- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Drágább lett a Pixel 8a
- Teljes az összecsapott Motorola csúcsmobil tudáslistája
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Elvörösödik az Xperia 1 VI
ma Újabb kiszivárgott képek, pontosított specifikációk a japán csúcstelefon kapcsán.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
gp Vajon a Rockstar meddig húzza még az időt azzal, hogy végre elhozza még egy platformra a játékot?
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #177936 üzenetére
Régebbi kia/hyundai 1.4 mért fossan össze magát?
Én a láncfeszítő problémáról tudok, egyszer csak ugrik és a motor ~kuka. Van más baja is?
Újról még semmi infó nincs az új...szerk: Amúgy ezt a láncfeszítő miatt kuka dolgot orvosolták vmikor, vagy összes Kia/Hyundai 1.4 és 1.6 és ... ilyen?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #177939 üzenetére
okoskerék az mi, avval milyen probléma van?
1.4 és 1.6 is van családban lassan elhagyják 80.000kmet szóval ki kell derítenem, jövő évi nagyszervíznél mit kell megnézni. Lánc, láncfeszítőre tuti amiatt sok lesz totálkár de ez az okoskerék nincs meg.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #177945 üzenetére
"már várom mikor hal meg a feszítő"
Ezt nem nem célszerű megvárni? Mert ha feszítő megadja magát ott könnyen ugorhat...
Amúgy vásárlásnál direkte szempont volt, hogy fő a megbízhatóság... Hyundai 5év gar, korea + szívóbenzin. Erre nesze neki...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Kis fogyi átlag 80%ban autópályán 140el, végig konvojozás, légkondival nyaralásból. Első tank BP, második Ljubljana után, harmadik már célnál, csakhogy teli legyen. Tetőcsomagtartó egyiken se volt, mind 3-4 személlyel megpakolva.
Hyundai IX 20 1.4 8.2l/100km 5éves össz: 64.000km
Toyota Yaris 1.3 7.0l/100km 11éves össz: 210.000km
Suzuki SX4 1.4T 6.5l/100km 1éves össz: 12.000km
BMW 320 6.4l/100km kb 1éves össz: 22.000kmEngem meglepett, hogy a két legerősebb autó evett messze a legjobban. A leglomhább IX20 ~25%al többet evett mint a legerősebb SX4/BMW.
Városban már mindenki össze vissza ment ott nem néztük.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
fékfolyadékot hova kéne leadnom? benzinkút?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz cappa72 #178674 üzenetére
"Állandó terhetés mellett ezek kevésbé szenvednek..."
Én nem érzem, hogy a kissebbek szenvednének. óra szerint 140hez pályán tippre ~35KW kellhet, ami még a legkisebb motornál is 60%os terhelés.
Erre erősít az rá, hogy az 1.6os MPI pályán használva +1decit eszik 1.4 MPI-hez képest. Pedig abban ott a 6os váltó...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tudtommal a "szelepolajozó" soha semmit nem ért az vmi volt amit +ba el lehetett adni, meg lehetett magyarázni, hogy annak hiánya miatt van baj a szelepekkel...
A hiba mármint egy jól beállított rendszernél mindig a magasabb égéshő volt. Szelephézagot meg lehet egy ideig állítani de aztán a szelep is elfogy. És a pl japán 2l alatti kis autoknál egész elképesztő sebességgel meg tudta enni.
Összességében az LPG nagyon jó lehet de csak olyan esetben amikor a motor bírja.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz soldi3r #178862 üzenetére
Én anno szerettem volna LPGt beleástam magam, de kb nem tudok olyan 2L alatti újabb Toyota motorrol ahol szelepeket ne ette volna meg 50.000km alatt. Ez így nem MOon hanem ugy amblokk.
Eszerint senki nem tudja beállítani?+ gyárilag!!! LPGsitett Hyunda MPI sima szivóból van átalakítva, de a szelepeket, fészket ott cserélik LPGsítésnél. Szó nincs róla, hogy csak "átállítanák" az elektronikát. Fizikailag hozzányúlnak.
Innen az "Az eltuzelt kipuffszelep egy sz@rul beallitott gazrendszer eredmenye." sztem nagyon nem igaz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz soldi3r #178873 üzenetére
Anno nagyonbeleástam magam, toyota LPG forumokat néztem, magyart külföldit... és hát elég lelombozó volt az eredmény... 50.000km környékén elfogyott a szelep, állítani se tudta/lehetett cserés volt horror szervíz számlával.
Azt tudom, hogy nagyon soka autónak semmi baja nincs tőle, de 2L alatti Toyotanak, sok japánnak igen.Pedig a lelkesedés nagy volt LPGvel lehet fogni 30%ot üzemanyagon ami nem kevés...
szerk: Most amúgy megint feljött az autó vásárlás téma, mert nyakig kellett pakolni anyósülést, akár újat is vennék, de pont ott nagyobb egyterükbe nincs gyárilag LPG... Pedig egy SX4 SCross 1.4T LPGre ha lenne most befizetnék...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz q13579 #179063 üzenetére
95gram felett 95eur/gram lesz az adó flotta szinten.
Átlagember a fogyit érti konvertálva bármi ami többet fogyaszt mint 4.5l/100km arra flotta szinten megy az adó.
Jelenleg ilyet egy toyota prius, Skoda/VW fabia/polo 1.2 TDI Blue/greenline, fogyira kihegyezett 1.0 benzin.... tud.
Eközben egy jelenlegi SUV simán 180gram/km felett van. 85*95eur = 8075eur = +2.6misi. adó.
Flotta szinten átlagolnak ezért fontos sok gyártónak az elektromos.Abban meg kételkedjen senki, hogy nem autógyártók hanem mi fogunk kifizetni....
Autógyártok jövőre mindenhova behozzák a kis ccmes hengerlekapcsolásos motorokat, ilyen, olyan hibrideket, menni fog 1000el a tömegcsökkentés.... és kanyarodik mindenki az elektromos irányba.
A jelenlegi áremelkedés oka meg a forint árfolyama. Importőr euroban fizet. Nem mindegy, hogy 5hónapja 316ft volt az euro most meg 330.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #179081 üzenetére
"de még több ótvavart fog szülni az utakra."
Ezt mondjuk pl szigorú műszakival kéne megoldani annak lenne a feladata.
Összességében a fogyira kihegyezett motorral szerelt kiskocsik ára nem fog változni. Suzuki Baleno, VW Polo talán golfra nem lesz vagy minimálisan több adó.
Nagyobb autokból egy 122les hibrid sedan/kombi corolla is befér ide.
Talán még egy hibrid/seses MO kedvence SX4 SCross is.
Ott ugyanúgy bemegy átlagpogár a boltba és megveszi uannyiért. Nem izgatja.Amúgy sztem egy SX4 SCross nem egy ördögtől való dolog... sött egy 75les Baleno/Polo/Golf kaliber sem.
Szóval azt az átlagpogárt aki nem akar SUVot, sportkocsit... venni azt nem izgatja. SUV, Sportkocsi fanok hát igen vagy üzemeltetik amíg meg nem bukik műszakin.... vagy a jelenlegi árhoz hozzácsapják az a +3misit. 9-10 helyett 12-13misi lesz... Bár annyiért már van elektromos brutál gyorsulással... elkalandoztzam.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #179084 üzenetére
Közlekedhetnek.
Rendetlenül meg ne lehessen abszolválni a műszakit.
Nem csak a sofőrt berakni börtönbe hanem műszaki felvételt előkapni aztán sanszosan állomást bezárni, aki műszakiztatta és a tulajdonos is menjen börtönbe. Amíg ez nincs nem kell csodálkozni a fentin.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #179087 üzenetére
a jobb műszaki állapotú kocsi mondjuk ha müködtek volna rajta a fékek, nem lett volna tükörradiál lehet nem is kéne semmit menteni mert megállt volna a zebránál...
Ez a műszaki rész.Az egy tök más történet, hogy még meg se állt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #179089 üzenetére
"lehet nem is kéne semmit menteni"
Feltételeztem. Az szerintem más mint a spekulálás.
A tükörradiál, nem müködő hátsó fékek, nem kitört visszapillantó viszont nem feltételezés. Az úgy volt. És ha nem lett volna lehet 3-10mel korábban megáll. Akkor is ha figyelmetlen volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz F-ECT$ #179131 üzenetére
Azt nem tudom... mi Pécsen 50kért 15éve tetettünk egy yarisba. Már semmire nem emlészem belölle csak arra, hogy aki berakta vmit nagyon tudott mert kb csodát tett vele, motorhang, de még kerékjaz nagyja is eltünt.
Gondolom most uez lenne 150K de aki hosszú távra tervez és zavarja sztem megéri.... de helyet azt nem tudok mondani rá, pedig akkor tényleg lehet lenne rá nagy kereslet... kövnek Pécsen járok megnézem egyaltalán létezik e még az a hifis....
@Tom1939: ablakok miatt szélzaj az mindenképp bejön... ha kitörne lehet van rá hangszigetelt mint BMWknél... gondolom aranyárban.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz F-ECT$ #179290 üzenetére
5-6 misiből fulos SX4 S-Crosst kapsz.
"2 gyerekülés mellé elférne egy 70-80 kg"
Rakás SUVba a 3 gyerekülés se megy be... így jól nehéz beleférni 2 gyerekülés mellé. Ilyen Q7 / Touraregbe lehet jól el lehet férni 2 gyereküléssel. Bitpork lehet tudja.hossz, szélesség: Márpedig egy SX4 Cross 430cm és az nem nagy SUV... izé Crossover. Ez a max akkor ami befér.
430literes SX4 SCross csomagtartó arra elég, hogy befér babakocsi, kisbicikli, sportáska minimális ez az. Ha utazni akartok akáhova akár csak 1hétre 2felnött+2gyerek babakocsi, kisbiciklivel... kell a tetőzsák, tetőbox.... vagy veszel vmit ami 650l+ csomageres és akkor nem kell tetőre semmit rakni. De az meg bazi nagy/kénylemetlen városban, zabál, drága.Kis szösszenet tőlem... szivesen veszem ha leírod mit nézel, merre... én is gondolkodom. SCross elég jó. Ami nem tetszett benne az a hangszigetelés meg rakhatták volna a multimédiás kijelzőt feljebb. Ezen felűl elsőre legjobb választásnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #179305 üzenetére
"Amiről itt még nem olvastam "
szeptemberben még talán nem... de agusztusban is emlékszem, hogy volt hsz amiben ott volt.
A jó hír, hogy inkább 20ból egy amit érintett.
A rossz, hogy jópár márkaszervíz képtelen javítani egy ilyen szög egyszerű problémát.Most volt leállás, pont ilyen műszaki jellegű változtatások voltak állítólag modosították hülye biztosra ezt is... aztán lehet nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz F-ECT$ #179315 üzenetére
najó de ezen tételek nagyja téligumi felnin bármire rájön...
Miért akarsz GL helyett GLXet? Ahogy látom adaptív tempomat, sávtartás, vészfék....el több, kicsit jobb félbőr ülés. Kipróbáltad már tesztvezetésen? Ha esetleg beruházok nem tudom akarnám e... akkor már inkább automatát vennék.
Tényleg nagy kár, hogy kihaltak az egyterüek. Célszerűség szempontjából az lenne tökéletes. Vengabol még van egy 10db aztán az se lesz. De annak meg 380as a csomagtartója alapból, csak üléssort teljesen előretolva 430l. Kicsi. Meg az 1.6 szivó nem megy de zabál.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ha belefér tudsz mérni méreteket? előre és hátra tolva is?
SX4 SCROSS felső csomagtérpadlóval: 72*102*60 = 440l
Támla hátrafele dől ebből levesz vmit viszont hátul kerék mögött szélesebb 102 helyett 130cm széles.
Sajnos csomagtérpadlót nem raktam alsó állásba így nem tudom mennyi, de lehet beugrok ma hazafele és lemérem.Hévégén lehet le tudom mérni egy IX20ét de még nem tuti és azért nem 100% Venga méret.
kb ez a két tipus játszik most nálam. Venga előnye, hogy 22cm rövidebb, picit olcsobb. SX4ben a motor él, picit jobban eszik és elvileg nagobb a csomagtartója. Vengát azért vetettem el egyértelműen mert csomagtér... és kb ezért cserélnék kocsit amúgy jó a yaris.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Szélt, hoszt és magasságot is minimunak mértem. Tehát 72cm a mimimum. Ha ajtónál görbülést is végig mérném akkor 78cm. A többi ugye nem változik, tehát nem probléma a mérés.
Magasságot viszont elírtam, azonnal kbukott újramérésnél. Összesen 61cm. Csomagtérpadlóval 48cm.Nincs pótkerék,defektjavító készlet. Egy jó nagy üres hely van némi hungarocellel. Ahova anno amikor még nem sporoltak gond nélkül befért egy pótkerék....
Más: Viszont beszélgettünk egyet, Szept 18tól lesz SX4 ISGvel is. Ugyanaz a rendszer mint az eddigi 12Vs ami swiftben is van csak jóval erősebb 48Vos kivitelben. Swiftnél a 12vos +200kba kerül és +3le/50nmet -10% fogyit ad. SX4hez uez jön de 48Vos lesz, nagyobb akuval.
Innen már nem fix csak tippek: Forint árfolyam nem segít az áraknak. ISGs 48Vs SX4 elvileg kb 250Kval lesz drágább mint sima és kb/nagyjából +20le/100nmfog adni. Motor elvileg nem változik, ill nem tudnak róla. Innen lehet, hogy amíg aku bírja tudni fogja a 160le/320nmet. Az izmos.... nem elég majd, hogy kátyus az út még azokat a nyomoronc TDIseket is kénytelen lesz az ember kerülgetni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Köszönöm szépen!
Vengan most azért gondolkodom, mert ha jól emlékszem csúsztatható a hátsó sor mint yarisnál, én nem vagyok nagy 180cm 88kg, feleségem 167cm 50kg, két kisgyerek mellett ha kell tudnánk még nyerni kis helyet ha egy 5-10cmet előre toljuk üléssort.
Honda Jazz mért esett ki?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Berendeltem a Vengat egyik utolsó lesz az enyém össz van 20db eladatlan még MOon. 1.6 szivó izé multi port injection digit klíma, tolató kamera, radar, ülés, kormányfűtés....
ami hiányzik az a panoráma tető és a kulcs nélküli indítás.Néztem pár használtat is de bejojozott a szemem a 3misi alattiaknál... ülés kiült, cigivel kiégetett, cigiszag, elektromos dolgok vagy működnek vagy nem, kédergumi kiszakadva, motor nivopálca ~30%on, láthatóan minden vonal összevissza van... egész elképesztő roncsokat árulnak 2-3misi között.
Lehet 3misi felett vannak rendben lévők, de 4.5 az új 7év garival...Amitől viszont hülyén néztem az az üzembehelyezési díj 200K. Végül 150Kba kiegyeztünk de az is rablás. Remélem nagyon rendesen üzembe helyezik 150Kért.
Ami miatt végülis Venga lett az az, hogy feleségem aszondta neki kényelmesebb + rövidebb és még a 440literes csomagtartó is csuszással bővíthető 510re. Nekem a Suzuki az 1.4turboval szimpibb volt... "de nem enyém lesz." Lett még volna versenyző máshonnan is de az extrak+turbo+jobb minőségérzet úgy itéltük meg nem ér meg +1.5misit.
szerk: rendeltem még csomagtértálcát, kilincs mögé fóliát, csomagtartó mögé fóliát, kell még küszöbre legalább én oldalamra fólia, kartámasz, vmi hó/vízbiztos szőnyeg... meg majd késöbb vmi tetőzsák, esetleg tetőcsomagtartó brutál zsákkal.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
mar dizel botrany elott okolszabaly volt hogy varos kis tavokra kis kmre tilos a dizel.
nem mert szmog hanem mert szervizszamla.
ez a dolog egyik resze. a masik a nox, pm10... amik pl durva karcinogenek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
namégeccer:
"mar dizel botrany elott okolszabaly volt hogy varos kis tavokra kis kmre tilos a dizel.nem mert szmog hanem mert szervizszamla."... és drágább is.
@BigBlackDog: airliner repülők 737/a320 jellemzően 2.2-3.7liter fogyasztanak/100km/fő. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #179552 üzenetére
Természetesen nem a régi szívó / örvénykamrásra gondoltam.
kb 10+éve ökölszabály, hogy városi kevés km indul megállra tilos új dizelt venni. Drágább, a szemed meg jojózni fog mert már 100kkm elött jönnek a számlák.
Külön +, hogy jövő évtől hajós szállítmányozásban ~tilos lesz a nehézolaj mindenki dizelt fog tankolni ami erősen megdobhatj a akeresletet és vele az árakat. És már most is drágább mint a benzin.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Sztem A pont B pontra nem is szabad 6hó+. Persze akinek ez nem csak a pont b pont hanem hobbi, élvezeti cikk... az meginnt más.
@Coyot: 20+éves autók nagyja csúnyán gazdasági totálkár szinten rohad. Persze van garázsos, télen nemhasználta, küszöbot kiöntötte dinotrol 1000el... de ez 100ból max 1. De nem csak a vas... minden ami gumi, műanyag, kárpit... az töredezik, fárad, málik... akinek hobbi persze cserél egyszer ezt, egyszer azt, nem megy az autó pár nap hétig nem probléma... úgy jó. és ha gyártása is 15+éve befejeződött sokszor annyira potalkatrész beszerzése se egyszerű vagy leginkább bontóból. Szóval persze lehet üzemeltetni 20+éves 500.000km+t futott autókat is. Csak megvannak a hátulütői.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
sztem átlag 99% nem engedheti meg magának, hogy pár év után cseréljen. Pont azért vannak tömve az utak 18-2xéves bontószökevényekkel mert nincs pénz nemhogy újra de egy 6-8évesre sem. Hiába drágább esetleg hosszabb távon az üzemeltetés.... rövid távon beleborít 100-200kt újra megy 1évet, áttolják műszakin...
Amúgy kiváncsi vagy elektromos merre halad. Musk 2021re igérte, hogy nem csak az autó, az aksi is bírni fog 1millió mérföldet... persze nála a 2021 az inkább 2023-2024... de drukkolok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Coyot #179610 üzenetére
"De ha már autót veszek topic, mire cserélnétek egy Passat b5.5 1,9 PDTDI kombit? Rosszabb ne legyen, kisebb se, többet se egyen, namegpersze ne legyen 10+ éves és legyen jó konstrukció pont mint a mostani."
Mivel ár nem feltétel én egy model st mondanék... amúgy meg ez uaz mint a legendás szivóbenyák... használd amíg bírod.
Sok ok mellett emiatt is nyert 2 hete a "szívóbenzines" Venga 6os manual valtóval, részecskeszürő nélkül, bár a fő ok a 4.075méter és 440es csomagtér (tologatva 510) volt...
Tök más téma de ezt se értem. Kihalnak a kissebb MPVk. Pedig városban gyerekkel ez a legideálisabb kategória...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz b4zsi- #179624 üzenetére
PQ méreései pontosak voltak én is lemértem, kis javítással:
Venga mérések (teljesen hátratolt ülésekkel).
Magasság: 57 cm, fenti csomagtérpadlóállásnál 39 cm.
Mélység: 66-73 cm, a nagyobb érték nyilván középen.
Szélesség: kerékdobnál 116 cm (a legszélesebb részen 131 cm)Mélységet legkisebb 66cmre véve ez 436liter ami ~megegyezik a katalógus 440literjével. Erre jön rá, hogy elég nagy hátul a lábtér, gyerekek picik, feleségem se nagy meg hátra nem is ül így előretolva +10cm. Evvel kijön az 510liter.
Viszonyítás kép egy nem is nagy eleje van SUV Vitara +10cmel hosszabb és 70literrel kissebb a csomagtere... és tologatni se fogod üléseket.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #179629 üzenetére
Vhogy minden a design lett.
-Peres gumik mindenhol.
Ráznak rendesen, fütóműt erősen megviselik, egy kissebb gödör esetén könnyen kuka is lehet a nem túl olcsó gumi és felni is. Ja és drágák is.
Esetleg ha vki 90%ban pályázik megértem, de városba, magyar utakra... csak szívás.-SUV, Crossover orrbaszájba.
Nagy pinpongasztal elöl amibe ha ilyen 1.0-1.4van és ez általános már most és még általánosabb lesz jövőre elveszik a motor. Motortérben végtelen kihasználatlan hely. Cserébe méretükhöz képest kicsik. Homlokfelület gigantiks. MPVk eközben meg kihalnak nem kell kutyának sem.
Itt külön csoda az új design suv. pl. Toyota CH-R. Beültem hátra, hát beütött a klausztrofóbia... elfelejtettek rá ablakot rakni, ilyen kis lyuk van helyette.... az én fejemnek sincs hely, pedig 180cm vagyok. Hossza hiába nagyobb +6cmel egy Vitaranal ami detto SUV mégsincs nagyobb csomagtere mert trendin megy le a hátulja. Persze szó se róla szép. És legtöbb új SUV legyen az Sportage... ide tartozik.
...Venga: Nagy csoda nincs benne. Elöl "orra"/motorház -25cm, hossz -25cm = 0cm = ugyanakkora csomagtartó.
@tboldi: jazz már jópár éve direkt befecskendezős, kokszosodik is pedig még turbo sincs benne. MPIknél kokszosodás szelepre abszolute nem jellemző... btw Kia/Hyundai 1.6 MPI/CVVTnek is lehet hosszútávon gondja de szelep kokszosodásról sehol nem olvastam.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz footy #179648 üzenetére
ADAC a 355litert Abdeckungig írja! Síkba hozva!
" Das Kofferraumvolumen beträgt bis zur Abdeckung gemessen 355 Liter (variabler Kofferraumboden unten). "
Anélkül üléssort előre tolva 510litert ír. Ami pontossan megegyezik az általam számolt értékkel.
"Baut man die Abdeckung aus, fasst das Ladeabteil 510 Liter.
Hogy simán abdeckung nélküli értéket mért nem írták oda azt nem tudom.Amúgy nem katalógus adatokból indultunk ki hanem saját mérésekből ahol hossz, szélesség és magasságnál is a minimum értéket vettük. Ami nincs belekalkulálva az az ülés dölés. Így jön ki a 436-510liter. 510liter üléssor előre tolásával. És persze kalaptartó aljáig mérve.
mélységre pl 66cm a min és 73cm a max és 66cmel számoltunk. Ahogy szélességnél is 116cm a min és 131cm a max és minnel 116cmel számoltam.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Integrale #179652 üzenetére
Bennem amúgy felmerült pont nemrég, hogy yarisból... de lehet vengaból is kiveszem pótkereket defektjavító be és lett egy csomó helyem a bizbaszoknak. Defektem még soha nem volt az életben.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tibbike01 #179688 üzenetére
"Ilyenkor mindig úgy gondolkodok, hogy várok még egy évet, addig is legalább nem a leendő autómba teszem a kmreket"
Szerintem az ilyenek tökéletes receptek arra, hogy ne cserélj autót... evvel nincs semmi baj ha elsődlegesen A pont B pont mert ha vigyáztál rá benne lehet még akár 10év is és ennél olcsobban nem uszod meg. És az 1.4 Astra alapján neked az autó pont A pont B pont.
"illetve bízom benne, hogy 2020-ban valamelyest tovább csökkennek az árak."
Ez a rész sztem nagyon rázós terep most. A 95gram co2/km 95eurral én nem tudok számolni. Jelenleg az EUs átlag 120gram környékén van. Ha szigorúan vesszük ebből még egy masszív áremelkedés is lehet új autóknál jövőre és ez magával fogja húzni a használt árakat. Persze lehet, hogy jövőre annyira befut a hibrid/elektromos, csak 1.0 maxmax 1.5el lesz még mondeo méret is persze kersel hogy ~senki se fizet büntetést és nem lesz emiatt áremelkedés.
szerk: why the mpv fall
Külön izgi, hogy eközben a SUV/Crossover vonal felfutott az eladások ~40% SUV/Crossover lett kb minden kategóriától lopja a részesedést. SUV nem praktikusabb, többet eszik.... de trendibb. És ennyi.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
nem azt írtam? Nagy szerencsével csak stagnálnak, kicsit emelkednek az árak... mert a kers, hengerlekapcsolás amivel esetenként összehozható a 95gram UP, Micra esetleg Fiestanal... kiskocsiknál sincs ingyen. Ha ez nem jön össze nincs hinrid flotta alá Toyota vagy elektromos ott nem tudom mi lesz. Kiváncsi vagyok BMWre pl.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #179692 üzenetére
Ó ez csak a kezdet évente átlag csökkenni fog 4grammal. 2030ra 59.4g/km van előírva.
Nagyon ambiciózus ha tetszik őrült... ami tuti, hogy 10év múlva nem lesz sima ICE. Lesznek hibridek/plug in hibridek mint sokat fogyasztók és elektromos autók.
Nekem kicsit a problémám, hogy nem látom a másik lábat. Mert ez csak úgy ér sokat, ha az erőművek se pöfögnek ki CO2t. Ha azt is sikerül megvalósítani akkor viszont tényleg brutál mód fog csökkenni EU CO2 kibocsátása.
Azt nem tudom mennyira őrült aki ezt kitalálta... Szerintem az lenne őrültség, hogy hagyunk mindent úgy ahogy van...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #179696 üzenetére
"kb 13%-ért felelős az autózás ugyebár. Ha ezt csökkentjük 10%-al"
Nem 10%al akarják csökkenteni a közlekedés CO2 kibocsátását. 2030ig 120gram -> 59gram. Félbevágják 10év alatt. És nem hinném békénhagynák 2030ban pedig az 59gram az max elektromossal jöhet össze, hibriddel sem. 2030után kb nem lesz más mint elektromos. Nem kell aggodnod a 2literes SUVod miatt.
btw teherautók és hajók is megkapják a csomagjukat és ahogy látom repülés a következő. És a szénerőművek... is bajban vannak.
btw az ezres/ezerkettes swift kersel kb tudni fogja a 95gramot.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ne fesd az ördögöt a falra mert pl .... [link]
angolul nemtudoknak kicsit más [link]Új 5let, hogy forrásnál akarják megfogni. Minden ami CO2 az brutál adót kapna legyen az szén vagy olaj... Egy 1000-1500Ft/literes benzinár lehet ellökné a keresletet az üzemanyag takarékos irányba.... ahelyett, hogy CO2/fogyasztás adokkal szórakoznak.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pit stop #179702 üzenetére
teherautók pl. [link]
hajók pl [link]
repülők uszták meg legjobban eddig de [link] [link]
szénerőmű hazai hír. [link] német. [link] USAban pedig Trampli minden igyekezete ellenére csökken a szénbányászat. 10év alatt felére esett. Hogy ezek azért vannak mert pl épp a szelet, napot támogatják vagy CO2 adó az más kérdés.@vzsryl: A legjobb amit mondani tudok, hogy a hibrid yaris 95gram alatt van így az ára egy ideig nem fog emelkedni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pit stop #179705 üzenetére
ezen az alapon tengeri szallitmanyozok sirhatnak mert jovore ~nem hasznalhatnak nehezolajat csak alacsony kentartalmu dizelt.
ott mindenkire ravertek. autoknal meg csak az ujakra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz q13579 #179734 üzenetére
Az első gen TSIkkel volt probléma probléma bőven. Azokat én tényleg kerülném. Utána lehet meni pl 1.8 EA888 aszem 2012ig problémás, 1.0 nem jut eszembe meddig a nem láncos már jó....
Viszont az újakról én nem hallottam rosszakat flottában tudok többről amik már 300.000km felett vannak és semmi bajuk. Tény nem városi tötyörgősök.Az az előnyük meg megvan, hogy ha nem nyomod nem fogyaszt, ha nyomod akkor eszik de megy is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #179753 üzenetére
Pont erről írtam nemrég KIA/HYundai 1.4el kapcsolatban, bemásolom ide is. Mondjuk előzmény nincs meg de anélkül is kb érthető.
"Többrétegű a probléma. Az egész hsz szigorú IMO!
Első és legfontosabb: Van rá 7év 150.000km garancia. Be kell vasalni.
-Ha eszi majd zabálja az olajat akkor cserélje ki KIA a motort.
-Ha lánc csörög bevinni nézzék meg ha lepattintanak és ugrik a lánc cserélje KIA gariiba a motort.
-detto fenti érvényes katalizátorra is. Kit érdekel miért ment tönkre a motor. Gari.
És nem szabad engedni, hogy KIA lepattintson akármivel. Ha kell bíróságig tolni az ügyet. Bírosági szakasz elött hirtelen megoldódik minden.
Problémák, mit lehet tenni:
-Van a kopás olajfogyasztás. Itt annyi imo, hogy szigorúan kell venni a városban 10.000kmenként olajcserét, gyári szürő és kizárólag 5W30/0W30 rakhat bele szakszervíz 5W40 hiába van benne gépkönybe tilos.
-katalizátorral nincs mit tenni. motor megmakkan miatta gari.
-lánc: Mielött a gari kifut le kell ellenőriztetni vezérlést. Nem csak a lánc lehet az ok a láncfeszítőt is le kell csekkolni.
Amúgy meg ha lehet 1.6 MPI/CVVTt venni. 1.6 GDI, T-GDI se hibátlan. De erről nem írok."don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MunezXBK #179752 üzenetére
Ez olyan mint a hyundai/kia 1.4 olajfogyija. Aki 10-12kkmenként ledobta az olajat és 0w20-max5W30at rakott bele ott 99%ban nincs gond. Amelyikbe tartották a 15.000km ill ne adj isten 30.000kmet és az amúgy engedélyezett 5W40et, ne adj isten 10W40et döntöttek bele és szakszervíz megcsinál ilyet ott meg jönnek a gondok eszi az olajat.
de pl a katalizátor nekem totál Xakta. Akinek jót dobtak annak semmi baja vele akár 500.000kmig... akinek meg nem annak tönkrevágja motorját akár 100.000km elött. Állítólag vmi leválik. De hogy megy be motorba na az az X akta.
Kicsit ilyen ez. Itt egy 1.6os szivó 677.000kmel. 1:15nél érdemes ránézni mi jön ki dob mögül. [link]
és most nem linkelek olyat ami 75.000kmnél kb kuka...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- nVidia tulajok OFF topikja
- NBA és kosárlabda topic
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Projektor topic
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- További aktív témák...
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen