azért szépen kijönnek a különbségek.
-
Matska
senior tag
válasz #31733248 #46052 üzenetére
Bár csak kikapcsolódás gyanánt olvasom a topikot (ha nem veszi komolyan az ember, akkor olyan mint egy szappanopera), de nem gyakran húz az ember 6 fényértéket, továbbá a teljes hitelesség érdekében praktikus lenne azonos iso-n összehasonlítani.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #46048 üzenetére
Fototörténeti szempontból a tükörrendszert a filmes világ hivta életre, amikor túl akartak lépni azon hogy az átnézeti keresős vagy kétlencsés rendszereken nem az ott megjelenő kivágás került a képre. Majd ez hozta magával a beugrórekesz rendszert amivel az exponálásig világos lehetett a kereső.
Ez került át logikusan a DSLR gépekbe, de mind a filmes, mind a digitális vázakon kizárólag a képkivágást lehetett kontrollálni, illetve a tükörbeugrasztással a mélységélességet.
Ehhez képest igen komoly technikai előrelépés a MILC és a közvetlen, gyors kiolvasás az érzékelőből, hiszen itt már gyakorlatilag az elkészülő képet láthatjuk a keresőben, szinhelyesen, mélységélességgel egyetemben (és most tekintsünk el attól sok MILC-ben nincs EVF és a tükrös gépeken is van élőkép, egy keresős MILC-et hasonlitsunk össze tükrös vázzal). Ahogy a kép visszanézéséhez sem kell elvenni a szemünket a keresőről.
A tükrös rendszernek egyenlőre nincs hova fejlődni, nem lehet az élességállítást az érzékelőn végezni anélkül hogy ne csapnánk fel a tükröt, a kész képet és a mélységélességet csak utólag lehet ellenőrizni. Nem tudja a fotós hogy mit fotóz, csak azt tudja mit szeretne (és itt se jöjjünk a profikkal).
És a végtelenségig sem lehet a tükröt csapdosni a 6-7-8-10 kép/mp teljesítményhez.
Emellett egyre kisebbek a gépek tükörház nélkül, ahogy az objektivek is a kisebb bázistávolság miatt és nem kell már gondolkozni hogy a hónom alá csapjam-e esti sétához.
Ahogy máshol, itt is már szoftver szinten lehet bővíteni egy gépet, lehet ezt nem szeretni de sajnos ez a jövő.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
#86322688
törölt tag
válasz Rapid136 #46055 üzenetére
Nem én vagyok az egyetlen aki szereti az ovf et, beallitom objektiv fuggvenyeben hogy alul vagy felul exponaljon egy kicsit es kesz,ha raw ban fotozom kicsit tevedhetek. A 70d egesz jol kalkulal.
De nem a tukron van a hangsuly, a dslr osszesegeben van jol eltalalva, strapabiro, megbizhato, gyors, magas uzemido, jo a fogasa.
Haveri korbe sony a6000 kijelzo hiba, nekem fuji halt meg, olympusomon a stabi, a regi 70d met 170 ezer expoval adtam el jo aron, hiba nelkul de az osszes canon gepem megbizhato volt,a mostaniba 2700 expo van, vannak ellenpeldak de ahogy az autoipar is, ez is kezd felhigulni.A Pentaxrol csak gondokat hallok.
Mondjuk en ruhellem ha elromlik a fenykepezogepem, persze ki nem.Korabban a milc javara irtak hogy nincs tukor tovabb birja, turot, az elektronikus zarat kiveve ugyanugy meghalhat.Nem adjak meg az elettartamot meg kiolvasni sem mindegyikbol lehet.
-
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #46056 üzenetére
Teljesen érdektelen hogy te mit szeretsz és hogy csinálsz (technikai szempontból), amt leírtam nem vélemény hanem a jelenben zajló technikai "forradalom", nézőpontváltás. Ahogy a tükrös gépek elterjedésével sem érdekelt senkit hogy addig a Leica, Contax vagy más távmérős cserélhető obis gépével ki hogy tudott fotózni. Gyakorlatilag nem volt értelme ilyen gépet már tovább gyártani, pedig a Canon, Minolta, Nikon is ilyen vázakkal kezdte.
A nagy átlag vásárlót az érdekli hogy hogy tud kényelmesebben, hatékonyabban fotózni, a gyártók akkor tudnak több gépet, kiegészítőt eladni ha ezt kiszolgálják. Azzal nem lesz bevételük mondjuk objektivből ha az emberek megveszik a tükrös gépet aztán ott áll a sarokban, mert nehéz, meg mert az asszony nem tud vele fotózni és a szettáska külön nyűg. És a tendenciák azt mutatják hogy jön el a MILC, eladható, viszik.
3,5 féle éve használom az első szériás A7-et, kutya baja.
Persze lehet jó az üzemidő, de tökmindegy ha nem viszik sehova a gépet a mérete miatt... egy zsebrerakható MILC-et meg mostanában már powerbankról/szivargyujtóról is tölthetsz. Nem hiszem el hogy 2-400 kép ne legyen elég egy napra, tartalék akkuval meg a duplája. Ha ez ennyire probléma lenne akkor nem nőne a MILC részesedése a piacon. Kompromisszumokat kell kötni mindkét rendszerben.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #46059 üzenetére
Ez az A7-esem mellette egy APS-C A77-tel.
Egy 1,5/50-es távmérős obi van rajta, de az 1,4/35-ös Nokton se nagyobb.[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Rapid136 #46058 üzenetére
Itt az elektronikus kereső minősége a döntő. Igazából jól hangzik amit írsz, csak két észrevételt tennék. Egyrészt a tükör felcsapása annyira kis időkülönbség, ami a legtöbb fotós reakcióidejénél jóval kisebb. Csak igen nagy sebességű sorozatnál számít. Másrészt azért ne mondjuk azt, hogy ugyanazt a képet látod az evf-en, mint a kész kép. Ha egy húsz megapixeles képről van szó mondjuk, azt azért nem egy az egyben tudod megnézni az evf-en, még ha húsz megapixeles lenne az evf, akkor is képtelenség olyan kis méretben az emberi szem miatt. Már írtam régebben is, hogy videóban nyilván jobb a milc a tükör miatt, de normál fotózásnál ezek elméleti előnyök. Az elektronikus zárnak is vannak nyilvánvaló korlátai sőt bizonyos záridő alatt már az érzékelőnek is, persze a filmnek is volt.
Az evf hátrányait akkor fogod majd érezni, ha romlik(öregszik) a szemed. A kijelző síkjára nehezebb fókuszálni. A tükrösön még nem kell használnom a dioptriakorrekciót, míg az evf-en kellett. Ennek igen egyszerű oka van. Fordíts magaddal szembe egy kijelzőt, amin a kamera képe van, ami Téged vesz, tegyél mellé egy tükröt és nézd meg a két kép között a különbséget. A kijelzőn, ami lehet akár 4k felbontású is, (bár nem tudom van-e evf ilyen felbontással) a kép egy síkon jelenik meg, a tükörben teljes mélységben érzékelsz. Persze egy szemmel nem látsz 3D-ben, (a dupla nézőkés tükrösök meg még nem léteznek ) de egyik szemed behunyva is más lesz a két képen a fókuszsík. Tehát nyilván a legjobb evf jobb, mint a rosszabb tükrök, de azért a drágábbaknál még van különbség. A technikai fejlődés oda mutat, hogy olcsóbb kijelzőt gyártani, mint tükröt és prizmát, tehát ilyen értelemben aláírható, hogy a dslr az olcsóbb kategóriában mindenképp kihal majd előbb-utóbb. Azonban vannak most is a Tesla idejében is igen drága és komoly benzines autók, sőt, némelyiket be sem lehet szerezni, csak nagyon jó kapcsolatok révén... Sőt a lovaglás és a fogathajtás sem halt ki, a mechanikus órákról nem is beszélve, amiknek időmérés céljából szinte semmi értelme...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
#86322688
törölt tag
válasz philoxenia #46062 üzenetére
Fujinal folyamatosan azon kaptam magam hogy elveszem a szemem a keresorol hogy megnezzem a celpontot szabad szemmel, aztan lassan tudatosult hogy az elokep jobb a szememnek. Magyarul jobban latok, persze biztos jobb az evf dragabb kategoriaknak.
-
grigo
őstag
válasz #86322688 #46056 üzenetére
Légyszi ezt ne már.
Ilyen szintre azért ne menjünk már le. Hogy hallottál már kijelző hibáról sonynál, meg volt már olyan oly stabi ami tönkrement, meg fuji tönkrement. De a te Canonod az nem, az ment. Mert eladtad, 170e expoval, ráadásul mennyire megbízható volt, mert csak be kell állítani hogy alul vagy felül exponáljon és kis tévedés is belefér mert egész jól kalkulál a canon 70D.Legyen, én elfogadom, hogy canon géppel még soha nem volt probléma, és a szervízháttér a világ legjobb melója mert soha nem kell dolgozniuk, ellenben már több oly, fuji, sony géppel volt probléma, csak többet ilyen szintre menjünk le, mert ez a hallottam, hogy más gépekkel már volt gond de az ennyémmel nem, ezért milc=rossz tükrös=jó. Szerintem egy tech fórum szintje alá megy. Ez elmegy a nőklapján, meg facebookon de itt muszáj ezt?
Tényleg elég, ha azt írod, hogy szereted a tükröst, nem szeretnél váltani, jó szívvel ajánlod, meg vagy vele elégedve. Érti mindenki. Néha én is rákívánnék egy 5D típusra de aztán valahogy mégse az lett. Nincs gond a tükrössel, de van akinek kevés és továbblépne és ezért hajlandó feláldozni egyes dolgokat és bizonyos szegmensekben visszalépni, hogy másban nyerjen. Ennyiről van szó. És igen, sokszor első gépes vásárlóknak nem biztos, hogy nagy, nehéz, műanyag, buta belépő dögök sötét ovf-el a legjobb választás.
Amúgy jó dolog hogy ragaszkodsz a gépedhez, és szereted, csak ne ilyen indokokkal, mert ez szerintem méltatlan.https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
philoxenia
MODERÁTOR
de van akinek kevés és továbblépne
Pont ez érdekelne, hogy miben kevés?
Ténylegesen miben nyújt többet egy hasonló árkategóriájú milc, mint mondjuk a Pentax K70, amire esetleg válthatnék, maradva a Pentaxnál... Na most ugye a Pentaxhoz vannak obijaim...
[kép][ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Rapid136
őstag
válasz philoxenia #46062 üzenetére
Tudod még az első tükrös gépemnél volt az hogy amikor úgy 40 körül elkezd változni a szem és akik sose hordtak szemüveget megveszik az első olvasószemüvegüket, akkor exponálás után elkezdtem nem látni a képet a hátsó LCD-n. Szemüveges voltam és maradok is és rohadt idegesítő volt hogy eleve folyton el kell vennem a szememet a géptől hogy ellenőrizhessem és aztán kukucskálhatok ki a szemüveg alatt hogy lássam azt amit idáig a szemüvegen át néztem.
Ehhez képest most fotózáskor leveszem a szemüvegem, nyilván ez se ideális, viszont semmi problémám.
Úgyhogy jelen pillanatban csak előnyét érzem és el se tudnám képzelni hogy újra optikai keresőt nézegessek pedig mindhárom tükrösömben pentaprizma volt nem pentatükrös egérmozi
Látom az EVF-et és el se kell vennem a szemem a gépről hogy visszanézhessem a képet, belenagyíthassak a részletekért expo előtt és után is.
A feleségem sose volt szemüveges, gyakorlatilag ha nem volt nála olvasószemüveg nem látta mit fotózott, csak otthon tudta megnézni.[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Rapid136 #46066 üzenetére
Akkor hasonló korúak vagyunk?
Persze eleve szemüvegesnek nyilván jobb az evf, a fiam se lát rendesen a tükrösben. (átállítani nem akarja, mert azt én használom.) Nekem így 53 évesen még alkalmazkodik a szemem, csak sokkal tovább tart mint régen.
Ezek szerint a fiam nyilván jobban jár egy milccel. Ő közelre jól lát amúgy, távolra kell neki a szemüveg.
Érdekes, hogy ez a szempont eddig, (legalábbis mostanában) fel sem merült.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
grigo
őstag
válasz philoxenia #46065 üzenetére
Pentaxom soha nem volt. Canon 600D volt, onnan lephettem volna fel esetleg xxD-re vagy jó esetben egy 6D-re. Aztán hallgattam fórumtársra és megfogott az arc felismerés, szemrefókusz, az hogy nem kell alá fölé kalkulálni hogy majd hátha nem kalkulál rosszul mert látom hogy milyen lesz a kép. De a már szóba került fókuszpontok száma is egy áldás volt. Az üzemidőnél viszont be kell kapcsolni a repülő módot és vettem plusz 2-2 aksit. Ja és nem húzza egy nagy tégla a nyakamat egész nap. Valószínű egy 6D-vel is elégedettebb lettem volna de így szerintem totálisan nyertem.
Amúgy szerintem a mai napig nem ismertem ki a vázaimat.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Rapid136
őstag
válasz philoxenia #46065 üzenetére
Én pl. 3 évig javarészt Minolta MD obikkal használtam az A7-et
Abban változott nagyot a fotózás hogy az embereknek már van választása, idáig valós képet kizárólag a tükrös tudott biztosítani. Most viszont a járulékos előnyök és hátrányok mérlegretételével dönthetnek.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
jjeahh
nagyúr
válasz #86322688 #46056 üzenetére
Ez most valszeg nálad kiveri a biztosítékot, de nálam eddig egy 60d volt a legmegbízhatatlanabb . Pl. a két zoom gomb hosszú úton jár és nem érzem mikor nyomtam meg rendesen, ezt még fokozza, hogy nem reagálnak azonnal, tehát megnyomom, nem történik semmi... újra megnyomom, erre kiderül, hogy kétszer nyomtam meg, csak lassan reagálta le. Az ilyesmi meló közben m*rha idegesítő... valamiért egy éve random a kártyára írás is belassulgat, annyira, hogy szinte használhatatlan az egész. A 18-135mm kitobival is vannak gondok mostanság, nagylátószögön a kép egyik oldala homály... gondolom elmozdult egyik lencse. A keresőről a szemkagyló rengetegszer leesett, aztán tavaly végül el is hagytam... a kijelző zsanérja már annyira könnyen jár, hogy szinte magától nyílik, ráadásul kotyog az egész... kopik is a háza rendesen és nem valami szexy módon, mert maga a ház fényes műanyag, amin matt festék van. Ettől még nem mondanám, hogy az összes canon vagy az összes dslr megbízhatatlan, pl. nálam a pana g6 is rakoncátlankodik, pedig más panákkal még sosem volt gondom. Hogy nehogy azt hidd, hogy sosem használtam canont és kamuzok, íme egy ócskavas csoportkép egy 2 évvel ezelőtti melóról
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz philoxenia #46062 üzenetére
Itt valami technikai tévedés, vagy önbecsapás van! OVF-nél a matt üvegen keletkezik a kép, nem térbeli! Ugyan úgy egy síkon jelenik meg mint az EVF-nél. Ha két szemmel néznéd az OVF mattüvegét akkor is 2D-s lenne!
-
#86322688
törölt tag
Rengeteg elonye van a nagy gepeknek, sokkal stabilabban tartod a kezedben, foleg nagy televel.Egyedul a hordozhatosaga okozhat kenyelmetlenseget de ahogy elkezdesz fotozni megfordul a tortenet.
Ezt a sotet ovf dolgot soha nem ertettem, sotetben sotet van, ez teny, jobb fenyviszonyoknal viszont sokkal jobb. -
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #46072 üzenetére
Ez valami perverzió... én a teleobjektivet tartom/megtámasztom a bal kezemmel és tökmindegy milyen gép van a végén. Ha nem fotózom akkor meg nem a gép markolatánál fogva lógatom.
A kis gépek pont annyira stabilak, ha az egyiket nem tudod kitartani, akkor a másikat se.
A Tamron Adaptallos telém 800 g, háromgyűrűs zoom és még élességet is állítok rajta eközben
Basszus baromira nem mindegy egy üvegprizma van az optikai keresődben vagy egy tükör, ahogy az se mindegy hogy ezek mekkorák. És mitől lenne jobb világosban? Bele tudsz nagyítani a képébe, megmutatja a kiégett részeket? Vagy hisztogramot is mutat, esetleg a vizszintet? Mutatja az elkészülő képet, szinhelyesen?
Volt FF Sonym, mellette benéztem a barátnőm 5x00 Nikonjába, azt se tudtam hol vagyok.
Majd a vásárlók eldöntik hogy nekik mi jobb, függetlenül attól hogy neked mi a véleményed...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #46076 üzenetére
A tegnap esti fototörténeti irásom pont nem vélemény volt hanem tény...
az vélemény hogy az optikai kereső jobb
az viszont tény és nem vélemény hogy az elektronikus keresőben korlátlan lehetőség van a megjelenítendő információ tekintetében, mig az optikai nem tud többet mint 60 éve és egyenlőre az AF pontok megmutatásán kivül nem is fog tudni
te a véleményedet állítod szembe ezekkel a tényekkel... én direkt kerültem a márkákat, nem hoztam fel speciális helyzeteket a fotózásban, kizárólag a technika változásában rejlő lehetőségeket és korlátokat írtam le.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #46080 üzenetére
Azért valljuk be futurisztikus dolog ez a Peak Searchöz képest...
És igen, van vizszintjelzés is, igaz a többiből más semmi. De győzködjetek még :-)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Aryon87
félisten
Sziasztok! Erdeklodnek, hogy egy Nikon D3300 mennyire jo?
Mobilfotozasbol lepnek e felsobb szintre, meg tudas hijjan vagyok a temat illetoen.
Egy kis okositasnak orulnek.
MM-bol 130k arban ki tudnek hozni egyet ha sikerul.Osszefoglalot kesobb elolvasom, inkabb a tapasztalatok erdekelnenek most. Koszi.
Huawei Mate50Pro & Huawei Watch GT2 Sport / Honor Magic 5Pro / Huawei P40Pro / Xiaomi 12X // Huawei P8 Lite / LG G4 / Xperia SP
-
Aryon87
félisten
-
Aryon87
félisten
válasz jjeahh #46086 üzenetére
Video nem szempont, arra a mobilom kenyelmesebb (Mate10Pro) megoldasnak tunik, na meg evente 1x ha szoktam
Ha nem is az emlitett modellt, akkor mit erdemes meg neznem 130k kornyeken?Huawei Mate50Pro & Huawei Watch GT2 Sport / Honor Magic 5Pro / Huawei P40Pro / Xiaomi 12X // Huawei P8 Lite / LG G4 / Xperia SP
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Rapid136 #46081 üzenetére
Na most ne menjünk bele abba, hogy hány olyan itt tanácsot kérő van, aki hisztogramot néz fotózás közben.
Bele se igen nagyítok a legtöbbször, sőt vissza is ritkán nézek képet. Ha úgy érzem, hogy nem biztosan sikerült egy statikus témát elkapni, akkor igen, de utcán, természetben ritkán. Elrontott képem kevés van, tökéletes meg nyilván egy sem. A két hétig babrálok egy képpel RAW-ból se jellemző rám. Az ilyesmit meghagyom a profiknak és a szenvedélyes amatőröknek. Persze szívesen kipróbálnék egy komolyabb milcet, de abból szinte csak az A6000 lenne elérhető számomra, azt meg nem vehetek, mert itt a topikban azonnal még páriábbá válnék, mint most az őskövület tükrösömmel.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
jjeahh
nagyúr
-
Muerte68
addikt
válasz Aryon87 #46091 üzenetére
Kezdésnek teljesen jó az,a szenzor jó ami lényeg-mobilhoz képest hatalmas előre lépés
philoxenia-Az A6000-el nincs baj jó kis gép,szerintem hamar megszeretnéd a plusz funkciókat,PDAF-et stb...A baj azzal van amikor néhány ember az egyetlen létező megoldásnak tartja,és a hibáit nem hajlandó elismerni(ami szintén minden gépnek van-a Sony-nak is)
A te klasszikus fotózási szokásaidhoz szerintem egy Fuji jobban passzolna[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Aryon87
félisten
válasz Muerte68 #46093 üzenetére
Kb ez a célom. Nem akarok őrült fotós lenni, hobby fotózás szintjén maradnék, ismerőseim szerint megértem rá, a mobilokat már kimaxoltam (persze annál is megmaradok fotózással, de tudom, hogy egy ilyesmi géppel több kihozható)
zolko: köszi, ez jól hangzik.
Canonoknál mi van hasonló árkategóriában, és esetleg tudásban?
MM-ben ami a Nikon felé billenti a mérleget a 3 év garancia, míg a Canon csak 1 év garist ad.[ Szerkesztve ]
Huawei Mate50Pro & Huawei Watch GT2 Sport / Honor Magic 5Pro / Huawei P40Pro / Xiaomi 12X // Huawei P8 Lite / LG G4 / Xperia SP
-
Rapid136
őstag
válasz philoxenia #46089 üzenetére
Nem is érdemes...
Minden hozzászólásom arról szól hogy márkafüggetlenül az EVF-ben még komoly kiaknázatlan lehetőségek vannak, míg az optikaiban jelenleg megállt a fejlődés, vagyis legalábbis nem sokat fejlődött az elmúlt években. És ezek az EVF-nél rendelkezésre álló pluszok úgy néz ki számítanak a felhasználóknak a kis méret mellett.
Az egyedi fényképezőgéphasználati szokások nem érdekesek, ezer és egy speciális helyzet van pro és kontra mindkettőnél.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Aryon87
félisten
válasz Rapid136 #46097 üzenetére
Márka mindegy, a lényeg hogy alapszinten jót és megbízhatót adjon 130k árban. Nem profi fotózást akarok, az hosszú rögös út, egyelőre turista mód lenne
80hun: láttam azt is, az kb 40k olusz lenne az obi miatt.
[ Szerkesztve ]
Huawei Mate50Pro & Huawei Watch GT2 Sport / Honor Magic 5Pro / Huawei P40Pro / Xiaomi 12X // Huawei P8 Lite / LG G4 / Xperia SP
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest